Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(30)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(24)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Strelau Jan
(3)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Sztumski Janusz (1930- )
(2)
Anderson Leon
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bogacz Paweł
(1)
Broniecka Anna
(1)
Bucholc Marta
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Ciborowski Dariusz
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gajda Robert (technolog żywności)
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Haman Jacek
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Kaczmarek Mirosława
(1)
Kordasiewicz Anna
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lofland John (1936- )
(1)
Lofland Lyn H
(1)
Lutostański Michał Jan (1985- )
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Modzelewski Wojciech
(1)
Mozga Maja
(1)
Nowak Stefan (1925-1989)
(1)
Olejnik Iwona
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Protasiuk Michał (1978- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Snow David A
(1)
Springer Agnieszka
(1)
Sudoł Stanisław (1928- )
(1)
Szepeluk Adam
(1)
Szwarc Andrzej
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Urbańska Sylwia
(1)
Węgrzecka Maria
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łebkowska Agnieszka (marketing)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żychlińska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(1)
Ortopedzi
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
SOCJOLOGIA
(5)
PEDAGOGIKA
(4)
MARKETING
(3)
NAUKI SPOŁECZNE
(3)
PSYCHOLOGIA
(3)
Metody badawcze
(2)
Psychologia
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Analiza spektralna
(1)
Badania rynku
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
Fizjoterapia
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Makroelementy
(1)
Marketing
(1)
Mikroelementy
(1)
Modele matematyczne
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Odżywianie
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
Piłka nożna
(1)
Polityka bezpieczeństwa
(1)
Prakseologia
(1)
Przemysł zbrojeniowy
(1)
Płeć
(1)
RYNEK
(1)
Skaningowa mikroskopia elektronowa
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Studenci
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wiek (biologia)
(1)
Wojsko
(1)
Włosy
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zachowanie żywieniowe
(1)
Zarządzanie
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Białoruś
(1)
Francja
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Podręcznik
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Monografia
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Słowo kluczowe
metody badań
(30)
metodologia
(9)
wywiad
(9)
obserwacja
(7)
badania społeczne
(6)
psychologia
(5)
techniki badań
(5)
badania pedagogiczne
(4)
diagnoza psychologiczna
(4)
hipoteza
(4)
historia
(4)
Wundt Wilhelm
(3)
badania jakościowe
(3)
badania marketingowe
(3)
badania naukowe
(3)
badania terenowe
(3)
behawioryzm
(3)
człowiek
(3)
dorastanie
(3)
dorosłość
(3)
dzieciństwo
(3)
eksperyment
(3)
etyka
(3)
funkcjonalizm
(3)
genetyka zachowania
(3)
kwestionariusz osobowości
(3)
model eksperymentalny
(3)
model korelacyjny
(3)
modele badawcze
(3)
narzędzia badawcze
(3)
neobehawioryzm
(3)
poznanie naukowe
(3)
problem badawczy
(3)
psychoanaliza
(3)
psychofizjologia
(3)
psycholodzy
(3)
psychologia ewolucyjna
(3)
psychologia fizjologiczna
(3)
psychologia humanistyczna
(3)
psychologia polska
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
psychologiczne koncepcje człowieka
(3)
rozmowa psychologiczna
(3)
rozwój
(3)
rozwój prenatalny
(3)
starzenie się
(3)
symulacja komputerowa
(3)
teoria
(3)
test inteligencji
(3)
test projekcyjny
(3)
testy psychologiczne
(3)
analiza ilościowa
(2)
analiza jakościowa
(2)
ankieta
(2)
badania ankietowe
(2)
badania reprezentacyjne
(2)
badania sondażowe
(2)
marketing
(2)
metoda monograficzna
(2)
obserwacja uczestnicząca
(2)
organizacja
(2)
osobowość
(2)
pedagogika
(2)
praca dyplomowa
(2)
proces badawczy
(2)
socjometria
(2)
sondaż
(2)
zjawiska społeczne
(2)
Freinet Celestyn
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
Polska
(1)
aktywność
(1)
analiza dokumentów zastanych
(1)
analiza dyskursu
(1)
antropologia
(1)
badania
(1)
badania biograficzne
(1)
badania diagnostyczne
(1)
badania etnograficzne
(1)
badania fokusowe
(1)
badania socjologiczne
(1)
badanie rynku
(1)
bezpieczeństwo narodowe
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
emocje
(1)
etnografia
(1)
etnografia wirtualna
(1)
eye tracking
(1)
fizjoterapia
(1)
inteligencja
(1)
jadłospis
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
makroelementy
(1)
materiał badawczy
(1)
metoda Montessori
(1)
metody relacyjne
(1)
metody statystyczne
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Znajomość metodologii badań naukowych oraz przynajmniej niektórych metod i technik badań, jakimi się ona posługuje, jest w tych naukach szczególnie potrzebna. Zrozumienie tego, czym jest nauka, wiedza i twórczość naukowa, powinno być upowszechniane, gdyż w przeciwnym razie w dalszym ciągu pod szyldem nauki często będą wykonywane takie prace, które przynosić będą szkodę nie tylko nauce, hamując jej rozwój i zmniejszając społeczne zaufanie do niej, lecz także społeczeństwu, wprowadzając je w błąd i narażając na poważne straty. Wśród studentów wyższych uczelni musi się kształtować umiejętność odróżniania prac naukowych od pseudonaukowych. Do zrozumienia nauki i jej roli we współczesnym świecie konieczna jest znajomość m.in. zagadnień z metodologii poświęconych: aparaturze pojęciowej i tokowi postępowania badawczego; problemowi naukowemu i hipotezie; schematowi sytuacji badawczych i doborowi zmiennych i wskaźników; metodzie i technikom badań; wartości wyników badań; opracowaniu wyników oraz opisowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5380 [Magazyn 1], P.6030 [Magazyn 1], P.6029 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6028.V.9 [Wypożyczalnia B], P.6027.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6676.V.9 [Czytelnia B], 6677.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Poprz. wyd. pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Bibliografia strony: 794-842. Indeksy.
Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22143.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22142.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Tom 2 podręcznika przybliża metody i narzędzia niezbędne w rakcie prowadzenia wywiadów indywidualnych, grup fokusowych, badań etnograficznych (również za pośrednictwem Internetu) czy analizy dyskursu i dokumentów. Oba tomy składają się na kompletny obraz możliwych strategii badawczych, jakie można wykorzystać do analizy świata społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12833.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13943.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do metod i technik badań społecznych / Janusz Sztumski. - Wyd. 7 zm. i uzup. - Katowice : "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, 2010. - 303 s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 300-303.
W publikacji omówiono zagadnienia: metodologiczne problemy badań społecznych, eksperyment, badania terenowe, badania całościowe i reprezentacyjne, obserwacja, wywiad, badania ankietowe, socjometria, badania sondażowe, opracowanie zebranych materiałów badawczych, wyjaśnianie zjawisk społecznych, metodologiczne aspekty zaufania i podejrzliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11251.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12341.V.9 [Czytelnia B], 12340.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik (...) nie zawiera pełnej i wyczerpującej wiedzy o sztuce badań naukowych. Jest formą propedeutyki, którą mozna uzupełniać i pogłębiać przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktykę badawczą. Praca nie nadaje się do systematycznego czytania. Powinno się raczej wyszukiwać i czytać fgragmenty doraźnie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczową zasadą porządku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy postępowania badawczego. To właśnie owe kroki poznania dyktować powinny kolejność czytania treści i zaleceń metodycznych podręcznika." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1291 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2062.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7344.V.9 [Czytelnia B], 7345.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do metod i technik badań społecznych / Janusz Sztumski. - Wyd. 6 zm. i uzup. - Katowice : "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, 2005. - 272, [1] s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 271-[273].
Przygotowując kolejne wydanie autor dążył do usunięcia rozmaitych potknięć merytorycznych i stylistycznych, które występowały w poprzednim wydaniu. Natomiast uwzględniając uwagi Czytelników omówiono szerzej te fragmenty książki, które były dotąd zbyt skrótowo napisane. Ukazując problemy metodologiczne badań społecznych uwzględniono także nowszą literaturę przedmiotu, zarówno polską- jak i obcojęzyczną, czyli opublikowaną po 2010 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4376 [Magazyn 1], 7159 [Magazyn 2], 4844 [Magazyn 2] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik: wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką. Publikacja zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1781 [Magazyn 1], P.1782 [Magazyn 1], P.1780 [Magazyn 1], P.1784 [Magazyn 1], P.1758 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1779.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3071.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1783.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1759.IV.1 [Czytelnia B], P.1778.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.445 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3758 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej