Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(128)
Forma i typ
Książki
(121)
Rejestracje audio i wideo
(7)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(105)
dostępne
(47)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(106)
Autor
Mitchell H.Q
(18)
Evans Virginia
(12)
Dooley Jenny
(6)
Simmons Naomi
(6)
Holt Ron
(4)
Musiol Mady
(3)
O'Connell Sue
(3)
O'Sullivan Neil
(3)
Villarroel Magaly
(3)
Annabell Clementine
(2)
Bradford Barbara (1944- )
(2)
Celce-Murcia Marianne
(2)
Cook Guy
(2)
Copage Judy
(2)
Edwards Lynda
(2)
Erocak Linnette Ansel
(2)
Feunteun Anne
(2)
Manicolo Louise
(2)
Michałowski Bartosz
(2)
Morris Susan
(2)
Mourão Sandie
(2)
Murphy Richard A
(2)
Obee Bob
(2)
Spratt Mary (1947- ). English for teacher
(2)
Stanton Alan
(2)
Vale David
(2)
Wajnryb Ruth
(2)
Willis Jane
(2)
Wyatt Rawdon
(2)
Abbs Brian (1935- )
(1)
Acevedo Ana
(1)
Allemano Jane
(1)
Altamirano Annie
(1)
Arthur Lois
(1)
Ashworth Julie
(1)
Barfield Andrew
(1)
Batstone Rob
(1)
Bean Rita M
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brook-Hart Guy
(1)
Brookes Gay
(1)
Brooks Julia
(1)
Burke Kathy
(1)
Clark John
(1)
Cohen Robert
(1)
Cook Jain
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Cummings Martha Clark
(1)
Dobson Julia M
(1)
Doff Adrian
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duran David
(1)
Elliott John (1938- )
(1)
Emslie Val
(1)
Escobar Linda
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Freebairn Ingrid
(1)
Gower Marisol
(1)
Green Catherine
(1)
Gude Kathy
(1)
Hagger Hazel
(1)
Haines Simon
(1)
Halliwell Susan
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Hashemi Louise
(1)
He Ye
(1)
Holt Roger
(1)
Hull-Sypnieski Katie 1974-
(1)
Invernizzi Marcia
(1)
Januszka Dana
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Johnston Francine R
(1)
Jones Christopher (1949- )
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Juel Connie
(1)
Keer Hilde Van
(1)
Lavery Clare
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewis Michael
(1)
Lewis-Wagner Donna
(1)
Lodge Patricia
(1)
Ludlow Karen
(1)
Mac Naughton Glenda
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
McGavigan Patrick
(1)
McIntyre Donald
(1)
McNiff Jean
(1)
Medwell Claire
(1)
Miller Judy L
(1)
Moon Jayne
(1)
Moule Jean
(1)
Mugglestone Patricia
(1)
Nelsen Jane
(1)
Newbrook Jacky
(1)
Nolasco Rob
(1)
Norrish John
(1)
Olshtain Elite (1938- )
(1)
Ortolano Kate
(1)
Owen-Shocki Deborah
(1)
Pugliese Chaz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(38)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(85)
Wielka Brytania
(28)
Kiribati
(8)
Anglia
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Niemcy
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(93)
angielski
(35)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(104)
Język angielski
(13)
Nauczanie języków obcych
(8)
Nauczanie
(6)
NAUCZYCIELE
(4)
FCE
(3)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
EGZAMINY
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Tutoring
(2)
CAE
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
CZYTANIE
(1)
Dziecko
(1)
Education
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Language teachers
(1)
Learner autonomy
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
Nauczyciele języków
(1)
OBYCZAJE TOWARZYSKIE
(1)
Reading
(1)
Reading teachers
(1)
Teoria nauczania
(1)
Testy językowe
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(18)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(12)
PODRĘCZNIKI
(10)
Podręcznik
(7)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(6)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(3)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Językoznawstwo
(13)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
teacher's book
(84)
English language
(44)
teaching
(39)
grammar
(22)
vocabulary
(20)
teacher development
(17)
teacher education
(15)
ELT
(13)
teacher
(13)
pre-school education
(12)
reading
(12)
EFL
(11)
primary school
(11)
writing
(10)
FCE
(9)
education
(9)
speaking
(9)
listening
(8)
practice test
(6)
Certificate Advanced Exam
(4)
foreign language
(4)
foreign speakers
(4)
study
(4)
teachers
(4)
CAE
(3)
English grammar
(3)
First Certificate in English
(3)
United States
(3)
intermediate level
(3)
language
(3)
language skills
(3)
learning
(3)
literacy
(3)
primary school education
(3)
teacher's handbook
(3)
CPE
(2)
English
(2)
advanced level
(2)
children of immigrants
(2)
cultural competence
(2)
discourse
(2)
elementary level
(2)
examination
(2)
intermediate
(2)
intonation
(2)
language learning
(2)
language teaching
(2)
methods of teaching
(2)
multicultural education
(2)
observation
(2)
pre-intermediate
(2)
semantics
(2)
tutoring
(2)
upper-intermediate level
(2)
use of English
(2)
workbook
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cambridge Advanced Exam
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
ESL
(1)
ESP
(1)
English verb
(1)
Foreign speakers
(1)
Great Britain
(1)
Study and teaching
(1)
activity program
(1)
assessment
(1)
business English
(1)
cassette
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
classroom organisation
(1)
communication activity
(1)
communication skills
(1)
conversation
(1)
cultural studies
(1)
education studies
(1)
exam
(1)
games
(1)
mentoring
(1)
minorities
(1)
motivation
(1)
practical exam
(1)
pragmatics
(1)
racism
(1)
reading skills
(1)
reading specialist
(1)
school book
(1)
social life
(1)
students
(1)
study and teaching
(1)
task-based learning
(1)
teacher's hanbook
(1)
teaching children
(1)
testing
(1)
tourism
(1)
training
(1)
upper-intermediate
(1)
young children
(1)
128 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Grammar / Rob Batstone. - Wyd. 3. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 146 s. : rys., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
"Grammar" provides the practising language teacher with a clear and straightforward overview of this complex subject. It describes the nature of grammar, its role in language learning and language use, and how it can be taught most effectively. Using examples from published materials, the book invites readers to apply these ideas in their own teaching. There is much of relevance for teachers working within both traditional and innovative syllabuses.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1724.XXIV.12.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 251-263) and index.
A trusted resource for day-to-day guidance, professional development, and certification courses, this nuts-and-bolts text explains the varied roles and responsibilities of reading specialists in grades K-12. Rita Bean offers evidence-based best practices for working with struggling readers, supporting teachers, planning curricula, and collaborating with parents, community programs, and granting agencies. Useful features include discussion questions, self-reflective exercises, and lively examples and vignettes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15608.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Intonation in Context" is for upper-intermediate and advanced learners of English who want to improve their intonation. It aims to make learners aware of the main features of intonation and provides enjoyable activities for both controlled and freer practice in a range of conversational situations. Intonation is presented as a system which has an important communicative function in any interaction between speaker and listener. Learners first explore the meaning conveyed by the parts of this system before going on to a variety of production exercises. The book is intended to be used alongside any general coursebook to provide a systematic and accessible introduction to this often neglected area of pronunciation. The easy-to-follow explanations assume no specialist knowledge of the subject and the accompanying CD provides clear models, making this an excellent choice for both classroom use and self-study.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9640 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Intonation in Context" is for upper-intermediate and advanced learners of English who want to improve their intonation. It aims to make learners aware of the main features of intonation and provides enjoyable activities for both controlled and freer practice in a range of conversational situations. Intonation is presented as a system which has an important communicative function in any interaction between speaker and listener. Learners first explore the meaning conveyed by the parts of this system before going on to a variety of production exercises. The book is intended to be used alongside any general coursebook to provide a systematic and accessible introduction to this often neglected area of pronunciation. The easy-to-follow explanations assume no specialist knowledge of the subject and the accompanying CD provides clear models, making this an excellent choice for both classroom use and self-study.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 831.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Books for Cambridge Exams)
Uzupełnieniem kompletu są książki o sygnaturach 15159 XXIV.13 CZYT. (z kompletem płyt) i 15161 XXIV.13 CZYT. (z płytą CD Audio).
Complete CAE is a new course for the 2008 updated CAE exam. Informed by the Cambridge Learner Corpus and providing a complete CAE exam paper specially prepared for publication by Cambridge ESOL, it is the most authentic exam preparation course available. Complete CAE combines the very best in contemporary language learning practice with first-hand knowledge of the challenges students face. There are exercises to help students avoid repeating the typical mistakes that real CAE candidates make, as revealed by the Cambridge Learner Corpus. This topic-based course covers every part of the CAE exam in detail, ensuring that students are fully equipped to tackle each part of every paper. The Student's Book Pack is ideal for self-study. It consists of the Student's Book with answers with CD-ROM and Class Audio CDs which contain the corresponding recordings. The CD-ROM is packed with interactive exercies and enables students to focus on their own particular areas of difficulty and work at their own pace.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15160.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
On the same Wavelength : free reader
* Studying is made enjoyable with inspiring material, drama, quizzes and cartoons * The strong grammar syllabus combined with a contemporary approach motivates students, developing accuracy and confidence with plenty of practice and support * A graded reader is included with every coursebook. These contain original stories linked to the Reading for Pleasure pages in the Coursebook.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4143 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Discourse and Context in Language Teaching: A Guide for Language Teachers" is part of the Cambridge Handbooks for Language for Language Teachers series. This book recommends that language teachers incorporate an awareness of discourse and pragmatics in their teaching if they wish to implement a communicative approach in their classrooms. After two introductory chapters on discourse and pragmatics, the authors show how a discourse perspective can enhance the teaching of traditional areas of linguistic knowledge and the teaching of language processing skills. This awareness of discourse is then carried over to curriculum development, assessment, and classroom research. With discussion questions and activities at the end of each chapter, this book can be used in methods courses or in-service training programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3624.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Now in its fourth edition, this comprehensive, best-selling methodology resource gives both prospective and experienced ESL/ELT teachers the theoretical background and practical applications they need to decide which approaches, materials, and resources can and should be used in their classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21431.XXIV.14 [Czytelnia A], 15687.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Discourse / Guy Cook. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 167 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Autor
Forma i typ
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1723 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3630.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Designed for students preparing for the Cambridge exams, each book in this series offers both students and teachers comprehensive support, including revision sections, mini dictionaries and appendices in the students' books, and model answers, photocopiable tests and marking schemes in the teacher's books. The books can be used either as free-standing supplementary material, or as a complete exam preparation series. They are designed to develop the essential language skills and sub-skills students need for each exam paper; they also offer specific training and guidance for each part of the exams, with an abundance of practice based on realistic test tasks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1634.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. i indeks.
The increasingly diverse nature of today's schools and the need to increase the achievement of all students, no matter their background, requires 21st-century teachers to develop critical cultural competence. Looking at data is not enough. Teachers have to know who are their students. This book show how to provide professional development that deepens teacher's cultural understanding. "Developing Critical cultural Competence" helps educators translate new knowledge into action with activities that focus on the three inseparable insights required for developing teachers' critical cultural competency: understanding themselves, understanding their students, understanding their studens' families and communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13421.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Longman Exam Skills)
The book is designed to develop the writing skills of students studying at an upper intermediate level of English, especially those preparing for FCE exam. It also provides comprehensive guidance for each task in the FCE writing papers, along with tips and techniques that will enable students to face the exam with confidence.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2835.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.105 [Magazyn 1], P.104 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.107.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.106.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Each of the four levels comprises about 80 hours of class work, with additional time for the self-study work. The Teacher's Book contains all the pages from the Classroom Book, with interleaved teaching notes including optional activities to cater for different abilities. There is a video to accompany the Beginner, Pre-intermediate and Intermediate levels. Each video contains eight stimulating and entertaining short programmes, as well as a booklet of photocopiable activities. Free test material is available in booklet and web format for Beginner and Pre-intermediate levels.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11162 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This book maps out a new paradigm of teacher education an, by implication, professional education generally. The book opens with two alternative theories of teacher education and training and explains the concepts and assumptions on which they rest including beliefs about the nature and role of education in society. It then proposes a natural science paradigm and its implications for establishing a coherent view of teacher education. Subsequent chapters indicate the professional implications of such a model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3196.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3195.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Always Learning.)
Opis wg okł.
"Our Discovery Island" to nowoczesny i uniwersalny kurs dla I etapu edukacyjnego. Zabiera dzieci na wspaniałą przygodę do świata bajkowych wysp, gdzie uczniowie spotykają niezwykłych bohaterów, poznają fascynujące historie, rozwiązują zagadki dla małych odkrywców, a przy tym uczą się angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16568.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Always Learning.)
Opis wg okł.
"Our Discovery Island" to nowoczesny i uniwersalny kurs dla I etapu edukacyjnego. Zabiera dzieci na wspaniałą przygodę do świata bajkowych wysp, gdzie uczniowie spotykają niezwykłych bohaterów, poznają fascynujące historie, rozwiązują zagadki dla małych odkrywców, a przy tym uczą się angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16573.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Click On to trzypoziomowa seria do nauki języka angielskiego dla młodzieży gimnazjum. Podręcznik łączy aktywną naukę języka wraz ze zmiennymi tematami zaprezentowanymi w poszczególnych rozdziałach. Zawiera specjalną sekcję opisującą brytyjską i amerykańską kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4124 [Magazyn 1], P.4126 [Magazyn 1], P.4123 [Magazyn 1], P.4125 [Magazyn 1] (4 egz.)
Książka
W koszyku
Click On to trzypoziomowa seria do nauki języka angielskiego dla młodzieży gimnazjum. Podręcznik łączy aktywną naukę języka wraz ze zmiennymi tematami zaprezentowanymi w poszczególnych rozdziałach. Zawiera specjalną sekcję opisującą brytyjską i amerykańską kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4129 [Magazyn 1], P.4130 [Magazyn 1], P.4128 [Magazyn 1], P.4127 [Magazyn 1] (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej