Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(39)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(41)
Autor
Richards Jack C. (1943- )
(7)
Lightbown Patsy M
(5)
Spada Nina
(5)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Renandya Willy A
(3)
Rodgers Theodore S
(3)
Brewster Jean
(2)
Ellis Gail
(2)
Gass Susan M
(2)
Mackey Alison
(2)
Wajnryb Ruth
(2)
Alasuutari Pertti
(1)
Anderson Marti
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Bell Judith
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Blatchford Peter
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Chowne Anne
(1)
Davies Geoff
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Duff Alan
(1)
Ellis Rod
(1)
Fitzgerald Lauren
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Gower Roger (1942- )
(1)
Grant Wyn
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Hay Colin (1968- )
(1)
Hedge Tricia
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hudson Thom
(1)
Ianetta Melissa
(1)
Jarvis Jennifer
(1)
Kennedy Chris
(1)
Kutnick Peter
(1)
Laroy Clement (1943- )
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Maley Alan
(1)
Marsh David (1946- )
(1)
Ota Cathy
(1)
Phillips Diane
(1)
Porter Ladousse Gillian
(1)
Stoker Gerry
(1)
Stokes Jane
(1)
Taylor Linda
(1)
Thornbury Scott (1950- )
(1)
Walters Steve
(1)
Wilden Shaun
(1)
Woodward Tessa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(28)
Kiribati
(9)
Anglia
(4)
Wielka Brytania
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(37)
angielski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(25)
Nauczanie języków obcych
(9)
Język angielski
(4)
JĘZYKI
(3)
Metody nauczania
(3)
NAUKI POLITYCZNE
(3)
Badania naukowe
(2)
CZYTANIE
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Językoznawstwo
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Literacy
(1)
M-learning
(1)
Metodologia
(1)
NAUKI SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
POLITYKA
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Reading
(1)
Tutoring
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Językoznawstwo
(10)
Kultura i sztuka
(1)
Słowo kluczowe
methodology
(26)
teaching
(26)
methods of teaching
(18)
English language
(15)
ELT
(10)
language
(7)
learning
(6)
second language learning
(5)
study
(5)
foreign speakers
(4)
study and teaching
(4)
EFL
(3)
method
(3)
political science
(3)
research
(3)
applied linguistics
(2)
culture
(2)
education
(2)
language teaching
(2)
linguistics
(2)
observation
(2)
reading
(2)
story
(2)
teacher's book
(2)
CELTA
(1)
ESL
(1)
QR code
(1)
SLA
(1)
TESOL
(1)
animation
(1)
applied statistics
(1)
audio recording
(1)
communication
(1)
communicative method
(1)
data analysis
(1)
data collection
(1)
design
(1)
digital literacy
(1)
digital storytelling
(1)
drama (ped.)
(1)
educational games
(1)
ethnology
(1)
feedback
(1)
group work
(1)
handbook
(1)
language skills
(1)
language teacher
(1)
lessons plan
(1)
linguistic method
(1)
managing the class
(1)
mass media
(1)
mobile learning
(1)
multimedia
(1)
multimodal approach
(1)
natural method
(1)
photo
(1)
politics
(1)
primary school
(1)
pronunciation
(1)
qualitative research
(1)
reasearch
(1)
research method
(1)
resources
(1)
role play
(1)
second language acquisition
(1)
textbook
(1)
theory
(1)
training activity
(1)
tutoring
(1)
video
(1)
vocabulary
(1)
writing
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fifth edition. - Oxford : Oxford University Press, 2021. - IX, 280 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its fifth edition, the award-winning How Languages are Learned has established itself as an indispensable introduction to research in language acquisition and its relationship with classroom practice. Patsy Lightbown and Nina Spada have worked for over four decades in second language research and education. They are highly respected worldwide for making theory and research about language learning accessible and relevant to classroom teaching. This widely acclaimed book remains essential reading for second language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22852.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to do Media and Cultural Studies / Jane Stokes. - Ed. 1, reprint. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - VIII, 198 s. ; 24 cm.
Tekst w j. angielskim
"How to do Media and Cultural Studies" provides an essential student guide to the process of research and writing. Aimed at any student about to start on an extended essay or dissertation it covers all the key stages - from formulating a research question to writing up. It covers both quantitative and qualitative methods - Includes separate chapters of how to analyze media and cultural texts, industries and audiences - Works through a series of key examples of media and cultural research - Includes a list of useful library resources and essential web sites Suitable for use as a coursebook, this book can also be used independently by students. No other book provides such an accessible and practical guide. "How to do Media and Cultural Studies" is an essential purchase for all media, communication, film and cultural studies students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6855 [Magazyn 1], P.6856 [Magazyn 1], P.6854 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7654.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7653.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / Linda Taylor. - New York [et al.] : Prentice Hall, 1990. - XII, 93 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3186.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"Classroom Observation Tasks" shows how to use observation to learn about language teaching. It does this by providing a range of tasks which guide the user through the process of observing, analysing and reflecting, and which develop the skills of observation. It contains a bank of 35 structured tasks which are grouped into seven areas of focus: the learner, the language, the learning process, the lesson, teaching skills and strategies, classroom management, and materials and resources. This book is suitable for teachers, trainee teachers, teacher trainers and others involved in school-based teacher support, teacher development and trainer training. It has a comprehensive introduction to the tasks and a rationale covering the theoretical issues involved and places the responsibility for professional growth in the hands of the teacher.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"Classroom Observation Tasks" shows how to use observation to learn about language teaching. It does this by providing a range of tasks which guide the user through the process of observing, analysing and reflecting, and which develop the skills of observation. It contains a bank of 35 structured tasks which are grouped into seven areas of focus: the learner, the language, the learning process, the lesson, teaching skills and strategies, classroom management, and materials and resources. This book is suitable for teachers, trainee teachers, teacher trainers and others involved in school-based teacher support, teacher development and trainer training. It has a comprehensive introduction to the tasks and a rationale covering the theoretical issues involved and places the responsibility for professional growth in the hands of the teacher.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1673 [Magazyn 2], P.689 [Magazyn 1], P.688 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1672.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.690.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mobile Learning / Shaun Wilden. - Oxford : Oxford University Press, 2017. - 102 pages : illustrations ; 28 cm.
(Into the Classroom)
Mobile Learning provides clear guidance and essential support for teachers who want to use mobile devices in and outside the language classroom. Full of practical ideas and activities, it emphasizes the power of the mobile device as a tool for language learning. Mobile Learning helps teachers get started with using mobile devices and apps in class, shows how to make the most of in-built features (messaging, photos and audio recording), introduces more advanced project ideas (storytelling, video and animation, multimodal approaches), addresses issues such as acceptable use policies and staying safe, provides teachers with dozens of practical ideas and activities they can immediately incorporate into their teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18168.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17973.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ways of Training : recipes for teacher training / Tessa Woodward. - Harlow : Pilgrims : Longman, cop. 1992. - VIII, 184 s. : il. ; 25 cm.
(Pilgrims Longman Resource Books)
Forma i typ
Temat
The "Pilgrim Longman Resource Books" series provide a range of practical lessons in recipe format. They are written by experienced English language teachers. The activities can be used as the basis for lessons, as a departure point for classroom development and creativity, or as last minute time fillers. This book is for anyone interested in teacher training, whether trainer, trainee, organizer or administrator. It is for teachers who help each other in staffrooms, who sit in on each other's classes, or who want to share ideas with others. It is mostly concerned with modern language teacher training, but contains much of interest for people involved in other kinds of training too.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11156.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej