Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(362)
Forma i typ
Książki
(358)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(23)
E-booki
(6)
Muzyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(325)
dostępne
(272)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(104)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(168)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(329)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(11)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(11)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Siara Olga
(7)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Błażejewski Wojciech
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Woynarowska Barbara
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Andruszkiewicz Anna
(3)
Banaszkiewicz Mariola
(3)
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Ciechaniewicz Wiesława
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Grzesiak Jan (1946- )
(3)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(3)
Kretek Henryk
(3)
Kubińska Zofia (1950- )
(3)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Marć Małgorzata
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Skalski Dariusz (1960- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Zahradniczek Kazimiera
(3)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bednarek Józef
(2)
Binkowska-Bury Monika
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Błaszczak Dawid
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Czarnecki Dawid
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dobrzańska Bożena M
(2)
Dobrzański Grzegorz (1963- )
(2)
Dyzmann-Sroka Agnieszka
(2)
Fedyn Beata
(2)
Fidelus Anna
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Gembalczyk Ilona
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Juszczyk Maciej (1973- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klinik Anna
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Parlak Mirosława
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Piotrowski Tomasz (nauki medyczne)
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Sawicki Bogusław (1952- )
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Sygit Marian (1948- )
(2)
Szewczyk Alicja (1963- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tokarska-Rodak Małgorzata
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Adamczyk Kazimiera
(1)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Aksman Joanna
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bandura Ewa
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Betlej Alina
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(234)
2000 - 2009
(85)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(362)
Holandia
(3)
Język
polski
(357)
angielski
(4)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziennikarze
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
EDUKACJA ZDROWOTNA
(26)
PROMOCJA ZDROWIA
(19)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(16)
ZDROWIE PUBLICZNE
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(14)
NAUCZANIE
(12)
DZIECKO
(11)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
PEDAGOGIKA
(10)
PIELĘGNIARSTWO
(10)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(9)
INTERNET
(9)
Metoda Montessori
(9)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(9)
Promocja zdrowia
(9)
WYCHOWANIE
(9)
Edukacja prozdrowotna
(8)
HIGIENA
(8)
Metody nauczania
(8)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(8)
EKOROZWÓJ
(7)
Kształcenie
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
OŚWIATA
(7)
Wychowanie
(7)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(7)
EDUKACJA MEDIALNA
(6)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(6)
LUDZIE STARZY
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
POLITYKA SPOŁECZNA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
Zdrowie publiczne
(5)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
NAUCZYCIELE
(4)
OPIEKA SPOŁECZNA
(4)
Odżywianie
(4)
PEDAGOGIKA RODZINY
(4)
Pedagogika
(4)
UCZNIOWIE
(4)
Uczniowie
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
BIBLIOTEKARSTWO
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(3)
Dietetyka
(3)
Dobre praktyki
(3)
EDUKACJA dla BEZPIECZEŃSTWA
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Epidemiologia
(3)
KULTURA
(3)
Kreatywność
(3)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Ochrona środowiska
(3)
PEDAGOGIKA KULTURY
(3)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(3)
PORONIENIE SZTUCZNE
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
ROLNICTWO
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(3)
WARTOŚĆ
(3)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(3)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(3)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Bezpieczeństwo społeczne
(2)
CHORZY
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CUKRZYCA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Degradacja środowiska
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Temat: czas
2001-
(34)
2001-0
(20)
1901-2000
(9)
1989-
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
POLSKA
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
NIEMCY
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
RACIBÓRZ (woj. śląskie)
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(36)
Podręcznik
(32)
Praca zbiorowa
(31)
Opracowanie
(18)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(10)
PODRĘCZNIKI
(8)
Poradnik
(7)
Monografia
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
Bibliografia
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(68)
Medycyna i zdrowie
(24)
Psychologia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(134)
edukacja zdrowotna
(76)
dzieci
(49)
promocja zdrowia
(37)
edukacja wczesnoszkolna
(31)
rodzina
(27)
zdrowie
(27)
wychowanie
(26)
profilaktyka
(23)
nauczyciel
(22)
edukacja ekologiczna
(20)
aktywność fizyczna
(19)
pedagogika
(19)
młodzież
(17)
nauczanie
(17)
zdrowie publiczne
(17)
edukacja przedszkolna
(16)
szkoła
(15)
zachowania zdrowotne
(15)
edukacja dla bezpieczeństwa
(14)
otyłość
(14)
zdrowie psychiczne
(14)
cukrzyca
(12)
edukacja dorosłych
(12)
edukacja medialna
(12)
stres
(12)
edukacja międzykulturowa
(11)
edukacja seksualna
(11)
jakość życia
(11)
pielęgniarstwo
(11)
pomoc społeczna
(11)
rynek pracy
(11)
uczeń
(11)
wykluczenie społeczne
(11)
bezrobocie
(10)
metoda Montessori
(10)
ubóstwo
(10)
wsparcie społeczne
(10)
Internet
(9)
choroba
(9)
choroby cywilizacyjne
(9)
niepełnosprawni
(9)
niepełnosprawność
(9)
opieka pielęgniarska
(9)
społeczeństwo
(9)
wychowanie przedszkolne
(9)
żywienie
(9)
kształcenie
(8)
ochrona zdrowia
(8)
ochrona środowiska
(8)
odżywianie
(8)
rehabilitacja
(8)
terroryzm
(8)
uzależnienie
(8)
bezpieczeństwo narodowe
(7)
choroby układu krążenia
(7)
cyberprzestrzeń
(7)
depresja
(7)
edukacja regionalna
(7)
kultura
(7)
ludzie starzy
(7)
polityka społeczna
(7)
praca
(7)
profilaktyka uzależnień
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
przestępczość
(7)
psychologia
(7)
rozwój psychofizyczny
(7)
rozwój zrównoważony
(7)
socjalizacja
(7)
społeczeństwo informacyjne
(7)
styl życia
(7)
turystyka
(7)
Narodowy Program Zdrowia
(6)
alkoholizm
(6)
anoreksja
(6)
bezpieczeństwo
(6)
bulimia
(6)
dziecko niepełnosprawne
(6)
edukacja informacyjna
(6)
edukacja kulturalna
(6)
ekorozwój
(6)
globalizacja
(6)
karmienie piersią
(6)
komunikacja społeczna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
medycyna pracy
(6)
migracje
(6)
muzyka
(6)
narkomania
(6)
nauczanie początkowe
(6)
nowotwór
(6)
opieka zdrowotna
(6)
pedagogika rodziny
(6)
polityka
(6)
polityka zdrowotna
(6)
program nauczania
(6)
przemoc
(6)
seksualność
(6)
socjologia
(6)
362 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Prace Naukowe z konferencji, która odbyła się w dniach 4-6 czerwca 2002 r. w Starych Jabłonkach. Tematem konferencji były Problemy polskiej wsi na przełomie wieków. Referaty dotyczą w głównej mierze bezrobocia i ubóstwa na wsi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9506.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka szeroko ujmuje uwarunkowania i właściwości komunikacji edukacyjnej. Składa się z dwóch części, z których każda obejmuje cztery rozdziały. W części pierwszej, obok osobowościowych aspektów komunikacji, omawiane są kwestie dotyczące porozumienia w makro i mikrokomunikacji interpersonalnej. Poza tym znajduja sie w niej zagadnienia dotyczące psychopedagogicznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka w rodzinie oraz kulturowe uwarunkownaia komunikacji i edukacji. Część druga dotyczy komunikaxcji dydaktycznej: przedszkolnej, wczesnoszkolnej i szkolnej oraz jej uczestników: nauczycieli i uczniów. W tym kontekście przedstawiono także znaczenie procesu komunikacji w procesie socjalizacji, resocjalizacji oraz działaniach penitencjarnych dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15115.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16022.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 373-401. Indeks.
Problem równości i sprawiedliwości przewija się przez całą historię myśli i praktyki społecznej. Refleksje na temat równości społecznej nie mogły ominąć również oświaty, ponieważ od wieków wykształcenie uznawane jest za wartość szczególnie cenną. Kwestia równości i jej braku w edukacji jest elementem szerszej problematyki egalitaryzmu społecznego. Publikacja analizuje zjawisko nierówności edukacyjnych jako jeden z istotnych przejawów funkcjonowania całego społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12690.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13738.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr. s. 263-278.
Książka jest możliwie dokładnym opisem wybranych założeń systemu wybranych założeń systemu pedagogicznego Marii Montessori i wyników badań empirycznych nad jego skutecznością. Dowodzi głębokiej troski autorki o wdrażanie wspomnianych założeń do szeroko podjętej praktyki pedagogicznej, zwłaszcza w przedszkolach i szkołach pedagogicznych. Autorka jest zdania, iż wprowadzanie innowacji pedagogicznych zaproponowanych przez Montessori wymaga starannego dostosowania ich od pilnych wyzwań współczesności, w tym także nowszych osiągnięć psychologii i pedagogiki. Na szczególne podkreślenie zasługuje różnorodność podjętych przez autorkę badań nad skutecznością systemu pedagogicznego, nie pomijając również badań własnej konstrukcji. Zastosowane badania pozwoliły na stwierdzenie, iż 'w metodzie Montessori tkwią pewne nieprzemijające wartości'.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9180 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10873.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 16)
Bibliogr. przy pracach.
Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako "inne", "obce" czy "napiętnowane". Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji - trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę. Tak więc racjonalizacja, a wraz z nią idee personalizacji i normalizacji winny przyświecać kampaniom społecznym. Idei tej poświęcono książkę "Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14695.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to rozprawa - duże osiągnięcie naukowe, dające się także przełożyć na wymiar praktyczny. W jednym i drugim przypadku wypełnia poważną lukę w piśmiennictwie polskim. W książce nie ograniczono się tylko do rozważań teoretycznych, oparto ją na szeroko zakrojonych badaniach empirycznych. Wyróżnienie w podjętej tematyce rodziny jako pierwszego środowiska wychowawczego, kształtującego również obyczaje, tradycje i nawyki zdrowotne, nawiązuje do żywej dyskusji międzynarodowej nt. promocji zdrowia najmłodszego pokolenia."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1015.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to skrypt, który dotyczy współczesnej edukacji w krajach rozwiniętych, głównie europejskich i północnoamerykańskich. Zawiera 36 wybranych tematów związanych z edukacją wraz z podstawową literaturą i pytaniami kontrolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 458.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13830.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 277-285. Indeksy.
Celem niniejszej książki jest wprowadzenie czytelnika w kluczowe zagadnienia edukacyjne XXI wieku, zainspirowanie go do refleksji nad rolą pedagoga i nauczyciela na płaszczyźnie wyjaśniania dzieciom, uczącej się młodzieży oraz wszystkim osobom zainteresowanym nieustannym dokształcaniem się coraz bardziej złożonych problemów współczesnego świata. Autorowi chodzi przede wszystkim o to, aby zaproponowana struktura i układ zależności między poszczególnymi zagadnieniami stały się dla odbiorcy czymś znacznie więcej niż kolejnym paradygmatem, który należy po prostu przyswoić i w odpowiednim momencie odtworzyć. Chciałby, aby grono osób, dla których kryterium problemowe stanowi drogowskaz zarówno w teorii, jak i w praktyce edukacyjnej, było jak największe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14890.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15702.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 233-245.
Helen Bonny stworzyła metodę, która odmieniła muzykoterapię. Zaprzestano postrzegania muzyki jedynie jako narzędzia w rękach terapeuty, a zaczęto rozumieć realną siłę jej bezpośredniego oddziaływania na człowieka. Książka ukazuje wszechstronne możliwości, jakie daje Wizualizacja Kierowana z Muzyką w pracy z ludźmi o różnych potrzebach. Powstała, by przybliżyć klasyczną metodę BMGIM, dokonać przeglądu różnorakich form jej modyfikacji, pomóc wyjaśnić procesy oddziaływania muzyki i wyobrażeń. Podjęto w niej próbę przekrojowego ukazania szerokiego wachlarza perspektyw wykorzystania muzyki i wizualizacji w terapii oraz edukacji - począwszy od profilaktycznego, wspierającego ich zastosowania, przez wspomaganie w radzeniu sobie z traumatycznymi doświadczeniami, a skończywszy na głębokich formach terapii o charakterze reedukacyjnym i rekonstrukcyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18026 [Magazyn 1], P.18027 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19653.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19652.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Jest to pierwsza polska książka ukazująca złożoność zjawiska, jakim jest korzystanie z sieci przez osoby w różnym wieku. W tym względzie obala wiele mitów, rozumianych jako fałszywa wiedza (m. in. zilustrowano zakres i różnorodne formy aktywności osób w wieku emerytalnym, udowodniono jak rozległa jest wiedza dzieci na temat możliwości stwarzanych przez internet itp.). Autorzy dołożyli starań, aby przedstawić zarówno szanse jak i wyzwania stwarzane przez najnowsze medium, jakim jest internet. Klarowna koncepcja i wielostronność ujęć tytułowego zagadnienia stanowią niewątpliwy walor pracy. Przejawem jej oryginalności jest rozwojowo-edukacyjny profil dostrzegany już na poziomie analizy struktury książki. Zamysł Redaktora naukowego tomu odczytuję jako chęć dotarcia do dużej i jak najbardziej zróżnicowanej grupy badanych. Z kolei odmienność w sposobach dochodzenia do stwierdzeń podyktowana została specyfiką wybranych zagadnień. Walorem książki jest zamieszczenie w aneksach zastosowanych w badaniach narzędzi, dzięki czemu czytelnik może poznać sposób zbierania danych a także stosować je w badaniach replikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12360.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem książki jest edukacja, nauka i społeczeństwo wiedzy. Do połowy ubiegłego wieku o szansach rozwojowych gospodarki decydowały dobra materialne oraz wielkość kapitału, a także postęp techniczny. Dziś na czoło wysuwa się zdolność innowacyjna oparta o wiedzę, zarządzanie i wykonawstwo. W tym kierunku podąża współczesna edukacja i nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10780.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Księga przygotowana z okazji Jubileuszu Profesora Sławomira Partyckiego zawiera teksty związane z tematyką społeczeństwa, technologii i gospodarki, autorami sa wybitni specjaliści z Polski oraz z zagranicy. Problematyka Księgi Jubileuszowej, jak również treści zawartych w niej listów gratulacyjnych i artykułów ma przybliżyć Osobę Profesora Sławomira Partyckiego oraz ukazać wagę i znaczenie podejmowanych przez Niego dociekań naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17309 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17730.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17729.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej