Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(166)
Forma i typ
Książki
(166)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(164)
dostępne
(148)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(57)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(93)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(164)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Leśniewski Michał Adam
(3)
Nowacki Robert
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Skawińska Eulalia (1943- )
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Balcerzak Adam P
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bisaga Anna
(2)
Buko Jacek
(2)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Niezgoda Dionizy
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Wojtkowska-Łodej Grażyna
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(2)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Adamska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Betlej Alina
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogusz Anna
(1)
Borek Robert
(1)
Borzęcka-Walker Magdalena
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Budzowski Klemens
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Bąk Henryk
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dymek Łukasz
(1)
Dębski Maciej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Faber Antoni
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Flak Olaf
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Ginter Peter M
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Horodeński Ryszard (1927- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jakubiak Małgorzata
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jarosz Zuzanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(115)
2000 - 2009
(48)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(166)
Białoruś
(1)
Język
polski
(165)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(38)
INNOWACJE
(24)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(16)
KONKURENCJA
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(12)
ROZWÓJ REGIONALNY
(12)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(11)
ZARZĄDZANIE
(11)
GOSPODARKA TERENOWA
(10)
MARKETING
(10)
POLSKA
(10)
TURYSTYKA
(10)
REGIONY (adm.)
(8)
UNIA EUROPEJSKA
(8)
GLOBALIZACJA
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
ROLNICTWO
(6)
GOSPODARKA
(5)
KLASTRY (ekon.)
(5)
Konkurencyjność
(5)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(5)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(4)
KADRY
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(3)
ZNAKI TOWAROWE
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
EKONOMIA
(2)
FIRMA (nazwa)
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Globalizacja
(2)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MIASTA
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
POLITYKA REGIONALNA UE
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
RYNEK
(2)
Rozwój regionalny
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
USŁUGI
(2)
WIEŚ
(2)
WZROST GOSPODARCZY
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
BRANDING (marketing)
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
DECYZJE
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MAKROEKONOMIA
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIKROEKONOMIA
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(15)
1989-
(13)
2001-
(10)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
POLSKA
(4)
BAŁTYCKI, region
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
OPOLE (woj. opolskie ; okręg)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(22)
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Monografia
(2)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(127)
przedsiębiorstwo
(47)
rozwój regionalny
(25)
zarządzanie
(23)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(22)
innowacyjność przedsiębiorstw
(17)
region
(17)
zarządzanie strategiczne
(17)
innowacje
(16)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(16)
marketing
(15)
Unia Europejska
(14)
globalizacja
(14)
innowacyjność
(14)
gospodarka
(13)
klaster
(13)
marka
(11)
Polska
(10)
finanse
(10)
logistyka
(10)
przedsiębiorczość
(10)
rozwój zrównoważony
(10)
handel międzynarodowy
(9)
konkurencyjność gospodarki
(9)
konkurencyjność regionalna
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
turystyka
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
polityka regionalna
(8)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
innowacyjność gospodarki
(7)
outsourcing
(7)
rolnictwo
(7)
rynek
(7)
rynek pracy
(7)
strategia
(7)
zarządzanie wiedzą
(7)
inwestycje zagraniczne
(6)
kapitał ludzki
(6)
planowanie strategiczne
(6)
rozwój lokalny
(6)
rynek turystyczny
(6)
bezrobocie
(5)
franchising
(5)
gospodarka turystyczna
(5)
integracja gospodarcza
(5)
inwestycje
(5)
kapitał społeczny
(5)
komunikacja marketingowa
(5)
konsument
(5)
marketing terytorialny
(5)
rozwój gospodarczy
(5)
samorząd terytorialny
(5)
transfer technologii
(5)
zarządzanie marketingowe
(5)
zarządzanie ryzykiem
(5)
Wspólna Polityka Rolna
(4)
bilans płatniczy
(4)
fuzja
(4)
gospodarka światowa
(4)
misja firmy
(4)
międzynarodowe stosunki gospodarcze
(4)
organizacja
(4)
podatek
(4)
podaż
(4)
popyt
(4)
produkt turystyczny
(4)
regionalizacja gospodarcza
(4)
rynek finansowy
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
strategia marketingowa
(4)
wartość przedsiębiorstwa
(4)
wzrost gospodarczy
(4)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(3)
atrakcyjność turystyczna
(3)
badania marketingowe
(3)
e-biznes
(3)
ekonomika
(3)
finansowanie
(3)
fundusze europejskie
(3)
gospodarka regionalna
(3)
gospodarka rynkowa
(3)
gospodarstwo rolne
(3)
handel zagraniczny
(3)
hotelarstwo
(3)
internacjonalizacja
(3)
jednostka samorządu terytorialnego
(3)
joint venture
(3)
konkurencja
(3)
konkurencyjność międzynarodowa
(3)
kryzys finansowy
(3)
logistyka gospodarcza
(3)
planowanie przestrzenne
(3)
polityka handlowa
(3)
polityka przestrzenna
(3)
polityka spójności
(3)
polityka turystyczna
(3)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
przywództwo
(3)
166 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. 187-193.
Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja konkurencyjności polskich regionów na poziomie NUTS-2 wraz z jej dynamiką i zróżnicowaniem. W dorobku polskich badaczy znajduje się wiele opracowań z zakresu konkurencyjności regionów w przestrzeni europejskiej. Duża ich część ma jednak charakter opisowy z dominującą rolą ocen jakościowych. Zdecydowanie mniej jest natomiast analiz sensu stricto ilościowych, prowadzących do modelowania procesów w celu określenia ich stabilności i możliwości wykorzystania w przewidywaniach. Inaczej mówiąc, chodzi o poznanie struktury przyczynowej konkurencyjności regionalnej. Jest to pewne wyzwanie podjęte przez autorów. Schemat przyjętej sekwencji poznawczej można sprowadzić do określenia potencjału, następnie pozycji i w rezultacie wyznaczenia zakresu dynamiki: kierunku, poziomu ex ante, zróżnicowania i zbieżności. Metody wykorzystane do realizacji celu badawczego obejmują wielowymiarową analizę porównawczą, modelowanie równań strukturalnych, regresyjne analizy panelowe i przestrzenne oraz testy pozwalające identyfikować i weryfikować konwergencję regionalną. Ilościowe badania prawidłowości w gospodarce regionalnej można określić ekonometrią regionalną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16153.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16152.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. tł. z ros. Streszcz. ang., ros. Spis treści także ang., ros.
Bibliogr. przy pracach.
Uwarunkowania współpracy transgranicznej oraz jej rezultaty są u nas mało znane i, nierzadko, mylnie interpretowane. Niedostatek obiektywnej, pogłębionej wiedzy w tym zakresie prowadzi do kontrowersyjnych i dyskusyjnych wniosków i ocen. Książka ma szansę uporządkować i upowszechnić tę wiedzę, wypełniając dotkliwą lukę w literaturze przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8570 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9993.XII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9994.XII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pomoc w zagadnieniach dotyczących rozwoju regionalnego i lokalnego, w zrozumieniu złożonych uwarunkowań, tendencji i prawidłowości tak bardzo skomplikowanego procesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5197 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5196.XIII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6388.XIII.1 [Czytelnia C], 6389.XIII.1 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-330.
Struktura monografii, złożonej z czterech rozdziałów, została podporządkowana realizacji głównego celu pracy, tj. przedstawieniu stanu rozwoju klastrów w Polsce i ocenie ich roli w zwiększaniu innowacyjności gospodarki. Rozdział pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw koncepcji klastrów. Przedstawiono w nim aparat pojęciowy związany z przedmiotem pracy, tj. podstawowe definicje, pojęcia i klasyfikacje. W rozdziale drugim następuje ścisłe powiązanie tematyki klastrów z koncepcją innowacyjności gospodarki. Rozdział trzeci stanowi zastosowanie empiryczne omówionych wcześniej teorii w realiach polskiej gospodarki. Ocenie poddano poziom innowacyjności gospodarki polskiej, co stanowi tło dla rozważań na temat znaczenia klastrów w tym zakresie. W rozdziale czwartym podjęto temat polityki rozwoju gospodarczego opartej na klastrach. Przedstawiono w nim możliwości wykorzystania koncepcji klastrów jako narzędzia polityki gospodarczej, w szczególności w kontekście polityki innowacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12984.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14115.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [441].
Bibliogr. przy rozdz.
Za główny cel tej publikacji uznano "stworzenie usystematyzowanych podstaw pozwalających na rozumienie uwarunkowań złożoności procesów i zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz ich logiki". Autorzy postanowili przybliżyć uwarunkowania wyznaczające istotę przedsiębiorstwa, przyjmując - i słusznie - że jest to materia dostatecznie złożona i bogata, a zarazem niezbędna do poznania w studiach nad przedsiębiorstwem. Formuła książki pozwoliła w znacznej mierze zdyskontować dotychczasowy dorobek naukowy i rezultaty badań zespołu autorskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9037.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10612.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca niniejsza złożona z pięciu części analizuje wybrane aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw na jednolitym rynku europejskim. Analizie poddano warunki rozwoju przedsiębiorstw lubuskich, regionu położonego przy granicy ze "starą piętnastką". Zwrócono uwagę na istotę i znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wielką rolę w rywalizacji o rynek odgrywa sektor naukowo-badawczy, który swymi badaniami powinien z jednej strony odpowiadać na zapotrzebowanie rynku a z drugiej wyznaczać nowe standardy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8230.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka ukierunkowana jest na wybrane kwestie ekonomiczne, organizacyjne, środowiskowe, społeczne, mające istotny wpływ na rozwój gospodarczy regionów. Odnosi się do współczesnych czynników oraz mechanizmów rozwoju regionalnego w polskim wymiarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3572 [Magazyn 2], P.3585 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3584.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3571.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 511.)
Bibliogr. s. 355-374.
W monografii przedstawiono relatywnie rzadko podejmowaną w polskojęzycznej literaturze problematykę kompetencji logistyki i ich oddziaływania na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Rola logistyki jako koncepcji zarządzania przepływami towarów i informacji stale rośnie. Dotyczy to m.in. kompetencji logistyki rozumianych jako czynniki umożliwiające zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo. Kompetencje związane ze sferą logistyki zostały przedstawione na tle nowoczesnych koncepcji zarządzania strategicznego. Oprócz rozważań teoretycznych w monografii przedstawiono również wyniki badań empirycznych prowadzonych na świecie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14501.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15443.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przez informację rynkową rozumie się wiadomość pochodzącą od nabywców lub konkurtentów oferty handlowej przedsiębiorstwa lub gospodarstwa występującego w roli sprzedawcy, która przyczynia się do zmniejszenia w nim nieokreśloności wyboru, działania lub oceny. Oznacza to zarazem, iż za podstawowy warunek osiągnięcia sukcesu oczekiwanego przez kierownictwo przedsiebiorstwa lub gospodarstwa uznaje się poprawny przekaz i adekwatne do potrzeb przetworzenie informacji rynkowej. W zaprezentowanych na konferencji referatach i wystąpieniach autorzy podjęli wiele wycinkowych zagadnień służacych lepszemu poznaniu rzeczywistości gospodarczej w oparciu o system informacji tworzonej przez posiadające osobowość prawną podmioty gospodarcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2373.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zróżnicowaniu wielkości przedsiębiorstw towarzyszy różnorodność sposobów ich finansowania i struktur kapitałowych. W literaturze finansowej w centrum uwagi są przede wszystkim finanse dużych przedsiębiorstw. Tymczasem małe i średnie przedsiębiorstwa maja odmienne warunki dostępu do kapitału oraz specyficzne mechanizmy i problemy decyzyjne. Niniejsza publikacja prezentuje szeroki krąg zagadnień związanych z finansami małych i średnich przedsiębiorstw, podejmuje także problematykę roli państwa w kształtowaniu warunków funkcjonowania podmiotów tego sektora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2372.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr s. 389-403.
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą międzynarodowych stosunków gospodarczych. Autorzy zaprezentowali rzeczywiste przeobrażenia, jakim gospodarka światowa podlegała w ostatnich dziesięcioleciach, na tle podstawowych teorii z zakresu ekonomii międzynarodowej. W podręczniku przedstawiono: strukturę współczesnej gospodarki światowej; międzynarodowy handel towarowy i handel usługami; kształtowanie się cen we współczesnym handlu światowym; zagraniczną i międzynarodową politykę handlową; międzynarodowe przepływy kapitałowe we współczesnej gospodarce światowej; międzynarodowy transfer zasobów pracy, technologii, wiedzy naukowo-technicznej i innowacji; konkurencyjność międzynarodową; kurs walutowy i międzynarodowy rynek walutowy; bilans płatniczy; kryzysy walutowe i finansowe; międzynarodową integrację gospodarczą i globalizację we współczesnej gospodarce światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15093 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15092.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15990.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości. Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6705.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. również przy rozdz.
Książka przeznaczona dla studentów kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii, studiów menedżerskich, a także dla praktyków zatrudnionych w przedsiębiorstwach oraz konsultantów. Przedstawia metody budowy strategii konkurencji przedsiębiorstwa oparte na trwałych źródłach przewagi konkurencyjnej. W zakresie strategii wzrostu i rozwoju zaprezentowane są zasady wyboru i metody budowy takich strategii, jak: koncentracja, penetracja rynku, rozwój rynku, integracja pionowa, outsourcing oraz dywersyfikacja. Wiele uwagi poświęcono również zasadom tworzenia strategii umiędzynarodowienia oraz zewnętrznym metodom rozwoju związanym z nowymi warunkami działania przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3559 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3560.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia całość wiedzy na temat konkurencyjności organizacji, od uogólnień teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie części, z czego pierwsza zawiera treści z zakresu ekonomicznych aspektów konkurencyjności przedsiębiorstw (zarządzania finansami, kapitału ludzkiego, kapitału zagranicznego, czy też pomiaru efektywności działania), druga część przedstawia dywagacje dotyczące organizacyjnych aspektów związanych z konkurencyjnością organizacji, takie jak problematyka integracji i współpracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacją, jak również zagadnienia związane z innowacyjnością przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest interesująca i wartościowa. Po pierwsze - autor krytycznie ocenia i rozwija teorię zależności między edukacją a gospodarką. Widać to w szczególności w rozdziale poświęconym metodologii prognostyczno-planistycznej oceny relacji edukacja-gospodarka oraz w rozważaniach dotyczących transformacji polskiego rynku edukacyjnego. Druga przesłanka dotyczy szerokiej i pogłębionej prezentacji problematyki badawczej. Pozwala to książkę traktować jako kompendium wiadomości z zakresu wykorzystywania kapitału ludzkiego, przekształceń systemów edukacji i rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5608.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-268.
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania strategicznego i propozycje metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Wiedza ta umożliwia menedżerom opracowanie profesjonalnej i całościowej analizy strategicznej, a także budowę planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawia zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13529.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14499.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 288-295. Indeks.
Podręcznik obejmuje podstawową wiedzę z makroekonomii. Autorzy przedstawili: współczesne nurty myślenia w makroekonomii (m.in. neoklasyczny, postkeynesowski, monetarystyczny); teorię i praktykę gospodarki rynkowej (m.in. system gospodarki rynkowej i jej typy, rola państwa w takiej gospodarce); funkcjonowanie gospodarki rynkowej (m.in. sprawność gospodarki, rozwój i wzrost gospodarczy, rola pieniądza i polityka pieniężna, nierównowaga we współczesnej gospodarce, budżet państwa, restrukturyzacja polskiej gospodarki); makroekonomię gospodarki światowej (m.in. globalizacja, międzynarodowa integracja gospodarcza, międzynarodowe stosunki gospodarcze, makroekonomiczne dysproporcje w rozwoju współczesnej gospodarki światowej). Podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów wyższych uczelni technicznych na różnych poziomach i typach kształcenia, ale także dla studentów uczelni ekonomicznych i rolniczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7572.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8572.VIII.2 [Czytelnia C], 8571.VIII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-227.
Problematyka książki związana jest z funkcjonowaniem małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań finansowych ich rozwoju oraz konkurencyjności. Praca składa się sześciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym zaprezentowano rozważania dotyczące rozwoju współczesnych przedsiębiorstw i jego determinant, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. W rozdziale drugim skoncentrowano uwagę wokół zagadnień związanych z rolą małych i średnich przedsiębiorstw w polskich warunkach rynkowych. Rozdział trzeci poświęcono rozpoznaniu barier i szans rozwoju MSP w Polsce, natomiast w czwartym przedstawiono wyniki analiz w zakresie zasobów finansowych MSP, stosowanych strategiach finansowania, wykorzystywanych źródłach. Rozdział piątku skupia się na roli procesów inwestycyjnych w rozwoju przedsiębiorstwa, a ostatni wskazuje na efekty zarządzania zasobami finansowymi, ich wpływ na strategie innowacyjne oraz poziom konkurencyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13354.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14359.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Głównym obszarem zainteresowań autorów artykułów zamieszczonych w monografii są strategie marketingowe jako źródło konkurencyjności rynkowej przedsiębiorstw. Strategie te obejmują wielowariantowe postępowanie i zachowanie podmiotów gospodarczych wobec klientów i konkurentów z wykorzystaniem ustalonej struktury środków i działań rynkowych. Istotnym walorem publikacji jest prezentacja aktualnych wyników badań empirycznych prowadzonych w wielu ośrodkach akademickich i wieloaspektowość prezentowanych zagadnień. Pozwalają one odpowiedzieć na pytanie, jak skutecznie i efektywnie kształtować strategie marketingowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6956 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7750.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7749.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2649.XIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej