JĘZYKI
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(103)
Forma i typ
Książki
(103)
Dostępność
tylko na miejscu
(100)
dostępne
(71)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(50)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(100)
Autor
Komorowska Hanna
(8)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(5)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(3)
Dakowska Maria
(3)
Bielak Marlena
(2)
Cohen Andrew D
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Komorowska Hanna (1946- )
(2)
Kramsch Claire
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Skehan Peter
(2)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(2)
Anisimowicz Barbara
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
August Diane
(1)
Bachman Lyle F. (1944- )
(1)
Baker Judith
(1)
Balcerkiewicz Magdalena
(1)
Bandura Ewa
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Brzeziński Jerzy (1923-1990)
(1)
Bygate Martin
(1)
Campbell Stuart (1950- )
(1)
Corbett Greville
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Damm Krystyna
(1)
Dawes Lyn
(1)
Deller Sheelagh
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Ehrman Madeline
(1)
Ellis Rod
(1)
Figarski Władysław
(1)
Florczak Jacek
(1)
Fortescue Sue
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gorbacz-Pazera Jolanta
(1)
Grugeon Elizabeth
(1)
Hubbard Lorraine
(1)
Hudson Thom
(1)
Hurd Stella
(1)
Iluk Jan
(1)
Jankowski Bogusław Antoni
(1)
Johnson Keith
(1)
Jones Christopher (1949- )
(1)
Kaczmarski Stanisław P
(1)
Kaczorowski Bartłomiej (1960- )
(1)
Khurshid Ahmad (1948- )
(1)
Kiewra Kenneth A
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Kormos Judit (1970- )
(1)
Krawczak Marcin
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Lantolf James P
(1)
Lantolf James P. author
(1)
Leaver Betty Lou
(1)
Lee W. R
(1)
Lewicka Grażyna
(1)
Lewis Tim Dr
(1)
Llinares Ana (1968- )
(1)
Lynch Tony
(1)
Lyster Roy
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Mackiewicz Maciej
(1)
Malinowska Urszula
(1)
Mamet Piotr
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
McKay Penny
(1)
Mikusińska Aldona
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Morton Tom (1958- )
(1)
Mrózek Alicja
(1)
Nosowicz Jan Franciszek
(1)
Ortega Lourdes
(1)
Painter Lesley
(1)
Palmer Adrian S. (1940- )
(1)
Pamuła Małgorzata
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Peltz William H
(1)
Pfeiffer Waldemar (1938- )
(1)
Pieklarz Magdalena
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Poehner Matthew E
(1)
Popescu Teodora (1974- )
(1)
Prodromou Luke
(1)
Puchta Herbert
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Rogers Margaret
(1)
Ruszkiewicz Dominika
(1)
Seliger Herbert W
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Shekhtman Boris
(1)
Shohamy Elana
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(3)
Kraj wydania
Polska
(71)
Kiribati
(16)
Anglia
(6)
nieznany (us)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(86)
angielski
(17)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
JĘZYKI
(103)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: miejsce
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(27)
language
(22)
linguistics
(14)
second language acquisition
(10)
English language
(9)
język obcy
(9)
language acquisition
(9)
nauczanie
(9)
applied linguistics
(6)
EFL
(5)
SLA
(5)
learning
(5)
learning strategies
(5)
foreign language
(4)
reading
(4)
research
(4)
study
(4)
study and teaching
(4)
ELT
(3)
culture
(3)
kompetencje językowe
(3)
methodology
(3)
assessment
(2)
authentic text
(2)
bilingualism
(2)
communication
(2)
computer
(2)
context of speech
(2)
discourse
(2)
education
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
glottodydaktyka
(2)
listening
(2)
literary text
(2)
psycholinguistics
(2)
psychology
(2)
story
(2)
tests
(2)
uczenie się
(2)
vocabulary
(2)
young learners
(2)
CLIL
(1)
ESL
(1)
SpLD
(1)
United States
(1)
ability testing
(1)
academic achievement
(1)
autonomia
(1)
autonomy
(1)
childhood
(1)
collocation
(1)
communicative competence
(1)
constructions
(1)
content-based classroom
(1)
conversation
(1)
czytanie
(1)
didactics
(1)
drama (ped.)
(1)
dydaktyka
(1)
dysleksja
(1)
dyslexia
(1)
e-learning
(1)
educational games
(1)
edukacja kulturalna
(1)
efficiency
(1)
fonetyka
(1)
foreign speakers
(1)
games
(1)
glottodidactic
(1)
gramatyka
(1)
grammar
(1)
homework
(1)
individual differences
(1)
intercultural studies
(1)
intercultural teaching
(1)
język
(1)
język angielski
(1)
językoznawstwo
(1)
kompetencje interkulturowe
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie językowe
(1)
kultura
(1)
language assessment
(1)
language learning
(1)
language pedagogy
(1)
language skills
(1)
learner
(1)
learning difficulty
(1)
leksykon
(1)
literacy
(1)
literature
(1)
media
(1)
metody nauczania
(1)
metodyka
(1)
mother tongue
(1)
multilingualism
(1)
naród
(1)
nauczanie języków specjalistycznych
(1)
neuro-linguistic programming
(1)
103 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozprawa o sugestopedii - jednej z alternatywnych metod uczenia się języków obcych, w aspektach dydaktycznym i metodycznym oraz na tle wybranych tradycyjnych i innych metod alternatywnych. Sugestopedia jest całościową koncepcją uczenia się języka obcego, uwzględniającą psychologiczne procesy powstawania kompetencji komunikatywnej. Kładzie nacisk na emocjonalną i kreatywną stronę psychiki, wzmacniającą motywację i wspomagającą proces nauki, traktowanej jako część rozwoju duchowego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1357.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
This book was created as a summary of the full volume, Developing Literacy in Second-Language Learners, reporting the findings of the National Literacy Panel on language-minority children and youth. In this book, chapters adapted from the original report concisely review the state of knowledge on the development of literacy in language-minority children and youth, in relation to five specific themes: development of literacy in second-language learners; cross-linguistic relationship in second-language learners; sociocultural contexts and literacy development; educationg language-minority students: instruction and professional development; student assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14540.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book relates language testing practice to current views of communicative language teaching and testing. It builds on the theoretical background expounded in Bachman's Fundamental Considerations in Language Testing and examines the design, planning, and organization of tests. The book is divided into three sections which discuss 1) objectives and expectations, the context of language testing, and the abilities to be tested; 2) the process of test development, including blueprints, resources, operationalization, and scoring methods; and 3) ten examples which illustrate the principles discussed in Parts One and Two.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11276.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Professional Perspectives / ed. Mike Burghall)
Unlocking self-expression through NLP, part of the Professional Perspectives series, offers you over a hundred activities that create the need and the desire in the students to express themselves, be it in speech or in writing. Neuro-Linguistic Programming is the study of human experience, focusing on mind-body connection, on language as a mirror of the inner being and on the fact that much of our experience is mediated by powerful internal programmes we are not normally aware of.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9055.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10639.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5012.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6038.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język a Komunikacja 13)
Bibliogr. s. 315-329. Indeks.
Książka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce pośrednictwa interkulturowego w dydaktyce językowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpująco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podając uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opierając się na ważnych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane są na podstawie przeprowadzonych badań i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce językowej osadzona jest w realiach polskich, chociaż książka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok części teoretycznej, część empiryczna zawiera bogaty materiał praktycznych sugestii i rozwiązań dydaktycznych w przygotowaniu uczniów języka obcego do komunikacji interkulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching autonomy / Phil Benson. - 2nd ed. - Harlow [etc.] : Longman is an imprint of Pearson, 2011. - XI, [1], 283 s. : il. ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action Series)
Bibliogr. s. 249-277. Indeks.
Autonomy has become a keyword of language policy in education systems around the world, as the importance of independent learning and new technologies has grown. Now in a fully revised and updated second edition, Teaching and Researching Autonomy provides an accessible and comprehensive critical account of the theory and practice of autonomy. Examining the history of the concept, it addresses important questions of how we can identify autonomy in language learning behaviours and how we can evaluate the wide variety of educational practices that have been designed to foster autonomy in learning. Topics new to this edition include: - Autonomy and new technologies - Teacher autonomy - The sociocultural implications of autonomy With over three hundred new references and five new case studies of research on autonomy providing practical advice on research methods and topics in the field, Teaching and Researching Autonomy will be an essential introduction for teachers and students to a subject at the cutting edge of language teaching and research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15029.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15895.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding advanced second-language reading / Elizabeth B. Bernhardt. - New York ; London : Routledge, 2011. - XXI, 215 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 192-209. Indeks.
What distinguishes this book is its broad, yet thorough, view of theory, process, and research on adult second-language reading. Offering extensive discussions of upper-register second-language texts (both expository and narrative) that adult second-language readers encounter daily across the globe, it also presents an assessment schema for second-language text comprehension as well as for the assessment of teaching. This book: includes languages other than English in the discussion of second language reading, is firmly anchored in a theory of second language reading - the concept of compensatory processing, emphasizes the multi-dimensionality and dynamic nature of L2 reading development, focuses on comprehension of upper-register literary texts, balances theory and instructional practices.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14043.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16960.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16962.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13087.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Language Assessment: Principles and Classroom Practices", offers a clear, comprehensive survey of the essential principles of assessing second language learning, as well as the critical tools teachers need to evaluate performance fairly and effectively. This invaluable resource joins Brown's classic texts, "Principles of Language Learning and Teaching and Teaching by Principles", in providing indispensible guidance for second language instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6829 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7636.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7635.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book systematically explains the characteristics and purposes of various types of research, including terminology, and the typical steps of each type of research design.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5078 [Magazyn 1], P.6835 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7640.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6184.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1264.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Index s. 244-258
Researching Pedagogic Tasks brings together a series of empirical studies into the use of pedagogical tasks for second language learning, with a view to better understanding the structure of tasks, their impact on students, and their use by teachers. The volume starts with an introduction to the background and key issues in the topic area and is then organised into three sections: the first section focuses on the language and learning of students on tasks the second on the use of tasks in the language classroom the third on the use of tasks for language testing Each section begins with a succinct section introduction, and the volume concludes with an afterword relating the theme of the volume to issues in curriculum development. The chapters include both experimental and qualitative approaches to the topic, some providing original accounts of specific studies, others offering overviews of linked series of studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8393.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9777.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Translation into the Second Language / Stuart Campbell. - London, New York : Longman, 1998. - X, [4], 208 s. ; 22 cm.
(Applied Linguistics and Language Study)
The dynamics of immigration, international commerce and the postcolonial world make it inevitable that much translation is done into a second language, despite the prevailing wisdom that translators should only work into their mother tongue. This book is the first study to explore the phenomenon of translation into a second language in a way that will interest applied linguists, translators and translation teachers, and ESOL teachers working with advanced level students. Rather than seeing translation into a second language as deficient output, this study adopts an interlanguage framework to consider L2 translation as the product of developing competence; learning to translate is seen as a special variety of second language acquisition. Through carefully worked case studies, separate components of translation competence are identified, among them the ability to create stylistically authentic texts in English, the ability to monitor and edit output, and the psychological attitudes that the translator brings to the task. While the case studies mainly deal with Arabic speakers undergoing translator training in Australia, the conclusions will have implications for translation into a second language, especially English, around the world. Translation into the Second Language is firmly grounded in empirical research, and in this regard it serves as a stimulus and a methodological guide for further research. It will be a valuable addition for advanced undergraduate and postgraduate students of applied linguistics, translation theory, bilingualism and second language acquisition as well as those involved in teaching or practicing translation at a professional level.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7624.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konf.: "Kompetencje językowe i kulturowe absolwentów szkół średnich w świetle kształcenia na filologicznych studiach zawodowych", 24 maja 2007 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy pracach.
W opracowaniu zostały poruszone problemy natury ogólnej dotyczace nauczania i uczenia się języków obcych oraz bardziej szczegółowe zagadnienia w odniesieniu do poszczególnych podsystemów i sprawności językowych w kontekście przygotowania jak najlepszych kandydatów na studia neofilologiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7415 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7413.V.8 [Wypożyczalnia A], P.7414.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8404.V.8 [Czytelnia A], 8403.V.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5105.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z II konf. naukowo-metodycznej, 28 września 2012 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy ref.
Artykuły zebrane w książce poświęcone są problematyce budowania wiedzy, rozwijania kompetencji językowej komunikacyjnej oraz promowania postaw otwartości i samodzielności w procesie kształcenia studentów kierunków neofilologicznych w zakresie różnych specjalności i specjalizacji. Artykuły są próbą poszukiwania odpowiedzi na liczne pytania zadawane przez współczesnych nauczycieli akademickich, którzy stają przed wyzwaniem prowadzenia nowoczesnego kształcenia neofilologicznego za pozimie XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16170 [Magazyn 1], P.16180 [Magazyn 1], P.16178 [Magazyn 1], P.16168 [Magazyn 1], P.16185 [Magazyn 1], P.16189 [Magazyn 1], P.16167 [Magazyn 1], P.16191 [Magazyn 1], P.16165 [Magazyn 1], P.16179 [Magazyn 1], P.16183 [Magazyn 1], P.16164 [Magazyn 1], P.16175 [Magazyn 1], P.16177 [Magazyn 1], P.16188 [Magazyn 1], P.16173 [Magazyn 1], P.16184 [Magazyn 1], P.16181 [Magazyn 1], P.16163 [Magazyn 1], P.16187 [Magazyn 1], P.12993 [Magazyn 1], P.16176 [Magazyn 1], P.16169 [Magazyn 1], P.16186 [Magazyn 1], P.16190 [Magazyn 1], P.16174 [Magazyn 1], P.16192 [Magazyn 1], P.16172 [Magazyn 1], P.16166 [Magazyn 1], P.16171 [Magazyn 1], P.16182 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12991.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.12992.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14122.XXIV.14 [Czytelnia A], 14123.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Provides a unique and timely re-examination of key issues such as strategies in context, strategy instruction, and strategy research methods by numerous experts in the field. Offers an invaluable overview of what is known from empirical research about listening, reading, speaking, writing, vocabulary, and grammar strategies. Proposes a clear and focused research agenda for the next decades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9188.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej