Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Cook Guy
(2)
Lapp Diane
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Pahl Kate
(2)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Antonacci Patricia
(1)
August Diane
(1)
Combs Martha
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Daloiso Michele
(1)
Ehren Barbara J
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Frey Nancy 1959-
(1)
Fu Danling
(1)
Grellet Francoise
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hallet Elaine
(1)
Hattie John
(1)
Israel Susan E
(1)
Marsh Jackie
(1)
Matoush Marylou M
(1)
O'Callaghan Catherine M
(1)
Odo Denis Murphy
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Riley Jeni
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Rowsell Jennifer (1969- )
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Sedgwick Fred
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Silliman Elaine R
(1)
Stone C. Addison
(1)
Styles Morag
(1)
Templeton Shane
(1)
Wallace Catherine
(1)
Wallach Geraldine P
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Stany Zjednoczone
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Anglia
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(16)
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(13)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(9)
CZYTANIE
(8)
Nauczanie
(4)
PISANIE
(4)
Nauczanie języków obcych
(3)
Czytanie
(2)
Language arts (Elementary)
(2)
Literacy
(2)
Media literacy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pisanie
(2)
Visual literacy
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Language acquisition
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language arts (Primary)
(1)
Language disorders
(1)
Metacognition in children
(1)
Modalność językowa
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauka pisania
(1)
PAMIĘĆ
(1)
Reading
(1)
Reading, Psychology of
(1)
Special education
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(5)
Słowo kluczowe
literacy
(23)
study and teaching
(8)
English language
(6)
reading
(6)
teaching
(5)
ELT
(4)
language arts
(3)
reading skills
(3)
teacher education
(3)
Great Britain
(2)
dyslexia
(2)
education
(2)
foreign speakers
(2)
media literacy
(2)
semantics
(2)
visual literacy
(2)
writing
(2)
EFL
(1)
English
(1)
United States
(1)
bilingualism
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
communication skills
(1)
developing literacy
(1)
early childhood education
(1)
elementary school
(1)
foreign language
(1)
language
(1)
language teaching
(1)
language testing
(1)
learning
(1)
lesson planning
(1)
linguistics
(1)
literacy acquisition
(1)
literacy disorders
(1)
literacy learning
(1)
mass media
(1)
metacognition
(1)
phonics
(1)
psychology
(1)
readers
(1)
second language acquisition
(1)
spoken English
(1)
study of language
(1)
teaching approaches
(1)
visible learning
(1)
visual learning
(1)
vocabulary
(1)
writer
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Drawing on many popular as well as literary texts, the contributors to this book write with enthusiasm abut opportunities for creative teaching and learning. They also provide many examples of good practice, both inside and outside the Literacy Hour.Using a variety of: poetry, playscripts, picture-books and performance texts, comics, clasics and cinema texts, novels and non-fiction, pupils' own naratives this book seeks to provide lively and innovative ways to promote literacy in the primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13938.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Organized around 10 key areas for teaching and learning literacy-phonemic awareness, phonics, reading fluency, vocabulary, story comprehension, comprehension of informational text, questioning for understanding, discussion for understanding, narrative writing, and writing to learn-Promoting Literacy Development offers 50 clearly written, step-by-step strategies for developing proficient readers and writers. The authors also include suggestions for differentiating instruction for English language learners and for students with special needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15597.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
This book was created as a summary of the full volume, Developing Literacy in Second-Language Learners, reporting the findings of the National Literacy Panel on language-minority children and youth. In this book, chapters adapted from the original report concisely review the state of knowledge on the development of literacy in language-minority children and youth, in relation to five specific themes: development of literacy in second-language learners; cross-linguistic relationship in second-language learners; sociocultural contexts and literacy development; educationg language-minority students: instruction and professional development; student assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14540.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Readers and writers in primary grades : a balanced and integrated approach : K-3 / Martha Combs. - Fourth Edition - Boston : Pearson, copyright 2010. - XVI, 560 pages : illustrations, forms, charts ; 26 cm.
Includes bibliographical references and index.
Readers and Writers in Primary Grades: A Balanced and Integrated Approach, K-3 uniquely focuses on the skills and practices reading teachers use to ensure that every child learns to read and write in the primary grades. Each chapter begins with brief but concrete explanations of the theory behind instruction and then thoroughly presents processes and procedures for integrating reading and writing it into daily classroom practice. A model of an integrated framework displayed at the opening of each chapter lays out for readers where reading components fit in a comprehensive reading program. Final chapters illustrate how to use three different instructional approaches--literature based whole/small group, basal reading/language arts program, and content area unit studies--for integrating reading and writing instruction for grades K-3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17695.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
This volume provides the first comprehensive, research-based examination of metacognition in literacy learning. Bringing together research findings from reading, linguistics, psychology, and education, it is logically organized as follows: Part I provides the theoretical foundation that supports the teaching of metacognition; Parts II and III provide new methods for metacognitive assessment and instruction in literacy contexts at all grade levels; and Part IV provides new information on integrating metacognition into professional development programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15594.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronach 223-240.
This book provides specific support to teachers who need to accommodate learners with dyslexia in their ELT classrooms - guiding them through the main steps of the process with clear explanations, suggestions, and practical tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17771.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
An acclaimed reference that fills a significant gap in the literature, this volume examines the linkages between spoken and written language development, both typical and atypical. Leading authorities address the impact of specific language-related processes on K-12 literacy learning, with attention to cognitive, neurobiological, sociocultural, and instructional issues. Approaches to achieving optimal learning outcomes with diverse students are reviewed. The volume presents research-based practices for assessing student needs and providing effective instruction in all aspects of literacy: word recognition, reading comprehension, writing, and spelling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15917.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej