Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(152)
Forma i typ
Książki
(152)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Audiobooki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(128)
dostępne
(69)
nieokreślona
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(49)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(137)
Autor
Green Catherine
(4)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Oxford Rebecca L
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tanner Rosie
(4)
Ur Penny
(4)
Acklam Richard (1960- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Doff Adrian
(3)
Klippel Friederike
(3)
Lapp Diane
(3)
Willis Jane
(3)
Barone Diane M
(2)
Blatchford Peter
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Ellis Rod
(2)
Feunteun Anne
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Keene Ellin Oliver
(2)
Kutnick Peter
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphey Tim
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Vale David
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Marti
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arndt Valerie (1943- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bilbrough Nick
(1)
Bland Janice
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Booth Wayne
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Bygate Martin
(1)
Byram Michael
(1)
Chi Julie C
(1)
Chowne Anne
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Cummins Sunday
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duff Alan
(1)
Ehren Barbara J
(1)
Emmerson Paul
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Flavell Roger
(1)
Forder Clare
(1)
Fountas Irene C
(1)
Frey Nancy 1959-
(1)
Fu Danling
(1)
Gamble Nikki
(1)
Gass Susan M
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Genesee Fred
(1)
Gerngross Günter
(1)
Geva Esther
(1)
Goh Christine Chuen Meng
(1)
González-Lloret Marta
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Griffiths Carol
(1)
Griffiths Carol (1945- )
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hamayan Else V
(1)
Harding Keith 1956-
(1)
Harmer Jeremy
(1)
Hattie John
(1)
Haycraft John
(1)
Heaton John Brian (1931- )
(1)
Hewings Ann
(1)
Hill Peter
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hockly Nicky
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Anglia
(45)
Polska
(27)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(21)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(9)
Wirginia (USA)
(4)
Kalifornia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
Holandia
(2)
nieznany (cdn)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
angielski
(103)
polski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(69)
JĘZYK ANGIELSKI
(51)
Język angielski
(18)
Metody nauczania
(12)
CZYTANIE
(10)
Nauczanie
(9)
JĘZYKI
(8)
JĘZYKOZNAWSTWO
(6)
Praca zespołowa
(6)
English language
(5)
Gramatyka
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
NAUCZANIE
(5)
Language and languages
(4)
Czytanie
(3)
Dwujęzyczność
(3)
LITERATURA
(3)
Language acquisition
(3)
Literatura
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
PISANIE
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
Badania naukowe
(2)
CAE (certyfikat językowy)
(2)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Literacy
(2)
Media literacy
(2)
Metoda projektów
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Pisanie
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Terminologia
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Bilingualism
(1)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Język
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Language and culture
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Language disorders
(1)
Learning strategies
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Multicultural education
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEKŁADY
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
RETORYKA
(1)
Reading (Primary)
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading teachers
(1)
Second language acquisition
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Special education
(1)
Sprawność językowa
(1)
SŁUCHANIE
(1)
Słownictwo
(1)
Technologia
(1)
Teoria nauczania
(1)
Testy językowe
(1)
Współdziałanie
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(4)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
LITERATURA
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Problems, exercises
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(76)
Edukacja i pedagogika
(66)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
study and teaching
(104)
English language
(94)
study
(46)
teaching
(46)
foreign speakers
(41)
language
(33)
second language acquisition
(19)
reading
(13)
learning strategies
(10)
grammar
(9)
education
(8)
language acquisition
(8)
literacy
(8)
foreign language
(7)
literature
(7)
group work
(6)
learning
(6)
methods of teaching
(6)
writing
(6)
communication
(5)
spoken English
(5)
teacher
(5)
English teacher
(4)
bilingualism
(4)
composition and exercises
(4)
language arts
(4)
reading comprehension
(4)
vocabulary
(4)
English
(3)
Japanese speakers
(3)
business English
(3)
language teacher
(3)
methodology
(3)
motivation
(3)
primary school
(3)
rhetoric
(3)
saying
(3)
speaking
(3)
task-based learning
(3)
textbook
(3)
ELT
(2)
Great Britain
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children of immigrants
(2)
children's literature
(2)
communication skills
(2)
conversation
(2)
dictionary
(2)
elementary school
(2)
intercultural communication
(2)
language learning
(2)
listening
(2)
lower secondary school
(2)
media literacy
(2)
multicultural education
(2)
music
(2)
photocopiable materials
(2)
pronunciation
(2)
research
(2)
research method
(2)
song
(2)
special educational need
(2)
teaching online
(2)
tests
(2)
training
(2)
visual literacy
(2)
whiteboard activities
(2)
workbook
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
CAE
(1)
CLIL
(1)
Foreign speakers
(1)
Study and teaching
(1)
United States
(1)
ability testing
(1)
activity game
(1)
adult education
(1)
affective education
(1)
audio-visual aids
(1)
best books
(1)
bilingual education
(1)
book
(1)
canon (Literature)
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
cognitive behavior
(1)
communicative approach
(1)
communicative competence
(1)
computer-assisted instruction
(1)
content area reading
(1)
cooperative learning
(1)
creative writing
(1)
critical thinking tasks
(1)
cross-cultural perspective
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
developing literacy
(1)
dialogue
(1)
discourse analysis
(1)
152 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Why do students often graduate from high school unprepared for college writing and what can we do about it. These are the questions that a group of classroom teachers set out to explore. Over the course of seven years, a group of middle, high school, college, and university teachers participated in a federally funded writing coalition project to implement innovative approaches to teaching writing. Together they developed this series of lesson plans designed to make writing both fun and an integral part of diverse curricula. "Practical" is the recurrent motif of each teaching strategy. Developed by real teachers in real classrooms, the lessons are grouped into seven categories: writing process, portfolios, literature, research, grammar, writing on demand, and media.Each lesson follows a standard format that includes purpose of the activity; necessary preparation; required props and materials; process and procedure for implementation; instructional pointers and/or possible pitfalls; and reflections from the teacher that provide "behind the scenes" insights.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21353.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21352.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Includes index.
Do książki dołączona płyta o tej samej sygnaturze.
Grammar for English Language Teachers is an ideal reference guide for experienced and trainee teachers who are developing their knowledge of English grammar systems. The book provides practical ideas for planning lessons, with clear explanations. Easy exercises encourage teachers to understand factors affecting grammatical choices, transferring that knowledge to their students. Analysis of real learner errors from the Cambridge Corpus develops teachers' ability to deal with students' common mistakes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22674.XXIV.12.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22673.XXIV.12.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jossey-Bass teacher)
"Grades 4-12"--Cover.
Includes bibliographical references (p. 293-312) and index.
The number of English language learners in U.S. schools isprojected to grow to twenty-five percent by 2025. Most teachershave English learners in their classrooms, from kindergartenthrough college. The ESL/ELL Teacher?s Survival Guide offerseducators practical strategies for setting up an ESL-friendlyclassroom, motivating and interacting with students, communicatingwith parents of English learners, and navigating the challengesinherent in teaching ESL students. Provides research-based instructional techniques which haveproven effective with English learners at all proficiencylevels Offers thematic units complete with reproducible forms andworksheets, sample lesson plans, and sample studentassignments The books ESL lessons connect to core standards and technology applications
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17687.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Visible Learning for Literacy is the newest book in John Hattie’s Visible Learning series. The authors John Hattie, Douglas Fisher and Nancy Frey focus on literacy in grades K-12. They explore how to implement the practices that work best to accelerate student learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17698.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Study..." is a comprehensive professional book that focuses on genre study trough inquiry-based learning with an emphasis on improving reading comprehension and supporting the craft of writing. The authors concentrate on three broad instructional contexts for developing student's genre expertise through authentic reading and writing: Interactive Read-Aloud, Reader's Workshop, and Writer's Workshop. Students learn how to develop genre understandings through a process of immersing themselves in mentor texts, and, with teacher guidance, analyzing and experiencing the foundational characterisitcs that help them to understand and define the genre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14545.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 279-312) and index.
Sociolinguistics and Second Language Acquisition is a comprehensive textbook that bridges the gap between the fields of sociolinguistics and second language acquisition, exploring the variety of ways in which social context influences the acquisition of a second language. It reviews basic principles of sociolinguistics, provides a unified account of the multiple theoretical approaches to social factors in second languages, summarizes the growing body of empirical research, including examples of findings from a wide range of second languages, and discusses the application of sociolinguistics to the second language classroom. Written for an audience that extends beyond specialists in the field, complete with summary tables, additional readings, discussion questions, and application activities throughout, this volume will serve as the ideal textbook for advanced undergraduate or graduate students of second language acquisition and instruction, and will also be of interest to researchers in the fields of second language acquisition, second language instruction and sociolinguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20512.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on Reading / Esther Geva, Gloria Ramirez. - Oxford : Oxford University Press, copyright 2015. - XIV, 184 pages ; 24 cm.
(Oxford Key Concepts for the Language Classroom)
Includes bibliographical references (pages 129-140) and index.
Aims to help teachers develop a deep understanding of the multiple skills and factors involved in second language reading development for second or foreign language learners aged 5-18. Equips teachers with practical skills for the effective teaching and assessment of second language reading to students with different learning needs. Features key research studies on reading comprehension, considers examples from real classroom practice, and provides activities to help teachers relate the content and objectives to their own teaching context.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21416.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21415.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge language education)
Includes bibliographical references and index.
This book provides theoretical and pedagogical perspectives on teaching speaking within a coherent methodological framework. Teaching Speaking A Holistic Approach brings together theoretical and pedagogical perspectives on teaching speaking within a coherent methodological framework. The framework combines understandings derived from several areas of speaking research and instruction. By explaining, interpreting, evaluating, and synthesizing these diverse perspectives from linguistics and language learning, the text offers a comprehensive and versatile approach for teaching speaking. Different types of learning tasks are explained and illustrated with examples, and each chapter includes short tasks and ends with a number of tasks that enable readers to extend their ideas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17708.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
However exciting new technologies and educational tools may seem, they can become solely for entertainment unless their design, use, and evaluation are guided by principles of education and language development. Task-based Language Teaching (TBLT) provides an excellent approach for teachers who want to realize the potential of technology to engage learners and improve language learning inside and outside the classroom. This practical guide shows teachers how to successfully incorporate technology into TBLT in the classroom and to develop technology-mediated materials. Whether the goal is to conduct a needs analysis, to develop classroom or homework materials, or to implement a new approach of student assessment, A Practical Guide to Integrating Technology into Task-Based Language Teaching will be a welcome resource for language teachers at all levels. Designed for use in the classroom as well as for independent study, the book includes reflective questions, activities, and further reading at the end of each chapter. Examples of units in Chinese, Spanish, ESL, and the hospitality industry are provided. Georgetown Digital Shorts—longer than an article, shorter than a book—deliver timely works of peer-reviewed scholarship for a fast-paced world. They present new ideas and original content that are easily digestable for students, scholars, and general readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18112.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
This book showcases pedagogical tools for learning languages through interdisciplinary project-based learning (PBL). Chapters demonstrate a diverse range of PBL activities that help students build communities of practice within classroom settings, and across local and global communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20506.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja zawiera płytę o tej samej sygnaturze.
A bank of over 120 motivating activities for the CLIL Classroom consisting of a Photocopiable Resource Book and accompanying Interactive Whiteboard Software. The course is divided into 10 topic-based units such as: Life Cycles, Forces and Motion, Food etc. Each unit contains 6 lessons which are appropriate for different levels of ability. Each activity can be covered in one lesson and is simple to prepare, easy to adapt and motivating for young learners. Each activity focusses not only on cross-curricular content, but also on functions, structures and vocabulary areas. IWB user guide is available from www.deltapublishing.co.uk. Each activity is supplemented with weblinks for sourcing further information and ideas. Over 60 songs, chants, poems and dialogues to enliven the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17993.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lessons from good language learners / edited by Carol Griffiths. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2008. - XII, 324 s. : ill. ; 23 cm.
(Cambridge Language Teaching Library)
Includes bibliographical references and index.
This edited collection provides a comprehensive overview of the area of sucessful language learning strategies and reviews the literature and research on this subject to date. The book provides a reference base, addresses theoretical issues and considers pedagogical implications. It identifies gaps in our current understanding and suggests useful research initiatives and it considers how all of this relates to successful language learning by unique individuals in a variety of situations. The book is divided into 2 sections: the first deals with learner variables and has chapters on such topics as age, culture, motivation, personality and aptitude.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14811.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15591.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 67)
Includes bibliographical references (pages 199-217) and index.
This book addresses fundamental questions regarding the relationships between successful language learning and strategy use and development according to learner, situational or target variables. It considers strategy effectiveness from an individual point of view and discusses pedagogical issues, especially relating to teacher perceptions and training, classroom and learner factors, methodology and content.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14815.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15609.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
This text provides both ESL and mainstream teachers of students at all levels, from kindergarten to adult learners, with the background and expertise necessary to plan and implement reading programs that match the particular needs and abilities of their students. Designed for use by pre-service and in-service teachers at all levels from kindergarten to adult learners, the text explains different theoretical models of literacy instruction, includes specific teaching methods within each model, and encourages teachers to develop their own teaching strategies within their own instructional models. The importance of culture in L2 literacy instruction is addressed.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14542.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 237-247) and index.
Providing practical guidance and resources, this book helps teachers harness the power of children's literature for developing ELLs' literacy skills and language proficiency. The authors show how carefully selected fiction, nonfiction, and poetry can support students' learning across the curriculum. Criteria and guiding questions are presented for matching books and readers based on text features, literacy and language proficiency, and student background knowledge and interests. Interspersed throughout are essays and poems by well-known children's authors that connect in a personal way with the themes explored in the chapters
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15592.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Essentials of SLA for L2 Teachers: A Transdisciplinary Framework presents an accessible and comprehensive account of current understandings of second language acquisition (SLA) geared towards those studying to become L2 teachers. Grounded in the pragmatic and problem-oriented transdisciplinary framework of SLA, this textbook draws connections between SLA research and practices for L2 teaching. It aims to build L2 teacher expertise by strengthening teachers’ understandings of the many facets of L2 learning and their skills for designing transformative learning environments in their teaching contexts. The author includes pedagogical implications and inquiry-based activities in each chapter that engage readers in further explorations of the topics covered in the chapter. Short and straightforward, Essentials of SLA for L2 Teachers is the ideal main resource for SLA courses taught at undergraduate and graduate-level teaching programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20493.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Teacher Series)
CLIL in Context is a comprehensive, practical guide to CLIL in different educational contexts. The authors provide tips on how to implement CLIL for majority language students in dual language programs, for minority and indigenous language students who are learning through a second language and for students learning an additional language in foreign language contexts. They provide plenty of real life examples and useful tools for working with the community, planning instruction, selecting materials and assessing student learning. All of this is supported by commentaries from educators and students around the world who have adopted a CLIL approach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20487.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
English for specific purposes / Keith Harding. - Oxford ; New York : Oxford University Press, 2007. - XIII, 170 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Resource Books fo Teachers)
Includes index.
Over 80 generic classroom activities. Needs analysis helps teachers design a course that covers what students need for their working environment. Adaptable activities are transferable across different vocations. Suitable for teachers, teacher trainers, and new teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21403.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej