Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Benson Jeffrey
(1)
Cole Fey 1984-
(1)
Coughlin Cristy
(1)
Edwards Jacob (Educator)
(1)
Faber Adele
(1)
Koselak Jeremy
(1)
Kowalczyk Dorota (anglistka)
(1)
Lyall Brad
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Nyberg Lisa
(1)
Pawłowicz Magda
(1)
Pawłowicz-Sosnowska Ewa
(1)
Pugliese Chaz
(1)
Sprick Jessica
(1)
Sprick Randall S
(1)
Templeton Rosalyn Anstine
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Ohio (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(7)
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele języków
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dyscyplina szkolna
(2)
Język angielski
(2)
Nauczanie
(2)
Edukacja ekologiczna
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Gorzów Wielkopolski)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Racibórz)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego (Leszno)
(1)
Postawy proekologiczne
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Sprawiedliwość naprawcza
(1)
Studenci
(1)
System wartości
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Technika
(1)
Terminologia
(1)
Tutoring
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Racibórz (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(3)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
students
(8)
motivation
(2)
teachers
(2)
English
(1)
Poland
(1)
children
(1)
classroom environment
(1)
communication
(1)
discipline
(1)
ecological education
(1)
education
(1)
environmental education
(1)
higher education
(1)
interactive teaching method
(1)
project-based learning (PBL)
(1)
psychology
(1)
school discipline
(1)
teacher
(1)
teaching
(1)
technical studies
(1)
technical vocabulary
(1)
tutoring
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Hack Learning Series)
Hacking School Discipline TOGETHER shows you how to: Fix the chronic structural flaws in routines and practices that make it harder for students to do the right thing. Take positive actions when working with a student who is struggling to behave well. Clarify the role administrators must play in addressing significant misbehaviors. Take the critical steps for integrating a student back into the classroom. Prevent misbehaviors rather than react to them. Understand how important it is for all staff to be pulling in the same direction and how to make that happen. This book uniquely speaks to administrators guiding a school to a culture of restorative practice, to staff members longing to help all students learn from their impulsive decisions, and to teachers creating classrooms that foster responsibility, forgiveness, and accountability.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23522.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23521.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An educator's guide to project-based learning : turning theory into practice / Fey Cole. - First edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2024. - VIII, 119 stron : ilustracje ; 24 cm
Includes bibliographical references and index.
An Educator's Guide to Project-Based Learning will inspire practitioners to implement project-based learning effectively and identifies the importance of creative and innovative classrooms for highly successful educational outcomes. Project-based learning is becoming increasingly popular for research and practice. By creating the opportunity to shift from traditional methods of teaching to giving pupils ownership of their learning journey, this highly accessible book takes you through how to implement project-based learning effectively, and identifies the importance of creative and innovative classrooms for successful educational outcomes. Dipping into a range of case studies, chapters in this essential resource encourage students to gain confidence when provided with the opportunity to explore their natural curiosity. This book will also highlight how to use project-based learning across different age groups and subject areas, providing readers with insights into new learning environments and the opportunity to learn from others. Each section includes practical examples as to how to implement project-based learning and draws on the experiences of educators working in a variety of educational settings.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23540.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23539.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 125-128.
Tapping into the existing resources and staff available within your school, The Revitalized Tutoring Center provides an effective strategy to improve instruction and student performance. This practical guide shares the blueprint, best practices, and resources necessary to create and implement a robust, embedded tutoring center. This dynamic peer tutoring model brings together teachers, peers, and community members in a support network that identifies students in need and facilitates individualized instruction. With a peer tutoring model in place, schools are better positioned to initiate and sustain a variety of initiatives such as PLCs, RTI, formative assessment, community partnerships, and service learning, while creating equitable access and opportunity for all. This book illustrates how instructional leaders can leverage existing resources in a sustainable and cost-effective way to implement a model that ultimately leads to cultural changes, innovation, and significant academic improvement.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17674.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 163-164.
The text of the script is intended for technical courses students, such as Construction and Mechanics. It has practical applications, used in two key aspects of education in these fields. What I mean is a glossary of vocabulary and exercises using technical vocabulary and specialist knowledge. The exercises are my own. I developed them through experience while working with students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18863.I.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24090.I.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24089.I.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 215-240.
Pro-ecological education related to the process of shaping human attitude towards the environment that surrounds him, is particularly associated with making the pupil aware of the fact that he is part of his own environment, and at the same time man constitues a cognitive and exploratory entity in his environment, which in turn can be: natural environment in which the man is trying to explore it, discover its natural resources as well as its threats; socio-economic and socio-political environment, which has been associated with the so-called "city" (polis) since ancient times; an esthetic and ethical environment connected with moral aspects and defined values. In the present publication, we focus on the latter definition of environment, paying attention to its axiological aspects. Pro-ecological education can be perceived as a specific direction of education that has also developed its own methodology, and today has become a field of human education based on shaping his attitudes and behaviour. Additionaly, this trend encompasses education by providing a human being with knowledge about ecosystems, biosystems and sociosystems, considered not only from axiological and methodological, but mainly from existential perspectives. On the basis of the collected literature of the subject, which today is perceived as the field of education, it is essential to devote our attention to in the theoretical part of the publication so that we could undertake the analysis of specific data on the basis of the achieved results of our own empirical research. This type of education - like any other- needs to be also associated with values - especially pro-ecological ones that pedagogical axiology deals with.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18071 [Magazyn 1], P.18072 [Magazyn 1], P.18073 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19817.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19816.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [267]-268) and index.
The leading experts on parent-child communication show parents and teachers how to motivate kids to learn and succeed in school. Using the unique communication strategies, down-to-earth dialogues, and delightful cartoons that are the hallmark of their multimillion-copy bestseller How to Talk So Kids Will Listen and Listen So Kids Will Talk, Adele Faber and Elaine Mazlish show parents and teachers how to help children handle the everyday problems that interfere with learning. This breakthrough book demonstrates how parents and teachers can join forces to inspire kids to be self-directed, self-disciplined, and responsive to the wonders of learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23524.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23523.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resourceful Teacher Series)
Bibliografia na stronach 130-131.
Creating Motivation offers practical strategies teachers can use to ignite their students' motivation. Motivation is a central component of any learning endeavour, but it can be tricky to distinguish between students who are bored and restless, and students who are demotivated.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21351.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
Discipline in the Secondary Classroom: A Positive Approach to Behavior Management, 4th Edition is an insightful treatment of the always-challenging topic of discipline in the high school classroom. The newly revised edition of the book incorporates a renewed focus on classroom management plans, handling the use and misuse of electronic devices in the classroom, and adapting instruction for a virtual classroom setting.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 23544.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23543.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej