Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Dostępność
tylko na miejscu
(70)
dostępne
(35)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(73)
Autor
Ellis Rod
(9)
Lightbown Patsy M
(5)
Spada Nina
(5)
Dörnyei Zoltán
(3)
Long Michael H
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Willis Jane
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Hyland Ken
(2)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(2)
Littlewood William T
(2)
Mackey Alison
(2)
VanPatten Bill
(2)
Amerstorfer Carmen M
(1)
August Diane
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bland Janice
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Clegg John (1946- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Doughty Catherine
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Ehrman Madeline
(1)
Ferris Dana R. (1960- )
(1)
Festman Julia
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Gass Susan M
(1)
Gavriilidou Zoe
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hawkins Roger
(1)
Hedgcock John S
(1)
Herschensohn Julia Rogers 1945-
(1)
Hiver Phil 1984-
(1)
Hyland Fiona
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Jacobs George M
(1)
Johnson Keith
(1)
Kelly Keith
(1)
Kroll Barbara
(1)
Lai Chun (Language teacher)
(1)
Lantolf James P
(1)
Lantolf James P. author
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Leaver Betty Lou
(1)
Li Shaofeng
(1)
Lier Leo van
(1)
Lightbown Patsy
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Masuhara Hitomi
(1)
McCafferty Steven G
(1)
Mitits Lydia 1966-
(1)
Murphy Victoria A
(1)
Oliver Rhonda
(1)
Ortega Lourdes
(1)
Papi Mostafa
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Peregoy Suzanne F
(1)
Pfenninger Simone E
(1)
Philp Jenefer
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Poehner Matthew E
(1)
Reinders Hayo
(1)
Roever Carsten
(1)
Ryan Stephen
(1)
Sampson Richard J
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Scovel Thomas (1939- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Shaw Stuart D
(1)
Shekhtman Boris
(1)
Singleton David
(1)
Smith Megan (Linguist)
(1)
Sundqvist Pia
(1)
Taguchi Naoko 1967-
(1)
Taguchi Tatsuya
(1)
Thorne Steven L
(1)
Tomlinson Brian 1943-
(1)
Ushioda Ema
(1)
Verspoor Marjolijn
(1)
Voller Peter
(1)
Williams Jessica
(1)
Williams Jessica (1957- )
(1)
Young-Scholten Martha
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Anglia
(16)
Nowy Jork (stan) (USA)
(8)
Wielka Brytania
(7)
Stany Zjednoczone
(5)
Kiribati
(4)
nieznany (us)
(2)
nieznany (cdn)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Język
angielski
(42)
polski
(38)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(34)
JĘZYK ANGIELSKI
(30)
Język angielski
(12)
JĘZYKI
(11)
Second language acquisition
(7)
JĘZYKOZNAWSTWO
(6)
Nauczanie
(6)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(3)
Badania naukowe
(2)
Language and languages
(2)
Metodologia
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Ankieta
(1)
Bilingualism in children
(1)
CZYTANIE
(1)
Cross-cultural studies
(1)
Dwujęzyczność
(1)
FOREIGN LANGUAGE STUDY - English as a Second Language. bisacsh
(1)
Gramatyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(1)
Konwersacje
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES - Study & Teaching. bisacsh
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
NAUCZANIE
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Pisanie
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psychologia
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Testy językowe
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Vocabulary
(1)
VygotskiŠi, L. S. (Lev Semenovich), 1896-1934
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Językoznawstwo
(33)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
second language acquisition
(60)
English language
(23)
teaching
(16)
language
(15)
study and teaching
(14)
learning
(13)
second language learning
(12)
language acquisition
(10)
linguistics
(10)
learning strategies
(8)
language learning
(6)
second language
(6)
study
(6)
writing
(6)
methods of teaching
(5)
SLA
(4)
psychology
(4)
education
(3)
first language acquisition
(3)
foreign speakers
(3)
motivation
(3)
research
(3)
research method
(3)
task-based learning
(3)
applied linguistics
(2)
behaviourism
(2)
bilingualism
(2)
children
(2)
error
(2)
language teaching
(2)
learner
(2)
pragmatics
(2)
psycholinguistics
(2)
psychological aspects
(2)
reading
(2)
sociolinguistics
(2)
CLIL
(1)
Interlanguage
(1)
Japanese speakers
(1)
Second language acquisition
(1)
United States
(1)
affective differences
(1)
childhood
(1)
classroom managment
(1)
cognitive differences
(1)
cognitive process
(1)
conative differences
(1)
cooperative learning
(1)
foreign language
(1)
grammar
(1)
group work
(1)
identity
(1)
individual differences
(1)
interlanguage
(1)
language and culture
(1)
language pedagogy
(1)
lifelong learning
(1)
literacy
(1)
methodology
(1)
morphology
(1)
pedagogy
(1)
phonology
(1)
practice
(1)
project method
(1)
questionnaire
(1)
second language pedagogy
(1)
social aspects
(1)
social context
(1)
sociocultural
(1)
speech act
(1)
syntax
(1)
task analysis
(1)
tests
(1)
vocabulary
(1)
young learner
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on form in classroom second language acquisition / edited by Catherine Doughty, Jessica Williams. - 10th printing. - New York : Cambridge University Press, 2013. - XIV, 301 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Cambridge Applied Linguistics Series)
Bibliografia strony 263-258.
This volume examines theoretical foundations, empirical research, and pedagogical implementations of focus on form. Traditional language teaching can result in limited fluency, whereas communicative approaches tend to produce fluency with less accuracy. This book presents a potential solution to this dilemma. The paperback edition respects students' "internal linguistic syllabus" by drawing their attention to problematic linguistic features during communicative activities, thus providing an alternative to methodologies that treat accuracy and fluency separately. This volume examines theoretical foundations, empirical research, and a range of possible pedagogical implementations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17488.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Handbook of Second Language Acquisition presents an integrated discussion of key, and sometimes controversial, issues in second language acquisition research. Discusses the biological and cognitive underpinnings of SLA, mechanisms, processes, and constraints on SLA, the level of ultimate attainment, research methods, and the status of SLA as a cognitive science. Includes contributions from twenty-seven of the world's leading scholars. Provides an invaluable resource for all students and scholars of human cognition, including those in linguistics, psychology, applied linguistics, ESL, foreign languages, and cognitive science.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19346.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19345.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instructed Second Language Acquisition : learning in the classroom / Rod Ellis. - Oxford; Cambridge : Blackwell, [1994]. - IX, 230 s. : tab. ; 23 cm.
(Applied Language Studies)
How does classroom language learning take place? How does an understanding of second language acquisition contribute to language teaching? In answering these questions, Rod Ellis reviews a wide range of research on classroom learning, developing a theory of instructed second language acquisition which has significant implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3251.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop.1997. - X, 147 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
This book outlines the study of how people learn a language other than their mother tongue. It is designed to make the essentials of this rapidly expanding field as accessible as possible.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15890.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1727.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Wyd. 5. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - X, 147 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
In the age of the global village and the world wide web, understanding the way in which people learn languages is of ever increasing importance. This book makes the essentials of this rapidly expanding area of study accessible to readers encountering it for the first time.
Książka
W koszyku
SLA Research and Language Teaching / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2014. - VIII, 280 s. : il. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book presents SLA research as a source of specifications for teachers to explore in their own classrooms. The author sees the four main roles of SLA researchers as developing relevant theories, conducting their own classroom research, making research accessible to teachers, and facilitating action research. Each chapter addresses a major issue in the field of SLA and language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15030.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15896.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Study of Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 1994. - VII, 824 s. : tab. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This thorough introduction to second language research provides a comprehensive review of the research into learner language, internal and external factors in language acquisition, individual differences, and classroom second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4385.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The Study of Second Language Acquisition / Rod Ellis. - 2 ed. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2008. - XXVII, 1142 s. : tab. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book is an encyclopedic survey of second language acquisition research as it has developed over the last forty years. It provides sections on learner language, the role of the linguistic environment and social context, internal mechanisms, individual learner differences, and the role of instruction. It provides a balanced account by representing a variety of perspectives, including cognitive, linguistic, sociocultural, and neurolinguistic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9957.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11600.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2004. - VIII, 327 s. : ryc. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4051.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4525.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Understanding Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Wyd. 1, 9 dodr. - Oxford : Oxford University Press, 1994. - VIII, 327 s. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9511 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15028.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15892.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching L2 composition : purpose, process, and practice / Dana R. Ferris, John S. Hedgcock. - 3rd. ed. - New York ; London : Routledge, 2014. - XVII, [1], 425 s. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 351-412. Indeks.
This popular, comprehensive theory-to-practice text is designed to help teachers understand the task of writing, L2 writers, the different pedagogical models used in current composition teaching, and reading-writing connections. Moving from general themes to specific pedagogical concerns, it includes practice-oriented chapters on the role of genre, task construction, course and lesson design, writing assessment, feedback, error treatment, and classroom language (grammar, vocabulary, style) instruction. Although all topics are firmly grounded in relevant research, a distinguishing feature of the text is the array of hands-on, practical examples, materials, and tasks that pre- and in-service teachers can use to develop the complex skills involved in teaching second language writing. Each chapter includes Questions for Reflection, Further Reading and Resources, Reflection and Review, and Application Activities. An ideal text for L2 teacher preparation courses, courses that include both L1 and L2 students, and workshops for instructors of L2 writers in academic (secondary and postsecondary) settings, the accessible synthesis of theory and research enables readers to see the relevance of the field's knowledge base to their own present or future classroom settings and student writers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14557.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 288-295) and index.
In this unique linguistics course-in-a-book, David and Yvonne Freeman explain essential linguistic concepts in a thorough, but manageable manner and show the connections between linguistic theory and classroom practice. They demonstrate that the greater a teacher's understanding of basic language structures and processes, the easier it is to make good decisions on tough topics like phonics, spelling, and grammar. They present: the basic concepts of linguistics in everyday language examples and activities that apply linguistics concepts to teaching reading, spelling, phonics, and grammar to all students, including English language learners end-of-chapter applications that link linguistic theory and classroom practice. Understand more about how language works, then use that knowledge to help your students learn. Turn prescriptive approaches into linguistic investigations. Get yourself and your students hooked on linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20492.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 146)
Includes bibliographical references and indexes.
This book presents the latest research on the role of strategy use and development in second and foreign language teaching and learning. It comprises a wide selection of studies which cover topics such as strategic training of young EFL learners, promoting critical thinking through video gaming, language learning strategies for languages other than English, and the contribution of language learning strategies to the development of the four language learning skills. It will equip scholars and practitioners with the knowledge to help them better appreciate how language learning strategies contribute to and are linked with language learning processes. The contributing authors share research from their various contexts, which range from primary to tertiary education, and discuss the need for fine-tuned strategy categorization, conscious self-regulation and proposed strategy instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20671.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20670.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 279-312) and index.
Sociolinguistics and Second Language Acquisition is a comprehensive textbook that bridges the gap between the fields of sociolinguistics and second language acquisition, exploring the variety of ways in which social context influences the acquisition of a second language. It reviews basic principles of sociolinguistics, provides a unified account of the multiple theoretical approaches to social factors in second languages, summarizes the growing body of empirical research, including examples of findings from a wide range of second languages, and discusses the application of sociolinguistics to the second language classroom. Written for an audience that extends beyond specialists in the field, complete with summary tables, additional readings, discussion questions, and application activities throughout, this volume will serve as the ideal textbook for advanced undergraduate or graduate students of second language acquisition and instruction, and will also be of interest to researchers in the fields of second language acquisition, second language instruction and sociolinguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20512.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
This book showcases pedagogical tools for learning languages through interdisciplinary project-based learning (PBL). Chapters demonstrate a diverse range of PBL activities that help students build communities of practice within classroom settings, and across local and global communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20506.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Essentials of SLA for L2 Teachers: A Transdisciplinary Framework presents an accessible and comprehensive account of current understandings of second language acquisition (SLA) geared towards those studying to become L2 teachers. Grounded in the pragmatic and problem-oriented transdisciplinary framework of SLA, this textbook draws connections between SLA research and practices for L2 teaching. It aims to build L2 teacher expertise by strengthening teachers’ understandings of the many facets of L2 learning and their skills for designing transformative learning environments in their teaching contexts. The author includes pedagogical implications and inquiry-based activities in each chapter that engage readers in further explorations of the topics covered in the chapter. Short and straightforward, Essentials of SLA for L2 Teachers is the ideal main resource for SLA courses taught at undergraduate and graduate-level teaching programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20493.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive introduction to how people learn second languages (L2s), this textbook approaches the topic through five problems the L2 learner has to solve: 'breaking into' the L2; associating forms with meanings; learning sentence structure; learning phrasal and sentential meaning; and learning the use of the L2 in context. These problems are linked throughout to the L2 acquisition of lexis, morphology, syntax, semantics, phonetics/phonology and language-use in a reader-friendly way, using key studies to build a comprehensive picture of how L2s are learned. 'In a nutshell' summaries of chapter sections provide helpful signposts to the developing argument, whilst end-of-chapter activities encourage the reader to reflect on the ideas presented, analyse data and think creatively about the problems encountered. The roles of innate knowledge, input, and the age at which learning starts are also considered. This essential textbook will enable students to think objectively about language, and will be an asset to any introductory course on second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21524.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21523.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks in Language and Linguistics)
Includes bibliographical references and index.
What is language and how can we investigate its acquisition by children or adults? What perspectives exist from which to view acquisition? What internal constraints and external factors shape acquisition? What are the properties of interlanguage systems? This comprehensive 31-chapter handbook is an authoritative survey of second language acquisition (SLA). Its multi-perspective synopsis on recent developments in SLA research provides significant contributions by established experts and widely recognized younger talent. It covers cutting-edge and emerging areas of enquiry not treated elsewhere in a single handbook, including third language acquisition, electronic communication, incomplete first language acquisition, alphabetic literacy and SLA, affect and the brain, discourse, and identity. Written to be accessible to newcomers as well as experienced scholars of SLA, the Handbook is organised into six thematic sections, each with an editor-written introduction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21812.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21811.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej