Sorting
Source
Books
(12)
Form of Work
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(16)
only on-site
(11)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Author
Bee Helen (1939- )
(1)
Fiłonowicz Beata
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jabłonowska Lidia
(1)
Kurz Iwona
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Matczak Anna
(1)
Miller Robert M
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Oczkoś Mirosław (1970- )
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Rodak Małgorzata
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Toczyska Bogumiła
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Wichary Szymon
(1)
Winch Sławomir
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(11)
Audience Group
Hodowcy koni
(1)
Jeźdźcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Weterynarze
(1)
Subject
LOGOPEDIA
(2)
MOWA
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
Zachowanie
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Etologia
(1)
Genetyka
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koń
(1)
Logopedia
(1)
Neurobiologia
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pamięć
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
WIEDZA o KULTURZE
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zoologia
(1)
Zootechnika
(1)
Zwierzęta
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Psychologia
(3)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
mowa
(10)
logopedia
(3)
artykulacja
(2)
dorastanie
(2)
dorosłość
(2)
dyslalia
(2)
język
(2)
komunikacja
(2)
mowa ciała
(2)
myślenie
(2)
osobowość
(2)
pamięć
(2)
psychologia rozwojowa
(2)
rozwój społeczny
(2)
spostrzeganie
(2)
terapia logopedyczna
(2)
zaburzenia mowy
(2)
afazja
(1)
artysta
(1)
ból
(1)
ciało
(1)
czynności fizjologiczne
(1)
czynności ochronne
(1)
czynności rozrodcze
(1)
czynności ruchowe
(1)
druk
(1)
dyzartria
(1)
dzieciństwo
(1)
dziedziczenie cech
(1)
dźwięk
(1)
emocje
(1)
film
(1)
fotografia
(1)
głos
(1)
homeostaza wewnątrzustrojowa
(1)
inteligencja
(1)
jeździectwo
(1)
jąkanie
(1)
język migowy
(1)
karnawał
(1)
kino
(1)
komunikacja alternatywna
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konie
(1)
kontrola poznawcza
(1)
korekcja
(1)
korekcja mowy
(1)
kultura
(1)
kultura masowa
(1)
mowa bezładna
(1)
mutyzm
(1)
muzyka
(1)
naród
(1)
nauczanie
(1)
niemowlęctwo
(1)
percepcja
(1)
perswazja
(1)
piktogramy
(1)
pismo
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
poskramianie
(1)
poznanie
(1)
prezentacje
(1)
proces poznawczy
(1)
procesy poznawcze
(1)
przekaźnictwo synaptyczne
(1)
przestrzeń
(1)
przywiązanie
(1)
psychologia poznawcza
(1)
psychologia zwierząt
(1)
region
(1)
rhinolalia
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozszczep podniebienia
(1)
rozwiązywanie problemów
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój językowy
(1)
rozwój poznawczy
(1)
rozwój prenatalny
(1)
rozwój psychiczny
(1)
rówieśnicy
(1)
starzenie się
(1)
stres
(1)
sztuka
(1)
teatr
(1)
telewizja
(1)
temperament
(1)
teorie rozwoju
(1)
teorie uczenia się
(1)
tożsamośc kulturowa
(1)
trudności w czytaniu
(1)
trudności w pisaniu
(1)
układ nerwowy
(1)
układ słuchowy
(1)
układ wzrokowy
(1)
umieranie
(1)
umysł ludzki
(1)
uwaga
(1)
12 results Filter
E-book
In basket
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia na stronach 277-[278].
Mirosław Oczkoś, aktor, trener biznesu, specjalista od wystąpień publicznych i emisji głosu uczy jak mówić tak, by nas rozumiano. Niezależnie od tego, czy wypowiadamy się na zebraniu w pracy, czy dyskutujemy w gronie znajomych, chcemy mówić tak, by nasze słowa przynosiły zamierzony efekt. Do tego zaś potrzebne jest nie tylko właściwe formułowanie myśli, ale także – a może przede wszystkim! – odpowiednia artykulacja. Mirosław Oczkoś od lat prowadzi warsztaty mówienia i pracy głosem, a swoją imponującą wiedzę i doświadczenie przelewa na karty Sztuki dobrego mówienia. Zawartą w książce teorię wykłada przystępnie i z humorem, podpierając ją zastępem ćwiczeń i praktycznych wskazówek.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.166.III.10 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Logopedy)
Form of Work
Słowo kluczowe
Bibliogr. s. 449-[452] i przy rozdz.
Książka adresowana jest przede wszystkim do terapeutów mowy, przedstawicieli logopedii o szczególnym charakterze, którą niektórzy nazywają artystyczną, do wykładowców studiów biznesowych, wśród których upowszechnia się idea dobrego mówienia, do dziennikarzy, prawników, słuchaczy seminariów duchownych oraz odpowiednich wydziałów uczelnianych, do dziennikarzy medialnych, którzy najczęściej nie znają wymogów starannej i ortofonicznej formy werbalizowania myśli, do ambitnej młodzieży, zainteresowanej teatrem, dziennikarstwem i prawem, która chętnie poszerza skromny zakres szkolnych umiejętności wysławiania się i poszukuje lub raczej oczekuje porad w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8375.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9751.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Terapia logopedyczna / Edyta Joanna Lichota. - Warszawa : Difin, 2015. - 159 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia strony 158-159.
Publikacja ta powstała w wyniku wieloletniej praktyki logopedycznej. Zawarte w niej ćwiczenia przeznaczone są do nauki wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Poza ćwiczeniami praktycznymi zawiera podstawowe informacje na temat diagnozy, teorii i praktyki logopedycznej. Rysunki oraz zdjęcia uzupełniają i ułatwiają terapię logopedyczną. Książka ta pomaga ocenić, czy dziecko ma sprawne narządy artykulacyjne, poszerza zasób słownictwa oraz uzupełnia bazę dydaktyczną nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i logopedów. Rebusy i zagadki fonetyczne mają za zadanie nauczyć dziecko nowych treści przez zabawę, wyzwalając tym samym pozytywne emocje. Publikację można wykorzystać zarówno w profilaktyce, jak również terapii logopedycznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 18479.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18478.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-199.
Niniejsza praca podejmuje próbę możliwie pełnego opracowania problematyki związanej z wadami wymowy. Pierwszych pięć rozdziałów przedstawia wszystkie funkcjonujące klasyfikacje zaburzeń artykulacyjnych, porządkuje je i w miarę możliwości ocenia. Na część poświęconą diagnozie składają się przegląd stanowisk na temat przyczyn nieprawidłowej artykulacji oraz metodyka badań. Najobszerniejszą część książki stanowi charakterystyka wad konkretnych głosek i grup głosek oraz sposobu prowadzenia terapii. Swego rodzaju ilustracją omawianych zagadnień są szczegółowe opisy przypadków, które pokazują sposób przeprowadzenia analizy pozwalającej na dokładne wypunktowanie trudności dziecka i ustalenie planu terapii, a także inne przykłady, pokazujące przebieg terapii u wybranych pacjentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8356 [Magazyn 1], 9729 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12013.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13156.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka prezentacji : teoria i praktyka / redakcja naukowa Lidia Jabłonowska, Piotr Wachowiak, Sławomir Winch. - Wydanie poprawione. - Warszawa : Difin, 2019. - 305, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 298-305.
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań marketingowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19490.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19489.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura, Szymon Wichary. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 670, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 601-645. Indeksy.
"Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia." Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. "Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu." Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17933 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19444.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19443.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wydanie 3, 4 dodruk - Warszawa : PWN, copyright 2012. - 584, [1] strony : rysunki, tablice ; 24 cm.
Bibliografia strony 564-[585].
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat: dziedziczenia cech, funkcjonowania neuronów, właściwości układów sensorycznych, problemów uczenia się i pamięci, mechanizmów mowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19094.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19093.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Książka wyróżnia antropologiczne, a nie tylko artystyczne rozumienie kultury, a także jej ujęcie medialne. Na początku znajduje się wyjaśnienie antropologicznej definicji kultury oraz omówienie zagadnień, z którymi uczeń spotyka się na co dzień: duchowości, materialności, przestrzeni i czasu. Następnie prezentowane są różne rodzaje grup społecznych. Najwięcej miejsca zajmuje przedstawienie podstawowych mediów kultury, m.in. słowa, dźwięku, obrazu. Ponadto poruszane są kwestie postaw i sposobów działania w kulturze współczesnej (np. tożsamości, wielokulturowości, globalizacji).
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8193 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8192.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9534.XXV.3 [Czytelnia B], 9535.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Czym jest rozwój psychiczny człowieka? Jakie są czynniki tego rozwoju? Oto podstawowe pytania na które daje odpowiedź ta książka. Dalej omówiony jest rozwój czynników poznawczych, takich jak: postrzeganie, myślenie i pamięć. Następstwem tego jest rozwój emocjonalny i społeczny oraz rozwój osobowości. Wszystko to związane jest z rozwojem człowieka, poczynając od niemowlęctwa, poprzez wiek przedszkolny, młodzieńczy aż do dorosłości. W książce zgromadzono kompendium wiedzy, niezbędnej nauczycielowi w pracy wychowawczej, stąd podtytuł "Podręcznik dla nauczycieli". Na marginesie wypada tylko dodać, że jest to skrócona i uwspółcześniona wersja popularnego podręcznika A. Matczak i Z. Włodarskiego "Wprowadzenie do psychologii", na którym wychowały się całe pokolenia nauczycieli.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4615.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1289.III.2 [Czytelnia B], P.4614.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Psychologia rozwoju człowieka / Helen Bee. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2004. - XXIII, 723 s. : ryc. ; 26 cm.
Tyt. oryg.: "Lifespan development" 1998.
Bibliogr. s. 659-723 i przy rozdz.
Podręcznik dla studentów, omawiający w przystępny sposób praktyczne i teoretyczne zagadnienia psychologii rozwojowej, zwłaszcza w aspekcie długoterminowych badań ukazujących związki pomiędzy rozwojem dzieci i dorosłych, demonstrujących przypadki występowania (lub nie) zmian na przestrzeni życia. Szczegółowo zaprezentowane są kolejne okresy rozwojowe, a także podobieństwa i różnice występujące podczas procesu kształtowania się osobowości w zależności od kontekstu i kultury, w której dorasta i wychowuje się dany człowiek. W książce znalazły się także wskazówki, w jaki sposób można stosować w praktyce techniki badań rozwojowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3917.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3916.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną. W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej, słowne i pozasłowne porozumiewanie się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy. W drugiej, szczegółowej części omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię i zasady interwencji logopedycznej. Książka ma postać wielowymiarowego opracowania o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych. (ze wstępu)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 12885 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11691.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14624.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Sekrety końskiego umysłu / Robert M. Miller ; przekład z języka angielskiego Beata Fiłonowicz. - Wydanie 4, dodruk - Łódź : "Galaktyka", 2018. - 141, [2] stron : ilustracje ; 21 cm.
W swojej książce de Robert M. Miller wyjaśnia, w jaki sposób można przewidzieć zachowanie konia. Podpowiada co zrobić, by uzyskać pożądaną reakcję zwierzęcia i jak eliminować jego złe nawyki. Możesz nauczyć swojego konia, aby:- ignorował rzeczy, które go płoszą - stał cierpliwie po przywiązaniu - akceptował rutynowe zabiegi weterynaryjne i kowalskie - pozbył się klejenia do stajni i klejenia do stada - wychodził do przyczepy chętnie i spokojnie - ustępował po nacisku na głowę, szyję i nogi już jako nowo narodzony sysak - reagował pozytywnie podczas pokazów, na przejażdżce czy w stajni.Źródło-empik.com.pl
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19088.XVII.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19087.XVII.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again