Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(24)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Brown James Dean
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Long Michael H
(2)
Alvermann Donna E
(1)
Angelelli Claudia V
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Broudy Daniel
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Chesterman Andrew
(1)
Chodyka Marta
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Dixon Chris Jennings 1946-
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ellis Rod
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
GIBALDI JOSEPH (1942- ). MLA handbook for writers of research papers (ang.)
(1)
Gass Susan M
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Grant Wyn
(1)
Gray Jennifer R
(1)
Grove Susan K
(1)
Hammitt William E
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Link Albert N
(1)
Mackey Alison
(1)
Mercer Sarah
(1)
Meyers Alan
(1)
Nitychoruk Jerzy
(1)
Paltridge Brian
(1)
Phakiti Aek
(1)
Pidek Irena Agnieszka
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Podesva Robert
(1)
Rasinger Sebastian 1977-
(1)
Rings Guido 1964-
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Ruddell Robert B
(1)
Ryan Stephen
(1)
Scott John T. (1947- )
(1)
Seliger Herbert W
(1)
Sharma Devyani 1976-
(1)
Shohamy Elana
(1)
Sirakaya-Turk Ercan
(1)
Stokes Jane
(1)
Taguchi Tatsuya
(1)
Unrau Norman
(1)
Uysal Muzaffer S
(1)
Valvona Chris
(1)
Vaske Jerry J
(1)
Wallace Michael J
(1)
Welc Fabian
(1)
Williams Jenny
(1)
Williams Marion
(1)
Wisker Gina
(1)
Zalat Abdelfattah A
(1)
Zemach Dorothy E
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Anglia
(7)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Delaware (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Illinois (USA)
(1)
Missouri (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(22)
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(8)
Badania naukowe
(6)
JĘZYKI
(5)
Język angielski
(4)
JĘZYK ANGIELSKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Językoznawstwo
(3)
Metody badawcze
(3)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
DYSERTACJE NAUKOWE
(2)
Metodologia
(2)
Second language acquisition
(2)
Ankieta
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
Bilingualism in children
(1)
Bioróżnorodność
(1)
CZYTANIE
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Flora
(1)
Flora kopalna
(1)
INNOWACJE
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
METODOLOGIA
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKA
(1)
NAUKI POLITYCZNE
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Odpoczynek
(1)
Okrzemki
(1)
Osad denny
(1)
POLITYKA
(1)
PRZEKŁADY
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pisanie
(1)
Przekłady
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Reading
(1)
SZTUKA PISANIA
(1)
Struktura gatunkowa
(1)
Systematyka
(1)
Teoria przekładu
(1)
Turystyka
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Uczenie się
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
research
(20)
research method
(9)
second language acquisition
(5)
linguistics
(4)
methodology
(4)
study and teaching
(4)
English language
(3)
applied linguistics
(2)
grammar
(2)
handbook
(2)
language teacher
(2)
psychology
(2)
questionnaire
(2)
report writing
(2)
teaching
(2)
translation
(2)
writing
(2)
ESL
(1)
English
(1)
Poland
(1)
academic writing
(1)
autonomy
(1)
bilingualism
(1)
childhood
(1)
cognitive process
(1)
composition and exercises
(1)
cost effectiveness
(1)
culture
(1)
curriculum planning
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
diatom
(1)
economic aspects
(1)
ethics
(1)
foreign speakers
(1)
intercultural communication
(1)
interpreting
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
learning
(1)
leisure
(1)
literature
(1)
mass media
(1)
media
(1)
metodologies
(1)
morphology
(1)
nursing
(1)
pedagogy
(1)
political science
(1)
politics
(1)
portfolio
(1)
practice
(1)
processes of reading
(1)
professional practice
(1)
psycholinguistics
(1)
public goods
(1)
quantitative research
(1)
reading
(1)
recreation
(1)
research industrial
(1)
research paper
(1)
rhetoric
(1)
second language learning
(1)
social context
(1)
taxonomy
(1)
technological innovations
(1)
textbook
(1)
theory
(1)
tourism
(1)
writer
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: research questionnaire
Bibliogr. s.137-143. Indeks.
The book is motivated by very practical purposes, namely to help researchers to increase the efficiency of their questionnaires and to avoid possible pitfalls. Accordingly, special care has been taken to avoid unnecesary jargon, to make the text accessible, and to relate everything to real-life situations. Illustrated by concrete examples, the book offers a thorough but accessible overview of the theory of questionnaire design, and administration and processing, with a special view on second language research applications. The conclusion summarizes the main points of questionnaire theory in a straightforward checklist that offers an easy-to-use tool for researchers. Researchers and students in TESOL and second-language programs and applied linguistics, with secondary markets in other language research (e.g., child language) will find this book useful.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8384.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9764.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Understanding how people learn and fail to learn second and foreign languages is increasingly recognised as a critical social and psycholinguistic issue. Second languages are vitally important to diverse groups of people, ranging from refugees to college students facing foreign language requirements. This book provides a synthesis of empirical findings on second and foreign language learning by children and adults, emphasising the design and execution of appropriate research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10933 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3212.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3211.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palgrave Sudy Guides)
Autor
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: research handbook
Tekst w j. angielskim
The second edition of this best-selling book is aslively and accessible as the first edition. Advice, support and both active and reflective tasks take the students through the stages of research as well as encouraging them to consider social and cultural issues, such as working with their supervisor and other researchers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7079 [Magazyn 1], P.7080 [Magazyn 1], P.7077 [Magazyn 1], P.7078 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7927.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.7076.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7926.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The sixth edition of this landmark reference represents classic and trend-setting scholarship that is among the best in the field. Through careful evaluation of reader surveys and focus groups, the editors have extended the books reach into domains of research and instruction that affect practitioners, graduate students, literacy teacher educators, and researchers. Over half of the chapters in this edition are new to Theoretical Models and Processes of Reading, and eight of these new chapters were specially commissioned for this volume. Twenty percent of the chapters from previous editions have been revised by their authors to reflect current research and instructional developments in the field. Questions for Reflection accompany each chapter to assist readers in transforming their current knowledge base through discussion and deeper thinking about theory, research, and instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15610.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book systematically explains the characteristics and purposes of various types of research, including terminology, and the typical steps of each type of research design.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5078 [Magazyn 1], P.6835 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7640.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6184.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Offering a timely snapshot of current theory and research in the field of psychology in foreign language learning, this book is accessible to both specialists and non-specialists. Each chapter focuses on a different psychological construct and provides an overview of current thinking in the area drawing on insights from educational psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18635.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18634.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks in Language and Linguistics)
With an interdisciplinary overview of a wide spectrum of current international research in intercultural communication, this Handbook will be a key reference book for students, lecturers and professionals. Theories are introduced systematically and explained clearly using a variety of examples, making them accessible to a wide range of readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22462.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 129-139. Indeksy.
The Map is a practical guidebook introducing the basics of research in translation studies for students doing their first major research project in the field. Depending on where they are studying, this may be at advanced undergraduate (BA) or at postgraduate (MA/PHD) level. The book consists of ten chapters. Chapter 1 offers an overview of 12 research areas in translation studies in order to help students identify a topic and establish some of the current research questions relating to it. Chapter 2 is designed to assist students in planning their research project and covers topics such as refining the initial idea, determining the scope of the project, checking out resources, reading critically, keeping complete bibliographic records, and working with a supervisor. Chapters 3 to 7 provide some of the conceptual and methodological tools needed in this area of research, with detailed discussion of such topics as theoretical models of translation, types of research, asking questions, making claims, formulating hypotheses, establishing relations between variables, and selecting and analyzing data. Chapters 8 and 9 are about presenting one's research, in writing as well as orally. Finally, chapter 10 deals with some of the criteria commonly used in research assessment, especially in the assessment of theses. The authors provide detailed guidance on further reading throughout. This is an essential reference work for research students and lecturers involved in supervising research projects and degrees.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15162.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej