Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(101)
Forma i typ
Książki
(101)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(60)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(33)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(84)
Autor
Fiedler Eckhard
(6)
Jansen Reimer
(6)
Norman-Risch Mil
(6)
McDowall David (1945- )
(4)
Campbell Neil
(3)
Kean Alasdair (1947- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
Luedtke Luther S
(3)
Mauk David (1945- )
(3)
Oakland John S
(3)
Addis Catherine
(2)
Breidlid Anders (1947- )
(2)
Brogger Fredrik Chr. (1945- )
(2)
Byram Michael
(2)
Crandall Jo Ann (1943- )
(2)
Crowther Jonathan
(2)
Fleming Michael (1974- )
(2)
Gulliksen Oyvind T
(2)
Harrison Brian Howard (1937- )
(2)
Kavanagh Kathryn
(2)
Kearny Edward N
(2)
Stevenson Douglas Keith (1944- )
(2)
Alasuutari Pertti
(1)
Amigoni David
(1)
Armstrong Nigel
(1)
Barker Chris (1953- )
(1)
Bartlett Robert (1950- )
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Bayer Gerd
(1)
Berkin Carol
(1)
Berwick Gwen
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Black Jeremy
(1)
Bode Carl 1911-1993
(1)
Bodenstein Jürgen H
(1)
Bogart Doris van de
(1)
Bourdieu Pierre 1930-2002
(1)
Brake Michael
(1)
Carnevali Francesca
(1)
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Cleary Joe
(1)
Connolly Claire (1967- )
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Datesman Maryanne Kearny
(1)
Daun-Barausch Elke
(1)
Davis Lloyd
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
During Simon
(1)
Edgar Andrew
(1)
Falk Randee
(1)
Fiske John
(1)
Fiske Montgomery
(1)
Ford Martyn
(1)
Gay Paul du
(1)
Griffith Wyn
(1)
Hall Stuart (1932- )
(1)
Hartley John
(1)
Hill David (1940- )
(1)
Hinkel Eli
(1)
Hobsbawm Eric (1917- )
(1)
Hoppen K. Theodore (1941- )
(1)
Hussey Gemma
(1)
Johnson Paul (1928- )
(1)
Kearny Mary Ann
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
King Dave
(1)
Kirn Elaine
(1)
Kläger Florian
(1)
Knauer Krzysztof
(1)
Krawczak Marcin
(1)
Lavery Clare
(1)
Lazarus Neil (1953- )
(1)
Leese Peter I
(1)
Lefevere André (1946-1996)
(1)
Lipoński Wojciech (1942- )
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Luciano Lynne
(1)
MacRaild Donald M
(1)
Maguire Jackie
(1)
Marwick Arthur (1936-2006)
(1)
May Robin
(1)
McLuhan Eric
(1)
Moore-Gilbert Bart
(1)
Moran Patrick R
(1)
Mules Warwick
(1)
Murray Simon
(1)
Nice Richard
(1)
O'Sullivan Tim (1952- )
(1)
Pope Rob
(1)
Popescu Teodora (1974- )
(1)
Ranger Terence
(1)
Room Adrian
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Rydlewska Julitta
(1)
Saunders Danny
(1)
Schaefer Richard T
(1)
Searle Geoffrey R
(1)
Sedgwick Peter
(1)
Seed John (1950- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(54)
Kiribati
(18)
Wielka Brytania
(12)
Anglia
(6)
Stany Zjednoczone
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
nieznany (us)
(2)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Francja
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Język
polski
(72)
angielski
(29)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
STANY ZJEDNOCZONE
(22)
WIELKA BRYTANIA
(22)
Kultura
(14)
KULTURA
(13)
JĘZYK ANGIELSKI
(9)
Społeczeństwo
(5)
Cywilizacja
(4)
KULTURA MASOWA
(4)
Nauczanie
(4)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(4)
JĘZYKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Język angielski
(3)
Polityka
(3)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
Historia
(2)
IRLANDIA
(2)
JĘZYK
(2)
LITERATURA ANGIELSKA
(2)
Literatura
(2)
NAUCZANIE
(2)
PRZEKŁADY
(2)
SZTUKA
(2)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(2)
EROTYZM
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
EWOLUCJA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
English language
(1)
INFORMACJA WIZUALNA
(1)
Intercultural communication
(1)
JERZY I (król Wielkiej Brytanii ; 1660-1727)
(1)
JERZY II (król Wielkiej Brytanii ; 1683-1760)
(1)
Język
(1)
Języki angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
KOLONIALIZM
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KRAJOZNAWSTWO
(1)
KRYTYKA LITERACKA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kultura popularna
(1)
Language and culture
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(1)
MODA
(1)
MONARCHIA
(1)
Multicultural education
(1)
MĘŻCZYZNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NACJONALIZM
(1)
NORMANOWIE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
OBYCZAJE
(1)
OBYCZAJE TOWARZYSKIE
(1)
OPERA
(1)
OPINIA PUBLICZNA
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POLSKA
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
REPREZENTACJONIZM
(1)
RODY
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
SPOŻYCIE
(1)
SUBKULTURA
(1)
SZKOCJA
(1)
SZTUKA ANGIELSKA
(1)
Socjologia
(1)
Szok kulturowy
(1)
TUDOR (ród)
(1)
WŁADCY
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Święta
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
WIELKA BRYTANIA
(7)
Stany Zjednoczone
(5)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
Wielka Brytania
(2)
Cywilizacja
(1)
Francja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(7)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
SŁOWNIKI
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(14)
Kultura i sztuka
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
culture
(100)
Great Britain
(24)
society
(23)
religion
(22)
United States
(20)
education
(19)
politics
(16)
economy
(15)
government
(15)
history
(15)
civilization
(14)
media
(14)
handbook
(13)
language
(11)
mass media
(10)
policy
(9)
sport
(9)
USA
(8)
United States of America
(7)
law
(7)
linguistics
(7)
minorities
(6)
sociology
(6)
teaching
(6)
urbanization
(6)
environment
(5)
geography
(5)
literature
(5)
England
(4)
dictionary
(4)
family
(4)
industry
(4)
learning
(4)
America
(3)
EFL
(3)
English language
(3)
Ireland
(3)
art
(3)
communication
(3)
lifestyle
(3)
monarchy
(3)
popular culture
(3)
social aspects
(3)
social life
(3)
British culture
(2)
British history
(2)
British society
(2)
English literature
(2)
Scotland
(2)
Victorian era
(2)
Wales
(2)
anthology
(2)
architecture
(2)
authentic text
(2)
context of speech
(2)
criticism
(2)
customs
(2)
discourse
(2)
drama
(2)
ethnology
(2)
festivals
(2)
gender
(2)
health
(2)
literary text
(2)
methodology
(2)
press
(2)
science
(2)
social structure
(2)
sources
(2)
story
(2)
teaching materials
(2)
transport
(2)
youth culture
(2)
British
(1)
Christmas
(1)
Edwardian era
(1)
English dictionary
(1)
Europe
(1)
First World War
(1)
France
(1)
George I
(1)
George II
(1)
Normans
(1)
Poland
(1)
Tudors
(1)
agriculture
(1)
aristocracy
(1)
body
(1)
business
(1)
celebrations
(1)
church
(1)
cinema
(1)
civilisation
(1)
consumption
(1)
cross-cultural orientation
(1)
cultural innovation
(1)
cultural regulation
(1)
cultural studies
(1)
culture shock
(1)
dance
(1)
101 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3188.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 327-344. Indeks.
The sixth edition of Language and Learning continues to provide an accessible and comprehensive introduction to the nature and function of language and language learning and its implications for teaching. Written specifically for teacher-education students, it covers a range of language theories and uses relevant examples for applying them in the classroom. The book aims to support teachers in expanding their knowledge about language, in order to assist them to understand and implement curriculum guidelines, and to interpret current policies and future initiatives. Fully revised and updated, this edition builds on the sociocultural constructivist view of language and emphasizes the changing nature of literacy, the breadth of multi literacies, and the importance of embracing new forms of language and literacy, such as the language of the internet, to enable students to participate effectively in society.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17775.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Classroom Photocopiable Timesavers)
The series of photocopiable resource books for English Language Teaching includes cross-cultural lessons, grammar, vocabulary or skill development, games, raps and communicative activities and everyday, practical English. Tried and tested by teachers around the world, these are full of imaginative, lively activities and perfect for introducing, consolidating or practising recently taught structures and lexical sets.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16057.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Humanistyka i Poznanie / red. Wojciech Kalaga)
Britishness and Cultural Studies: Continuity and Change in Narrating the Nation is a collection of introductory texts for British Cultural Studies courses in Polish universities and colleges. Representing 'British culture' the authors acquaint students with Cultural Studies methodologies and practice, especially in multi- and cross-cultural contexts. Narration of national culture is examined from diverse perspectives: class, ethnicity and gender; history and postcoloniality. The interdisciplinary quality is achieved through analysis of literature, art, mass culture, international relations, myths and stereotypes. Students are encouraged to interpret contemporary phenomena such as globalisation, migration, tourism, the age of information, cross0cultural fertilisation and the rise of new qualities and values. Britishness... offers both academic and personal approaches to culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11300.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and Culture / Claire Kramsch. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - X, 134 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
Recent social and political changes have focused attention on the debate about the relationship between language and culture. This book offers an accessible survey of key concepts such as social context and cultural authenticity, using insights from fields which include linguistics, sociology and anthropology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1725.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This publication revolves around one main issue, which is how human beings transfer their thought and experiences from life to texts. This volume is divided into three different sections, the first one dealing with literature and cultural topics, the second including essays about intercultural studies, and the third centered on language learning analyses inspired by the narrative approach. The book is grounded on the idea that language, literature, and culture should never be studied in isolation, no matter how specialized each of these has become in the last century. On the contrary, a holistic, even eclectic approach that would connect different humanistic studies in a coherent and cohesive discourse has much to offer. The articles in this publication, therefore, provide an interesting interconnected dialogue along these three different lines.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13523.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieje kultury brytyjskiej / Wojciech Lipoński. - Wyd. 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. - 831 s., [36] s. tabl. : fot. kolor., mapy, portr. ; 24 cm.
Fascynująca i błyskotliwa synteza kultury brytyjskiej! Największe i najpełniejsze opracowanie kultury brytyjskiej w języku polskim z narracją prowadzoną wartkim i przystępnym językiem. Praca ukazuje całokształt dorobku kulturowego krajów Wielkiej Brytanii w chronologicznej całości. Na równych prawach prezentuje kulturę Anglii, Walii, Szkocji i Kornwalii. Książka obejmuje szerokie spektrum kulturowe. Wykracza poza tradycyjną problematykę tego typu opracowań. Czytelnik znajdzie tu szczegółowo omówione zagadnienia od literatury, sztuki, filozofii i architektury począwszy, poprzez meblarstwo, zegarmistrzostwo, jubilerstwo, a także obyczaje erotyczne i kulturę życia codziennego, aż na kosmetyce, higienie, ubiorach i – rzecz w książkach autora oczywista – kulturowym ujęciu historii sportu brytyjskiego skończywszy. Autor uwzględnił problematykę najnowszą doprowadzając książkę do lat 2000-2002. Publikacja przeznaczona dla studentów historii, historii sztuki, filologii klasycznej, filologii polskiej, kulturoznawstwa, a także dla naukowców, badaczy kultury, dziennikarzy, miłośników historii, historii sztuki oraz literatury. W ramach XI Krajowych Targów Książki Akademickiej Atena 2004 pozycja otrzymała Nagrodę Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Więcej Opinie o książce: To jedno z największych i najpełniejszych opracowań kultury brytyjskiej w języku polskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3151.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3410.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst w j. angielskim
Not so long ago, what the average American man did mattered more than how he looked. Since the 1970s, however, projecting the right look has become more and more essential, and men are spending millions of dollars on fitness training, bodybuilding, hair replacement, and cosmetic surgery in the relentless pursuit of physical perfection. What has caused American men to fall into the beauty trap so long assumed to be a special danger for women? This book looks at the confluence of social, economic, and cultural changes that have shaped the new cult of male body image in postwar America. Lynne Luciano explores what men are doing to themselves, asks why they are doing it, and discovers what this new world tells us about American society today.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7074.XXIV.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7924.XXIV.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The later Tudors : England, 1547-1603 / Penry Williams. - Repr. - Oxford : Clarendon Press ; New York : Oxford University Press, 2010. - XXI, 606 s., [16] s. tabl. : ill. ; 24 cm.
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. s. 561-580, indeks.
"The Later Tudors" is an authoritative and comprehensive study of England between the accession of Edward VI and the death of Elizabeth I - a turbulent period of conflict amongst European nations, and between warring Catholics and Protestants. These internal and external struggles created anxiety in england, but by the end of Elizabeth's reign the nation had achieved a remarkable sense of political and religious identity. Penry Williams combines the political, religious and economic history of the nation with a broader analysis of English society, family relations and culture, in order to explain the workings and developments of the English state. The result is an incisive and wide-ranging analysis that culminates in an assessment of England's part in the shaping of the New World.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12198.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13322.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Finding a role? : the United Kingdom, 1970-1990 / Brian Harrison. - Oxford : Clarendon Press ; Oxford ; New York : Oxford University Press, 2011. - XIX, 679 s., [8] s. tabl. : il. ; 25 cm.
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. s. 595-613, indeks.
In 1970 the "cold war" wass still cold, Northern Ireland's troubles were escalating, the UK's relations with the EEC were unclear, and corporatist approaches to the economy precariously persisted. By 1990 Communism was crumbling world-wide, Thatcher's economic revolution had occurred, terrorism in Northern Ireland was waning, multiculturalism was in place, family structures were changing fast, and British political institutions had become controversial. This, the first thorough, wide-ranging, and synoptic study of the UK so far published on this period, has two overriding aims: to show how British institutions evolved, but also to illuminate changes in the British people: their hopes and fears, values and enjoyments, failures and achievements. It therefore equips its readers to understand events since 1990, and so to decide for themselves where the UK should now be going.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12194.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13318.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. s. 579-600. Indeks.
In this, the firs of two self-standing volumes bringing "The New Oxford History of England" up to 1990, Brian Harrison begins in 1951 with much of the empire intact and with Britain enjoying high prestige in Europe. When the volume ends in 1970, the empire had gone, central planning was in trouble, and event the British political system had become controversial. In an unusually wide-ranging, yet impressively detailed volume, Harrison approaches the period from unfamiliar directions, focusing less on the politicians and more on the decisions the British people made largely for themselves.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12195.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13319.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The mid-Victorian generation 1846-1886 / K. Theodore Hoppen. - Repr. - Oxford : Clarendon Press, 2008. - XVIII, 787 s., [8] k. tabl. : il. ; 24 cm.
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. - Indeks.
This volume covers the period from the repeal of the Corn Laws to the dramatic failure of gladstone's first Home Rule Bill in three defining themes: "Established industrialism" encapsulating the growing acceptance that factory life and manufacturing had come to stay. for the first time in history, more worked in industry than on the land; An examination of "multiple national identities" within the United Kingdom revealing the existence of a variety of overlapping traditions flourishing alongside an increasingly influential unitary state; Public culture as something generated by an intermeshed set of economic, scientific, literary and artistic developments. This original and authoritative book will define these pivotal years in British history for the next generation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12199.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13323.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Studies in Early Modern British History / ed. Anthony Fletcher, John Guy, John Morrill)
Bibliogr., indeks.
This book, first published in 2006, is a revisionist account of the monarchy during the reigns of the first two Hanoverian kings of Britain, George I and George II. This detailed study of early Georgian kingship and queenship examines the rhetorical and iconographical fashioning of the dynasty, evaluates the political and social function of the early Georgian court, and provides an extensive analysis of provincial cultures of monarchism. Wide-ranging in the scope of its enquiry and interdisciplinary source material, it rejects the contention that the Georgian kings were tolerated solely on the grounds of political expediency. Instead, Hannah Smith argues that they enjoyed a rich popularity that grew out of a flourishing culture of loyalism. In doing so, she engages with key debates over the nature of early eighteenth-century British society, highlights the European context to British political thinking, and, more broadly, illuminates the functioning of cultures of power in this period.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9391.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11037.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The book is an up-to-date introduction to the United states of America and her people. At an intermediate to advanced level of language difficulty, it provides an integrative view of American society, history, economics, politics, media, and culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18262.XXIV.4 [Magazyn 1], P.9715 [Magazyn 1], P.9714 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9713.XXIV.4 [Wypożyczalnia A], P.9712.XXIV.4 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11118.XXIV.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The book is an up-to-date introduction to the United states of America and her people. At an intermediate to advanced level of language difficulty, it provides an integrative view of American society, history, economics, politics, media, and culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11119 [Magazyn 2], P.9461 [Magazyn 1], P.9711 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Cultural Theory and Popular Culture : a Reader / edited by John Storey. - Fifth edition. - London, New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2019. - XIX, 661pages, 25 cm.
Includes bibliographical references and index.
The fifth edition of John Storey's successful Cultural Theory and Popular Culture Reader is an essential companion volume to Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, now in its eighth edition. The reader offers students the opportunity to experience first-hand the theorists and critics discussed in Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction through crucial articles and essays spanning over a hundred years of cultural theory. It can be used both in conjunction with and independently of the textbook. Taken as a whole, this book provides a theoretical, analytical and historical introduction to the study of popular culture and provides key primary coverage of fundamental issues in cultural studies. This edition includes: - a new section on Class, as well as additional readings on Sexuality and Gender. - fully revised general and section introductions from the editor, contextualising and linking the readings with key issues from the textbook - fully updated bibliography The new edition is essential reading for undergraduate and postgraduate students of cultural studies, media studies, communication studies, the sociology of culture, popular culture and other related subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18007.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7901.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9187.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Context and Culture in Language Teaching / Claire Kramsch. - Ed. 1, 3 im. - Oxford : Oxford University Press, 1996. - VIII, 295 s. ; 22 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A new England? : peace and war, 1886-1918 / G. R. Searle. - Oxford : Clarendon Press ; New York : Oxford University Press, 2004. - XXII, 951 s., [16] s. tabl. ; 25 cm.
(The New Oxford History of England)
Bibliogr. s. 864-902. Indeks.
This absorbing narrative history brings into sharp and lively focus a period of immense energy, creativity, and turmoil. The book opens in 1886, as the Empire is poised to celebrate Victoria's golden jubilee, and ends in 1918 at the close of the 'war to end all wars', with England knowing that an era has conclusive ended. It vividly portrays every aspect of the nation's life - political, social and cultural - carrying the reader from the wretched city slums to the bustling docks and factories, from the grand portals of Westminster to blackpool's new holiday beach, from the world of the leisured aristocracy to the trenches of the Western Front and the violent politics of the militant suffrage movement.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12190.XXIV.1 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13314.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej