Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(166)
Forma i typ
Książki
(166)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(164)
dostępne
(148)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(57)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(93)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(164)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Leśniewski Michał Adam
(3)
Nowacki Robert
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Skawińska Eulalia (1943- )
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Balcerzak Adam P
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bisaga Anna
(2)
Buko Jacek
(2)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Niezgoda Dionizy
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Wojtkowska-Łodej Grażyna
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(2)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Adamska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Betlej Alina
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogusz Anna
(1)
Borek Robert
(1)
Borzęcka-Walker Magdalena
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Budzowski Klemens
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Bąk Henryk
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dymek Łukasz
(1)
Dębski Maciej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Faber Antoni
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Flak Olaf
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Ginter Peter M
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Horodeński Ryszard (1927- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jakubiak Małgorzata
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jarosz Zuzanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(115)
2000 - 2009
(48)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(166)
Białoruś
(1)
Język
polski
(165)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(38)
INNOWACJE
(24)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(16)
KONKURENCJA
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(12)
ROZWÓJ REGIONALNY
(12)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(11)
ZARZĄDZANIE
(11)
GOSPODARKA TERENOWA
(10)
MARKETING
(10)
POLSKA
(10)
TURYSTYKA
(10)
REGIONY (adm.)
(8)
UNIA EUROPEJSKA
(8)
GLOBALIZACJA
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
ROLNICTWO
(6)
GOSPODARKA
(5)
KLASTRY (ekon.)
(5)
Konkurencyjność
(5)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(5)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(4)
KADRY
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(3)
ZNAKI TOWAROWE
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
EKONOMIA
(2)
FIRMA (nazwa)
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Globalizacja
(2)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MIASTA
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
POLITYKA REGIONALNA UE
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
RYNEK
(2)
Rozwój regionalny
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
USŁUGI
(2)
WIEŚ
(2)
WZROST GOSPODARCZY
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
BRANDING (marketing)
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
DECYZJE
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MAKROEKONOMIA
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIKROEKONOMIA
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(15)
1989-
(13)
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
POLSKA
(4)
BAŁTYCKI, region
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
OPOLE (woj. opolskie ; okręg)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(22)
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Monografia
(2)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(127)
przedsiębiorstwo
(47)
rozwój regionalny
(25)
zarządzanie
(23)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(22)
innowacyjność przedsiębiorstw
(17)
region
(17)
zarządzanie strategiczne
(17)
innowacje
(16)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(16)
marketing
(15)
Unia Europejska
(14)
globalizacja
(14)
innowacyjność
(14)
gospodarka
(13)
klaster
(13)
marka
(11)
Polska
(10)
finanse
(10)
logistyka
(10)
przedsiębiorczość
(10)
rozwój zrównoważony
(10)
handel międzynarodowy
(9)
konkurencyjność gospodarki
(9)
konkurencyjność regionalna
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
turystyka
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
polityka regionalna
(8)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
innowacyjność gospodarki
(7)
outsourcing
(7)
rolnictwo
(7)
rynek
(7)
rynek pracy
(7)
strategia
(7)
zarządzanie wiedzą
(7)
inwestycje zagraniczne
(6)
kapitał ludzki
(6)
planowanie strategiczne
(6)
rozwój lokalny
(6)
rynek turystyczny
(6)
bezrobocie
(5)
franchising
(5)
gospodarka turystyczna
(5)
integracja gospodarcza
(5)
inwestycje
(5)
kapitał społeczny
(5)
komunikacja marketingowa
(5)
konsument
(5)
marketing terytorialny
(5)
rozwój gospodarczy
(5)
samorząd terytorialny
(5)
transfer technologii
(5)
zarządzanie marketingowe
(5)
zarządzanie ryzykiem
(5)
Wspólna Polityka Rolna
(4)
bilans płatniczy
(4)
fuzja
(4)
gospodarka światowa
(4)
misja firmy
(4)
międzynarodowe stosunki gospodarcze
(4)
organizacja
(4)
podatek
(4)
podaż
(4)
popyt
(4)
produkt turystyczny
(4)
regionalizacja gospodarcza
(4)
rynek finansowy
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
strategia marketingowa
(4)
wartość przedsiębiorstwa
(4)
wzrost gospodarczy
(4)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(3)
atrakcyjność turystyczna
(3)
badania marketingowe
(3)
e-biznes
(3)
ekonomika
(3)
finansowanie
(3)
fundusze europejskie
(3)
gospodarka regionalna
(3)
gospodarka rynkowa
(3)
gospodarstwo rolne
(3)
handel zagraniczny
(3)
hotelarstwo
(3)
internacjonalizacja
(3)
jednostka samorządu terytorialnego
(3)
joint venture
(3)
konkurencja
(3)
konkurencyjność międzynarodowa
(3)
kryzys finansowy
(3)
logistyka gospodarcza
(3)
planowanie przestrzenne
(3)
polityka handlowa
(3)
polityka przestrzenna
(3)
polityka spójności
(3)
polityka turystyczna
(3)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
przywództwo
(3)
166 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 73)
Marketing przyszłości wymaga zaangażowania się przedsiębiorstwa w proces interakcji z wieloma uczestnikami rynku, badaniu ich potrzeb i dostosowywaniu się do ich wymagań, budując pozytywny wizerunek firmy jako pewnego, wiarygodnego partnera. Niniejszy Zeszyt Naukowy jest próbą przybliżenia tej bardzo różnorodnej tematyki. Składa się z trzech głównych części: konsument jako uczestnik procesów rynkowych, konkurencyjność przedsiębiorstw na współczesnym rynku i przedsiębiorstwo na globalnym rynku. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12852.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Badawcze Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Monografia obejmuje sześć zwartych opracowań autorskich przygotowanych przez zespół specjalistów reprezentujących zarówno finanse, rachunkowość, marketing, jak i zarządzanie. Stanowi rezultat prac badawczych prowadzonych w ramach Zakładu Ekonomiki Przedsiębiorstw oraz Rozwoju Regionalnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji. Kierowana jest do szerokiego grona odbiorców tak teoretyków, jak i praktyków, którym nieobce są dylematy racjonalizacji wydatkowania środków wspólnotowych, nie tylko w aspekcie skuteczności, ale przede wszystkim efektywności realizacji projektów finansowanych przy wsparciu z budżetu Unii Europejskiej. Autorzy żywią nadzieje, iż niniejsza publikacja stanie się źródłem inspiracji do podejmowania kolejnych wysiłków badawczych w tym obszarze. Posłuży również jako materiał dydaktyczny dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu problematyki pozyskiwania i wykorzystania funduszy unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10779.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-109.
W pracy podjęto próbę określenia zagadnień warunkujących rozwój turystyki w Polsce w latach 2008-2012, z uwzględnieniem sytuacji gospodarczej naszego kraju i trendów rozwoju turystyki w świecie. Zaprezentowano teorię zagadnień ekonomicznych decydujących o rozwoju turystyki oraz nowoczesne sposoby rozwiązywania problemów w usługach turystycznych, zwłaszcza podejście projektowe. Przedstawiono również zagadnienie innowacyjności i konkurencyjności w turystyce, doskonalenia procesów normalizacji i wdrażania norm ISO. Analizą objęto także zjawisko rachunków satelitarnych dla Polski oraz wyniki badań własnych na temat strategii rozwoju, innowacyjności i współpracy w turystyce i hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13790.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-202.
Książka jest cennym opracowaniem, które dobrze wyraża teoretyczną i praktyczną wiedzę o realiach prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwa w skali międzynarodowej na tle procesu globalizacji. Przedstawiono w nim w sposób jasny i poglądowy szereg wiadomości podstawowych dla sfery finansów i rynków finansowych. Mozna wymienić takie tematy jak: zasady funkcjonowania giełdy, historia powstania giełd, podstawowe transakcje, jakie mogą być zawierane na giełdach, czy metody wyceny przedsiębiorstw. Zaletą pracy jest też przedstawienie wielu aktualnych i ważnych informacji na temat rozwoju, zmian sytuacji finansowej w różnych częściach świata, np. w Ameryce Południowej. Ciekawe są opisy kryzysów w Argentynie, Rosji i USA. (z recenzji prof. dr. hab. Marka Pawlaka i dr. hab. Jana Komorowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11317.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12455.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Jednym z głównych wniosków płynących z niniejszej książki jest wielopłaszczyznowe powiązanie pomiędzy rozwojem opartym na nauce i technologiach a kapitałem ludzkim. Przy zbyt niskim poziomie zasobów wiedzy nie udaje się zwiększyć innowacyjności, a zatem stymulować konkurencyjność i rozwój zarówno regionalny, jak i całego kraju. Autorzy niniejszej książki podkreślali, że dla rozwoju (również regionalnego) niezbędna jest konkurencyjność. Ta zaś zależy od: kapitału intelektualnego, sprawności przedsiębiorstw, rozwoju technologicznego i sprawności funkcjonowania państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13259.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Przedmiotem publikacji jest zróżnicowanie rozwoju polskich regionów badane z perspektywy uwarunkowań, rozmiarów oraz konsekwencji. Podjęto w niej próbę przedstawienia sytuacji społeczno-gospodarczej regionów Polski oraz roli instytucji rządowych i pozarządowych wobec tej sytuacji. Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny. Opracowanie składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje analizę sytuacji, zróżnicowań, zmian i strategii społeczno-gospodarczych regionów Polski. Druga poświęcona jest badaniu uwarunkowań pracy i rozwoju gospodarczego, regionalnych zróżnicowań kreatywności, znaczenia formalnej i nieformalnej aktywności gospodarczej w regionach oraz roli państwa w podnoszeniu konkurencyjności gospodarki. Część trzecia natomiast zawiera omówienie roli wymienionych w tytule sektorów w realizacji polityki wobec osób niepełnosprawnych oraz dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12884.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja ma na celu pokazanie użytecznych narzędzi zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w wymagających i trudnych uwarunkowaniach rynkowych, z jakimi mamy współcześnie do czynienia. Wskazuje, iż oprócz uwarunkowań ekonomicznych, istotne w procesach zarządzania działalnością biznesową jest także uwzględnianie oczekiwań zewnętrznych i wewnętrznych interesariuszy. A to oznacza konieczność wzięcia pod uwagę w procesach zarządzania przedsiębiorstwem określonych ograniczeń i możliwości środowiskowych oraz społecznych i etycznych. Książka nawiązuje do tych warunków, pokazując, jak zastosować określone narzędzia zarządzania strategicznego i operacyjnego, zarządzania zasobami i procesami w kontekście wymagań zrównoważonego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15130 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16140.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-260.
Przedmiotem książki jest "analiza zmian w specjalizacji i lokalizacji działalności przemysłowej i usługowej w polskich 16 województwach w latach 1995-2005 oraz ich wpływ na regionalną konkurencyjność. Publikacja składa się z ośmiu rozdziałów prezentujących dorobek teoretyczny i empiryczny w zakresie specjalizacji, aglomeracji i konkurencyjności z uwzględnieniem kontekstu integracji europejskiej. Wartością dodaną książki są oryginalne modelowe badania empiryczne wykonane przez autorów z wykorzystaniem danych dotyczących sektorów gospodarczych oraz regionów pochodzących z bazy danych GUS za lata 1995-2006." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12468 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12467.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13618.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-173.
U podstaw monografii leżał zamiar autorów inspirowania oraz pobudzania przedsiębiorczych postaw i praktycznej aktywności wszystkich tych, dla których celem i płaszczyzną działania jest konkurencyjna turystyka w regionie. Treść opracowania została podzielona na dwie części. Pierwsza część obejmuje podstawowe zagadnienia związane z aktualnie rozumianym zarządzaniem konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach oraz ze strategicznym znaczeniem marki w turystyce. Druga część książki jest efektem badań empirycznych nad uwarunkowaniami konkurencyjności biznesu turystycznego w polskich regionach. Wyodrębnione zostały tu czynniki i profile konkurencyjności zarządzania, ocena lokalnego otoczenia firm turystycznych i ocena systemów zarządzania przedsiębiorstw turystycznych. Książka jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczno-krajobrazowych kompetencji regionów, efektywną budowę oraz zarządzanie marką biznesu i regionu na globalnym rynku turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11391 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11390.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12590.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Instytut Ekonomii i Zarządzania [Politechnika Koszalińska] ; nr 196)
ISSN 0239-7129 oraz nr 196 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Monografie / Wyższa Szkoła Inżynierska w Koszalinie.
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia może stanowić punkt wyjścia do dalszych badań i rozważań naukowych w zakresie marketingu terytorialnego, przedsiębiorstw usługowych, konkurencyjności jednostek terytorialnych, czy ochrony środowiska. W poszukiwaniu nowych koncepcji teoretycznych i zastosowania praktycznych rozwiązań autorzy niniejszej publikacji dokonalizy analizy działań w czterech częściach. Pierwsza część jest poświęcona realizowanym przez jednostki terytorialne strategiom marketingowym oraz turystyce, która jako subprodukt determinuje rozwój regionu. W drugiej części autorzy skupiają uwagę na personelu, jako czynniku rozwoju przedsiębiorstw usługowych i polityce w zakresie marketingu wewnętrznego, która decyduje o sukcesie firmy. Część trzecia prezentuje problematykę konkurencyjności regionów w kontekście innowacyjności, infrastruktury ligostycznej oraz analizę oceny rozwoju i poziomu konkurencyjności wybranych jednostek terytorialnych. W części czwartej autorzy zasygnalizowali znaczenie ekomarketingu w ochronie środowiska oraz przedstawili filozoficzny model świadomości ekologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12419.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-278.
Książka została poświęcona zagadnieniom dotyczącym funkcjonowania przedsiębiorstw we współczesnym świecie gospodarczym. Jest to opracowanie kompleksowo traktujące o wpływie otoczenia na przedsiębiorstwa, a także czynnikach konkurencyjności. W publikacji ukazano zasady gospodarowania składnikami majątkowymi oraz źródła ich finansowania. Zaprezentowano również jak ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych odgrywają procesy inwestycyjne, konsolidacyjne i restukturyzacyjne. Ponadto poruszono zagadnienia wartości przedsiębiorstwa, a także współdziałania gospodarczego podmiotów zarówno w ramach form kooperacji, jak i koncentracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12142.VIII.4.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11147.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12141.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to Czytelnikowi na dogłębne zrozumienie zagadnienia, zaczynając od indywidualnych decyzji menedżerów oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a kończąc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie międzynarodowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12216.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13334.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł : teoria i praktyka.
Tytuł oryginału : Health economics : fundamentals and flow of founds, 1997.
Bibliografia przy rozdziałach.
Niniejsza publikacja jest jednym z najlepszych podręczników z dziedziny ekonomiki zdrowia. Autor omawia ekonomiczne aspekty systemu opieki zdrowotnej w kategoriach nowoczesnej makro- i mikroekonomii. Ideą przewodnią książki jest przepływ środków finansowych w systemie opieki zdrowotnej. Autor przedstawia rodzaje tych środków, zasady ich alokacji, kryteria oceny tych zasad i ich skutków, opisuje dysponentów tych środków, ich interesy i zachowania oraz różne formy instytucjonalne ich odbiorców. Z uwagi na rolę regulacji rządowych we wszystkich systemach opieki zdrowotnej autor wskazuje także na teoretyczne uzasadnienie dla tych regulacji oraz na ich rodzaje. Chociaż przykłady empiryczne dotyczą głównie systemu opieki zdrowotnej w USA, to teoretyczne aspekty zawarte w publikacji są uniwersalne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18124 [Magazyn 1], P.18123 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12931.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14062.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 462-487. Indeks.
Podręcznik obejmuje wiedzę o teoretycznych podstawach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz o zarządzaniu nim. Autorzy omówili: istotę przedsiębiorstwa oraz rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, znaczenie przedsiębiorstwa w gospodarce, otoczenie i konkurencyjność przedsiębiorstwa, cele i misję przedsiębiorstw oraz ich typy, ryzyko w działalności przedsiębiorstwa, zasoby, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę menedżerską, strategiczne i operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem, kulturę i etykę w działalności przedsiębiorstwa, zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11975.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11008.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11976.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 377-395 oraz przy pracach.
Monografia pt. "Współczesne zarządzanie: różnorodność problemów i sposobów ich rozwiązywania" jest próbą spojrzenia na współczesną teorię i praktykę zarządzania z wielu różnych perspektyw. Zaprezentowano w niej problemy teoretyczno-metodologiczne i praktyczne stawiane dziś zarówno na gruncie nauk o zarządzaniu, jak i na styku tej dyscypliny z metodologią nauk, filozofią, ogólną teorią systemów, ekonomią, socjologią, psychologią, marketingiem, logistyką, finansami, z naukami technicznymi, systemami informatycznymi i technologią cyfrową. Przedstawiono również sposoby rozwiązywania niektórych z tych problemów przez zgłoszenie nowych propozycji dotyczących kwestii metodologicznych. Wskazano także na nowoczesne metody i techniki możliwe do wykorzystania w praktycznej warstwie zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16799.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Strategic management : logic & action, 2009.
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola lidera na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii, planowanie własnej kariery zawodowej. Autorzy proponują konkretne procedury i narzędzia, które można wykorzystać w różnych obszarach strategicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11509.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12741.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera charakterystykę modeli rolnictwa i struktury przestrzennej sposobów gospodarowania w ujęciu krajowym i regionalnym, z uwzględnieniem warunków i czynników decydujących o sposobach gospodarowania w rolnictwie, wynikających z transformacji gospodarczej i integracji z UE. Autor określa cechy regionalnej konkurencyjności rolnictwa, delimitacji regionów według zróżnicowania sposobów gospodarowania w rolnictwie, rysuje tendencje przyszłych zmian struktury przestrzennej sposobów gospodarowania rolnictwa w Polsce. Ważna jest odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku i z jaką dynamiką następują zmiany w strukturze przestrzennej obszarów wiejskich ze względu na sposoby gospodarowania w rolnictwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10805.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14975.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15805.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-181.
Problem poruszany w książce dotyczy zrównoważonego rozwoju gmin w obszarze polityki regionalnej i konkurencyjności regionów. Celem książki jest przedstawienie problemu ekorozwoju warunkującego dalszą egzystencję człowieka. Opracowanie zostało zawężone do wymiaru ekorozwoju gmin, będącego jednocześnie elementem koherentnym z polityką regionalną i kształtowaniem konkurencyjności. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera charakterystykę polityki regionalnej, drugi omawia w holistycznym ujęciu koncepcję ekorozwoju w ramach Agendy 21. Rozdział trzeci przedstawia problem konkurencyjności regionów, natomiast czwarty prezentuje województwo świętokrzyskie i strategie rozwoju gmin należących do Związku Gmin Gór Świętokrzyskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11263.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12357.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka dotyczy szeroko rozumianej problematyki rozwoju regionalnego. Poszczególne artykuły omawiają m.in. podstawowe pojęcia i zagadnienia związane z rozwojem społeczno-ekonomicznym, zarys teorii zagospodarowania przestrzennego, wybrane konceptualizacje miasta, przemiany regionów miejsko-wiejskich, rolę kreatywności i wiedzy w rozwoju regionalnym, budowanie i funkcjonowanie gospodarki opartej na wiedzy, problemy polityki regionalnej Polski po przystąpieniu do UE, wskaźniki rozwoju zrównoważonego, czynniki rozwoju i konkurencyjności regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15051.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej