Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(311)
Forma i typ
Książki
(304)
Rejestracje audio i wideo
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(179)
nieokreślona
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(148)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(217)
Autor
Dooley Jenny
(10)
Evans Virginia (1945- )
(9)
Rabley Stephen
(8)
Ellis Rod
(6)
Escott John
(6)
Lightbown Patsy M
(5)
Sanabria Kim
(5)
Spada Nina
(5)
Clare Antonia
(4)
Evans Virginia
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Tomlinson Brian
(4)
Wilson JJ
(4)
Bielak Marlena
(3)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Burgess Sally
(3)
Collins Anne
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Edwards Lynda
(3)
Graham Carolyn
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Nunan David
(3)
Obee Bob
(3)
Puchta Herbert
(3)
Strange Derek
(3)
Ur Penny
(3)
Willis Jane
(3)
Acklam Richard (1960- )
(2)
Barone Diane M
(2)
Brown James Dean
(2)
Byram Michael
(2)
Cohen Andrew D
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Jones Christopher (1949- )
(2)
Jordan R. R
(2)
Kehl Jacqueline
(2)
Laird Elizabeth
(2)
Lapp Diane
(2)
Littlewood William T
(2)
Long Michael H
(2)
Lyster Roy
(2)
Macaro Ernesto
(2)
Mercer Sarah
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Newbrook Jacky
(2)
Oxford Rebecca L
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Stevenson Robert Louis (1850-1894)
(2)
Trask R. L
(2)
Wright Andrew
(2)
Yule George
(2)
Zdybiewska Małgorzata
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Alcott Louisa May (1832-1888)
(1)
Allwright Dick
(1)
Anderson Kris
(1)
Annabell Clementine
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Arnold Jane (1944- )
(1)
Arthur Lois
(1)
August Diane
(1)
Bachman Lyle F. (1944- )
(1)
Bailey Kathleen M
(1)
Baker Judith
(1)
Baker Mona
(1)
Baralt Melissa
(1)
Barfield Andrew
(1)
Barrett Barney
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bell Allan
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Birsh Judith R
(1)
Blaz Deborah
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Avril
(1)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Bruno Anthony
(1)
Burton S. H
(1)
Cameron Deborah (1958- )
(1)
Carr Nathan T. (1966- )
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Cerezo Luis
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chi Julie C
(1)
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cooper James Fenimore (1789-1851)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(88)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(180)
Wielka Brytania
(38)
Anglia
(28)
Kiribati
(23)
Nowy Jork (stan) (USA)
(20)
Stany Zjednoczone
(10)
nieznany (us)
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
nieznany (cdn)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Maryland (USA)
(1)
Singapur
(1)
Walia
(1)
Język
polski
(184)
angielski
(127)
Odbiorca
C2 poziom biegłości językowej
(12)
C1 poziom biegłości językowej
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(156)
Nauczanie języków obcych
(54)
Język angielski
(45)
JĘZYKI
(30)
JĘZYKOZNAWSTWO
(18)
C2 (poziom biegłości językowej)
(12)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(12)
Nauczanie
(10)
CZYTANIE
(8)
Językoznawstwo
(8)
English language
(7)
Language and languages
(7)
Metody nauczania
(7)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Dwujęzyczność
(5)
Język
(5)
NAUCZANIE
(5)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(5)
CPE (certyfikat językowy)
(4)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(4)
UCZENIE SIĘ
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
JĘZYK
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
Kultura
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Pisanie
(3)
Second language acquisition
(3)
Sprawność językowa
(3)
Słuchanie
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Język handlu i biznesu
(2)
Język środowiskowy
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
Language acquisition
(2)
Language arts (Primary)
(2)
Literacy
(2)
Literatura
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Media literacy
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
PISANIE
(2)
POWIEŚĆ SZKOCKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Technologia
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Uczenie się
(2)
Visual literacy
(2)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Applied Linguistics
(1)
Badania naukowe
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Children
(1)
Czytanie
(1)
DRAMAT ANGIELSKI
(1)
DUCHOWOŚĆ
(1)
DZIECKO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Education
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Estetyka
(1)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
Foreign language
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(1)
Gramatyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Historia
(1)
INTERNET
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intercultural communication
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI
(5)
Program edukacyjny
(5)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(3)
Rejestracja dźwiękowa
(3)
Monografia
(2)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(74)
Edukacja i pedagogika
(69)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
language
(98)
English language
(76)
language reader
(70)
teaching
(55)
language skills
(49)
readers
(43)
study and teaching
(35)
language learning
(31)
language acquisition
(28)
language teaching
(26)
linguistics
(26)
learning
(25)
EFL
(24)
second language acquisition
(24)
learning strategies
(16)
listening
(15)
exam
(14)
advanced level
(13)
foreign language
(13)
CPE
(12)
study
(12)
culture
(11)
language arts
(11)
C1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Cambridge Advanced Exam
(10)
reading
(10)
education
(9)
second language learning
(9)
writing
(9)
bilingualism
(7)
listening skills
(7)
ELT
(6)
children
(6)
communication
(6)
literature
(6)
methods of teaching
(6)
practice tests
(6)
SLA
(5)
applied linguistics
(5)
discourse
(5)
literacy
(5)
pronunciation
(5)
speaking
(5)
vocabulary
(5)
C2
(4)
CAE
(4)
classroom managment
(4)
elementary level
(4)
grammar
(4)
intermediate
(4)
language teacher
(4)
media
(4)
methodology
(4)
teacher development
(4)
technology
(4)
Penguin Readers
(3)
communication skills
(3)
coursebook
(3)
foreign speakers
(3)
games
(3)
gender
(3)
journalism
(3)
language and culture
(3)
language and languages
(3)
multicultural education
(3)
newspaper
(3)
psycholinguistics
(3)
semantics
(3)
sociolinguistics
(3)
task-based learning
(3)
testing
(3)
tests
(3)
upper-intermediate
(3)
young learners
(3)
American literature
(2)
American novel
(2)
CLIL
(2)
English
(2)
English literature
(2)
Great Britain
(2)
Internet
(2)
United States
(2)
Wales
(2)
activity program
(2)
assessment
(2)
authentic text
(2)
behaviourism
(2)
bilingual education
(2)
business English
(2)
communicative competence
(2)
computer
(2)
context of speech
(2)
cultural studies
(2)
dyslexia
(2)
education studies
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
group work
(2)
identity
(2)
intercultural communication
(2)
311 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fifth edition. - Oxford : Oxford University Press, 2021. - IX, 280 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its fifth edition, the award-winning How Languages are Learned has established itself as an indispensable introduction to research in language acquisition and its relationship with classroom practice. Patsy Lightbown and Nina Spada have worked for over four decades in second language research and education. They are highly respected worldwide for making theory and research about language learning accessible and relevant to classroom teaching. This widely acclaimed book remains essential reading for second language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22852.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language : the basic / R. L. Trask. - London ; New York : Routledge, cop. 1996. - XV, 197 s. : ryc. ; 20 cm.
"Language: The Basics" provides a concise introduction to the study of language. Written in an engaging and entertaining style, it encourages the reader to think about the way language works. It features: * chapters on 'Language in Use', 'Attitudes to Language', 'Children and Language' and 'Language, Mind and Brain' * a section on sign language * a glossary of key terms * handy annotated guides to further reading. Providing an accessible overview of a fascinating subject, this is an essential book for all students and anyone who's ever been accused of splitting an infinitive.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3207.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
This book was created as a summary of the full volume, Developing Literacy in Second-Language Learners, reporting the findings of the National Literacy Panel on language-minority children and youth. In this book, chapters adapted from the original report concisely review the state of knowledge on the development of literacy in language-minority children and youth, in relation to five specific themes: development of literacy in second-language learners; cross-linguistic relationship in second-language learners; sociocultural contexts and literacy development; educationg language-minority students: instruction and professional development; student assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14540.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book relates language testing practice to current views of communicative language teaching and testing. It builds on the theoretical background expounded in Bachman's Fundamental Considerations in Language Testing and examines the design, planning, and organization of tests. The book is divided into three sections which discuss 1) objectives and expectations, the context of language testing, and the abilities to be tested; 2) the process of test development, including blueprints, resources, operationalization, and scoring methods; and 3) ten examples which illustrate the principles discussed in Parts One and Two.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11276.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 327-344. Indeks.
The sixth edition of Language and Learning continues to provide an accessible and comprehensive introduction to the nature and function of language and language learning and its implications for teaching. Written specifically for teacher-education students, it covers a range of language theories and uses relevant examples for applying them in the classroom. The book aims to support teachers in expanding their knowledge about language, in order to assist them to understand and implement curriculum guidelines, and to interpret current policies and future initiatives. Fully revised and updated, this edition builds on the sociocultural constructivist view of language and emphasizes the changing nature of literacy, the breadth of multi literacies, and the importance of embracing new forms of language and literacy, such as the language of the internet, to enable students to participate effectively in society.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17775.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and Culture / Claire Kramsch. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - X, 134 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
Recent social and political changes have focused attention on the debate about the relationship between language and culture. This book offers an accessible survey of key concepts such as social context and cultural authenticity, using insights from fields which include linguistics, sociology and anthropology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1725.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This publication revolves around one main issue, which is how human beings transfer their thought and experiences from life to texts. This volume is divided into three different sections, the first one dealing with literature and cultural topics, the second including essays about intercultural studies, and the third centered on language learning analyses inspired by the narrative approach. The book is grounded on the idea that language, literature, and culture should never be studied in isolation, no matter how specialized each of these has become in the last century. On the contrary, a holistic, even eclectic approach that would connect different humanistic studies in a coherent and cohesive discourse has much to offer. The articles in this publication, therefore, provide an interesting interconnected dialogue along these three different lines.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13523.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Tony Lynch looks at how learners interact in the classroom, and offers guidance to teachers on how to make lessons more effective by giving learners better opportunities for interaction and communication. Using illustrative transcripts, he offers insights from research into the nature of real-life interaction, and practical guidance on designing communicative tasks in all four skills.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9106.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10730.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gender Studies in Wales)
Autor
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia strony 422-445. Indeks.
The last two decades have seen big changes within a small nation; the distinctiveness of Wales, in terms of its political life and culture, has grown considerably in that time. This edited collection by a range of eminent Welsh writers, emerging academics and creative artists examines what is distinctive about Wales and Welshness in an interdisciplinary yet comprehensive manner. The core concepts of gender, class and identity are explored throughout the book, which presents twelve chapters in three distinct yet overlapping thematic sections: Wales, Welshness, Language and Identity, Education; Labour Markets and Gender in Wales; and Welsh Public Life, Social Policy, Class and Inequality. The chapters explore the role of men and women in Wales and of Wales itself as a nation, an economy, and a centre of partially devolved governance, raising questions related to equality, policy and progression. The collection also features photographs, graphic art and poetic verse that both represent and extend the central arguments of the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17721.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 2)
Second language learners differ in how successfully they adapt to, and profit from, instruction. This book aims to show that adaptation to L2 instruction, and subsequent L2 learning, is a result of the interaction between learner characteristics and learning contexts. Describing and explaining these interactions is fundamentally important to theories of instructed SLA, and for effective L2 pedagogy. This collection is the first to explore this important issue in contemporary task-based, immersion, and communicative pedagogic settings. In the first section, leading experts in individual differences research describe recent advances in theories of intelligence, L2 aptitude, motivation, anxiety and emotion, and the relationship of native language abilities to L2 learning. In the second section, these theoretical insights are applied to empirical studies of individual differences-treatment interactions in classroom learning, experimental studies of the effects of focus on form and incidental learning, and studies of naturalistic versus instructed SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10633.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition)
This book explores how complex systems theory can contribute to the understanding of classroom language learner motivation through an extended examination of one particular, situated research project. Working from the lived experience of the participants, the study describes how action research methods were used to explore the dynamic conditions operating in a foreign language classroom in Japan. The book draws attention to the highly personalised and individual, yet equally co-formed nature of classroom foreign language learning motivation and to the importance of agency and emotions in language learning. It presents an extended illustration of the applicability of complex systems theory for research design and process in SLA and its narrative approach shines light upon the evolving nature of research and role of the researcher. The study will be a valuable resource for practitioners, researchers and postgraduate students interested in classroom language teaching and learning, especially those with a focus on motivation among learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17701.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series)
"mind the APP!" is an exciting and innovative resource book which introduces teachers and their students to some of the most useful and interesting web applications for language teaching and learning. "Mind the APP!" covers a wide variety of applications such as Wordle, Animoto, TodaysMeet, Voicethread, Prezi and Leaning Apps, all of which are presented in clearly explained step-by-step sequences using screenshots. Each application includes a variety of activities to stimulate students' interest and help them understand how the applications work and how best they can be used.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14549.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language ih the news : discourse and ideology in the press / Roger Fowler. - Ed.1, reprint. - London : Routledge, 1998. - X, 254 s. ; 22 cm.
Fowler approaches a deconstruction of newswriting with considerable scholarly detachment. Considering the complexity of the ideas introduced, the book is well written and accessible
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9528.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11260.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An introduction to language / Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams. - 11th edition. - Boston: Cengage, 2017 - XIX, 524 pages, 24 cm
Whether you are studying education, languages, cognitive science, psychology, anthropology, English, or teaching English as a Second Language (TESL), AN INTRODUCTION TO LANGUAGE, 11th Edition, offers the information you need in a clear and descriptive manner that assumes no prior knowledge of linguistics. This edition retains the blend of humor and broad coverage that have made the text a perennial best seller, while adding up-to-date information and new research that render each topic fresh, engaging, and current.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18097.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drama Techniques : a resource book of communication activities for language teachers / Alan Maley, Alan Duff. - Third edition, 8th printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - X, 246 pages : illustrations ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
The fully revised edition of this 'classic' helps teachers give their learners the tools they need to express themselves through a range of stimulating drama contexts. This completely revised edition of the classic title "Drama Techniques" provides: *150 ideas for interesting and productive fluency practice *a large selection of drama-based techniques which focus learners' attention on communicative tasks or activities *techniques suitable for all levels *clear instructions for the teacher *advice on how to use the techniques in the classroom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17707.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10740.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An introduction to language and society / Martin Montgomery. - 2nd ed. - London, New York : Routledge, 1996. - XXIX, 272 ; 20 cm.
(Studies in culture and communication / John Fiske)
"An Introduction to Language and Society" explores how our ways of seeing and engaging with the world may be shaped by the categories, systems and patterns of language. This second edition includes new material on gender, register, the speech community, language and subcultures, and language and representation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11195.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A Framework for Task-Based Learning / Jane Willis. - Harlow : Longman, 2005. - VI, 183 s. : il. ; 25 cm.
(Longman Handbooks for Language Teachers)
In her brilliant book, Jane Willis will guide you in small easily manageable steps from the latest research into how languages are learnt to a concise guide to implimenting a new paradigm in language teaching that addresses all the issues above. Everything is backed up by clear theoretical reasoning and lots of practical examples.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5165.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6369.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A Framework for Task-Based Learning / Jane Willis. - Harlow : Longman, 1996. - VI, 183 s. : il. ; 25 cm.
(Longman Handbooks for Language Teachers)
In her brilliant book, Jane Willis will guide you in small easily manageable steps from the latest research into how languages are learnt to a concise guide to implimenting a new paradigm in language teaching that addresses all the issues above. Everything is backed up by clear theoretical reasoning and lots of practical examples.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9521 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A Framework for Task-Based Learning / Jane Willis. - Harlow : Longman, 2001. - VI, 183 s. : il. ; 25 cm.
(Longman Handbooks for Language Teachers)
In her brilliant book, Jane Willis will guide you in small easily manageable steps from the latest research into how languages are learnt to a concise guide to implimenting a new paradigm in language teaching that addresses all the issues above. Everything is backed up by clear theoretical reasoning and lots of practical examples.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1870 [Magazyn 2] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej