Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(362)
Forma i typ
Książki
(358)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(23)
E-booki
(6)
Muzyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(325)
dostępne
(273)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(104)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(168)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(329)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(11)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(11)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Siara Olga
(7)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Błażejewski Wojciech
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Woynarowska Barbara
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Andruszkiewicz Anna
(3)
Banaszkiewicz Mariola
(3)
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Ciechaniewicz Wiesława
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Grzesiak Jan (1946- )
(3)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(3)
Kretek Henryk
(3)
Kubińska Zofia (1950- )
(3)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Marć Małgorzata
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Skalski Dariusz (1960- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Zahradniczek Kazimiera
(3)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bednarek Józef
(2)
Binkowska-Bury Monika
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Błaszczak Dawid
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Czarnecki Dawid
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dobrzańska Bożena M
(2)
Dobrzański Grzegorz (1963- )
(2)
Dyzmann-Sroka Agnieszka
(2)
Fedyn Beata
(2)
Fidelus Anna
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Gembalczyk Ilona
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Juszczyk Maciej (1973- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klinik Anna
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Parlak Mirosława
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Piotrowski Tomasz (nauki medyczne)
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Sawicki Bogusław (1952- )
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Sygit Marian (1948- )
(2)
Szewczyk Alicja (1963- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tokarska-Rodak Małgorzata
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Adamczyk Kazimiera
(1)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aksman Joanna
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bandura Ewa
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Betlej Alina
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(234)
2000 - 2009
(85)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(362)
Holandia
(3)
Język
polski
(357)
angielski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziennikarze
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
EDUKACJA ZDROWOTNA
(26)
PROMOCJA ZDROWIA
(19)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(16)
ZDROWIE PUBLICZNE
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(14)
NAUCZANIE
(12)
DZIECKO
(11)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
PEDAGOGIKA
(10)
PIELĘGNIARSTWO
(10)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(9)
INTERNET
(9)
Metoda Montessori
(9)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(9)
Promocja zdrowia
(9)
WYCHOWANIE
(9)
Edukacja prozdrowotna
(8)
HIGIENA
(8)
Metody nauczania
(8)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(8)
EKOROZWÓJ
(7)
Kształcenie
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
OŚWIATA
(7)
Wychowanie
(7)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(7)
EDUKACJA MEDIALNA
(6)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(6)
LUDZIE STARZY
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
POLITYKA SPOŁECZNA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
Odżywianie
(4)
PEDAGOGIKA RODZINY
(4)
Pedagogika
(4)
UCZNIOWIE
(4)
Uczniowie
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
BIBLIOTEKARSTWO
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(3)
Dietetyka
(3)
Dobre praktyki
(3)
EDUKACJA dla BEZPIECZEŃSTWA
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Epidemiologia
(3)
KULTURA
(3)
Kreatywność
(3)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Ochrona środowiska
(3)
PEDAGOGIKA KULTURY
(3)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(3)
PORONIENIE SZTUCZNE
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
ROLNICTWO
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(3)
WARTOŚĆ
(3)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(3)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(3)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Bezpieczeństwo społeczne
(2)
CHORZY
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CUKRZYCA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Degradacja środowiska
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Temat: czas
2001-
(34)
2001-0
(20)
1901-2000
(9)
1989-
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
POLSKA
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
RACIBÓRZ (woj. śląskie)
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(36)
Podręcznik
(32)
Praca zbiorowa
(31)
Opracowanie
(18)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
PODRĘCZNIKI
(8)
Poradnik
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
Bibliografia
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(68)
Medycyna i zdrowie
(24)
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(134)
edukacja zdrowotna
(76)
dzieci
(49)
promocja zdrowia
(37)
edukacja wczesnoszkolna
(31)
rodzina
(27)
zdrowie
(27)
wychowanie
(26)
profilaktyka
(23)
nauczyciel
(22)
edukacja ekologiczna
(20)
aktywność fizyczna
(19)
pedagogika
(19)
młodzież
(17)
nauczanie
(17)
zdrowie publiczne
(17)
edukacja przedszkolna
(16)
szkoła
(15)
zachowania zdrowotne
(15)
edukacja dla bezpieczeństwa
(14)
otyłość
(14)
zdrowie psychiczne
(14)
cukrzyca
(12)
edukacja dorosłych
(12)
edukacja medialna
(12)
stres
(12)
edukacja międzykulturowa
(11)
edukacja seksualna
(11)
jakość życia
(11)
pielęgniarstwo
(11)
pomoc społeczna
(11)
rynek pracy
(11)
uczeń
(11)
wykluczenie społeczne
(11)
bezrobocie
(10)
metoda Montessori
(10)
ubóstwo
(10)
wsparcie społeczne
(10)
Internet
(9)
choroba
(9)
choroby cywilizacyjne
(9)
niepełnosprawni
(9)
niepełnosprawność
(9)
opieka pielęgniarska
(9)
społeczeństwo
(9)
wychowanie przedszkolne
(9)
żywienie
(9)
kształcenie
(8)
ochrona zdrowia
(8)
ochrona środowiska
(8)
odżywianie
(8)
rehabilitacja
(8)
terroryzm
(8)
uzależnienie
(8)
bezpieczeństwo narodowe
(7)
choroby układu krążenia
(7)
cyberprzestrzeń
(7)
depresja
(7)
edukacja regionalna
(7)
kultura
(7)
ludzie starzy
(7)
polityka społeczna
(7)
praca
(7)
profilaktyka uzależnień
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
przestępczość
(7)
psychologia
(7)
rozwój psychofizyczny
(7)
rozwój zrównoważony
(7)
socjalizacja
(7)
społeczeństwo informacyjne
(7)
styl życia
(7)
turystyka
(7)
Narodowy Program Zdrowia
(6)
alkoholizm
(6)
anoreksja
(6)
bezpieczeństwo
(6)
bulimia
(6)
dziecko niepełnosprawne
(6)
edukacja informacyjna
(6)
edukacja kulturalna
(6)
ekorozwój
(6)
globalizacja
(6)
karmienie piersią
(6)
komunikacja społeczna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
medycyna pracy
(6)
migracje
(6)
muzyka
(6)
narkomania
(6)
nauczanie początkowe
(6)
nowotwór
(6)
opieka zdrowotna
(6)
pedagogika rodziny
(6)
polityka
(6)
polityka zdrowotna
(6)
program nauczania
(6)
przemoc
(6)
seksualność
(6)
socjologia
(6)
362 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 233-245.
Helen Bonny stworzyła metodę, która odmieniła muzykoterapię. Zaprzestano postrzegania muzyki jedynie jako narzędzia w rękach terapeuty, a zaczęto rozumieć realną siłę jej bezpośredniego oddziaływania na człowieka. Książka ukazuje wszechstronne możliwości, jakie daje Wizualizacja Kierowana z Muzyką w pracy z ludźmi o różnych potrzebach. Powstała, by przybliżyć klasyczną metodę BMGIM, dokonać przeglądu różnorakich form jej modyfikacji, pomóc wyjaśnić procesy oddziaływania muzyki i wyobrażeń. Podjęto w niej próbę przekrojowego ukazania szerokiego wachlarza perspektyw wykorzystania muzyki i wizualizacji w terapii oraz edukacji - począwszy od profilaktycznego, wspierającego ich zastosowania, przez wspomaganie w radzeniu sobie z traumatycznymi doświadczeniami, a skończywszy na głębokich formach terapii o charakterze reedukacyjnym i rekonstrukcyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18026 [Magazyn 1], P.18027 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19653.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19652.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Jest to pierwsza polska książka ukazująca złożoność zjawiska, jakim jest korzystanie z sieci przez osoby w różnym wieku. W tym względzie obala wiele mitów, rozumianych jako fałszywa wiedza (m. in. zilustrowano zakres i różnorodne formy aktywności osób w wieku emerytalnym, udowodniono jak rozległa jest wiedza dzieci na temat możliwości stwarzanych przez internet itp.). Autorzy dołożyli starań, aby przedstawić zarówno szanse jak i wyzwania stwarzane przez najnowsze medium, jakim jest internet. Klarowna koncepcja i wielostronność ujęć tytułowego zagadnienia stanowią niewątpliwy walor pracy. Przejawem jej oryginalności jest rozwojowo-edukacyjny profil dostrzegany już na poziomie analizy struktury książki. Zamysł Redaktora naukowego tomu odczytuję jako chęć dotarcia do dużej i jak najbardziej zróżnicowanej grupy badanych. Z kolei odmienność w sposobach dochodzenia do stwierdzeń podyktowana została specyfiką wybranych zagadnień. Walorem książki jest zamieszczenie w aneksach zastosowanych w badaniach narzędzi, dzięki czemu czytelnik może poznać sposób zbierania danych a także stosować je w badaniach replikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12360.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem książki jest edukacja, nauka i społeczeństwo wiedzy. Do połowy ubiegłego wieku o szansach rozwojowych gospodarki decydowały dobra materialne oraz wielkość kapitału, a także postęp techniczny. Dziś na czoło wysuwa się zdolność innowacyjna oparta o wiedzę, zarządzanie i wykonawstwo. W tym kierunku podąża współczesna edukacja i nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10780.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Księga przygotowana z okazji Jubileuszu Profesora Sławomira Partyckiego zawiera teksty związane z tematyką społeczeństwa, technologii i gospodarki, autorami sa wybitni specjaliści z Polski oraz z zagranicy. Problematyka Księgi Jubileuszowej, jak również treści zawartych w niej listów gratulacyjnych i artykułów ma przybliżyć Osobę Profesora Sławomira Partyckiego oraz ukazać wagę i znaczenie podejmowanych przez Niego dociekań naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17309 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17730.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17729.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Celem niniejszej monografii jest prezentacja osiągnięć badawczych studentów, w ramach aktywności w studenckich kołach naukowych prowadzonych w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku jak również w zakresie indywidualnym, które były przedmiotem rozważań podczas wydarzeń studenckich, tj. Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej, Debaty Studenckiej oraz spotkań członków studenckich kół naukowych. Zalety prowadzenia badań własnych przez studentów powinny być postrzegane również w szerokim kontekście, tzn. nie tylko jako nauka realizacji procesu badawczego, prezentacji wyników i ich obrony, ale również jako ważne uzupełnienie obowiązkowego programu studiów i wsparcie decyzji dotyczących przyszłej kariery zawodowej. Znalezienie i rozwijanie zainteresowań naukowo-badawczych przez studentów pomaga im w podejmowaniu odpowiednich decyzji dotyczących przyszłości zawodowej, a także może stać się inspiracją do rozwoju naukowego. W tym kontekście bardzo ważna staje się rola opiekunów studenckich kół naukowych polegająca na wspieraniu studentów w doborze i sposobie rozwiązywania problemów naukowo-badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21935.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 147-156.
Publikacja stanowi próbę przedstawienia, nie tylko jak współpracować z osobą niepełnosprawną w realnych wyborach przyszłej drogi zawodowej, ale i stwarzać możliwości odnalezienia się na współczesnym rynku pracy, gdzie wysokie bezrobocie wśród osób niepełnosprawnych, brak motywacji do podejmowania działań, zniechęcenie spowodowane stygmatyzacją ze strony społeczeństwa, brak środków finansowych, stwarza lęk przed podjęciem działań zapewniających "lepsze jutro". Może być pomocna także dla tych wszystkich, którzy pracują na co dzień z osobami niepełnosprawnymi, zarówno w szeroko rozumianym procesie edukacji i pracy, jak i w zachęcaniu środowiska lokalnego i pracodawców do podjęcia wspólnych działań na rzecz przeciwdziałania marginalizacji różnych grup społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11951.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13119.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Tekst częśc. ang. Spis treści także ang.
Redaktorzy tej publikacji i autorzy zawartych w niej artykułów identyfikują się z polityką społeczną rozumianą jako nauka i działalność, która ma na celu tworzenie systemowych rozwiązań problemów społecznych, a w tym ubóstwa i wykluczenia społecznego. O ile ubóstwo jest kojarzone głównie z materialnymi aspektami życia (niedostatek tego, co zaspokaja podstawowe potrzeby), problem drugi przedstawiany jest jako zagadnienie dotyczące międzyludzkich więzi. Oba aspekty są uwzględniane w dyskursie o polityce społecznej, definiowanej przez Antoniego Rajkiewicza - naszego nestora i przewodnika - jako kształtowanie warunków życia i stosunków międzyludzkich. Pierwsze decydują o poziomie zaspokojenia podstawowych potrzeb, a więc również o ubóstwie i zamożności. Drugie natomiast są kwintesencją myślenia w kategoriach integracji i wykluczenia społecznego - bez dobrej jakości i różnorodnych relacji z innymi trudno liczyć na udane uczestnictwo społeczne. Publikacja ma charakter wielodyscyplinarny. Znajdują się tu teksty zarówno polityków społecznych, jak i ekonomistów i politologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11548.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Książka przywraca wiarę w edukację nastawioną na pomoc i pomaganie, na drugiego człowieka traktowanego przez pryzmat jego własnych potrzeb i jego własnej sytuacji życiowej. Dzięki przywołanym, kompletnie opisanym kontekstom teoretycznym pozwala na zrozumienie wielorakich uwikłań procesów pomagania, opieki i edukacji, wpisanych w te procesy napięć i sprzeczności. Dzięki kompetencjom krytycznym autorów zamieszczonych w niej tekstów pozwala dostrzec towarzyszące im relacje władzy, dominacji, grę interesów, o który nie wolno zapomnieć, których nie wolno przemilczeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12196.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Na książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bibliogr. przy pracach.
W pracy poszczególni autorzy nawiązują do podstawowych regulacji, wybranych kontekstów teoretycznych i praktycznych oraz badań i opracowań dotyczących różnorodnych uwarunkowań sytuacji społeczno-ekonomicznej osób z niepełnosprawnościami. Monografia zawiera 18 artykułów. Problematyka poszczególnych artykułów wpisuje się w nurt aktualnych, standardowych badań i rozważań nad różnorodnymi kontekstami funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16937.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skupia się na aktualnych, ważnych pedagogicznie i społecznie problemach edukacji. Wyodrębniono w niej cztery części podporządkowane tematowi pracy i dotyczą one: zmiany w edukacji pod wpływem przemian społeczno-kulturowych, aksjologicznych podstaw reform edukacyjnych w Polsce i krajach europejskich, nauczyciela i jego dzisiejszej roli na wszystkich szczeblach edukacji (od przedszkola do uniwersytetu), a także ucznia, kształcenia i wychowania w świetle zachodzących przemian edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Podręcznik prezentuje najważniejsze prawidłowości odnoszące się do uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do tych procesów oraz zagadnienia szczegółowe, w końcowej części natomiast problemy nauczania na początku XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11175.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12211.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej