Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(101)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(93)
dostępne
(79)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(56)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(93)
Autor
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Barczykowska Ewa
(2)
Bernat Krystyna
(2)
Bilska Maria
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kurpas Donata
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Milanowski Andrzej
(2)
Muscari Mary E
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Perek Mieczysława
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pisula Ewa
(2)
Sochocka Lucyna
(2)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(2)
Szewczyk Maria Teresa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Twarduś Krystyna
(2)
Ślusarz Robert
(2)
Aehlert Barbara
(1)
Al-Mutari Ilona
(1)
Alkurdi Rola
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bartek Krajicek Jean
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Berry Lucinda
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bohdan Zbigniew
(1)
Borkowska Anna
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brańka Zofia
(1)
Brough Helen
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buszta Mariusz
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cameron Mary Emily
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Celiński Rafał
(1)
Cepuch Grażyna
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chuchra Maria
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clayden Graham
(1)
Damps-Konstańska Iwona
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dercz Maciej
(1)
Ebert Michael H
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Frey Michelle A
(1)
Gawrońska Magdalena
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Golanko Renata
(1)
Gołębiewska Justyna
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Grzywa Anna (medycyna)
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hansdorfer-Korzon Rita
(1)
Haor Beata
(1)
Harris Mona
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hobdell Elizabeth
(1)
Irla Katarzyna
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jankowska-Buszta Marzena
(1)
Jassem Joanna
(1)
Jęczeń Jarosław
(1)
Kamińska Kamila
(1)
Kargulewicz Bartłomiej
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klimont Liliana
(1)
Klinik Anna
(1)
Konarska Joanna
(1)
Koper Anna
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kowrach Marek
(1)
Krakowiak Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(101)
Odbiorca
Logopedzi
(2)
Rodzice
(2)
Dziecko jąkające się
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(14)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(12)
RODZINA
(12)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(11)
PEDIATRIA
(10)
DZIECKO
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(8)
CHORZY w RODZINIE
(7)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(7)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(4)
PRZEMOC
(4)
AUTYZM
(3)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
CHOROBY PRZEWLEKŁE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko zdolne
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PRZEMOC w RODZINIE
(3)
RODZICE
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
Pediatria
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
AUTYSTYCY
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHIRURGIA DZIECIĘCA
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
CHORZY na NOWOTWORY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Choroby dziecięce
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO WIEJSKIE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Fizjoterapia
(1)
Hospitalizacja domowa
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język polski
(1)
KOBIETA
(1)
KONKUBINAT
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Korekcja mowy
(1)
Lekarze
(1)
LĘK
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda Montessori
(1)
MŁODZIEŻ WIEJSKA
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NOWOTWORY
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PALIATYWNA
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDOFILIA
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(9)
2001-
(4)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(9)
PORADNIKI
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Thriller
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(32)
dzieci
(27)
rodzina
(19)
rehabilitacja
(18)
dziecko autystyczne
(15)
dziecko maltretowane
(15)
dziecko przewlekle chore
(15)
terapia
(14)
pediatria
(12)
wychowanie
(12)
mózgowe porażenie dziecięce
(11)
astma
(10)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
wspomaganie rozwoju
(10)
nauczanie
(9)
autyzm
(8)
edukacja
(8)
niepełnosprawni
(8)
niepełnosprawność
(8)
niepełnosprawność umysłowa
(8)
zespół Downa
(8)
ADHD
(7)
agresja
(7)
mukowiscydoza
(7)
nowotwór
(7)
padaczka
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
rodzicielstwo
(7)
wady wrodzone
(7)
białaczka
(6)
cukrzyca
(6)
dziecko krzywdzone
(6)
młodzież
(6)
niedożywienie
(6)
oparzenia
(6)
otyłość
(6)
psychoterapia
(6)
wada serca
(6)
wsparcie społeczne
(6)
zaburzenia zachowania
(6)
śmierć
(6)
żywienie
(6)
celiakia
(5)
hemofilia
(5)
opieka paliatywna
(5)
pedagogika specjalna
(5)
przemoc
(5)
psychologia
(5)
stres
(5)
szczepienia ochronne
(5)
zaburzenia odżywiania
(5)
zakażenie dróg moczowych
(5)
alergia
(4)
biegunka
(4)
choroby genetyczne
(4)
cukrzyca typu 1
(4)
depresja
(4)
dziecko
(4)
dziecko wykorzystywane seksualnie
(4)
endokrynologia
(4)
młodzieńcze zapalenie stawów
(4)
niedokrwistość
(4)
niedosłyszący
(4)
niedowidzący
(4)
ojcostwo
(4)
opieka pielęgniarska
(4)
pielęgniarstwo pediatryczne
(4)
posocznica
(4)
przemoc seksualna
(4)
rozszczep podniebienia
(4)
rozwój fizyczny
(4)
rozwój społeczny
(4)
socjalizacja
(4)
uzależnienie
(4)
zaburzenia rozwoju
(4)
zaburzenia słuchu
(4)
zapalenie opon mózgowych
(4)
zespół nagłego zgonu niemowląt
(4)
HIV
(3)
aktywność fizyczna
(3)
choroby neurologiczne
(3)
choroby układu krążenia
(3)
choroby układu moczowego
(3)
choroby układu oddechowego
(3)
choroby zakaźne
(3)
dystrofia mięśniowa
(3)
dziecko chore
(3)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
dziecko zdolne
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
edukacja zdrowotna
(3)
integracja społeczna
(3)
jakość życia
(3)
martwicze zapalenie jelit
(3)
małżeństwo
(3)
młodzież niepełnosprawna
(3)
niedoczynność tarczycy
(3)
niepełnosprawni intelektualnie
(3)
niewydolność krążenia
(3)
opieka społeczna
(3)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dydaktyczna zrealizowana pod patronatem Państwowej Medycznej Wyższej Szkoły Zawodowej w Opolu i Samorządu Województwa Opolskiego.
Bibliogr. przy tekstach.
„Dziecko i jego środowisko” to seria wydawnicza, w której każdy z tomów poświęcony jest jakiejś grupie tematów związanych z szeroko pojętym zdrowiem dzieci – fizycznym lub psychicznym, profilaktyce zdrowotnej, a także pomocy dzieciom chorym i ich rodzinom. Autorami są zarówno lekarze, pielęgniarki, jak również pedagodzy i psycholodzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7889 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8989.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Typ: Książka Dostępność: Produkt dostępny Autor/Autorzy: Kurpas Donata (red.), Sochocka Lucyna (red.), Steciwko Andrzej (red.) Wydawca: Continuo Rok: 2 011 Wydanie: I ISBN: 83-62182-18-3 Format: B5 Oprawa: Miękka Liczba stron: 72 25.00zł „Dziecko i jego środowisko" to seria wydawnicza, w której każdy z tomów poświęcony jest jakiejś grupie tematów związanych z szeroko pojętym zdrowiem dzieci - fizycznym lub psychicznym, profilaktyce zdrowotnej, a także pomocy dzieciom chorym i ich rodzinom. Autorami są zarówno lekarze, pielęgniarki, jak również pedagodzy i psycholodzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11193.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12253.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową. W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: – integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; – nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); – diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; – wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); – narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); – terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; – wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); – umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21576.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21575.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
iędzynarodowy akademicki podręcznik Pedagogika to kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki. Jest efektem współpracy grona autorów z całej europy: Niemiec, Włoch, Anglii, Szwajcarii, Czech, Słowacji, Finlandii i Polski. Najnowszy – czwarty – tom jest odpowiedzią na intensywny rozwój dyscypliny. Stanowi poszerzenie dotychczasowej wiedzy i struktury nauk o wychowaniu. Zostały w nim omówione takie subdyscypliny i dziedziny pedagogiczne, jak pedagogika filozoficzna, socjologiczna, pedagogika kultury (w tym kultury popularnej), rodzaju, pedagogika prenatalna, wczesnoszkolna, rodziny, pedagogika religii, twórczości, sportu, zarządzania, a także pedagogika inkluzyjna i alternatywna. Autorzy, wybitni specjaliści, w poszczególnych rozdziałach omawiają najważniejsze wątki z danej dziedziny, które stanowią mapę problemową do dalszych studiów i inspirację do kolejnych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9840.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11383.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz aktów prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", ujęty w programie studiów pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezbędną literaturę i wybrania z niej zagadnień istotnych z punktu widzenia przyszłego pedagoga. Autorzy książki Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym piszą, że "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w związku z czym dostęp do niej jest dość utrudniony"‘. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawiło się wiele książek, które mają charakter syntez i dotyczą różnych aspektów rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy należy ustalić dla studentów pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni być zapoznani, jako szczególnie ważnymi w przyszłej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepełnosprawności, jej interpretowanie - to problemy szczególnie istotne w wyróżnianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W książce omówiono zasady opieki pielęgniarskiej nad dzieckiem leczonym chirurgicznie, uwzględniając aktualne osiągnięcia medycyny. W poszczególnych rozdziałach publikacji, poświęconych najczęściej spotykanym stanom chorobowym, autorzy skupili się na obowiązkach pielęgniarki w postępowaniu przed- i pooperacyjnym, a także opiece nad dzieckiem przebywającym na oddziale "chirurgii jednego dnia". Osobny rozdział poświęcono leczeniu żywieniowemu dziacka poddawanego zabiegom chirurgicznym. Książka zawiera informacje na tema opieki: po urazach, w chorobach układu pokarmowego, krązenia, oddechowego, moczowo-płciowego, kostno-stawowego i nerwowego, w stanach nowotworowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13568.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14594.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opr. w kierunku przeciwstawnym.
Bibliogr. przy pracach.
Praca jest zbiorem artykułów i doniesień skupionych wokół auksologicznych problemów rozwojowych dziecka ze szczególnym ukierunkowaniem na środowisko wiejskie. Artykuły opisują m.in.: międzypokoleniowe przemiany efektywności motorycznej człowieka, aktywność ruchową i uprawianie sportu a poziom inteligencji emocjonalnej, charakterystykę stylu życia młodzieży studenckiej, sposób żywienia młodzieży wiejskiej, aktywność fizyczną i zajęcia w czasie wolnych w przykładowych miejscowościach, początki polskiej auksologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16223.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka w pediatrii / red. Barbara Woynarowska. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 1998. - 338, [1] s. : ryc., tab. ; 20 cm.
(Biblioteka Pediatry ; 29)
Bibliogr. przy rozdz.
W książce omówiono podstawowe działania w zakresie profilaktyki pierwotnej, wtórnej i trzeciorzędowej, dotyczące głównych problemów zdrowotnych u dzieci i młodzieży. Przedstawiono także najnowsze metody stosowane w profilaktyce różnych chorób i zaburzeń u pacjentów do 18-ego roku życia. Książka jest bezcennym źródłem wiedzy praktycznej, potrzebnej pediatrom, lekarzom ogólnym i rodzinnym, pielęgniarkom szkolnym i środowiskowym, kierownikom publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz nauczycielom akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5627.XVIII.1.5 [Magazyn 1], P.5111 [Magazyn 1], P.5108 [Magazyn 1], P.4991 [Magazyn 1], P.5109 [Magazyn 1], P.5110 [Magazyn 1], P.4992 [Magazyn 1] (7 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka w pediatrii / red. Barbara Woynarowska. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 1998. - 338, [1] s. : ryc., tab. ; 20 cm.
(Biblioteka Pediatry ; 29)
Bibliogr. przy rozdz.
W książce omówiono podstawowe działania w zakresie profilaktyki pierwotnej, wtórnej i trzeciorzędowej, dotyczące głównych problemów zdrowotnych u dzieci i młodzieży. Przedstawiono także najnowsze metody stosowane w profilaktyce różnych chorób i zaburzeń u pacjentów do 18-ego roku życia. Książka jest bezcennym źródłem wiedzy praktycznej, potrzebnej pediatrom, lekarzom ogólnym i rodzinnym, pielęgniarkom szkolnym i środowiskowym, kierownikom publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz nauczycielom akademickim. Dostarcza też wielu przydatnych wskazówek rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1273.XVIII.1.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Bibliogr. przy rozdz.
W ostatnich latach znacznie zwiększyła się grupa dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, mająca specyficzne potrzeby w zakresie opieki medycznej, psychologicznej, a także edukacji. Nauczyciele, a zwłaszcza wychowawcy powinni być przygotowani do pracy z takimi uczniami. Autorzy książki, odpowiadając na tę potrzebę, dostarczają podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole. Udzielają praktycznych wskazówek na temat wspierania rozwoju uczniów z chorobami przewlekłymi oraz uczą, jak należy postępować w przypadku, gdy w czasie pobytu w szkole nasilają się objawy choroby, stanowiące zagrożenie dla zdrowia i życia uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9178.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10862.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Pięć aneksów, sześć załączników
Książka stanowi obszerną syntezę informacji dotyczących zaburzenia autystycznego. Autor opisuje szczegółowo rozwój poglądów na autyzm formułowanych przez badaczy, pedagogów i lekarzy oraz omawia aktualną wiedzę na jego temat. Duża część książki poświęcona została metodom terapeutycznym i ich opisom oraz omówieniu roli rodziców w terapii. Autor opisuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania dziecka autystycznego w szkole specjalnej i problemami związanymi z nauczaniem ich niektórych przedmiotów, a także rolą terapeutyczną poszczególnych dyscyplin. Osobne rozdziały zostały poświęcone zaburzeniom semantyczno-pragmatycznym, funkcjonowaniu placówek edukacji specjalnej i przykładom ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielopłaszczyznowe przedstawienie problematyki związanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej części publikacji omówione zostały merytoryczne opracowania dotyczące uregulowań prawnych niepełnosprawności, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej części autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkniętego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Książka jest odbiciem wiedzy, doświadczeń, dylematów osobistych i emocjonalnych przeżyć autorki dotyczących funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa pod redakcją Agnieszki Żyty "Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności" otwiera cykl czterech książek, które połączy wspólny podtytuł: "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Jak pisze we "Wstępie" A. Żyta "teoretycy i praktycy pedagogiki specjalnej i psychologii próbują znaleźć odpowiedź na ciągle aktualne pytania - jaka jest sytuacja psychospołeczna współczesnych rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, jakie działania praktyczne podejmowane są w Polsce oraz za granicą w celu wspierania różnorodnych potrzeb tych rodzin i optymalizacji warunków ich życia oraz jak w sytuacji zmian kulturowo-społecznych odnajdują się rodzice oraz rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną". Na te i inne pytania starają się odpowiedzieć autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11553.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej