Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(168)
Forma i typ
Książki
(165)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(5)
Proza
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(154)
dostępne
(117)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(43)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(86)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(161)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(4)
Błażejewski Wojciech
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Nowak Marian (1955- )
(3)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bauman Teresa
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Danilewicz Wioletta Teresa
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pięta Jan
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Siara Olga
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Ładyżyński Andrzej
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Buczkowski Krzysztof
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błaut Robert
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Doleżych Bogdan
(1)
Draźba Patryk
(1)
Dudak Anna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidecki Wiesław
(1)
Fiutka Ewa (1970- )
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Gopen George D
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Gut Alina
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Górajek-Jóźwik Jolanta
(1)
Głowa Kamil
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Huk Tomasz
(1)
Indellicato Rosa
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(100)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(165)
Anglia
(1)
Szwajcaria
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(164)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Aplikanci
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(33)
WYCHOWANIE
(13)
Pedagogika
(11)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(10)
OPIEKA SPOŁECZNA
(8)
PEDAGOGIKA RODZINY
(8)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PEDAGOGIKA PRACY
(5)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
PEDAGODZY
(4)
PERSONALIZM
(4)
CZAS WOLNY od PRACY
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Nauki społeczne
(3)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(3)
RODZINA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(2)
Medycyna
(2)
Metoda Montessori
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Szkolnictwo
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wychowanie
(2)
ZMIANA SPOŁECZNA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Animacja kultury
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bilingualism in children
(1)
Biologia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKOLOGIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EMIGRACJA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Emisja głosu
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Higiena szkolna
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(7)
2001-0
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
POLSKA
(2)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(24)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
Monografia
(6)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Słownik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
BIBLIOGRAFIA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
ESEJ
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Psychologia
(7)
Historia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Biologia
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(70)
wychowanie
(34)
edukacja
(24)
rodzina
(23)
pedagogika społeczna
(17)
pedagogika specjalna
(15)
dzieci
(14)
pedagogika resocjalizacyjna
(11)
pedagogika rodziny
(10)
psychologia
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
resocjalizacja
(9)
pedagogika kultury
(8)
pedagogika opiekuńcza
(8)
przemoc w rodzinie
(8)
młodzież
(7)
niepełnosprawni
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
praca socjalna
(7)
wsparcie społeczne
(7)
edukacja zdrowotna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
małżeństwo
(6)
nauczanie
(6)
pedagogy
(6)
pomoc społeczna
(6)
rehabilitacja
(6)
badania pedagogiczne
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(5)
filozofia
(5)
kultura
(5)
metodologia
(5)
patologia społeczna
(5)
pedagog
(5)
pedagogika pracy
(5)
pedagogika wczesnoszkolna
(5)
polityka prorodzinna
(5)
rodzina dysfunkcyjna
(5)
socjalizacja
(5)
socjologia
(5)
więź rodzinna
(5)
bezrobocie
(4)
czas wolny
(4)
dom dziecka
(4)
edukacja dorosłych
(4)
kształcenie
(4)
niepełnosprawność
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
opieka społeczna
(4)
pedagogika religii
(4)
personalizm
(4)
rodzicielstwo
(4)
sieroctwo
(4)
sport
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
słownik
(4)
zdrowie
(4)
agresja
(3)
dydaktyka
(3)
edukacja kulturalna
(3)
historia
(3)
metoda Montessori
(3)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
opieka instytucjonalna
(3)
organizacja
(3)
pedagogika międzykulturowa
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika porównawcza
(3)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(3)
praca
(3)
religia
(3)
szkolnictwo
(3)
sztuka
(3)
teoria wychowania
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wychowanie zdrowotne
(3)
zdrowie publiczne
(3)
zmiana społeczna
(3)
ADHD
(2)
Jan Paweł II
(2)
Korczak Janusz
(2)
animacja kultury
(2)
animacja społeczna
(2)
animator
(2)
animator kultury
(2)
arteterapia
(2)
badania jakościowe
(2)
badania naukowe
(2)
bezdomność
(2)
choroba
(2)
dom kultury
(2)
dyskurs
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
168 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Celem niniejszej monografii jest prezentacja osiągnięć badawczych studentów, w ramach aktywności w studenckich kołach naukowych prowadzonych w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku jak również w zakresie indywidualnym, które były przedmiotem rozważań podczas wydarzeń studenckich, tj. Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej, Debaty Studenckiej oraz spotkań członków studenckich kół naukowych. Zalety prowadzenia badań własnych przez studentów powinny być postrzegane również w szerokim kontekście, tzn. nie tylko jako nauka realizacji procesu badawczego, prezentacji wyników i ich obrony, ale również jako ważne uzupełnienie obowiązkowego programu studiów i wsparcie decyzji dotyczących przyszłej kariery zawodowej. Znalezienie i rozwijanie zainteresowań naukowo-badawczych przez studentów pomaga im w podejmowaniu odpowiednich decyzji dotyczących przyszłości zawodowej, a także może stać się inspiracją do rozwoju naukowego. W tym kontekście bardzo ważna staje się rola opiekunów studenckich kół naukowych polegająca na wspieraniu studentów w doborze i sposobie rozwiązywania problemów naukowo-badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21935.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 259, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 236-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela – w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18702.V.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22759.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. w cop.
Bibliogr. przy pracach.
Tematyka poszczególnych rozdziałów niniejszego tomu wyraźnie wskazuje, jak ważne jest zintegrowanie języka i treści w nauczaniu takich przedmiotów jak historia, gografia, nauki społeczne oraz rozwój kompetencji interkulturowej poprzez język angielski w szkole średniej, a także jak istotnym elementem studiów neofilologicznych są kursy poświęcone historii i kulturze krajów anglojęzycznych i jak wiele zmian można wprowadzić w ich realizacji. Jednym z celów przeprowadzonych badań jest próba zmian dotychczasowych form nauczania i uczenia się na takie, które bardziej angażują studentów, ćwiczą myślenie krytyczne, a także rozwijają sprawności językowe, wiedzę i słownictwo tematyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16867 [Magazyn 1], P.16889 [Magazyn 1], P.16891 [Magazyn 1], P.16872 [Magazyn 1], P.16868 [Magazyn 1], P.17126 [Magazyn 1], P.16882 [Magazyn 1], P.16870 [Magazyn 1], P.16875 [Magazyn 1], P.16887 [Magazyn 1], P.16890 [Magazyn 1], P.16879 [Magazyn 1], P.16876 [Magazyn 1], P.16873 [Magazyn 1], P.16884 [Magazyn 1], P.16866 [Magazyn 1], P.16877 [Magazyn 1], P.16878 [Magazyn 1], P.16881 [Magazyn 1], P.16886 [Magazyn 1], P.17125 [Magazyn 1], P.16892 [Magazyn 1], P.16874 [Magazyn 1], P.16888 [Magazyn 1], P.16895 [Magazyn 1], P.16893 [Magazyn 1], P.16880 [Magazyn 1], P.16883 [Magazyn 1], P.16871 [Magazyn 1], P.16885 [Magazyn 1], P.16894 [Magazyn 1], P.17127 [Magazyn 1], P.16869 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16751.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16750.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
W publikacji znajdziemy takie zagadnienia jak: Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu; Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych); Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych – na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12213.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 177-186. Netografia strona 186.
Publikacja odpowiada na podstawowe pytania antropologiczne w świetle nauczania wybranych Ojców Kościoła, tzn. Św. Grzegorza z Nyssy, Św. Jana Chryzostoma i Św. Augustyna. Przedmiotem badań jest antropologia wybranych Ojców Kościoła oraz korespondująca z nią pedagogika, określana mianem „pedagogii osoby”. Celem jest przypominanie nauki Ojców, aby znać fundament, na którym można budować pedagogikę personalistyczną w nurcie katolickim i bez którego nie można i nie należy rozwijać pedagogiki w tej perspektywie. Zamierzeniem jest też wskazanie na fakt, że nie sposób zrozumieć człowieka i poznać prawdy o osobie ludzkiej bez odniesienia do wymiaru metafizycznego i religijnego. Wreszcie ważne staje się wskazanie, na fundamencie zalecanym przez antropologię Ojców, wniosków na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17635.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17634.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 651-696. Indeksy.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15070 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15069.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15968.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 191-200. Indeksy.
Pedagogika społeczna. Zarys problematyki Mariusza Cichosza ma charakter specjalny: jest to kompleksowy podręcznik, a może raczej monografia tej jednej z bardziej dziś rozpoznawalnych subdyscyplin pedagogicznych. Podzielone na cztery zasadnicze części, opracowanie to daje wiedzę potrzebną nie tylko studentom nauk społecznych; ujęcie historyczne pedagogiki społecznej, rodzące się w jej łonie teorie i koncepcje, wpływ środowiska wychowawczego oraz współczesne jej konteksty stanowią klucz czy może raczej: podwaliny służące zrozumieniu nauk społecznych oraz samej pedagogiki. Zadanie to tym łatwiejsze, że od samego początku pedagogika społeczna wyróżniała się na tle nauk pokrewnych wyraźnie sprecyzowaną metodologią i przedmiotem badań, niemniej zebranie całości blisko stuletniej historii pedagogiki społecznej w połączeniu z wnikliwą analizą jej obecnej postaci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14891.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15703.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: pedagogika
Znakomicie napisany, nowoczesny podręcznik dla słuchaczy szkół medycznych, odpowiadający ogólnym trendom współczesnej pedagogiki. Jego głównym zadaniem jest zainspirowanie czytelników do samokształcenia, samodzielności i sięgania po literaturę zawodową. W konsekwencji powinno to zaowocować podniesieniem rangi zawodu pielęgniarki i skuteczności jej pracy. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest celom i metodom wychowania, pedagogice jako nauce, dydaktyce oraz teorii kształcenia zawodowego. Druga omawia specyfikę działalności pedagogicznej pielęgniarki i ogólnie dydaktykę pielęgniarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.778.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1608.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1263.IV.1 [Czytelnia B], 273.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka to wybór tekstów dotyczących różnych problemów współczesnego środowiska życia. Jej celem jest też ukazanie niektórych nowych zjawisk, procesów i zmian, które stały się bądź stają trwałymi elementami współczesnego świata. Zgromadzone artykuły zostały umieszczone w sześciu częściach, a ich treść utrzymana jest w następujących obszarach: zjawiska i problemy społeczne szczególnie eksponowane przez pedagogikę społeczną; różnorodność i wieloznaczność cech współczesnego świata; doświadczenia aktorów ponowoczesnej codzienności, a w tym konsekwencje zmian dotyczące życia rodzinnego, rodzicielskiego, społecznego, kulturowego szczególnie w dobie powszechnych przemieszczeń i tworzenia się społeczności wielokulturowych. Każda część pracy rozpoczyna się wprowadzeniem opracowanym przez redaktora publikacji, którego intencją było ukazanie szerokiego kontekstu problematyki zawartej w poszczególnych opracowaniach." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12428 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12427.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11510.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konf. odbyła się 26-28 listopada 2013 r.
Bibliogr. przy ref.
Publikacją jest nawiązaniem do wydawnictwa powstałego z okazji V Zjazdu Pedagogów Społecznych. To istotny głos pedagogów społecznych odnoszących się do najważniejszych spraw społecznych współczesności podnoszonych podczas debaty. W czterech częściach pracy autorzy odnieśli się ważnych społecznie kwestii takich, jak społeczny pejzaż i kontekst współczesnego życia społecznego, istotne elementy kształtujące dyscyplinę pedagogiki społecznej oraz czynniki wpływające na kondycję współczesnej rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15728.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. s. 283-295.
Prezentowane w publikacji artykuły wpisują się w nurt badań humanistycznych. Autorzy skupiają się w swoich rozważaniach na problematyce środowiskowych uwarunkowań procesów opiekuńczo-wychowawczych oraz na analizie warunków umożliwiających zaspokojenie potrzeb rozwojowych człowieka w różnych fazach jego rozwoju i różnorodnych sytuacjach życiowych. Monografia jest także próbą odpowiedzi na pytanie o kondycję pedagogiki opiekuńczej w nowej rzeczywistości przemian ustrojowych. Całość jest zwarta i spójna logicznie. Artykuły czyta się z dużym zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9923.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11540.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-156.
Publikacja prezentuje w szerszym ujęciu zagadnienia resocjalizacji przez twórczość. Zawiera cztery rozdziały, każdy z nich został poświęcony omówieniu wybranych aspektów twóczości, sztuki, pedagogiki i resocjalizacji. Przedstawia również koncepcje resocjalizacji odwołujące się do twórczości i sztuki oraz arteterapii wybitnych polskich badaczy z tego zakresu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13795.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-201.
Celem tej pracy jest zaprezentowanie pedagogiki rodziny jako dyscypliny naukowej i obszaru jej zainteresowań, wskazanie znaczenia rodziny w życiu człowieka, problemów współczesnej rodziny oraz możliwości jej wspomagania, zwłaszcza w sytuacji dysfunkcjonalności wymienionej grupy społecznej, jak też określenie wzajemnych stosunków rodziny i szkoły w kontekście demokratyzowania życia społecznego. Dążono do przedstawienia zarówno rzeczywistości życia rodzinnego, jak też teorii, modelów, koncepcji życia i wychowania w rodzinie. W tym zakresie publikacja stara się wyjść naprzeciw potrzebom studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli i pedagogów pracujących z rodzina,, a także samych rodziców. Zawarte w niej treści mogą przyczynić się do pełniejszego poznania funkcjonowania środowiska rodzinnego i skuteczniejszej pracy z rodziną. Struktura książki jest opracowana w taki sposób, by czytelnik przechodził od zagadnień bardziej ogólnych - teoretycznych ku szczegółowym - praktycznym. Poszczególne rozdziały stanowią oddzielne, choć komplementarne ujęcie treści związanych z rodziną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11254.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12344.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8085 [Magazyn 1], P.8084 [Magazyn 1], P.8086 [Magazyn 1], P.8088 [Magazyn 1], P.8087 [Magazyn 1], P.8089 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8012.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8013.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9346.IV.7 [Czytelnia B], 9345.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest zbiorem refleksji na najważniejsze tematy składające się na teoretyczne i metodyczne podstawy opieki i wychowania. Może stanowić istotny element w kształceniu na poziomie wyższym pedagogów o specjalnościach: opiekuńczej, opiekuńczo-wychowawczej, socjalnej. Zawiera aktualną literaturę przedmiotu oraz programy kształcenia wypracowane przez autorkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3871 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3872.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Edukacja zdrowotna jako proces społeczny i jako wynik wychowania do zdrowia i nauczania zdrowia jest od lat przedmiotem wielu dyskusji. Książka dotyczy tematyki pedagogiki zdrowia i jej przemiotu badań, czyli edukacji zdrowotnej. Trzy zasadnicze części publikacji koncentują się wokół zagadnień: teoretycznych aspektów edukacji zdrowotnej, wychowania do zdrowia i nauczania zdrowia w praktyce edukacyjnej oraz edukacji zdrowotnej w różnych fazach życia i środowiskach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15126.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 59-60.
Treści zawarte w skrypcie zostały podzielone na trzy części. Pierwsza zawiera informacje o tym, czym jest choroba przewlekła i jakie są jej konsekwencje dla dziecka i jego rodziny, druga dotyczy bajkoterapii, w trzeciej znalazły się przykłady nowatorskich bajek terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21971.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Expectations : teaching writing from the reader's perspective / George D. Gopen. - New York : Pearson Education, 2004. - XX, 395 stron : ilustracje ; 23 cm.
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: teaching writing pedagogy
Bibliografia strony 387-390.
​By exploring and explaining the perceptive patterns that readers of English follow in their interpretive process, this rhetoric approaches the task of teaching writing from the perspective of readers. As a result, students learn how to write with conscious knowledge of reader’s expectations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17497.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej