konkurencyjność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(127)
Forma i typ
Książki
(127)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(125)
dostępne
(113)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(41)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(73)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(125)
Autor
Leśniewski Michał Adam
(3)
Nowacki Robert
(3)
Partycki Sławomir (1951- )
(3)
Adamik Anna
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bisaga Anna
(2)
Buko Jacek
(2)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Kogut-Jaworska Magdalena
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Rapacz Andrzej (1951- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Skawińska Eulalia (1943- )
(2)
Szewczuk Adam (1945-2011)
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zioło Magdalena
(2)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(2)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Adamska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Betlej Alina
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogusz Anna
(1)
Borek Robert
(1)
Borzęcka-Walker Magdalena
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowość)
(1)
Dymek Łukasz
(1)
Dębski Maciej
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Faber Antoni
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Flak Olaf
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Ginter Peter M
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Jakubiak Małgorzata
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jarosz Zuzanna
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jasiński Leszek Jerzy (1952- )
(1)
Johnson Gerry
(1)
Jolly Adam
(1)
Jóźwik Bartosz
(1)
Kaczmarek Jarosław
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kaźmierski Jan (zarządzanie)
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Klamut Mirosława (1944- )
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Klimczak Bożena (ekonomia)
(1)
Komańda Marcin
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Korona Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(22)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(127)
Białoruś
(1)
Język
polski
(126)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(28)
INNOWACJE
(18)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(12)
ROZWÓJ REGIONALNY
(11)
TURYSTYKA
(10)
ZARZĄDZANIE
(10)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(9)
MARKETING
(8)
GOSPODARKA TERENOWA
(7)
KONKURENCJA
(7)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(7)
REGIONY (adm.)
(7)
GLOBALIZACJA
(6)
EKOROZWÓJ
(5)
Konkurencyjność
(5)
ROLNICTWO
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
GOSPODARKA
(4)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(4)
POLSKA
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
KADRY
(3)
KLASTRY (ekon.)
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
ZNAKI TOWAROWE
(3)
EKONOMIA
(2)
FIRMA (nazwa)
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Globalizacja
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
POLITYKA REGIONALNA UE
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Rozwój regionalny
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
USŁUGI
(2)
WIEŚ
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
BRANDING (marketing)
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
DECYZJE
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Emisja gazów i pyłów
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIASTA
(1)
MIKROEKONOMIA
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(1)
POPYT
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REKLAMA
(1)
RYNEK
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rolnictwo
(1)
Temat: czas
1989-
(12)
2001-0
(12)
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
POLSKA
(4)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
OPOLE (woj. opolskie ; okręg)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(18)
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Monografia
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(405)
turystyka
(352)
konkurencyjność
(127)
beletrystyka
(328)
dzieci
(300)
marketing
(282)
Polska
(278)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
sport
(158)
finanse
(157)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
historia
(154)
writing
(154)
English literature
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
młodzież
(146)
reading
(145)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
bezpieczeństwo
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
organizacja
(123)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
otyłość
(102)
zarządzanie strategiczne
(102)
culture
(101)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
thriller
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
projektowanie
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
powieść
(91)
stres
(89)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
terroryzm
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
127 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-181.
Problem poruszany w książce dotyczy zrównoważonego rozwoju gmin w obszarze polityki regionalnej i konkurencyjności regionów. Celem książki jest przedstawienie problemu ekorozwoju warunkującego dalszą egzystencję człowieka. Opracowanie zostało zawężone do wymiaru ekorozwoju gmin, będącego jednocześnie elementem koherentnym z polityką regionalną i kształtowaniem konkurencyjności. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera charakterystykę polityki regionalnej, drugi omawia w holistycznym ujęciu koncepcję ekorozwoju w ramach Agendy 21. Rozdział trzeci przedstawia problem konkurencyjności regionów, natomiast czwarty prezentuje województwo świętokrzyskie i strategie rozwoju gmin należących do Związku Gmin Gór Świętokrzyskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11263.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12357.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-269.
Rozwój gospodarczy Polski w coraz większym stopniu stymulują przedsiębiorstwa wkraczające i skutecznie konkurujące na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynników zdobywania przewagi konkurencyjnej umożliwiających stabilny rozwój przedsiębiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego też bardzo ważnym zagadnieniem staje się poznanie, w jaki sposób wyłaniająca się nowa klasa polskich przedsiębiorstw skutecznie konkurujących na rynkach europejskich tworzy i rozwija źródła swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat procesów i mechanizmów tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasobów i umiejętności stanowiących źródło przewagi konkurencyjnej może pomóc w procesie dalszego zwiększania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jej posiadanie staje się obecnie warunkiem koniecznym do prawidłowego stosowania nowoczesnych metod i narzędzi umożliwiających tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11110.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12084.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-236. Indeks.
Książka wyznacza nowe trendy w nauczaniu koncepcji i metod zarządzania. Autorzy celowo pomijają w niej powszechnie znane podejścia, które można byłoby już zaliczyć do historii nauk o zarządzaniu, akcentując jednocześnie nowoczesne aspekty problematyki. Praca zawiera szczegółowa charakterystykę różnorodnych metod i technik zarządzania, które zostały uporządkowane wokół dziesięciu wyodrębnionych nurtów badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13094.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14186.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Autor książki przedstawił specyfikę przedsiębiorczości i innowacyjności jednostek osadniczych, przedsiębiorcze i innowacyjne podejście w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami regionalnymi. W pracy zaprezentowano główne problemy funkcjonowania innowacyjnych miast i regionów, a także regionów wiedzy, które konkurują o dostęp do deficytowych czynników wzrostu. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorczości i innowacyjności jako koncepcji pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych. Czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących: genezy i warunków rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, czynników i źródeł konkurencyjności regionalnej, miejsca uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, koncepcji kształtowania się innowacyjnych miast i regionów, z udziałem instytucji badawczo rozwojowych, roli przedsiębiorstwa w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej, istoty Gospodarki Opartej na Wiedzy i systemów innowacji, jako mechanizmu wdrażania wiedzy do gospodarki, regionów wiedzy jako strategii rozwoju regionalnego, miasta innowacyjnego, jako strategii rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13350.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14354.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Badania innowacji i innowacyjności oraz dane na ten temat stanowią obecnie obszerną już dziedzinę wiedzy. Analizując piśmiennictwo z dziedziny ekonomii i zarządzania, można w tym obszarze zaobserwować wyraźne już przesunięcie akcentów w stronę wiedzy i innowacyjności jako kluczowych czynników rozwoju. Jest to wyraźnie dostrzegane tak na poziomie przedsiębiorstwa, regionu jak i całej gospodarki. Niniejsza monografia omawia zagadnienia innowacji i innowacyjności w różnych aspektach, a zwłaszcza ekonomicznym i prawnym. Prezentowany tom zawiera 20 artykułów, które w sposób interdyscyplinarny i wszechstronny analizują powyższy problem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18526.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18537.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczelnie Techniczne)
Bibliogr. s. 169-175. Indeks.
Publikacja zawiera kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz. Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i porponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiając uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych. Autorzy koncentrują sie na takich zagadnieniach, jak: informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej, informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej, zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej, modele zarządzania informacją rynkową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11261.IX.11 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12353.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11470.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy rozdz. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja, w skład której wchodzą 24 opracowania z zakresu problematyki funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa i zarządzania nim, powstała w wyniku inicjatywy Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, znajdując wsparcie we wszystkich Wyższych Szkołach Bankowych w Polsce. Dowodem tego są artykuły zawarte w monografii w większości autorstwa pracowników naukowych tych uczelni. Autorzy artykułów przeanalizowali problemy związane ze współczesnymi przemianami cywilizacyjnymi, próbując odnieść je do modeli i strategii zarządzania. Zastanawiali się również nad zasobami ludzkimi i ich rolą w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10891.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-172.
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21045.IX.14 [Magazyn 1], P.18429.IX.14 [Magazyn 1], P.18440.IX.14 [Magazyn 1], 21046.IX.14 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21026.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21025.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Jednym z głównych wniosków płynących z niniejszej książki jest wielopłaszczyznowe powiązanie pomiędzy rozwojem opartym na nauce i technologiach a kapitałem ludzkim. Przy zbyt niskim poziomie zasobów wiedzy nie udaje się zwiększyć innowacyjności, a zatem stymulować konkurencyjność i rozwój zarówno regionalny, jak i całego kraju. Autorzy niniejszej książki podkreślali, że dla rozwoju (również regionalnego) niezbędna jest konkurencyjność. Ta zaś zależy od: kapitału intelektualnego, sprawności przedsiębiorstw, rozwoju technologicznego i sprawności funkcjonowania państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13259.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 129-133.
Książka podejmuje problematykę syntetycznego podejścia do zintegrowanego systemu zarządzania strategicznego w sektorze turstycznym. Zaprezentowano w niej trendy rozwojowe branży hotelarskiej oraz ich wpływ na zmiany w organizacji firmy oraz określono podstawy formułowania strategii marki sektora hotelarskiego w oparciu o interkacje przedsiębiorstw z otoczeniem zewnetrznym. Dokonano także identyfikacji czynników zachowania konkurencyjności w ramach branży i struktury organizacyjnej i jej funkcji w realizacji założonej strategii firmy w tworzeniu marki hotelowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13801.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-360.
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14877.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15690.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Książka jest zbiorem artykułów z X Warsztatów Metodologicznych, które odbyły się w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte są zagadnienia dotyczące teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsiębiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywności wyboru marek na rynku, praktycznych sposobów określania pozycji przedsiębiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narzędzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pogłębiających się procesów interakcji i globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7794.IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7793.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Autorzy koncentrują swoją uwagę na zagadnieniach związanych z innowacyjnością w czterech obszarach zarządzania przedsiębiorstwem: marketingiem, finansami, zasobami ludzkimi i wiedzą, jako czynnikach, które w sposób istotny determinują konkurencyjność organizacji. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i praktyczne nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku na grupie ponad 600 przedsiębiorstw, a dotyczących ich zachowań innowacyjnych w zakresie zarządzania zasobami marketingowymi, finansowymi, ludzkimi i wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11203.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12270.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem publikacji jest ukazanie możliwości wykorzystania w szeroko pojmowanych procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną anlizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11672 [Magazyn 1], P.11671 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9093.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10713.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-238.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11143.IX.17 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12135.IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-309.
Książka stanowi przegląd wiedzy o konkurencyjności regionalnej i jej znaczeniu w praktyce gospodarczej. Omówiono w niej istotę konkurencyjności i jej miejsce w teorii ekonomii, z uwzględnieniem: kwestii historycznych i podłoża ekonomicznego, definicji, wskaźników i źródeł regionalnych przewag konkurencyjnych. Autorzy zawarli także reflekcje nad zależnościami między konkurencyjnością regionalną a innymi ważnymi elementami, np. związki między konkurencyjnością regionów a klastrami. Dokonali analizy konkretnych studiów przypadków, przedstawiając m.in.: znaczenie transportu w podnoszeniu konkurencyjności lokalnej na przykładzie Poznania, wsparcie instytucjonalne regionów na przykładzie rozwiązań francuskich, rolę turystyki w kształtowaniu konkurencyjności regionalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12235 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12234.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13359.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Przedmiotem publikacji jest zróżnicowanie rozwoju polskich regionów badane z perspektywy uwarunkowań, rozmiarów oraz konsekwencji. Podjęto w niej próbę przedstawienia sytuacji społeczno-gospodarczej regionów Polski oraz roli instytucji rządowych i pozarządowych wobec tej sytuacji. Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny. Opracowanie składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje analizę sytuacji, zróżnicowań, zmian i strategii społeczno-gospodarczych regionów Polski. Druga poświęcona jest badaniu uwarunkowań pracy i rozwoju gospodarczego, regionalnych zróżnicowań kreatywności, znaczenia formalnej i nieformalnej aktywności gospodarczej w regionach oraz roli państwa w podnoszeniu konkurencyjności gospodarki. Część trzecia natomiast zawiera omówienie roli wymienionych w tytule sektorów w realizacji polityki wobec osób niepełnosprawnych oraz dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12884.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 323-338.
Podręcznik obejmuje wiedzę na temat globalizacji i regionalizacji. Autorzy zaprezentowali: proces globalizacji gospodarki światowej, podstawowe podmioty gospodarki światowej, korporacje transnarodowe jako siłę napędową procesu globalizacji, problem konkurencyjności międzynarodowej, innowacyjność w erze globalizacji, globalne rynki finansowe, globalne powiązania rynków pracy, zagadnienia kultury w warunkach globalizacji, regionalizację i regionalizm w gospodarce światowej, regionalizm a multilateralizm, najważniejsze funkcjonujące ugrupowania integracyjne na poszczególnych kontynentach. Głównymi zaletami podręcznika są: całościowe ujęcie omawianej problematyki na podstawie najnowszych danych statystycznych, ilustrowane wieloma przykładami, przedstawienie wielu porozumień integracyjnych, liczne ramki ułatwiające przyswojenie ważnych pojęć i zagadnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14311 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12679.XI.3 [Wypożyczalnia C], P.11550.XI.3 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12782.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej