Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(219)
Forma i typ
Książki
(218)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(207)
dostępne
(155)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(56)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(108)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(209)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(4)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(4)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Szuścik Urszula
(9)
Janke Andrzej W
(6)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Umiastowska Danuta (1952- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Lewicki Czesław
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bodasińska Anna
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Cichowska Malwina
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Jacewicz Agata
(2)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kominarec Igor (1949- )
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Kostorz Jerzy (1968- )
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Ruszkowska Marzena (1973- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bejger Halina
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boużyk Maria Małgorzata (1959- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jacek (1953- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Broda Iwona
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błasiak Anna
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carr Alan
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chodyniecki Dariusz (1963- )
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chuchra Maria
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fita Aneta
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(145)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(219)
Holandia
(1)
Język
polski
(218)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(4)
Nauczyciele
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Handlowcy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Negocjatorzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(30)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(26)
KULTURA FIZYCZNA
(18)
RODZINA
(18)
PEDAGOGIKA
(17)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(16)
DZIECKO
(12)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(12)
Wychowanie
(12)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(9)
PEDAGOGIKA RODZINY
(9)
SPORT
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
Dzieci
(6)
PERSONALIZM
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
UCZNIOWIE
(6)
WARTOŚĆ
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
OJCOSTWO
(4)
RODZICE
(4)
TURYSTYKA
(4)
DZIECKO TRUDNE
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Młodzież
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Etyka
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura fizyczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
POKWITANIE
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
Pedagogika
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
Trening sportowy
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(2)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
ZDROWIE PUBLICZNE
(2)
Żłobki
(2)
AIDS
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANOREKSJA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHŁOPCY
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
2001-0
(14)
1989-
(11)
1901-2000
(6)
1901-
(4)
1989-2000
(4)
1801-
(3)
1945-1989
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
POLSKA
(2)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(19)
Praca zbiorowa
(15)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
Opracowanie
(8)
PODRĘCZNIKI
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
PORADNIKI
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(116)
dzieci
(44)
rodzina
(44)
wychowanie fizyczne
(41)
młodzież
(25)
edukacja
(24)
wychowanie w rodzinie
(24)
szkoła
(22)
sport
(21)
pedagogika
(20)
nauczyciel
(18)
wychowanie przedszkolne
(17)
kultura fizyczna
(15)
rodzicielstwo
(13)
aktywność fizyczna
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
małżeństwo
(12)
aktywność ruchowa
(11)
przemoc w rodzinie
(10)
rodzina dysfunkcyjna
(10)
dziecko niepełnosprawne
(9)
wsparcie społeczne
(9)
wspomaganie rozwoju
(9)
kształcenie
(8)
nauczanie
(8)
psychologia
(8)
rehabilitacja
(8)
rodzina zastępcza
(8)
uczeń
(8)
więź rodzinna
(8)
wychowanie zdrowotne
(8)
agresja
(7)
niepełnosprawni
(7)
ojcostwo
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
pedagogika rodziny
(7)
polityka prorodzinna
(7)
pomoc społeczna
(7)
promocja zdrowia
(7)
rodzice
(7)
wychowanie do wartości
(7)
czas wolny
(6)
edukacja przedszkolna
(6)
edukacja zdrowotna
(6)
gry ruchowe
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
pedagogika społeczna
(6)
personalizm
(6)
religia
(6)
seksualność
(6)
socjalizacja
(6)
socjologia
(6)
turystyka
(6)
uzależnienie
(6)
zdrowie
(6)
zdrowie publiczne
(6)
filozofia
(5)
patologia społeczna
(5)
przedszkole
(5)
wartości
(5)
Internet
(4)
Jan Paweł II
(4)
historia
(4)
myślenie twórcze
(4)
narkomania
(4)
niepełnosprawność
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
ojciec
(4)
osobowość
(4)
pedagogika specjalna
(4)
polityka zdrowotna
(4)
profilaktyka
(4)
profilaktyka uzależnień
(4)
przemoc
(4)
rozwój
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
wychowanie moralne
(4)
wychowanie seksualne
(4)
zdrowie psychiczne
(4)
HIV
(3)
alkoholizm
(3)
autyzm
(3)
badania pedagogiczne
(3)
człowiek
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja kulturalna
(3)
edukacja międzykulturowa
(3)
katolicyzm
(3)
komunikacja
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
media
(3)
metoda Montessori
(3)
metodyka
(3)
moralność
(3)
nauczyciele
(3)
olimpizm
(3)
otyłość
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika religii
(3)
pedeutologia
(3)
219 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Monografię sfinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Treść monografii pomieszczona jest na 460. stronach. Organizatorzy konferencji i autorzy tekstów dostrzegli wyraźną potrzebę i konieczność ukazania sportu w relacji z rodziną współczesną, która wraz z innymi wspólnotami, grupami społecznymi tworzy w procesie wychowania naturalną podstawę. [Jerzy Nowocień]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22840.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16323.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16322.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom książki kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera część, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie ľ dziecka i dzieciństwa ľ w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Część druga poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów: Czech i Słowacji. Ostatnia część tomu obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest poświęcona zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. W czwartej części autorzy poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15957.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 479-488.
Książka odnosi się do potrzeby i konieczności podejmowania różnych działań sprzyjających twórczości i kreatywności, tworzeniu i aktywności twórczej, rozwijaniu i kształceniu dyspozycji twórczych i postawy twórczej. Przedstawiony w pracy autorski Trening Myślenia Twórczego (TMT) ściśle koresponduje właśnie z tą tematyką. Ponadto jest zasadniczo nową propozycją, ponieważ głównym narzędziem stymulowania myślenia twórczego jest sztuka, a dokładniej plastyka i zagadnienia z nią związane. Jak dotąd żaden z autorów treningów twórczości - zarówno polskich, jak i zagranicznych - nie opracował takiego treningu, tzn. treningu uwzględniającego jako narzędzie plastykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.16.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki AWF [Akademii Wychowania Fizycznego] w Poznaniu. ISSN 0303-5107 ; nr 64.)
Bibliogr. s. 378-384
Już w 1978 r.UNESCO uznało wychowanie fizyczne za podstawowe prawo człowieka.Dzisiaj, nad rozpoznaniem znaczenia aktywności fizycznej dla zdrowia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego pracuje się w wielu najbardziej renomowanych uniwersytetach i uczelniach świata.W podręczniku akademickim Teoria wychowania fizycznego znacznie szerzej, aniżeli w opracowaniach wcześniejszych, dorobek ten starano się przybliżyć polskiemu czytelnikowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14863.XIX.1 [Wypożyczalnia B], P.15116.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15666.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki AWF [Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu]. ISSN 0303-5107 ; nr 47.)
Bibliogr. s. 189-193.
W publikacji tej zmierzano przede wszystkim ku temu, aby zarysować pewną względnie przejrzystą konstrukcję i stworzyć jakieś choćby wstępne ramy dyscypliny, która nosi to szacowne miano - teorii wychowania fizycznego. Czytelnik niewątpliwie dostrzeże, że poszczególne problemy w różnej mierze zostały dotąd zweryfikowane poprzez konkretne badania empiryczne. Toteż w kolejnym etapie niezbędne stanie się przejście od tak zauważalnej jeszcze spekulacji dydaktycznej do szerokiego wykorzystywania tych metod badań naukowych, które umożliwiająna ukazanym gruncie eksplorację konkretnej rzeczywistości pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15678.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; z. 117.)
Bibliogr. s. 283-289.
Książka dotyczy miejsca oraz roli nauk o kulturze fizycznej w systemie pozostałych nauk. Monografia składa się z 11 rozdziałów: Naukowa legitymizacja systemu kultury fizycznej, O pojęciu nauk o kulturze fizycznej, Systemy kulturowe czynności cielesnych przedmiotem poznania nauk o kulturze fizycznej, Nauki o człowieku a nauki o kulturze fizycznej, Naukowa legitymizacja wychowania fizycznego - systemu dla systemu, Socjologiczne wyjaśnienie funkcji wychowania fizycznego, Naukowa legitymizacja systemu leczniczej kultury fizycznej - rehabilitacji ruchowej. Co to jest teoria rehabilitacji ruchowej?, Pedagogiczne uzasadnienie sensu wychowania zdrowotnego, Naukowa legitymizacja systemu kultury fizycznej sportu, Sens czynu sportowca i niedorzeczność wyczynu okazyjnego zabójcy - według pedagoga, Naukowa legitymizacja systemu rekreacji ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15093.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauki o kulturze fizycznej / Andrzej Pawłucki. - Wyd. 1. zm. i rozsz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 293 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 287-293.
"Książka Andrzeja Pawłuckiego Nauki o kulturze fizycznej jest niezwykła. Jej niezwykłość polega na tym, że zawiera jedyne jak dotychczas uzasadnienie ontologiczne i socjologiczne tytułowych nauk. (...) autor niezwykle skrupulatnie, szczegółowo i kompetentnie dokonuje systematyzacji problematyki teoretycznej i ścisle badawczej, ukazując w ten sposób ogromne znawstwo w zakresie interesującej ziedziny nauki. (...) Książka jest pierwszą w Polsce próbą całościowego ujęcia nauk o kulturze fizycznej jako zbioru analogicznego do nauk o kulturze medycznej, z uwzględnieniem relacji obydwu zbiorów do nauk o człowieku." (z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Krawczyka)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14982.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15814.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 179-189.
Destygmatyzacja przestępców, będąca integralnym elementem właściwej resocjalizacji, może (i powinna) być odczytywana także jako integralny element realizacji fundamentalnych zasad życia społecznego, jakie zostały wskazane w nauczaniu Kościoła. Autor omawia kolejno te zasady jako określające poszczególne konteksty resocjalizacyjne, w których dokonuje się destygmatyzacja. Prezentację tę uzupełnia sugestiami odnoszącymi się do zadań duszpasterstwa więziennego oraz uwagami związanymi z kontekstem społeczno-prawnym i komunikacyjno-językowym destygmatyzacji, z myślą o włączeniu jej w proces resocjalizacji w warunkach zakładów karnych, poprawczych oraz wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18154.VI.13 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20026.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20025.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 426-483. Indeksy.
"Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [... ] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną - dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej". (z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11843.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13017.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 558-559.
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem opracowań autorskich wielu znaczących polskich psychologów, którzy na podstawie własnych badań bądź odnosząc się do światowej literatury przedmiotu, starają się wyjaśnić funkcjonowanie człowieka w złożonych i trudnych rolach małżeńskich i rodzicielskich. Pracę podzielono na dwie części. Pierwszą poświęcono zdrowotnym aspektom życia małżeńskiego, drugą zaś zdrowotnym aspektom rodzicielstwa. Zaprezentowane w niniejszej książce zagadnienia z pewnością nie wyczerpują problematyki dotyczącej zdrowotnych aspektów życia małżeńskiego i rodzinnego, ale podkreślają złożoność, różnorodność oraz psychologiczne konsekwencje choroby dla jakości życia człowieka. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14068.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 71.
"Celem programu jest stworzenie warunków umożliwiających dzieciom nabywanie umiejętności i wiedzy potrzebnych im do satysfakcjonującego startu w szkole i dalszego rozwoju. Cel ten jest realizowany przez organizowanie zajęć, opartych na jak największej aktywności dzieci oraz współpracy z rodzicami. (...) Program zawiera również komentarze i wskazówki praktyczne dla nauczyciela, ułatwiające realizację przyjętych celów wychowawczych i edukacyjnych oraz umożliwiające elastyczny dobór treści zajęć i rodzajów aktywności do potrzeb dzieci." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12397 [Magazyn 1], P.12396 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12395.IV.9 [Wypożyczalnia B], P.12394.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie religijno-moralne widziane w aspekcie rozwoju osoby jest pojęciem szerokim i odnosi się do sfery ludzkiego rozwoju, myślenia i działania. Uzasadnienie tego rodzaju wychowania opiera się głównie na potrzebie integralnego wychowania osoby i pojmowaniu człowieka jako istoty religijnej (ens religiosum), potrzebującej odniesień, które ją przekraczają i jednocześnie tłumaczą doświadczenia codzienności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15551.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej