Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(61)
Forma i typ
Książki
(61)
Dostępność
tylko na miejscu
(56)
dostępne
(28)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(57)
Autor
Ellis Rod
(9)
Long Michael H
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Willis Jane
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(2)
Mackey Alison
(2)
VanPatten Bill
(2)
Amerstorfer Carmen M
(1)
August Diane
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bland Janice
(1)
Bot Kees de
(1)
Doughty Catherine
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ehrman Madeline
(1)
Festman Julia
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Gass Susan M
(1)
Gavriilidou Zoe
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hawkins Roger
(1)
Herschensohn Julia Rogers 1945-
(1)
Hiver Phil 1984-
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Johnson Keith
(1)
Lai Chun (Language teacher)
(1)
Lantolf James P
(1)
Lantolf James P. author
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Leaver Betty Lou
(1)
Li Shaofeng
(1)
Lier Leo van
(1)
Lightbown Patsy
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Masuhara Hitomi
(1)
Mitits Lydia 1966-
(1)
Oliver Rhonda
(1)
Ortega Lourdes
(1)
Papi Mostafa
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Peregoy Suzanne F
(1)
Pfenninger Simone E
(1)
Philp Jenefer
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Poehner Matthew E
(1)
Reinders Hayo
(1)
Roever Carsten
(1)
Ryan Stephen
(1)
Sampson Richard J
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Scovel Thomas (1939- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Shekhtman Boris
(1)
Singleton David
(1)
Smith Megan (Linguist)
(1)
Sundqvist Pia
(1)
Taguchi Naoko 1967-
(1)
Thorne Steven L
(1)
Tomlinson Brian 1943-
(1)
Ushioda Ema
(1)
Verspoor Marjolijn
(1)
Voller Peter
(1)
Williams Jessica
(1)
Williams Jessica (1957- )
(1)
Young-Scholten Martha
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(24)
Anglia
(14)
Nowy Jork (stan) (USA)
(7)
Wielka Brytania
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Kiribati
(3)
nieznany (cdn)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(34)
polski
(27)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(30)
JĘZYK ANGIELSKI
(21)
JĘZYKI
(10)
JĘZYKOZNAWSTWO
(6)
Język angielski
(6)
Second language acquisition
(6)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(3)
Nauczanie
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Badania naukowe
(1)
Bilingualism in children
(1)
CZYTANIE
(1)
Cross-cultural studies
(1)
Dwujęzyczność
(1)
FOREIGN LANGUAGE STUDY - English as a Second Language. bisacsh
(1)
Gramatyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES - Study & Teaching. bisacsh
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
NAUCZANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Psychologia
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Testy językowe
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Vocabulary
(1)
VygotskiŠi, L. S. (Lev Semenovich), 1896-1934
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(28)
Edukacja i pedagogika
(26)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
second language acquisition
(60)
English language
(17)
study and teaching
(13)
teaching
(12)
linguistics
(10)
language
(9)
language acquisition
(8)
learning
(6)
study
(6)
language learning
(5)
SLA
(4)
learning strategies
(4)
psychology
(4)
education
(3)
foreign speakers
(3)
research
(3)
task-based learning
(3)
applied linguistics
(2)
bilingualism
(2)
language teaching
(2)
learner
(2)
motivation
(2)
pragmatics
(2)
psycholinguistics
(2)
reading
(2)
research method
(2)
sociolinguistics
(2)
Interlanguage
(1)
Japanese speakers
(1)
Second language acquisition
(1)
United States
(1)
affective differences
(1)
childhood
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
cognitive differences
(1)
cognitive process
(1)
conative differences
(1)
first language acquisition
(1)
foreign language
(1)
grammar
(1)
identity
(1)
individual differences
(1)
interlanguage
(1)
language and culture
(1)
language pedagogy
(1)
lifelong learning
(1)
literacy
(1)
methodology
(1)
morphology
(1)
pedagogy
(1)
phonology
(1)
practice
(1)
project method
(1)
social aspects
(1)
social context
(1)
sociocultural
(1)
speech act
(1)
syntax
(1)
task analysis
(1)
tests
(1)
vocabulary
(1)
writing
(1)
young learner
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(ESL & applied linguistics professional series)
Includes bibliographical references (pages 225-242) and index.
Explicating clearly and concisely the full implication of a praxis-oriented language pedagogy, this book argues for an approach to language teaching grounded in a significant scientific theory of human learning―a stance that rejects the consumer approach to theory and the dichotomy between theory and practice that dominates SLA and language teaching. This approach is based on Vygotsky’s sociocultural theory, according to which the two activities are inherently connected so that each is necessarily rooted in the other; practice is the research laboratory where the theory is tested. From the perspective of language education, this is what is meant by the ‘pedagogical imperative.’ Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education Elaborates a new approach to dealing with the relationship between theory and practice―an approach grounded in praxis―the dialectical unity of theory and practice Presents an analysis of empirical research illustrating praxis-based principles in real language classrooms Brings together cognitive linguistics and sociocultural theory ─ the former provides the theoretical knowledge of language required of praxis and the latter furnishes the theoretical principles of learning and development also called for in a praxis approach Offers recommendations for redesigning teacher education programs Its timely focus on the theory-practice gap in language education and its original approach to bridging it put this book at the cutting edge of thinking about Vygotskian sociocultural theory in applied linguistics and SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15685.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Includes bibliographical references (pages 147-160) and index.
Focus on Content-Based Language Teaching highlights important research and evidence-based instructional practices that can overcome these challenges. Extracts from classroom data provide real-life examples of teachers and students interacting with each other in different approaches to content-based language teaching, showing how theory relates to practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21407.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21406.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This innovative book focuses on the relationships among self-regulated language learning strategies, students’ individual characteristics, and the diverse contexts in which learning occurs. It presents state-of-the-art, lively, readable chapters by well-known experts and new, promising scholars, who analyze learning strategy theory, research, assessment, and use. Written by a team of international contributors from Austria, Canada, Greece, Japan, New Zealand, Poland, Turkey, the UK and the USA, this volume provides theoretical insights on how strategic learning interacts with complex environments. It explores strategy choice and the fluidity and flexibility of learning strategies. Research-based but practical themes in the book include strategy-related teacher preparation; differentiated strategy instruction to meet the needs of diverse learners of different ages, cultures, and learning styles; and creative, visualization-based development of strategy awareness. Examining methodologies for strategy research and assessment, the volume explores narrative, decision-tree, scenario-based, and questionnaire-based research, as well as mixed-methods research and new assessment tools for young learners’ strategies. It presents research on strategies used for foreign/second language pronunciation, pragmatics, listening, reading, speaking, writing, and test-taking. By providing a wide range of examples of strategies in research and action in a number of countries, cultures, and educational settings, and by offering incisive section overviews and a detailed synthesis at the end, this book enables readers to develop a holistic understanding of language learning strategies. With additional online strategy materials available for downloading, Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics is invaluable to all those interested in helping language students learn more effectively.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21790.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20502.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching language learning strategies / Rebecca L. Oxford. - Harlow, England ; N.Y. : Pearson/Longman, 2011. - XIV, 342 s. : ill. ; 24 cm.
(Applied linguistics in action)
Includes bibliographical reference and index.
Over the past thirty years, the field of language learning strategies has generated a massive amount of interest and research in applied linguistics. Teaching and Researching Language Learning Strategies redraws the landscape of language learning strategies at just the right time. In this book Rebecca Oxford charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. Offering practical, innovative suggestions for assessing, teaching, and researching language learning strategies, she provides examples of strategies and tactics from all levels, from beginners to distinguished-level learners, as well as a new taxonomy of strategies for language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14814.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15604.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language learning & language teaching ; v. 23)
Includes bibliographical references and index.
This new volume of work highlights the distinctiveness of child SLA through a collection of different types of empirical research specific to younger learners. Characteristics of children’s cognitive, emotional, and social development distinguish their experiences from those of adult L2 learners, creating intriguing issues for SLA research, and also raising important practical questions regarding effective pedagogical techniques for learners of different ages. While child SLA is often typically thought of as simple (and often enjoyable and universally effortless), in other words, as “child’s play”, the complex portraits of young second language learners which emerge in the 16 papers collected in this book invite the reader to reconsider the reality for many younger learners. Chapters by internationally renowned authors together with reports by emerging researchers describe second and foreign language learning by children ranging from pre-schoolers to young adolescents, in home and school contexts, with caregivers, peers, and teachers as interlocutors.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16588.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16587.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge International Handbooks of Education.)
Includes bibliographical references and index.
Informal language learning beyond the classroom plays an important and growing role in language learning and teaching. This Handbook brings together and solidifies the existing body of research and unites the various disciplines that have looked at this area to present the current state of knowledge in one accessible resource.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21802.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (pages 285-320) and index.
Taguchi and Roever present the latest developments in second language pragmatics research, combining acquisitional and sociolinguistic perspectives.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22860.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22859.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This highly accessible introductory textbook carefully explores the main issues that have driven the field of second language acquisition research. Intended for students with little or no background in linguistics or psycholinguistics, it explains important linguistic concepts, and how and why they are relevant to second language acquisition. Topics are presented via a 'key questions' structure that enables the reader to understand how these questions have motivated research in the field, and the problems to which researchers are seeking solutions. It provides a complete package for any introductory course on second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21530.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21529.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Index.
Theories in Second Language Acquisition surveys the major theoretical approaches currently used in second language acquisition (SLA) research, providing a systematic and coherent presentation in a single source. Each chapter follows a consistent chapter model constructed around the same set of questions, including "What is the Theory?" "What are the major constructs?" "What counts as evidence?" "What are the common misunderstandings about the theory?" The answers to these questions are written at a basic level by a leading expert in the respective theoretical model. As a result, the volume as a whole presents complex ideas in an accessible manner.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11408.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Routledge Applied Linguistics / Christopher N. Candlin, Ronald Carter)
Bibliogr. s. 279-297. Index s. 298-303
The book is characterized by an ambitious scope, a well-thought out structure, and a balanced approach. It follows a clear progression from fundamental concepts in linguistics to models of acquisition to practical applications in language teaching. Complex information is presented in an easily accessible format without resorting to oversimplification or generalizations and without losing sight of the intended audience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9772.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
The Psychology of Second Language Acquisition offers a systematic and accessible overview of the main psychological areas and theories in order to keep abreast of the ongoing paradigm shift. Readers will find succinct and up-to-date descriptions of a wide range of psycholinguistic and neuropsychological topics such as language and the brain; neuroimaging and other research methods in psycholinguistics and brain research; non-nativist approaches to language acquisition; explicit/implicit learning and memory, procedural/declarative knowledge, and the automatization of language skills; learner characteristics, age effects, and the critical period hypothesis; and the psychological basis of language learning in educational contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18633.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18632.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Study of Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 1994. - VII, 824 s. : tab. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This thorough introduction to second language research provides a comprehensive review of the research into learner language, internal and external factors in language acquisition, individual differences, and classroom second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4385.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The Study of Second Language Acquisition / Rod Ellis. - 2 ed. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2008. - XXVII, 1142 s. : tab. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book is an encyclopedic survey of second language acquisition research as it has developed over the last forty years. It provides sections on learner language, the role of the linguistic environment and social context, internal mechanisms, individual learner differences, and the role of instruction. It provides a balanced account by representing a variety of perspectives, including cognitive, linguistic, sociocultural, and neurolinguistic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9957.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11600.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This book offers an in-depth explanation of Task-Based Language Teaching (TBLT) and the methods necessary to implement it in the language classroom successfully. * Combines a survey of theory and research in instructed second language acquisition (ISLA) with insights from language teaching and the philosophy of education * Details best practice for TBLT programs, including discussion of learner needs and means analysis; syllabus design; materials writing; choice of methodological principles and pedagogic procedures; criterion-referenced, task-based performance assessment; and program evaluation * Written by an esteemed scholar of second language acquisition with over 30 years of research and classroom experience * Considers diffusion of innovation in education and the potential impact of TBLT on foreign and second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15686.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Research methods in second language acquisition : a practical guide / edited by Alison Mackey and Susan M. Gass. - 1st edition - Chichester, West Sussex ; Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, c2012. - 326 pages ; 26 cm.
(Guides to research methods in language and linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guideis an informative guide to research design and methodology for graduate students and scholars. Each chapter of this volume offers background, step-by-step guidance, and relevant studies to create comprehensive coverage of each method.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18002.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second language acquisition / Lourdes Ortega. - London : Hodder Education, 2009. - XV, [1], 304 s. ; 24 cm.
(Understanding Language Series)
Index.
Whether we grow up with one, two, or several languages during our early years of life, many of us will learn a second, foreign, or heritage language in later years. The field of Second language acquisition (SLA, for short) investigates the human capacity to learn additional languages in late childhood, adolescence, or adulthood, after the first language --in the case of monolinguals-- or languages --in the case of bilinguals-- have already been acquired. Understanding Second Language Acquisition offers a wide-encompassing survey of this burgeoning field, its accumulated findings and proposed theories, its developed research paradigms, and its pending questions for the future. The book zooms in and out of universal, individual, and social forces, in each case evaluating the research findings that have been generated across diverse naturalistic and formal contexts for second language acquisition. It assumes no background in SLA and provides helpful chapter-by-chapter summaries and suggestions for further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11407.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and Researching Language Learning Strategies / Rebecca L. Oxford. - Second Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2017. - XV, 354 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action)
Includes bibliographical reference and index.
Now in its second edition, Teaching and Researching Language Learning Strategies: Self-Regulation in Context charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. This volume carries on the author's tradition of linking theoretical insights with readability and practical utility and offers an enhanced Strategic Self-Regulation Model. It is enriched by many new features, such as the first-ever major content analysis of published learning strategy definitions, leading to a long-awaited, encompassing strategy definition that, to a significant degree, brings order out of chaos in the strategy field. Rebecca L. Oxford provides an intensive discussion of self-regulation, agency, and related factors as the "soul of learning strategies." She ushers the strategy field into the twenty-first century with the first in-depth treatment of strategies and complexity theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21797.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21796.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition ; 27)
Includes bibliographical references (p. 184-194) and index.
The book discusses vocabulary learning strategies as an integral subgroup of language learning strategies. It defines language learning strategies in general and their features on the basis of cognitive theory and relevant models of second language acquisition as the basis for empirical research. Furthermore, the book gives a survey of research on vocabulary learning strategies and describes three original empirical studies. Thus, the book attempts at integrating the approaches of theories of second language acquisition, the theory and practice of instructed foreign language learning, and the findings of current empirical research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14816.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15611.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series)
Bibliografia.
Language fundamentally defines and distinguishes us as humans, as members of society, and as individuals. As we go through life, our relationship with language and with learning shifts and changes, but it remains significant. This book is an up-to-date resource for graduate students and researchers in second language (L2) acquisition who are interested in language learning across the lifespan. The main goal is to survey and evaluate what is known about the linguistic-cognition-affect associations that occur in L2 learning from birth through senescence (passing through the stages of childhood, adolescence, adulthood, and third age), the extent to which L2 acquisition may be seen as contributing to healthy and active aging, the impact of the development of personalized, technology-enhanced communicative L2 environments, and how these phenomena are to be approached scientifically and methodologically. The effects of certain specific variables, such as gender, socio-economic background, and bilingualism are also analyzed, as we argue that chronological age does not determine the positioning of L2 learners across the lifespan: age is part of a complex web of social distinctions such as psychological and individual factors that intersect in the construction of a learner's relative status and opportunities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22464.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22463.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej