Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
Forma i typ
Książki
(94)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(70)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(29)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(86)
Autor
Thornbury Scott
(8)
Ellis Gail
(5)
Brewster Jean
(4)
Harmer Jeremy (1947- )
(4)
Brown H. Douglas (1941- )
(3)
Renandya Willy A
(3)
Richards Jack C. (1943- )
(3)
Cook Guy
(2)
Cruz Christopher sol
(2)
Gray Peta
(2)
Green Catherine
(2)
Grundy Peter
(2)
Herrera Mario
(2)
Lewis Michael
(2)
Murphy Richard A
(2)
Reid Joy M. (1942- )
(2)
Tanner Rosie
(2)
Teeler Dede
(2)
Widdowson H. G
(2)
Willis Jane
(2)
Ansel Linnette
(1)
Batstone Rob
(1)
Bolitho Rod
(1)
Brazil David
(1)
Broomhead Lisa
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Campbell Colin
(1)
Carrier Michael
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Coyle Do (1952-)
(1)
Cunningsworth Alan
(1)
Dakowska Maria
(1)
Dangerfield Les
(1)
Davies Geoff
(1)
Dobson Julia M
(1)
Dudeney Gavin (1964- )
(1)
Ellis Rod
(1)
Gerngross Günter
(1)
Grellet Francoise
(1)
Halliwell Susan
(1)
Hedge Tricia
(1)
Heekyeong Lee
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hockly Nicky
(1)
Hood Philip (1951-)
(1)
Hutchinson Tom (1930- )
(1)
Jarvis Jennifer
(1)
Johnson Keith
(1)
Kamil Michael L
(1)
Kelly Gerald
(1)
Kennedy Chris
(1)
Kryszewska Hanna
(1)
Lyster Roy
(1)
Malmkjoer Kirsten
(1)
Marsh David (1956-)
(1)
Matthews Alan
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
McNamara Tim (1949- )
(1)
McNiff Jean
(1)
Musioł Magda
(1)
Norrish John
(1)
Nuttall Christine
(1)
Odlin Terence
(1)
Painter Lesley
(1)
Puchta Herbert
(1)
Raimes Ann
(1)
Read Carol
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Rossner Richard
(1)
Rubin Joan
(1)
Salaberri Sagrario
(1)
Scott Wendy A
(1)
Scrivener Jim
(1)
Sinclair Barbara
(1)
Sinclair J. McH
(1)
Slattery Mary
(1)
Smolinski Frank
(1)
Spratt Mary
(1)
Stern H. H
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Taylor Linda
(1)
Thaine Craig
(1)
Underwood Mary
(1)
Ur Penny
(1)
Villarroel Magaly
(1)
Walter Elizabeth 1961-
(1)
Waters Alan
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wenden Anita
(1)
Wilkin Margaret
(1)
Williams John
(1)
Willis Dave
(1)
Woodford Kate
(1)
Yalden Janice
(1)
Ytreberg Lisbeth H
(1)
Zaro Juan Jesus
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(86)
Wielka Brytania
(3)
Anglia
(2)
Kiribati
(2)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(87)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(86)
Język angielski
(4)
JĘZYKI
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie języków obcych
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Języki
(1)
KOMPUTERY
(1)
NAUCZANIE
(1)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(1)
Sztuka
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(3)
Słowo kluczowe
ELT
(95)
teaching
(55)
EFL
(12)
methodology
(10)
linguistics
(9)
teacher development
(9)
vocabulary
(8)
resource book
(7)
teacher education
(7)
grammar
(5)
primary school
(5)
SLA
(4)
handbook
(4)
literacy
(4)
speaking
(4)
story
(4)
applied linguistics
(3)
lesson planning
(3)
primary school education
(3)
teacher's handbook
(3)
teaching vocabulary
(3)
English language
(2)
article
(2)
children
(2)
classroom managment
(2)
composition
(2)
elementary education
(2)
essay
(2)
language teaching
(2)
lesson plan
(2)
newspaper
(2)
pronunciation
(2)
semantics
(2)
storytelling
(2)
study
(2)
the Internet
(2)
writing
(2)
CLIL
(1)
ESL
(1)
English grammar
(1)
choosing coursebook
(1)
classroom organisation
(1)
coaching
(1)
cognitive psychology
(1)
collocation
(1)
content-based classroom
(1)
conversation
(1)
coursebook
(1)
developmental psychology
(1)
didactics
(1)
dyslexia
(1)
education studies
(1)
fairy tale
(1)
fluency
(1)
game
(1)
homework
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language learning
(1)
language skills
(1)
language testing
(1)
learning
(1)
lexical approach
(1)
lexicon
(1)
lifelong learning
(1)
mentoring
(1)
phonetics
(1)
phonology
(1)
planning
(1)
quizz
(1)
reading
(1)
reading skills
(1)
resourcebook
(1)
social psychology
(1)
syntax
(1)
task based learning
(1)
teaching speaking
(1)
technology
(1)
testing
(1)
training
(1)
young learner
(1)
95 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: teaching ELT game quizz
Ready to transform those first chaotic five minutes of class into authentic learning? Then it's time to Take Five! With this resource, students will exercise their mental muscles and sharpen language arts skills as they tackle Common Core Standard-based lessons and fun-filled activities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.135.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Discourse / Guy Cook. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 167 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Autor
Forma i typ
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1723 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3630.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
Discourse analysis - the study of spoken and written language in its social and psychological context - can provide important insights for the language teacher. "Discourse" explains the relevant theory and applies it to classroom activities designed to improve students' discourse skills. The teacher is then shown how these activities may be further developed in specific teaching situations.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learning to Learn English : a course in learner training / Gail Ellis, Barbara Sinclair. - Cambridge : Cambridge University Press, 1996. - Side 1 : 1.1 - 2.3 Step 2, 28 min.; Side 2: 2.3 Step 5 - 2.6, 24 min. ; 11 cm.
This Audio Cassette contains all listening material from the Learner's Book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.133 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dealing with storytelling, this is one of a series of practical guides for teachers which examine pedagogical areas at the centre of ELT debate. Teachers are provided with ideas designed to help them develop their own material and tailor it to their individual needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3206.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3256.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables ; Cassette)
Storytelling handbook for primary teachers of English - a lot of interesting material to be used in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.161 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second Language Acquisition in Context / ed. by Rod Ellis. - New York [et al.] : Prentice Hall, [cop.1987]. - VIII, 226 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
Autor
Forma i typ
This bestselling introductory textbook is a comprehensive overview of the field of second language acquisition. In an easy-to-read, accessible style, it provides students with information about the scope of the field, but also provides background information on related areas such as first language acquisition. The book introduces students to current issues of data collection and data analysis, as well as provides an historical overview of the field, thus giving students context and perspective about how today's issues arise from earlier approaches.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3226.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3225.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is a handbook for language teachers who would like to develop their own reading materials or who wish to enrich a reading course. It offers a classification and description of exercises aimed at developing different reading skills. While the book is designed primarily for teachers of English as a second language, the exercises are equally appropriate for the teaching of other foreign languages and much of the book is relevant to the teaching of first-language reading skills. The question-types range from the familiar (for example, multiple-choice and open questions) to highly original exercises which require the integration of different skills and an active, creative response from the student. It encourages teachers to introduce variety into the teaching of reading and offers them a great deal of resource material to draw on.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.134.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Newspapers / Peter Grundy. - Oxford : Oxford University Press, [2001]. - 134 s. : il. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: EFL teaching ELT newspaper
Practical, creative and original ideas show teachers how they can make effective use of English-language newspapers in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2046.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Newspapers / Peter Grundy. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - 134 s. : il., rys. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching EFL newspaper
Practical, creative and original ideas show teachers how they can make effective use of English-language newspapers in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3495.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Longman Handbooks for Language Teachers)
This is a key book for all primary teachers for it helps them understand the importance of capitalising on the enthusiasm, the motivation, the willingness to learn and participate that children bring to class. It shows you that the special abilities children have are a spring of learning for you as well. Of course this book offers practical activities which are easy and enjoyable.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3629.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Teach Writing / Jeremy Harmer. - Ed. 5. - Harlow : Longman, 2007. - 154 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
This new series entry delivers an uncomplicated analysis of the nature of writing, particularly in terms of process, product, and genre. Descriptions of a broad range of writing tasks enable teachers to select those that will be most effective in developing students writing skills.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5175 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6374.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6373.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching methodology handbook
This is a comprehensive handbook for teachers wishing to develop and explore their teaching. It involves teachers in their own professional development and aims to develop insights into issues, problems, and possibilities in ELT methodology. It is also useful as a general reference for the classroom teacher. Each chapter is illustrated with examples from course materials and includes follow-up activities and recommended reading.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6837 [Magazyn 1], P.6838 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5151.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6280.XXIV.14 [Czytelnia A], 6281.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
How to Teach Pronunciation / Gerald Kelly. - Harlow : Longman, 2006. - VI, 154 s. : rys., tab. ; 25 cm + CD.
(How to)
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Provides detailed analyses of key topics such as vowels, consonants, stress and intonation, with a variety of sample lessons for each topic. Includes a photocopiable Learner's Reference Chart of English Sounds, a breakdown of common pronunciation errors, and pronunciation and spelling tables. Audio CD with spoken examples of sounds, words and phrases from the book bringing the theory to life.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5174 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6372.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6371.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
IMPLEMENTING THE LEXICAL APPROACH describes how the lexical approach works in the classroom. This book will stimulate educators to think about what one does at all levels. The book develops the theoretical position set out in Michael Lewis' highly acclaimed THE LEXICAL APPROACH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3626.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 18)
Index s.167-172
Based on a synthesis of classroom SLA research that has helped to shape evolving perspectives of content-based instruction since the introduction of immersion programs in Montreal more than 40 years ago, this book presents an updated perspective on integrating language and content in ways that engage second language learners with language across the curriculum. A range of instructional practices observed in immersion and content-based classrooms is highlighted to set the stage for justifying a counterbalanced approach that integrates both content-based and form-focused instructional options as complementary ways of intervening to develop a learner’s interlanguage system. A counterbalanced approach is outlined as an array of opportunities for learners to process language through content by means of comprehension, awareness, and production mechanisms, and to negotiate language through content by means of interactional strategies involving teacher scaffolding and feedback.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8589.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9810.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Testing / Tim McNamara. - Wyd. 3. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - XV, 140 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
This volume in the Language Learning Monograph series discusses social aspects of language testing, which the authors see as encompassing assessment of socially situated language use as well as the social consequences and societal impact of language tests. At the micro level, the authors explore socially oriented language test constructs and the difficulties they pose for language testing theory and practice. They consider these issues in relation to language assessment in oral proficiency interviews, and to the assessment of second language pragmatics. At the macro level, the authors consider societal concerns with fairness and equity in testing, examining first traditional ways of ensuring test fairness, including bias analysis, differential item functioning, and sensitivity review. They subsequently take a close look at the use and misuse of language tests in implementing educational policy and their gatekeeping function in maintaining boundaries and constructing identities. They argue that both the consequences of test use and the broader societal functions of tests need to be taken into account if we are fully to understand the social dimension of language assessment
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1726.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.244 [Magazyn 1], P.243 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.242.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.245.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.249 [Magazyn 1], P.248 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.246.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.247.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej