Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(159)
Forma i typ
Książki
(157)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(144)
dostępne
(73)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(59)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(146)
Autor
Evans Virginia
(53)
Dooley Jenny
(35)
Zemach Dorothy E
(8)
Edwards Lynda
(7)
Obee Bob
(7)
Bideleux Sarah
(4)
Fowler W.S
(4)
Mackie Gill
(4)
Stephens Mary
(4)
Allsop Carole
(3)
Kingsley Sophie
(3)
Little Mark
(3)
Mann Malcolm
(3)
Robinson Anne
(3)
Taylore-Knowles Steve
(3)
Wright Andrew
(3)
Brookes Gay
(2)
Cohen Robert
(2)
Copage Judy
(2)
Cummings Martha Clark
(2)
Gillespie Paula
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Hyland Ken
(2)
Jordan R. R
(2)
Leki Ilona
(2)
Lerner Neal
(2)
Macpherson Robin (1952- )
(2)
May Peter
(2)
Miller Judy L
(2)
Oshima Alice
(2)
Smalzer William R
(2)
Sullivan Patrick 1956-
(2)
Tinberg Howard B. 1953-
(2)
Withrow Jean (1937- )
(2)
Arndt Valerie (1943- )
(1)
Bailey Stephen
(1)
Baugh L. Sue
(1)
Beatty Ken
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Boyle Mike
(1)
Brookes Arthur
(1)
Broudy Daniel
(1)
Brown Kristine
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Combs Martha
(1)
Cory Hugh (1954- )
(1)
Cushing Weigle Sara
(1)
Davis Fiona
(1)
Day Robert A
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Evans Virginia (1945- )
(1)
Ferris Dana R. (1960- )
(1)
Fitzgerald Lauren
(1)
Fountas Irene C
(1)
Ghulldu Lisa A
(1)
Gopen George D
(1)
Grellet Francoise
(1)
Grundy Peter
(1)
Haines Simon
(1)
Hampton Ashan R
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Haynes John (1936- )
(1)
Hays Judith C
(1)
Hedgcock John S
(1)
Hedge Tricia
(1)
Hill David. A
(1)
Hinkel Eli
(1)
Hood Susan (1952- )
(1)
Hyland Fiona
(1)
Ianetta Melissa
(1)
Islam Carlos
(1)
Kingsley Sophie. use of English
(1)
Kingsley Sophie. writing
(1)
Kisslinger Ellen
(1)
Knight Paul
(1)
Kroll Barbara
(1)
Lee W. R
(1)
Lennon Paul 1951-
(1)
Les'kìv Alìna Zenovìïvna
(1)
Lindsay Cora
(1)
Macpherson Robin
(1)
Moore-Hart Margaret A
(1)
Oermann Marilyn H
(1)
Palmer Graham
(1)
Peregoy Suzanne F
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Polette Keith
(1)
Raimes Ann
(1)
Roche Marc
(1)
Rumisek Lisa A
(1)
Scanion Jaimie
(1)
Seely John 1941-
(1)
Shaw Stuart D
(1)
Stanley Graham
(1)
Storton Lara
(1)
Taylor Linda K
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(80)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(67)
Polska
(62)
Kiribati
(7)
Stany Zjednoczone
(6)
Illinois (USA)
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
nieznany (us)
(3)
Anglia
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
Kanada
(2)
Język
angielski
(90)
polski
(68)
Odbiorca
Poziom zaawansowany
(11)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(7)
Poziom profesjonalny
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(3)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
C1 poziom biegłości językowej
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(92)
Język angielski
(54)
Nauczanie języków obcych
(22)
Nauczanie
(19)
Pisanie
(14)
CAE (certyfikat językowy)
(6)
Egzaminy
(6)
B2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Gramatyka
(4)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Tutoring
(3)
Czytanie
(2)
Edytorstwo
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Korekta
(2)
Metody nauczania
(2)
RETORYKA
(2)
Raport
(2)
Retoryka
(2)
Strategie uczenia się
(2)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(1)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
EDYTORSTWO
(1)
Educational technology
(1)
Esej
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INTERPUNKCJA ANGIELSKA
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Języka angielski
(1)
Kultura
(1)
LITERATURA
(1)
Language and languages
(1)
Literatura angielska
(1)
NAUKA
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
OPOWIADANIE
(1)
Open Access
(1)
PISANIE
(1)
PORADNIKI
(1)
Pielęgniarki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Sprawność językowa
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(39)
Podręcznik
(24)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Program edukacyjny
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(35)
Edukacja i pedagogika
(32)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Słowo kluczowe
writing
(154)
reading
(67)
English language
(64)
teaching
(60)
speaking
(57)
listening
(54)
grammar
(36)
advanced level
(16)
CAE
(13)
CPE
(13)
English
(11)
upper-intermediate level
(11)
intermediate level
(10)
learning
(10)
teacher's book
(9)
FCE
(8)
vocabulary
(8)
writing skills
(8)
use of English
(6)
elementary level
(5)
practice test
(5)
pre-intermediate level
(5)
rhetoric
(5)
basic level
(4)
foreign speakers
(4)
language
(4)
literature
(4)
second language
(4)
study and teaching
(4)
B2
(3)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
academic English
(3)
essay
(3)
exam practice
(3)
language skills
(3)
pronunciation
(3)
tutoring
(3)
C1
(2)
ELT
(2)
ESP
(2)
academic essay
(2)
assessment
(2)
composition
(2)
handwriting
(2)
literacy
(2)
peer teaching
(2)
practical exam
(2)
proofreading
(2)
report writing
(2)
study
(2)
testing
(2)
translation
(2)
tutor
(2)
writing centers
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
English in use
(1)
English punctuation
(1)
Open Access
(1)
TOEFL
(1)
academic writing
(1)
acquisition
(1)
article
(1)
book
(1)
business English
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
composition and exercises
(1)
computer
(1)
conversation
(1)
copyediting
(1)
copying
(1)
creative writing
(1)
critical essay
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
czytanie
(1)
drama
(1)
editing
(1)
educational games
(1)
essays
(1)
evaluation
(1)
exercise
(1)
foreign language
(1)
games
(1)
guidebook
(1)
handbook
(1)
handwritting
(1)
integrating technology
(1)
journal
(1)
język obcy
(1)
language learning
(1)
language teaching
(1)
learning community
(1)
learning strategies
(1)
letter
(1)
linguistics
(1)
literary form
(1)
media
(1)
method
(1)
native language
(1)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cambridge handbooks for language teachers)
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: writing computer copying
Bibliografia strona 185. Indeks.
Beginning to Write contains over 100 writing activities suitable for elementary and intermediate learners. It shows that it is possible to take the teaching of writing seriously at an early stage in language learning. It also recognises the role writing plays in general language learning. The introduction discusses the differences between speaking and writing, the purpose of writing and the real world uses to which it is put. Process writing is discussed in a particularly clear manner and approaches to teaching writing are considered. There are activities: - to start learners writing with confidence - that practise such mechanics as capitalisation, spelling and punctuation - that focus on the writing process - that show how vaulable computers can be in teaching writing - that focus on outcomes and on the assessment of writing.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17489.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Writing Matters" is designed to develop students' writing skills and enable them to use these skills confidently in everyday life. The book guides students progressively towards proficient and effective writing using lively and authentic sample material that are relevant to students' real-life needs and interests. The book consists of two parts: * Part 1 deals with basic procedures such as preparing, drafting and revising texts and offers help in the often difficult areas of spelling and punctuation. * Part 2 focuses on writing contexts ranging from the functional (letters of application, postcards, advertisements) to more creative, personal writing. Written by experienced teachers specialising in writing skills development, "Writing Matters" is also suitable for adult speakers of English as a first language and secondary school students. It can be used flexibly as a course or as supplementary material.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11597.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
First Certificate Writing / Judy Copage. - Harlow : Longman, 2003. - 128 s. ; 30 cm.
(Longman Exam Skills)
Autor
Forma i typ
Słowo kluczowe: FCE practice test writing
The book is designed to develop the writing skills of students studying at an upper intermediate level of English, especially those preparing for FCE exam. It also provides comprehensive guidance for each task in the FCE writing papers, along with tips and techniques that will enable students to face the exam with confidence.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2834.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Test Your)
Forma i typ
Słowo kluczowe: writing structure TOEFL
This is a testing book which focuses on the structure and written expression part of the TOEFL exam. It contains sample tests that are identical in format and style to the actual exam, and provides answers to common questions on applying for, taking and scoring the TOEFL.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.709.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Deborah Dean is back with a significantly reenvisioned and revised edition of her popular Strategic Writing. After working with high school teachers who implemented the approach detailed in the first edition, Dean has refined, reorganized, and updated the material to better support classroom teachers dedicated to teaching not just the process of writing but also the strategies of writing that help students develop the ability to write effectively throughout their lives.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21356.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21355.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
On screen : upper-intermediate B2+ : Writing Book / Virginia Evans, Jenny Dooley. - Second impression. - Newbury : Express Publishing, 2015. - 31 stron : ilustracje (kolor) ; 28 cm.
Writing Book to publikacja z dodatkowymi materiałami do nauki tworzenia wypowiedzi pisemnych. Zawiera omówienie zasad tworzenia poszczególnych form wypowiedzi, ramki ze zwrotami i wyrażeniami typowymi dla poszczególnych rodzajów wypowiedzi, wskazówki pomagające w tworzeniu wypowiedzi oraz duży wybór ćwiczeń. Ułatwia prowadzenie przygotowań do egzaminów z języka angielskiego (np. egzaminów Cambridge).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1447.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1446.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Successful Writing : proficiency / Virginia Evans. - New ed. - Berkshire : Express Publishing, 2006. - 173, [3] s. : il. ; 28 cm.
Forma i typ
Słowo kluczowe: writing CAE CPE
The book provides a thorough preparation for different types of writing necessary for students at advanced levels. It focuses on the needs of students wishing to sit the CAE and CPE exams. Students will be prepared to write all types of composition including descriptive, discursive, narrative, reports, article. letters and reviews. A must!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6689 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Successful Writing : proficiency / Virginia Evans. - Berkshire : Express Publishing, 1998. - 160 s. : il. kolor. ; 28 cm.
Forma i typ
Słowo kluczowe: writing CAE CPE
The book provides a thorough preparation for different types of writing necessary for students at advanced levels. It focuses on the needs of students wishing to sit the CAE and CPE exams. Students will be prepared to write all types of composition including descriptive, discursive, narrative, reports, article. letters and reviews. A must!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 847.XXIV.13 [Wypożyczalnia A], 907.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 906.XXIV.13 [Czytelnia A], 848.XXIV.13 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Successful Writing : proficiency / Virginia Evans. - New ed. - Berkshire : Express Publishing, 2002. - 173, [3] s. : il. ; 28 cm.
Forma i typ
Słowo kluczowe: writing CAE CPE
The book provides a thorough preparation for different types of writing necessary for students at advanced levels. It focuses on the needs of students wishing to sit the CAE and CPE exams. Students will be prepared to write all types of composition including descriptive, discursive, narrative, reports, article. letters and reviews. A must!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.521.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.522.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Stare oznaczenie "Wypożyczalnia"
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Successful Writing : proficiency / Virginia Evans. - Athens : Express Publishing, 1997. - Side A : Units 1-6a; Side B: Units 6b-9 ; 11 cm.
Słowo kluczowe: writing CAE CPE
The book provides a thorough preparation for different types of writing necessary for students at advanced levels. It focuses on the needs of students wishing to sit the CAE and CPE exams. Students will be prepared to write all types of composition including descriptive, discursive, narrative, reports, article. letters and reviews. A must!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.29 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: writing CAE CPE
The book contains a lot of suggestions as well as lesson plans for teachers who use the course. The tapescripts are also provided.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 849.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching L2 composition : purpose, process, and practice / Dana R. Ferris, John S. Hedgcock. - 3rd. ed. - New York ; London : Routledge, 2014. - XVII, [1], 425 s. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 351-412. Indeks.
This popular, comprehensive theory-to-practice text is designed to help teachers understand the task of writing, L2 writers, the different pedagogical models used in current composition teaching, and reading-writing connections. Moving from general themes to specific pedagogical concerns, it includes practice-oriented chapters on the role of genre, task construction, course and lesson design, writing assessment, feedback, error treatment, and classroom language (grammar, vocabulary, style) instruction. Although all topics are firmly grounded in relevant research, a distinguishing feature of the text is the array of hands-on, practical examples, materials, and tasks that pre- and in-service teachers can use to develop the complex skills involved in teaching second language writing. Each chapter includes Questions for Reflection, Further Reading and Resources, Reflection and Review, and Application Activities. An ideal text for L2 teacher preparation courses, courses that include both L1 and L2 students, and workshops for instructors of L2 writers in academic (secondary and postsecondary) settings, the accessible synthesis of theory and research enables readers to see the relevance of the field's knowledge base to their own present or future classroom settings and student writers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14557.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
New Fowler Proficiency Writing Skills is a two-part course providing thorough coverage and practice of the skills and techniques needed to achieve success in the writing paper of the revised Proficiency examination.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4387.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
New Fowler Proficiency Writing Skills is a two-part course providing thorough coverage and practice of the skills and techniques needed to achieve success in the writing paper of the revised Proficiency examination.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5108.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
New Fowler Proficiency Writing Skills is a two-part course providing thorough coverage and practice of the skills and techniques needed to achieve success in the writing paper of the revised Proficiency examination.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4388.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
New Fowler Proficiency Writing Skills is a two-part course providing thorough coverage and practice of the skills and techniques needed to achieve success in the writing paper of the revised Proficiency examination.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5109.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Expectations : teaching writing from the reader's perspective / George D. Gopen. - New York : Pearson Education, 2004. - XX, 395 stron : ilustracje ; 23 cm.
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: teaching writing pedagogy
Bibliografia strony 387-390.
​By exploring and explaining the perceptive patterns that readers of English follow in their interpretive process, this rhetoric approaches the task of teaching writing from the perspective of readers. As a result, students learn how to write with conscious knowledge of reader’s expectations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17497.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proofreading Power : skills & drills / Ashan R. Hampton. - Arkansas : Cornerstone Publishing, copyright 2018. - XIV, 123 strony ; 24 cm.
Can you catch mistakes in your own writing? Can you identify and correct common writing errors? Would you like to become an effective proofreader for personal growth or profit? Before you write a book, launch a business or start a side-hustle, you must learn to produce error-free writing. "Proofreading Power: Skills & Drills" provides essential rules, guidelines and tips to quickly boost your editing prowess. Train your eye to catch mistakes in the smallest of details with practical exercises on grammar, mechanics, usage, punctuation and spelling. Try your hand at correcting everyday writing samples, such as essay responses, job descriptions, business letters, and blog articles.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22421.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 547-560. Indeksy.
The Oxford Guide for Writing Tutors introduces two conversations to the tutor's preperation, one about the creation of knowledge in writing programs, the other about tutor research. This approach to tutor training provides several benefits. First, it allows tutors to test their theories ofwhat might work in a writing center session and helps them to move professional conversation towards why such things happen. They bridge the theory-practice divide that often frustrates both novices and experiences tutors. By conducting research to answer such questions, tutors can help themselves, the writers with whom they work, their fellow tutors - and the writers with whom they work. And, further, this approach gives the reader new methods for appreciating and critiquing scholarly work, making it easier tounderstand the best ways to help writers and to move the field forward.As writing tutoring programs take on a variety of forms and pursue a range of missions, this book aims to create a flexible text whose contents can be easily rearranged to support a broad spectrum of reader needs. Each chapter, accordingly, can be read independently; the text does not rely on asequential reading to create meaning.The book also includes intra-textual and extra-textual references for the reader who wants to inquire further. That is, throughout the book are references to material in other chapters that might be of interest to the reader intrigued by the topic at hand. So too, in each chapter, we includereferences to and citations of the scholarship that supports much of the "common knowledge" of the field, including, in the Handbook, both previous tutor education textbooks and research from the field. The aim is to aid the interested reader's inquiry into the scholarship of the field as well as toground advice about practice in research that testifies to the effectiveness a range of tutoring practices. Much of the scholarship cited throughout the book is authored by undergraduate tutor-researchers as well as several former tutors who were graduate students when they published their articles. This crucial aspect best models the ways in which tutors themselves can bring together practice andresearch, in their day-to-day work and in their informed thinking about this work. Including tutor voices is an important tradition of the tutor education textbook because these are voices that speak to the issues concerning tutors in a range of institutions and programs across the country.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17673.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Academic Writing Course : study skills in English / R. R. Jordan. - Wyd. 11. - Harlow : Longman, 2007. - 160 s. : il. ; 28 cm.
It is useful material to teach Technical Writing course to help students not Native speakers how they write their scientific essays and how they use the important things of the following: 1) Instructive Discourse. 2)Descriptive Discourse. 3) Narrative Discourse. 4) Definition. 5) Exemplification. 6)Classification. 7)Cause &Reflect. 8)Comparison and Contrast. 9)The main idea of writing Essays and Reports . 10)Structure and Cohesion of the scientific Dissertations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9214 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej