Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(14)
Autor
Deptuła Maria
(1)
Domalewski Jarosław
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Kalinowska-Witek Barbara
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Oblacińska Anna
(1)
Ostręga Wisława
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Usowicz Jarosław
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Uczniowie
(4)
Nauczanie
(3)
Metody nauczania
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
Deontologia (etyka)
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emisja głosu
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Historia
(1)
INTERNET
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura szkoły
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osiągnięcia sportowe
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pielęgniarka
(1)
Podmiotowość
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postawy
(1)
Praca zespołowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Ranking
(1)
Reforma oświaty
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szulc, Wita (1941-2021)
(1)
Słuch muzyczny
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
uczniowie
(16)
szkoły
(6)
nauczanie
(3)
uczenie się
(2)
Internet
(1)
aksjologia
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność
(1)
badania
(1)
choroby przewlekłe
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja informatyczna
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
emisja głosu
(1)
filozofia
(1)
gry dydaktyczne
(1)
gry komputerowe
(1)
innowacje
(1)
kompetencje miękkie
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura muzyczna
(1)
kultura rywalizacji
(1)
lekcja wychowawcza
(1)
motywacja
(1)
młodzież
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
nauka
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagodzy szkolni
(1)
pedagogika
(1)
pielęgniarka
(1)
podmiotowość
(1)
polityka oświatowa
(1)
problem zdrowotny
(1)
przetwarzanie informacji
(1)
próchnica
(1)
psychologia
(1)
reforma oświaty
(1)
rozwój dziecka
(1)
rywalizacja
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
stres
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szkolnictwo
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
wpływ Internetu
(1)
współdziałanie
(1)
współpraca
(1)
współzawodnictwo
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie muzyczne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
źródła
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 102-104.
Niniejszy poradnik ma pomoc nauczycielom w rozwijaniu zainteresowań historycznych i zdolności uczniów. W pierwszej części zawarliśmy krótkie omówienie kwestii teoretycznych dotyczących identyfikacji uczniów zdolnych, starając się zwrócić uwagę na różnorodność charakteryzujących ich cech. Omówiliśmy też najważniejsze zadania, jakie w związku z kształceniem uczniów zdolnych stoją przed nauczycielem i szkołą. Podkreślaliśmy zwłaszcza potrzebę wspierania ich rozwoju poprzez przemyślane i zróżnicowane działania. Należy bowiem pamiętać, że systematyczna i planowa praca z uczniem zdolnym jest obowiązkiem szkoły i każdego nauczyciela z osobna. Druga część poradnika zawiera omówienie metod i sposobów rozwijania zainteresowań historycznych i zdolności uczniów od najmłodszych do najstarszych klas. W przedstawionych propozycjach położyliśmy nacisk na różnorodność form i metod pracy, konieczność różnicowania zadań i dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Pokazaliśmy również, jak można do pracy z uczniem zainteresowanym historią, wykorzystać potencjał tkwiący w najbliższym otoczeniu. Całość uzupełniliśmy o informacje bibliograficzne, wykazy stron internetowych przydatnych uczniowi i nauczycielowi.
Książka
W koszyku
(Problemy Rozwoju Wsi i Rolnictwa)
Tyt. równol.: Young people in the reformed school system.
Bibliogr. s. 139-140.
Książka zawiera próbę analizy pierwszych efektów wdrażanej od 1999 roku reformy systemu edukacji w Polsce. Materiał źródłowy pochodzi z badań zrealizowanych wśród ogółu uczniów klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych (4069 osób) regionu toruńskiego, uznawanego pod względem szeregu charakterystyk za przeciętny w skali kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23713.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-212.
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.Patronat nad wydaniem objęło Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.Anna Konarzewska - niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, polonistka. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wieloletnia wychowawczyni kilku pokoleń uczniów. Blogerka "Być nauczycielem." - strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie - od Ameryki, przez Europę po Azję.Liderka Gdańskiego Projektu Edukacyjnego "Kreatywna Pedagogika", w ramach którego prowadzi od paru lat warsztaty dla nauczycieli, dzieląc się swoją wiedzą, motywacją i doświadczeniem. Nominowana przez swoich uczniów do tytułu "Nauczyciel na medal" w województwie pomorskim w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Finalistka etapu miejskiego i wojewódzkiego tegoż plebiscytu pod patronatem "Dziennika Bałtyckiego" oraz marszałka województwa pomorskiego w 2017 r.Poza nauczaniem, z uczniami dzieli swoje pasje teatralne. Jako szkolny zespół "Makabra" zdobyli kilka nagród na scenie wojewódzkiej w przeglądach teatralnych. Na co dzień współpracuje z Teatrem Wybrzeże, z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim oraz z artystami Opery Bałtyckiej, aby wspierać wszechstronny rozwój swoich uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23038.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23037.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 151-167.
Publikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-peagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Autorki maja nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębienia wiedzy niezbędnej w pracy czynnych zawodowo pedagogów, a studentom ułatwi przygotowanie się do pełnienia tej odpowiedzialnej roli w przyszłości. Pozycja ta może być również inspiracją dla wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23333.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23332.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 199, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 189-199.
Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa. Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę? Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę? Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21024.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21023.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-176.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone problemowi aktywności uczniów szkół zawodowych. Część teoretyczna pracy dotyczy zagadnień związanych z aktywnością człowieka. Rozpatrywano ją z punktu widzenia takich nauk, jak psychologia, socjologia i pedagogika. Scharakteryzowano także koncepcje pedagogiczne nawiązujące do problemu aktywizacji uczniów. Część druga to prezentacja badań przeprowadzonych w 2008 i 2013 roku wśród uczniów szkół zawodowych z powiatów ełckiego, oleckiego, gołdapskiego i kętrzyńskiego. Ich celem była diagnoza i analiza poziomu zaangażowania uczniów w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności zawodowych, a także ich aktywności w obszarze społecznym szkoły. Rozdział trzeci poświęcony jest metodyce kształcenia zawodowego. Zaprezentowano w nim zasady i szeroką gamę metod aktywizujących. Część ta stanowi swoisty przewodnik metodyczny, z którego korzystać mogą studenci, nauczyciele i inne osoby zajmujące się dydaktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18531.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fizlagić. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 224-235.
Szkoła przyjazna kreatywności to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22593.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22592.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów, jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć, dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać, w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się, dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23311.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23310.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 379, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 7)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23303.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23302.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.235.V.4 [Magazyn 1], F.234.V.4 [Magazyn 1], P.18751.V.4 [Magazyn 1], F.233.V.4 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20060.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20059.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja powstaław okresie przygotowywania kolejnych zmian wprofilaktycznej opiece zdrowotnej nad dziećmi imłodzieżą w wieku szkolnym. W tym roku (2017) weszła w życie reforma oświaty wygaszającagimnazja,a Ministrostwo Zdrowia przygotowało założe-nia do ustawy oprofilaktycznej opiece zdrowotnej nad uczniami. Wierzymy, że uregulowanie organizacji tej części opieki zdrowotnej w randze oddzielnej ustawy umocni iustabilizuje system opieki nad uczniami.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 92-98 i przy ref.
Książka jest dziełem pokonferencyjnym, którego celem było pobudzenie dyskusji w środowisku osób pracujacych z dziećmi i młodzieżą na temat cyberuzaleznienia. Poruszono tematy: zagrożen komputerowych, edukacji informatycznej, funkcji gier komputerowych, uwarunkowań wychowawczych Internetu, wpływu Internetu na rozwój dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6963.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej