Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(163)
Forma i typ
Książki
(161)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(155)
dostępne
(49)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(156)
Autor
Evans Virginia
(42)
Dooley Jenny
(34)
Edwards Lynda
(7)
Obee Bob
(7)
Beatty Ken
(4)
Mann Malcolm
(4)
Taylore-Knowles Steve
(4)
Zemach Dorothy E
(4)
Allsop Carole
(3)
Kingsley Sophie
(3)
Little Mark
(3)
McKenna Michael C
(3)
Robinson Anne
(3)
Walpole Sharon
(3)
Bamford Julian
(2)
Brock Patricia
(2)
Busby Brian John
(2)
Cain Kate
(2)
Cohen Robert
(2)
Day Richard R
(2)
Driscoll Liz
(2)
Ganske Kathy
(2)
Greenall Simon
(2)
Hughes Stacey H
(2)
McGavigan Patrick
(2)
McGregor Tanny
(2)
Miller Judy L
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Oakhill Jane
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Reeves John
(2)
Stahl Steven A
(2)
Stephens Mary
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Alvermann Donna E
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Antonacci Patricia
(1)
Ashby Jane
(1)
Barone Diane M
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bean Rita M
(1)
Berne Jennifer
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Boardman Roy
(1)
Boyle Mike
(1)
Brady Susan A
(1)
Braze David
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clarke Mark A
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Costinett Sandra
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Duran David
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ellis Rod
(1)
Ellis Sue
(1)
Engelhardt Diane
(1)
Ezell Helen K. 1951-
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fowler Carol A
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hess Natalie
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Hulan Nancy
(1)
Invernizzi Marcia
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnston Francine R
(1)
Juel Connie
(1)
Justice Laura M. 1968-
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Keer Hilde Van
(1)
Kingsley Sophie. use of English
(1)
Kingsley Sophie. writing
(1)
Kisslinger Ellen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(56)
Polska
(50)
Nowy Jork (stan) (USA)
(18)
Anglia
(9)
Stany Zjednoczone
(9)
Kiribati
(4)
nieznany (us)
(4)
Kalifornia (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(2)
Kanada
(2)
Connecticut (USA)
(1)
Delaware (USA)
(1)
Maryland (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
angielski
(109)
polski
(54)
Odbiorca
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
Poziom zaawansowany
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Szkoły wyższe
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(88)
CZYTANIE
(49)
Język angielski
(33)
Nauczanie języków obcych
(22)
Czytanie
(14)
Reading
(13)
Nauczanie
(12)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(11)
Reading comprehension
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Egzaminy
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
CAE (certyfikat językowy)
(4)
JĘZYKI
(4)
Reading (Elementary)
(4)
Reading disability
(4)
English language
(3)
FCE (certyfikat językowy)
(3)
Reading (Primary)
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DZIECKO
(2)
FONETYKA
(2)
Individualized instruction
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
LITERATURA
(2)
Literatura
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Pisanie
(2)
Reading teachers
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Tutoring
(2)
Bilingualism
(1)
Children
(1)
Cognition disorders in children
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Educational technology
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Guided reading
(1)
Individualized reading instruction
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Języka angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages
(1)
Language arts
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language disorders in children
(1)
Literacy
(1)
Metacognition in children
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGY / General bisacsh
(1)
PSYCHOLOGY / Neuropsychology bisacsh
(1)
Phonology
(1)
Reading (Preschool)
(1)
Sprawność językowa
(1)
Słownictwo
(1)
Testy językowe
(1)
Uczniowie
(1)
Word recognition
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(38)
Podręcznik
(17)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Program edukacyjny
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(33)
Edukacja i pedagogika
(23)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(145)
English language
(80)
teaching
(73)
writing
(67)
listening
(53)
speaking
(53)
grammar
(28)
reading comprehension
(16)
study and teaching
(16)
advanced level
(15)
learning
(14)
reading skills
(13)
English
(10)
vocabulary
(10)
literacy
(9)
FCE
(8)
intermediate level
(8)
teacher's book
(8)
CAE
(7)
children
(7)
elementary level
(7)
practice test
(7)
upper-intermediate level
(7)
B2
(6)
EFL
(6)
use of English
(6)
book
(5)
foreign speakers
(5)
language
(5)
pre-intermediate level
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
basic level
(4)
literature
(4)
word recognition
(4)
ESL
(3)
language arts
(3)
phonics
(3)
pronunciation
(3)
C1
(2)
CPE
(2)
ELT
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children's literature
(2)
classroom managment
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
education
(2)
foreign language
(2)
interdisciplinary approach
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
native language
(2)
phonetics
(2)
psychology
(2)
reading difficulties
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
second language acquisition
(2)
spelling
(2)
teacher
(2)
testing
(2)
textbook
(2)
tutoring
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Cambridge Advanced Exam
(1)
Great Britain
(1)
Japanese speakers
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
United States
(1)
acquisition
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
bilingualism
(1)
brain
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
conversation
(1)
czytanie
(1)
decoding
(1)
developing literacy
(1)
disability
(1)
disorders
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational games
(1)
educational psychology
(1)
elementary school
(1)
english orthography
(1)
evaluation
(1)
exercises
(1)
games
(1)
graphic organizers
(1)
group reading
(1)
guide
(1)
integrating technology
(1)
język obcy
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Understanding advanced second-language reading / Elizabeth B. Bernhardt. - New York ; London : Routledge, 2011. - XXI, 215 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 192-209. Indeks.
What distinguishes this book is its broad, yet thorough, view of theory, process, and research on adult second-language reading. Offering extensive discussions of upper-register second-language texts (both expository and narrative) that adult second-language readers encounter daily across the globe, it also presents an assessment schema for second-language text comprehension as well as for the assessment of teaching. This book: includes languages other than English in the discussion of second language reading, is firmly anchored in a theory of second language reading - the concept of compensatory processing, emphasizes the multi-dimensionality and dynamic nature of L2 reading development, focuses on comprehension of upper-register literary texts, balances theory and instructional practices.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14043.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Academic Skills)
Na okładce: with digibook access.
Every student needs top class reading, writing, listening and speaking skills to succeed at an academic level. Skillful focuses on each of these skills to give presentation, instant practice and complete immersion in that area of language. It offers students the opportunity to develop language skills by presenting them with ideas from today's world, while building critical thinking skills that are vital for academic success. The course takes a skills-based approach with each unit distinguishing between and global and close skills. The nature of each unit encourages students to think about the world around them, creating exciting and engaging learning material. The skills boxes that appear throughout the books signal the topic focus to the teacher, while providing the students with relevant tips, words and phrases. The study skills focus develops this further, providing students with practical guidance and support, and building confidence for independent learning throughout their university career. Key features: a comprehensive digital component including a page-faithful Digibook and Skillful practice area with interactive activities and video material. each unit provides opportunities to engage critically with issues by the texts and to consider concepts beyond the superficial meaning to develop skills such as evaluating and synthesising information systematic development of practical study skills through realistic case studies and material from Stella Cottrell, author of the bestselling title The Study Skills Handbook flexible approach, using each product as distinct individuals or together to create an integrated package of Skillful Listening & Speaking and Reading & Writing Student's Books
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18286.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18285.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. 183-188) and index.
Reading storybooks with young children is one of the most important things adults can do to support early language and literacy skills. What other fun, engaging interaction can teach children so many critical concepts - including print awareness, vocabulary, grammar, sentence structure, and social and conversational skills- all at once? Making the most of shared reading is the goal of this practical guide, ideal for early childhood educators in preschool, Head Start, and child care programs. Step-by-step strategies help educators engage, respond to, and teach young children during storybook reading -information they can share with parents to continue the learning at home. Readers will discover how to : create a fun and enriching reading atmosphere; choose appropriate books, read with expression, and actively engage children; use book reading to help children develop in semantics, phonology, syntax, morphology and pragmatics; promote children's print awareness and phonological awareness ; work with children who have developmental delays and behavior challenges ; motivate reluctant readers ; work effectively with individual children and small groups ; support parents in developing their children's language and literacy development. All of the suggested strategies can be adapted for use with any storybook, and many are vividly illustrated with sample scripts that educators can use to guide their own interactions with children. And with the helpful appendices, teachers will have short summaries of strategies for easy reference, a "reading log" to give to parents, answers to parents' frequently asked questions about reading at home, and a glossary of key terms. Loaded with ready-to-use ideas, this guidebook has everything early childhood educators need to turn the fun of shared reading into a powerful learning experience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15910.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 237-247) and index.
Providing practical guidance and resources, this book helps teachers harness the power of children's literature for developing ELLs' literacy skills and language proficiency. The authors show how carefully selected fiction, nonfiction, and poetry can support students' learning across the curriculum. Criteria and guiding questions are presented for matching books and readers based on text features, literacy and language proficiency, and student background knowledge and interests. Interspersed throughout are essays and poems by well-known children's authors that connect in a personal way with the themes explored in the chapters
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15592.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(First Certificate: First!)
Practice Test material for the Cambridge First Certificate - Teaching English as a Foreign Language (TEFL).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.531.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.509.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(First Certificate: First!)
Practice Test material for the Cambridge First Certificate - Teaching English as a Foreign Language (TEFL).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.510.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(First Certificate: First!)
Practice Test material for the Cambridge First Certificate - Teaching English as a Foreign Language (TEFL).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.533.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading / Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. - Oxford : Macmillan, 2003. - 111 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Skills for First Certificate)
The Skills for First Certificate series provides thorough and comprehensive training in language and exam skills for students preparing for the Cambridge First Certificate in English exam. Each of the four components Writing, Reading, Listening and Speaking and Use of English has a Student's Book and a comprehensive and easy-to-use Teacher's Book. Key Features Exam know-how, providing easy-to-understand exam tips, hints and approaches Task-based exercises developing essential skills Grammar focus, providing training in aspects of grammar encountered Modern, attactive full-colour design 16 thematic units for each component
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18295.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18294.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading : Teacher's Book / Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. - Oxford : Macmillan, 2003. - 31 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Skills for First Certificate)
The Skills for First Certificate series provides thorough and comprehensive training in language and exam skills for students preparing for the Cambridge First Certificate in English exam. Each of the four components Writing, Reading, Listening and Speaking and Use of English has a Student's Book and a comprehensive and easy-to-use Teacher's Book. Key Features Exam know-how, providing easy-to-understand exam tips, hints and approaches Task-based exercises developing essential skills Grammar focus, providing training in aspects of grammar encountered Modern, attactive full-colour design 16 thematic units for each component
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18297.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18296.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 311-320) and index.
Elementary teachers of reading have one essential goal-to prepare diverse children to be independent, strategic readers in real life. This innovative text helps preservice and inservice teachers achieve this goal by providing knowledge and research-based strategies for teaching phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, all aspects of comprehension, and writing in response to literature. Special features include sample lessons and photographs of literacy-rich classrooms. Uniquely interactive, the text is complete with pencil-and-paper exercises and reproducibles that facilitate learning, making it ideal for course use. Readers are invited to respond to reflection questions, design lessons, and start constructing a professional teaching portfolio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15607.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(NorthStar / ed. Frances Boyd, Carol Numrich)
"NorthStar" is an innovative five-level, integrated-skills series for learners of English as a Second Language or English as a Foreign Language. The series is divided into two strands: listening/speaking and reading/writing. There are four books in each strand, taking students from Basic to Advanced. The two books at each level explore different aspects of the same contemporary themes such as the effect of food on mood, experimental punishments for juvenile offenders, the role of cars in modern life, privacy in the workplace, and alternative medicine. The parallel books in each strand are linked by grammar and vocabulary as well, providing the opportunity to recycle and reinforce the language while the content remains fresh and exciting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11298.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(NorthStar / ed. Frances Boyd, Carol Numrich)
"NorthStar" is an innovative five-level, integrated-skills series for learners of English as a Second Language or English as a Foreign Language. The series is divided into two strands: listening/speaking and reading/writing. There are four books in each strand, taking students from Basic to Advanced. The two books at each level explore different aspects of the same contemporary themes such as the effect of food on mood, experimental punishments for juvenile offenders, the role of cars in modern life, privacy in the workplace, and alternative medicine. The parallel books in each strand are linked by grammar and vocabulary as well, providing the opportunity to recycle and reinforce the language while the content remains fresh and exciting.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11299.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 472-488.
In an approach unlike most other books in the field, Reading, Writing, and Learning in ESL looks at contemporary language acquisition theory as it relates to instruction and provides detailed suggestions and methods for motivating, involving, and teaching English language learners. Praised for its strong research base, engaging style, and inclusion of specific teaching ideas, the book offers thorough coverage of oral language, reading, writing, and academic content area instruction in English for K-12 English learners. Thoroughly updated throughout, the new edition includes a new chapter on using the Internet and other digital technologies to engage students and promote learning, many new teaching strategies, new and revised activities, and new student writing samples.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17699.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17499.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"In Teaching Reading in Small Groups", Jennifer Serravallo extends the powerful teaching that made "Conferring with Readers" a hit and helps you meet instructional challenges effectively and efficiently. You'll uncover hidden time for workong more closely with more children on comprehension, fluency, engagement, and print-work strategies thanks to Jen's how-tos on: using formative assessment to create groups of readers with common needs; differentiating for individuals, even when they're in a group; enhancing your Tier 1 and Tier 2 instruction. She shows how to take the strenghts of individual conference and apply them to small groups so that readers: get into texts and get more out of them; learn vital strategies that help them read more challenging texts; talk about books with rigor and vigor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14559.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. 169-173) and index.
This bestselling book provides a research-based framework for making differentiated instruction work in the primary grades. It includes scientifically validated techniques for teaching each component of the beginning reading program. The authors describe how to use assessment to form differentiated small groups and monitor student progress; plan which skills to target and when; and implement carefully selected instructional strategies. Vivid classroom examples illustrate what differentiated instruction looks like in action in each of the primary grades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15583.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series)
This book cuts a clear, workable path for EFL teachers through recent developments in teaching thinking for all ages and in all school and college subjects. "Thinking in the EFL class" offers over 30 well-though out, realistic for teachers and over 85 practical, easy-to-use activities for language classes. These tips and activities encourage flexibility, fun, creativity and rigour in teacher and student thinking. They involve minimal preparation and a wide range of interesting topics. Most of the activities are multi-level and adaptable from elementary to advanced students. Many integrate the skills of listening, speaking, reading and/or writing.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14042.XXIV.14 [Czytelnia A], 21357.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Drawing on many popular as well as literary texts, the contributors to this book write with enthusiasm abut opportunities for creative teaching and learning. They also provide many examples of good practice, both inside and outside the Literacy Hour.Using a variety of: poetry, playscripts, picture-books and performance texts, comics, clasics and cinema texts, novels and non-fiction, pupils' own naratives this book seeks to provide lively and innovative ways to promote literacy in the primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13938.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Organized around 10 key areas for teaching and learning literacy-phonemic awareness, phonics, reading fluency, vocabulary, story comprehension, comprehension of informational text, questioning for understanding, discussion for understanding, narrative writing, and writing to learn-Promoting Literacy Development offers 50 clearly written, step-by-step strategies for developing proficient readers and writers. The authors also include suggestions for differentiating instruction for English language learners and for students with special needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15597.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr., index.
Many reading programs today overlook an essential component of literacy instruction-helping children develop an enduring love of reading. This authoritative and accessible guide provides a wealth of ideas for incorporating high-quality children's books of all kinds into K-6 classrooms. Numerous practical strategies are presented for engaging students with picturebooks, fiction, nonfiction, and nontraditional texts. Lively descriptions of recommended books and activities are interspersed with invaluable tips for fitting authentic reading experiences into the busy school day. Every chapter concludes with reflection questions and suggestions for further reading. The volume also features reproducible worksheets and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13929.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Readers and writers in primary grades : a balanced and integrated approach : K-3 / Martha Combs. - Fourth Edition - Boston : Pearson, copyright 2010. - XVI, 560 pages : illustrations, forms, charts ; 26 cm.
Includes bibliographical references and index.
Readers and Writers in Primary Grades: A Balanced and Integrated Approach, K-3 uniquely focuses on the skills and practices reading teachers use to ensure that every child learns to read and write in the primary grades. Each chapter begins with brief but concrete explanations of the theory behind instruction and then thoroughly presents processes and procedures for integrating reading and writing it into daily classroom practice. A model of an integrated framework displayed at the opening of each chapter lays out for readers where reading components fit in a comprehensive reading program. Final chapters illustrate how to use three different instructional approaches--literature based whole/small group, basal reading/language arts program, and content area unit studies--for integrating reading and writing instruction for grades K-3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17695.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej