Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Austen Danielle
(1)
Bean Rita M
(1)
Brinton Donna M
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Cole Fey 1984-
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Cukurova Mutlu
(1)
Faber Adele
(1)
George Karine
(1)
Gfroerer Kelly
(1)
He Ye
(1)
Levin Barbara B
(1)
Luckin Rosemary
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Miller Matt
(1)
Moule Jean
(1)
Nelsen Jane
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Snow Marguerite Ann
(1)
Templeton Rosalyn Anstine
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Stany Zjednoczone
(6)
Polska
(3)
Kalifornia (USA)
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
angielski
(8)
polski
(3)
Temat
Nauczanie
(5)
Sztuczna inteligencja
(4)
Innowacje pedagogiczne
(3)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Język angielski
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
CZYTANIE
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Reading
(1)
Reading teachers
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Językoznawstwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Psychologia
(2)
Słowo kluczowe
teachers
(11)
education
(5)
AI
(4)
English
(4)
artificial intelligence
(4)
United States
(2)
cultural competence
(2)
learning strategies
(2)
multicultural education
(2)
students
(2)
English language
(1)
classroom managment
(1)
communication
(1)
discipline
(1)
foreign language
(1)
interactive teaching method
(1)
language skills
(1)
minorities
(1)
project-based learning (PBL)
(1)
racism
(1)
reading
(1)
reading specialist
(1)
school discipline
(1)
teaching
(1)
training
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 251-263) and index.
A trusted resource for day-to-day guidance, professional development, and certification courses, this nuts-and-bolts text explains the varied roles and responsibilities of reading specialists in grades K-12. Rita Bean offers evidence-based best practices for working with struggling readers, supporting teachers, planning curricula, and collaborating with parents, community programs, and granting agencies. Useful features include discussion questions, self-reflective exercises, and lively examples and vignettes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15608.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An educator's guide to project-based learning : turning theory into practice / Fey Cole. - First edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2024. - VIII, 119 stron : ilustracje ; 24 cm
Includes bibliographical references and index.
An Educator's Guide to Project-Based Learning will inspire practitioners to implement project-based learning effectively and identifies the importance of creative and innovative classrooms for highly successful educational outcomes. Project-based learning is becoming increasingly popular for research and practice. By creating the opportunity to shift from traditional methods of teaching to giving pupils ownership of their learning journey, this highly accessible book takes you through how to implement project-based learning effectively, and identifies the importance of creative and innovative classrooms for successful educational outcomes. Dipping into a range of case studies, chapters in this essential resource encourage students to gain confidence when provided with the opportunity to explore their natural curiosity. This book will also highlight how to use project-based learning across different age groups and subject areas, providing readers with insights into new learning environments and the opportunity to learn from others. Each section includes practical examples as to how to implement project-based learning and draws on the experiences of educators working in a variety of educational settings.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23540.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23539.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. i indeks.
The increasingly diverse nature of today's schools and the need to increase the achievement of all students, no matter their background, requires 21st-century teachers to develop critical cultural competence. Looking at data is not enough. Teachers have to know who are their students. This book show how to provide professional development that deepens teacher's cultural understanding. "Developing Critical cultural Competence" helps educators translate new knowledge into action with activities that focus on the three inseparable insights required for developing teachers' critical cultural competency: understanding themselves, understanding their students, understanding their studens' families and communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13421.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This book holds the solution to your problems, and inside you will discover: the simple rundown on what AI is and why it's not as scary as you think - tech for education, made easy! ; how AI can help you cut down those long work hours and keep burnout at bay ; why AI is the perfect tool to make personalized learning a breeze - tailor lessons to each student without breaking a sweat ; the smart way to protect your student’s information (after all, safe student data is a win-win for you and the parents) ; how to level up classroom fun with AI tools that keep students engaged - say goodbye to glazed-over eyes and hello to raised hands ; Ways to use AI tools responsibly and how to model them to your students - it’s not just about the tech, it’s about the ethics too ; the latest AI trends that are just right for your classroom - stay one step ahead and be the cool, tech-savvy teacher everyone loves
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23534.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23533.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Now in its fourth edition, this comprehensive, best-selling methodology resource gives both prospective and experienced ESL/ELT teachers the theoretical background and practical applications they need to decide which approaches, materials, and resources can and should be used in their classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21431.XXIV.14 [Czytelnia A], 15687.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [267]-268) and index.
The leading experts on parent-child communication show parents and teachers how to motivate kids to learn and succeed in school. Using the unique communication strategies, down-to-earth dialogues, and delightful cartoons that are the hallmark of their multimillion-copy bestseller How to Talk So Kids Will Listen and Listen So Kids Will Talk, Adele Faber and Elaine Mazlish show parents and teachers how to help children handle the everyday problems that interfere with learning. This breakthrough book demonstrates how parents and teachers can join forces to inspire kids to be self-directed, self-disciplined, and responsive to the wonders of learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23524.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23523.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
AI for school teachers / Rose Luckin, Karine George, Mutlu Cukurova. - Boca Ration ; London ; New York : CRC Press/Taylor & Francis, ©2022 - XVIII, 113 stron :ilustracje ; 20 cm.
(AI for Everything)
Includes bibliographical references and index.
AI for School Teachers will help teachers and headteachers understand enough about AI to build a strategy for how it can be used in their school. Examining the needs of schools to ensure they are ready to leverage the power of AI and drawing examples from early years to high school students, this book outlines the educational implications and benefits that AI brings to school education in practical ways. It develops an understanding of what AI is and isn't and how we define and measure what we value and provides a framework which supports a step-by-step approach to developing an AI mindset, focusing on ways to improve educational opportunities for students with evidence-informed interventions.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23518.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23517.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
AI for Educators is a readable guide for educators. • It translates AI through a teacher lens. • It provides practical ideas you can use in class right away. • It unlocks powerful ways to streamline teaching and save time. It also paints a picture of the future our students will face—and provides questions you can help them grapple with.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23516.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23515.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Positive discipline)
Includes bibliographical references (pages 281-290) and index.
The Positive Discipline method has proved to be an invaluable resource for teachers who want to foster creative problem-solving within their students, giving them the behavioral skills they need to understand and process what they learn. In Positive Discipline Tools for Teachers, you will learn how to successfully incorporate respectful, solution-oriented approaches to ensure a cooperative and productive classroom. Using tools like "Connection Before Correction," "Four Problem-Solving Steps," and "Focusing on Solutions," teachers will be able to focus on student-centered learning, rather than wasting time trying to control their students' behavior. Each tool is specifically tailored for the modern classroom, with examples and positive solutions to each and every roadblock that stands in the way of cooperative learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 23546.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23545.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
AI for Teachers : An Educator's Guide to Using Artificial Intelligence in 2024 / Amira Tadesse. - [Place of publishing unknown] : by Amira Tadesse, ©2023. - 173 strony : ilustracje ; 20 cm.
Includes bibliographical references and index.
AI for Teachers is a book for the modern teacher who wants to know what AI is, how it works, and ways to apply it in every aspect of our profession. Written by a teacher, for teachers, this book is a practical guide showing you which AI systems to use and how to use them. In this book, you will learn how to: Use AI systems like ChatGPT, Bing, adaptive learning apps and many others to enhance your planning, materials, assessment and classroom activities. Introduce AI systems to your students in a safe and ethical way. Avoid the risks and pitfalls of AI and manage hazards effectively.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23538.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23537.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cultural competence : a primer for educators / Jean Molue. - 2nd ed. - [Belmont, Calif.] : Wadsworth Cengage Learning, 2012. - XVI, 367 s. : il. ; 24 cm.
"Cultural competence: a primer for educators" shows you the basics of multicultural education strategies in a short, easy-to-use education textbook. The author also offers insights into the psycho-social dimensions of teaching culturally diverse populations. Thorough yet concise, this is the guide you'll need to ensure that you emphasize the importance of diversity in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13422.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej