Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(74)
Forma i typ
Książki
(73)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(13)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(64)
Autor
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Gumiński Zbigniew
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Polcyn Jan
(2)
Rozmus Andrzej
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Adamko Jerzy
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Al-Noorachi Muzahim
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bera Ryszard
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chochół Andrzej (1954- )
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Dominik Monika
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Dudak Anna
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dziewanowska Katarzyna
(1)
Ejsmont Aneta
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fatyga Robert
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Garbat Marcin
(1)
Gołdyka Leszek
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Handzlik Marta
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Jackowski Antoni (1935- )
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Kargul Jagna
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kawałko Bogdan
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Knap Maciej
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kortus Bronisław (1927- )
(1)
Kosiński Piotr (ilustrator)
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Krzemień Kazimierz (1951- )
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kukołowicz Tomasz (1984- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kust Izabella
(1)
Kuźmicz Katarzyna Anna
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Marszałek Anna
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Miszczuk Andrzej
(1)
Miłosz Henryk
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Noszczyk Wojciech (1935- )
(1)
Oblacińska Anna
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Ostręga Wisława
(1)
Pabian Angelika
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Paszkowska-Rogacz Anna
(1)
Pazdro Krzysztof Maciej
(1)
Piasecka Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Piwko Marian
(1)
Przychocka Iwona
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Pyra Mariusz
(1)
Rola-Noworyta Anna
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Rywacki Jerzy
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Saran Jan
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szala Marcin
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Tarnaś Sławoj
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Urbański Stanisław (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(74)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(16)
SZKOLNICTWO
(10)
Szkolnictwo wyższe
(9)
NAUCZANIE
(6)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(3)
OŚWIATA
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
POLITYKA SPOŁECZNA
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Szkolnictwo
(3)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(3)
DYREKTORZY SZKÓŁ
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
Mentoring
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRACOWNICY NAUKOWI
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(2)
RODZINA SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II
(2)
STUDENCI
(2)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(2)
Współdziałanie
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
BEZROBOCIE
(1)
BUDOWNICTWO MIEJSKIE
(1)
Benchmarking
(1)
CHEMIA
(1)
Coaching
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
DYREKTOR
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
ERASMUS (program)
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
GEOGRAFIA
(1)
INTERNET
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
KARIERA
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MEDYCYNA
(1)
Marketing
(1)
Marketing wartości
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCHOTNICZE HUFCE PRACY
(1)
ODPADY
(1)
Obsługa klienta
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Oświata
(1)
PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
PODSTAWA PROGRAMOWA
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Chełm)
(1)
Pedagogika
(1)
Pielęgniarka
(1)
Postawy
(1)
Pracodawcy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
ROLNICTWO
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(11)
1989-
(7)
1901-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
POLSKA
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Ukraina
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Bibliografia
(1)
LISTY APOSTOLSKIE
(1)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podręcznik
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(53)
szkolnictwo
(23)
edukacja
(8)
jakość kształcenia
(8)
rynek pracy
(6)
kształcenie
(5)
oświata
(5)
pedagogika
(5)
studenci
(5)
uniwersytet
(5)
zarządzanie jakością
(5)
marketing
(4)
niepełnosprawni
(4)
wychowanie
(4)
Jan Paweł II
(3)
Unia Europejska
(3)
bezrobocie
(3)
dialog społeczny
(3)
nauczyciel akademicki
(3)
opieka zdrowotna
(3)
polityka społeczna
(3)
proces boloński
(3)
rodzina
(3)
rozwój regionalny
(3)
szkoła
(3)
ubóstwo
(3)
zarządzanie
(3)
Krajowe Ramy Kwalifikacji
(2)
aktywna polityka społeczna
(2)
doradztwo zawodowe
(2)
dyskryminacja
(2)
gospodarka
(2)
integracja społeczna
(2)
kariera zawodowa
(2)
komercjalizacja
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kształcenie akademickie
(2)
kształcenie zawodowe
(2)
mentoring
(2)
migracje
(2)
mobbing
(2)
nauczanie
(2)
organizacja pozarządowa
(2)
państwo opiekuńcze
(2)
państwo socjalne
(2)
państwowa wyższa szkoła zawodowa
(2)
pielęgniarka
(2)
polityka
(2)
polityka mieszkaniowa
(2)
polityka regionalna
(2)
polityka rodzinna
(2)
program kształcenia
(2)
przestępczość
(2)
przywództwo
(2)
rodzina szkół
(2)
równouprawnienie
(2)
społeczeństwo wiedzy
(2)
studia
(2)
szkolnictwo zawodowe
(2)
szkoła wyższa
(2)
turystyka
(2)
tutoring
(2)
wielokulturowość
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zamożność
(2)
świadczenia społeczne
(2)
Centrum Informacji Zawodowej
(1)
Erasmus
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Kanada
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
OHP
(1)
Petersen Peter
(1)
Polska
(1)
Polska Rzeczpospolita Ludowa
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
(1)
Ukraina
(1)
Urząd Pracy
(1)
Warszawa
(1)
Wydział Ekonomiczno-Rolniczy
(1)
absolwenci
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
agroturystyka
(1)
akredytacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
analiza dyskursu
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
aspiracje
(1)
awans zawodowy
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
badania pedagogiczne
(1)
badania społeczne
(1)
badanie
(1)
bankowość
(1)
bariery architektoniczne
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 361-402. Indeks.
Książka Katarzyny Dziewanowskiej przynosi wiedzę wartościową dla środowiska naukowego, ale także cenną i zrozumiałą dla praktyków zarządzania publicznego i dla polityków. Rzadko się zdarza, żeby praca rzetelna pod względem naukowym i wykorzystująca różnorodne techniki badawcze była jednocześnie łatwa w odbiorze i zrozumiała dla odbiorców spoza środowiska akademickiego. Monografia dr Dziewanowskiej łączy te cechy. Może także stanowić wzór dla innych autorów pod względem przejrzystości wywodu, uporządkowania wątków i posługiwania się naukowym językiem. Wreszcie, pokazuje ona, jak pisząc na temat specyficzny dla jednej dyscypliny naukowej, można stworzyć pracę interesującą także z perspektywy interdyscyplinarnej (autor tej recenzji jest ekonomistą, a książkę przeczytał z dużym zainteresowaniem Dr hab. Mikołaj Herbst)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17834.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 449-464 i przy rozdz. Indeks.
Podręcznik prezentuje następujące zagadnienia: teoretyczne aspekty polityki społecznej, w tym m.in. interpretacja pojęcia, doktryny i modele polityki społecznej, wartości, instrumenty, podmioty polityki społecznej, diagnozowanie i ewaluacja w polityce społecznej; wybrane problemy stanowiące przedmiot działań polityki społecznej we współczesnej Polsce, m.in. przemiany życia rodzinnego i polityki rodzinnej, edukacja, ochrona zdrowia i kwestia mieszkaniowa, społeczne problemy pracy, dyskryminacja i równouprawnienie, migracje; współczesne wyzwania i kierunki rozwoju polityki społecznej, m.in. przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu, marginalizacji i ekskluzji, kontrowersje wokół socjalnej funkcji państwa, mechanizmy gospodarki rynkowej w polityce społecznej, europejski model socjalny. Książka zawiera także: tabele i wykresy, podsumowania rozdziałów, propozycje zadań do wykonania i pytań do dyskusji, spisy lektur uzupełniających i literatury przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5195 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5194.VII.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6386.VII.1 [Czytelnia B], 6387.VII.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 449-464 i przy rozdz. Indeks.
Książka łączy aspekty nauki o polityce społecznej z diagnozą stanu problemów społecznych (bezrobocia, rynku pracy, migracji, pomocy społecznej, pracy socjalnej, polityki rodzinnej) oraz praktyczną działalnością. Stanowi syntetyczne ujęcie problematyki polityki społecznej w drugiej dekadzie XXI stulecia, odwołujące się do dorobku nauki o polityce społecznej w przeszłości, współczesnych teorii, i aktualnego stanu wiedzy o dostępie/braku dostępu różnych grup polskiego społeczeństwa do podstawowych praw społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10152 [Magazyn 1], P.10151 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana książka składa się ze zbioru artykułów stanowiących aktualny obraz Polski po dwóch dekadach transformacji, stanowiąc w zamyśle autorów i redaktorów relatywnie kompleksowy obraz. Opracowanie to może pełnić rolę wieloaspektowego opisu i interpretacji kluczowych zmian, jakie zaszły w ostatnim dwudziestoleciu w polskiej gospodarce, w polskim społeczeństwie i w polskiej polityce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11455.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Nauczaniu Kościoła ; t. 5)
Indeks.
"Zagadnienia nauki zawsze rodziły głębokie zatroskanie w sercu Jana Pawła II. Dlatego w ciągu swojego pontyfikatu niestrudzenie zwracał się do świata nauki. Czynił to również pod adresem polskich uczonych. Stawiał pytanie: w jakim duchu i w jakim kierunku powinna zmierzać uprawiana nauka? (...) Jan Paweł II ostrzegał polskich uczonych przed zagrożeniami, jakie płyną z liberalnej demokracji i wolnego rynku. Stosowanie kryterium korzyści ekonomicznej szkodzi nauce i szkodzi człowiekowi." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13264.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 603-621.
Opracowane przez Jagodę Jezior studium jest rezultatem wieloletniej pracy badawczej prowadzonej na terenie województwa lubelskiego pod kątem wartości wyższego wykształcenia na rynku pracy. Podstawą opracowania jest kilkanaście projektów badawczych, w których uwzględniono opinię różnych kategorii respondentów reprezentujących pracodawców i pracobiorców. Przyjęta wieloaspektowa perspektywa badawcza, oparta na niezmiennie bogatych danych źródłowych, pozwala na uzyskanie wyważonej i niezwykle rzetelnej ekspertyzy, z czym mamy do czynienia w przedłożonej rozprawie. Autorka nie tylko analizuje, interpretuje i zestawia - z największą wnikliwością i skrupulatnością - obszerny materiał empiryczny, ale także nad prowadzonym przedsięwzięciem roztacza cenną refleksję metodologiczną, która sama w sobie stanowi wielką wartość podjętego przedsięwzięcia. Książka jest świadectwem gigantycznej pracy, jaka została wykonana, by uzyskać efekt, z którym Czytelnik ma szansę zapoznać się podczas lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17684.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. tł. z ang., ukr.
Bibliogr. s. 201-206.
Książka jest szczególnie ważną pozycją zarówno z naukowego, jak i praktycznego punktu widzenia. Autorzy precyzyjnie określają polsko-ukraiński region transgraniczny, w skład którego wchodzą po polskiej stronie województwa: lubelskie i podkarpackie, a po ukraińskiej okręgi: wołyński, zakarpacki i lwowski. Rozpatrują współpracę transgraniczną z punktu widzenia historycznego, politycznego, ekonomicznego oraz społecznego, i określają region transgraniczny na podstawie kryteriów społeczno-kulturalnych i ekonomicznych. Analizując środowisko geograficzne dużą wagę przykladają do klimatycznych, geomorfologicznych oraz ekologicznych warunków rozwoju regionu. Szczegółowo też analizują demograficzny rozwój regionu transgranicznego, wykorzystując dane zarówno polskie, jak i ukraińskie, uwzględniające naturalny ruch ludności, w tym długość życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9806.XII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblogr. przy pracach.
Niniejsza książka powstała jako wyraz buntu i niesubordynacji! Z tego też faktu w głównej mierze wynika jej wyjątkowość i niepowtarzalność! Miarą wyjątkowości i niepowtarzalności prezentowanej książki jest przede wszystkim intencja oraz sam fakt jej powstania. Ta wyjątkowa publikacja to zbiór tekstów wielu czołowych przedstawicieli polskiej refleksji pedagogicznej. Powstała dla uczczenia jubileuszu siedemdziesięciolecia urodzin Profesora Tadeusza Pilcha, jednego z niekwestionowanych liderów środowiska pedagogicznego. Nie jest to książka biograficzna, ale dedykowana i poświęcona Życiu i Dziele Osoby wyjątkowej. Profesor z całą pewnością do takich należy - Jego dorobek naukowy i społeczny, sposób przeżywania życia, stosunek do ludzi i ich problemów świadczą o tym najdobitniej. Profesor Tadeusz Pilch to człowiek zawsze uśmiechnięty, życzliwy ludziom, otoczony wielkim szacunkiem. Zgromadził wokół siebie szerokie grono przyjaciół i oddanych współpracowników i właśnie dzięki tym osobom powstała ta wyjątkowa książka. (źródło: http://pedagogium.pl/strona/62/ksiazki/)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13120.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Geografia w Uniwersytecie Jagiellońskim 1849-1999 / kom. red. Maria Baścik [et al.] ; t. 5)
Wydano z okazji 150 rocznicy utworzenia w Uniwersytecie Jagiellońskim pierwszej na ziemiach polskich Katedry Geografii (1849-1999).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12922 [Magazyn 2], P.11730 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101.
Opracowanie zostało pomyślane jako przewodnik - źródło informacji, wskazówek i procedur dla osób zaangażowanych w proces dostosowania programów kształcenia do wymagań określonych w znowelizowanej ustawie "Prawo o szkolnictwie wyższym" i wydanych na jej podstawie rozporządzeniach. Stara się udzielić odpowiedzi na pytanie, jak doprowadzić do tego, aby z początkiem roku akademickiego 2012/2013 uczelnia mogła rozpocząć realizację procesu kształcenia zgodnie z zasadami wynikającymi z wprowadzenia Krajowych Ram Kwalifikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15424.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest to zbiór rozmów z profesorami i wybitnymi absolwentami socjologii (a także studentami). Książka podzielona jest na trzy części, gdzie autorzy pozwalają znaleźć odpowiedź na pytania : Jak socjolog patrzy na świat?, Po co nam socjologia?, Co po socjologii?. Książka jest zbiorem rozmów (m.in. z Antonim Sułkiem, Henrykiem Domańskim, Martą Bucholc) przeprowadzonych i opracowanych przez studentów Instytutu oraz osoby zaprzyjaźnione.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11307.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12441.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 227-238, netografia 238-240. Indeks.
Książka może być interesującą pozycją dla menedżerów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego, a zwłaszcza menedżerów szkolnictwa wyższego, oraz pracowników uczelni. Benchmarking jest z powodzeniem stosowany w szkołach wyższych na świecie. W Polsce do tej pory nie został wprowadzony do praktyki zarządczej. Podjęcie przez autorkę problematyki benchmarkingu jako narzędzia doskonalącego zarządzanie uczelnią stanowi zatem nowatorskie przedsięwzięcie. Celem publikacji jest usystematyzowanie wiedzy na temat inicjatyw benchmarkingowych w szkolnictwie wyższym na świecie. W książce szczegółowo omówiono między innymi: pojęcia związane z zarządzaniem uczelnią, rolę koncepcji organizacyjnego uczenia się oraz organizacji uczącej się w kontekście uczelni, definicję oraz ewolucję pojęcia benchmarkingu, cele benchmarkingu, jego bariery i korzyści z wdrożenia, autorską klasyfikację benchmarkingu z uwzględnieniem kryterium przedmiotowego, podmiotowego, rodzaju danych i ochrony danych, wsparcia i relacji z partnerami, przesłanki podejmowania benchmarkingu w szkołach wyższych, referencyjną metodykę benchmarkingu procesowego w uczelni, opartą na koncepcji spirali benchmarkingowej A. Kelly‘ego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17680.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-223, netogr. s. 223-226, wykaz aktów prawnych s. 226-227.
Książka porusza problematykę oceny (sprawności, skuteczności i efektywności) systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach wyższych. Omawia metody i techniki oceny jakości kształcenia oraz wskazuje na uwarunkowania i bariery wdrażania TQM w szkole wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13807.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rola uczelni w regionie / Anna Marszałek. - Warszawa : "Difin", 2010. - 272 s. : il. ; 23 cm.
Książka porusza aktualne problemy związane z miejscem, jakie w regionie zajmują ośrodki akademickie. Ukazuje, jak instytucje szkolnictwa wyższego wpływają na zwiększanie potencjału rozwojowego regionów, w których są zlokalizowane. W publikacji wskazano instrumenty i procedury, za pomocą których ośrodki akademickie mogą stymulować kształtowanie się zachowań przedsiębiorczych wśród studentów, a później absolwentów na rynku pracy. Oryginalnie opracowana, wypełnia lukę w literaturze szeroko rozumianych nauk o polityce i popularyzuje zarazem mało znany w Polsce – a dominujący w innych rozwiniętych państwach Unii Europejskiej – temat dyskusji publicznych, w których rozważane są ewentualne kierunki, w jakich powinna zmierzać polityka edukacyjna Unii, jeżeli czynnikiem przesądzającym o przyszłości Europy ma być budowa społeczeństwa opartego na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10781.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11815.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"(...) tekst książki zawiera wartościowe treści na temat sytuacji studentów niepełnosprawnych w uczelniach wyższych, różnych aspektów ich funkcjonowania w roli studenta, ich edukacji na poziomie wyższym i radzenia sobie z trudnościami w toku studiów. W treściach rozdziałów zawarte są cenne wskazania dotyczące kierunków i sposobów zmian niezbędnych w obiektach uczelni oraz w ich funkcjonowaniu w celu stwarzania młodzieży niepełnosprawnej pełnych szans powodzenia w edukacji na poziomie wyższym". (z recenzji prof. dr hab. Aleksandry Maciarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13016.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej