Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(600)
Forma i typ
Książki
(598)
Publikacje naukowe
(59)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje fachowe
(20)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(577)
dostępne
(541)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(222)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(344)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(580)
Autor
Grzywacz Jacek
(7)
Romanowska Maria (1947- )
(6)
Gierszewska Grażyna
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Sierpińska Maria (1950- )
(5)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Bednarczyk Małgorzata
(4)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Mucha-Szajek Ewa
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Siwiński Wiesław (1934- )
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Baruk Jerzy
(3)
Blaik Piotr
(3)
Buko Jacek
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Gołembski Grzegorz
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kotowska Beata
(3)
Kowalczewski Wiesław
(3)
Kwieciński Mirosław
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Mruk Henryk
(3)
Nowacki Robert
(3)
Podstawka Marian
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Rymarczyk Jan (1944- )
(3)
Skrzypek Jerzy
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Sudoł Stanisław
(3)
Sławińska Maria (1946- )
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Łobejko Stanisław
(3)
Łączak Andrzej
(3)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(2)
Batorski Jarema
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Borodako Krzysztof
(2)
Borusiak Barbara
(2)
Brdulak Halina
(2)
Burżacka-Majcher Monika
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Domiter Małgorzata
(2)
Drelich-Skulska Bogusława
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Glinka Beata
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(2)
Jachna Tomasz (1950 - )
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(2)
Kidyba Andrzej (1957- )
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Koliński Adam
(2)
Komorowski Jan
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Kotapski Roman
(2)
Kowalak Robert
(2)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(2)
Kozłowski Remigiusz
(2)
Kołosowska Bożena (1956- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Lichniak Irena
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Marciniak Stefan (1928- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
McCrary Stuart A
(2)
Michalczyk Wawrzyniec
(2)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(321)
2000 - 2009
(242)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(600)
Język
polski
(599)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(36)
Menedżerowie
(11)
Przedsiębiorcy
(4)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Technikum
(2)
Urzędnicy
(2)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Ekonomiści
(1)
Logistycy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły policealne
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(270)
ZARZĄDZANIE
(77)
INNOWACJE
(38)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(32)
TURYSTYKA
(31)
Przedsiębiorstwo
(25)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(19)
KADRY
(18)
Zarządzanie
(16)
MARKETING
(14)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(14)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(12)
Finanse przedsiębiorstwa
(11)
Innowacje
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(11)
RACHUNKOWOŚĆ
(11)
GLOBALIZACJA
(10)
PODRĘCZNIKI
(10)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(9)
USŁUGI
(9)
FINANSE
(8)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
EKONOMIA
(7)
EKOROZWÓJ
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
OTOCZENIE FIRMY
(7)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(7)
CONTROLLING
(6)
GOSPODARKA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MIKROEKONOMIA
(6)
POLSKA
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(6)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
BUDOWNICTWO
(5)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
HOTELARSTWO
(5)
KONKURENCJA
(5)
PRAWO HANDLOWE
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
Turystyka
(5)
Analiza finansowa
(4)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(4)
MARKETING TERYTORIALNY
(4)
Organizacja
(4)
Otoczenie firmy
(4)
PRODUKCJA
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Transport
(4)
UPADŁOŚĆ
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(3)
BANKI
(3)
Ekonomia
(3)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(3)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(3)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
MOTYWACJA PRACY
(3)
Mikroekonomia
(3)
ODPOCZYNEK
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
OUTSOURCING
(3)
Organizacje
(3)
PODATEK
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
RYNEK FINANSOWY
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
TRANSPORT
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
ANALIZA WARTOŚCI
(2)
BUDŻET
(2)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
Big data
(2)
Temat: czas
2001-
(50)
1989-
(17)
2001-0
(15)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Azja
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA POŁUDNIOWA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(93)
Podręcznik
(65)
PODRĘCZNIKI
(27)
Monografia
(21)
Praca zbiorowa
(14)
Materiały pomocnicze
(10)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
PORADNIKI
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIK
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
INFORMATORY
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(54)
Zarządzanie i marketing
(42)
Transport i logistyka
(14)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(90)
przedsiębiorstwo turystyczne
(49)
konkurencyjność
(48)
finanse
(41)
innowacje
(40)
zarządzanie wiedzą
(40)
zarządzanie strategiczne
(38)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(34)
zarządzanie jakością
(30)
turystyka
(29)
innowacyjność przedsiębiorstw
(27)
marketing
(25)
globalizacja
(24)
zarządzanie ryzykiem
(24)
logistyka
(23)
strategia
(23)
analiza finansowa
(21)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(20)
kapitał ludzki
(19)
kapitał obrotowy
(18)
kultura organizacyjna
(18)
organizacja
(18)
otoczenie przedsiębiorstwa
(18)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(17)
przedsiębiorczość
(17)
płynność finansowa
(17)
restrukturyzacja
(17)
wartość przedsiębiorstwa
(17)
rynek finansowy
(16)
sprawozdanie finansowe
(16)
Unia Europejska
(15)
kapitał intelektualny
(15)
konsument
(15)
podatek
(15)
rynek
(15)
wycena
(15)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(14)
analiza SWOT
(13)
controlling
(13)
outsourcing
(13)
pieniądz
(13)
planowanie strategiczne
(13)
produkcja
(13)
przywództwo
(13)
rynek turystyczny
(13)
transport
(13)
łańcuch dostaw
(13)
analiza strategiczna
(12)
biznesplan
(12)
ekonomia
(12)
faktoring
(12)
gospodarka
(12)
inwestycje
(12)
rynek pracy
(12)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(12)
strategia marketingowa
(12)
finansowanie
(11)
innowacyjność
(11)
inwestycje zagraniczne
(11)
mikroekonomia
(11)
analiza ekonomiczna
(10)
działalność gospodarcza
(10)
finanse przedsiębiorstw
(10)
fuzja
(10)
planowanie
(10)
public relations
(10)
rozwój zrównoważony
(10)
zatrudnienie
(10)
hotelarstwo
(9)
planowanie finansowe
(9)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
struktura organizacyjna
(9)
usługi turystyczne
(9)
banki
(8)
finanse publiczne
(8)
gospodarka rynkowa
(8)
gospodarka turystyczna
(8)
handel międzynarodowy
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(8)
leasing
(8)
marka
(8)
motywowanie pracowników
(8)
popyt
(8)
rozwój regionalny
(8)
rynek kapitałowy
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
biuro podróży
(7)
dystrybucja
(7)
e-biznes
(7)
etyka biznesu
(7)
giełda papierów wartościowych
(7)
inflacja
(7)
internacjonalizacja
(7)
inwestycje finansowe
(7)
klaster
(7)
konkurencja
(7)
ochrona środowiska
(7)
papiery wartościowe
(7)
600 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dla badaczy i praktyków zarządzania.
Bibliogr. przy pracach.
Zarządzanie jest dynamiczną dziedziną nie znoszącą pustki, przeżywającą ciągły rozwój. Jest silnie osadzone w nowych trendach zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstw, jak i zmian mających miejsce wewnątrz organizacji. Ostatnie dziesięć lat jest dowodem na nieuchronność i ciągłość występowania tych procesów. Oznacza to zarówno dla badaczy, jak i praktyków specjalizujących się w tym temacie konieczność śledzenia bieżących zmian otoczenia zachodzących w wielu różnych obszarach, jak makroekonomia, technologia, zmiany gustów konsumentów, a także nowych wyzwań stawianych przed przedsiębiorstwami, oraz reakcji przedsiębiorstw na nowe zjawiska i tendencje. Przedsiębiorstwa, które nie umieją dostrzec zachodzących zjawisk czy pojawiających się trendów, są skazane na porażkę i wypadnięcie z rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9207.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10932.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-401.
Książka Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii: zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem tworzenie innowacji bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe. Książka daje odpowiedź na pytanie: jak zarządzać wiedzą i innowacjami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się. Konstrukcja książki posiada teoretyczno-empiryczno-projektowy charakter, tzn. zawiera teoretyczne rozważania dotyczące istoty wiedzy, kreatywności, innowacji, kapitału intelektualnego, kultury innowacyjnej, wzajemnego ich związku i oddziaływania na sprawność procesów innowacyjnych, organizacyjnych aspektów zarządzania wiedzą i innowacjami, czasowej koordynacji tworzenia i komercjalizacji innowacji, odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5600 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7063.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-401.
Książka Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii: zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem tworzenie innowacji bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe. Książka daje odpowiedź na pytanie: jak zarządzać wiedzą i innowacjami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się. Konstrukcja książki posiada teoretyczno-empiryczno-projektowy charakter, tzn. zawiera teoretyczne rozważania dotyczące istoty wiedzy, kreatywności, innowacji, kapitału intelektualnego, kultury innowacyjnej, wzajemnego ich związku i oddziaływania na sprawność procesów innowacyjnych, organizacyjnych aspektów zarządzania wiedzą i innowacjami, czasowej koordynacji tworzenia i komercjalizacji innowacji, odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10847.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10998 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9096.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10719.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-280.
Podręcznik jest adresowany do szerokiego kręgu Czytelników, jednak szczególnie przeznaczony jest dla studentów na kierunkach ekonomicznych oraz na kierunku zarządzanie. Jego treść zawiera zagadnienia objęte minimum programowym oraz pewne kwestie uzupełniające. W publikacji znajdują się informacje o materiałach źródłowych oraz charakterystyka i klasyfikacja metod, a także technik badawczych stosowanych w analizach ekonomicznych. W pozostałej części skoncentrowano się na metodach analizy podstawowych kategorii ekonomicznych w przedsiębiorstwie: produkcji, przychodów, kosztów, zysku, środków trwałych i kapitału ludzkiego. Książka jest napisana w bardzo przystępnej formie, a teorie są wzbogacone przykładami zadań wraz z ich rozwiązaniami, pytaniami sprawdzającymi przyswojenie materiału, testami wyboru oraz zadaniami do samodzielnego rozwiązania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11526 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11525.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12754.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Fundamentals of financial management, 2004.
Indeks.
"Podstawy zarządzania finansami" to podręcznik dla studentów dopiero zaczynających poznawać finanse. Zakres tematów w nim przedstawionych obejmuje wszystkie obszary związane z zarządzaniem finansami zarówno bezpośrednio w przedsiębiorstwie, jak i dotyczące jego otoczenia. W drugim tomie omówione zostały problemy związane bezpośrednio z zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa. Wszechstronnie są przedstawione zagadnienia dotyczące finansowania inwestycji, m.in. klasyczne problemy oceny efektywności inwestycji, wybór optymalnej struktury i formy kapitału przedsiębiorstwa. Osobny rozdział jest poświęcony polityce dywidend i innym formom przekazywania zysków przedsiębiorstwa jego akcjonariuszom. Omówiono także podstawowe elementy składające sie na zarządzanie kapitałem obrotowym, zmiany w sposobach zarządzania finansami wynikające z międzynarodowej skali działalności przedsiębiorstwa oraz techniki planowania i prognozowania finansowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11566 [Magazyn 1], P.11653 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11565.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12806.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 354-361.
Monografia jest efektem badań naukowych i składa się z trzech części: merytorycznej, ujmującej zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, empiryczno-analitycznej, zawierającej wyniki badań oraz części praktycznej, obejmującej wskazówki dla rozpoczynających i prowadzących działalność gospodarczą, stanowiącej kompendium wiedzy z tego zakresu. Zróżnicowana zawartość merytoryczno-empiryczna stanowi o zunifikowanym charakterze publikacji i dywersyfikuje tym samym grupę odbiorców. Oprócz studentów, wiele rozwiązań i podpowiedzi znajdą tu osoby zainteresowane otwieraniem działalności gospodarczej i przygotowywaniem biznes planów, ale także organizacje z otoczenia biznesu, doradcze i eksperckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12458.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12521.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-180. Indeks.
Podstawowym celem książki jest zaprezentowanie wszystkich istotnych czynników, wpływających na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie w zakresie wyboru źródeł finansowania w podziale na: źródła wewnętrzne i zewnętrzne ; finansowanie długoterminowe i krótkoterminowe ; finansowanie ze źródeł krajowych lub pochodzących z zagranicych; finansowanie kapitałem własnym, obcym lub hybrydowym. W efekcie tych decyzji kształtowana jest strategia finansowania przedsiębiorstwa. Istotą książki jest wszechstronna, pogłębiona analiza decyzji przedsiębiorstwa w zakresie pozyskiwania źródeł finansowania, wyboru instrumentów finansowych oraz kstzałtowania struktury kapitału zainwestowanego w przedsiębiorstwie. W obecnym wydaniu książki wprowadzono wiele uzupełnień, uwzględniających wpływ procesów zachodzących na rynkach finansowych - pojawiania się nowych instrumentów finansowych, wzrostu znaczenia niektórych grup inwestorów - na warunki pozyskiwania źródeł finansowania przez przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11567.VIII.4.4 [Magazyn 1], 12807.VIII.4.4 [Magazyn 1], P.11569 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11568.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12400.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Korzystając z jubileuszu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, przedstawiony został czytelnikom tom I monografii zawierający zbiór opracowań naukowych na temat przełomów w zarządzaniu w kontekście strategicznym. Zbiór 24 opracowań podzielony został na trzy częsci. W pierwszej części , zatytułowanej Teoretyczne podstawy przełomów w zarządzaniu , zamieszczone zostały teksty dotyczące fundamentów przełomów w naukach o zarządzaniu. Szczególną rolę pełnią w tej części opracowania związane z pojęciem przełomu, wskazujące na specyfikę przełomów w rozwoju nauk o zarządzaniu, ukazujące wyzwania, ewolucje i kontrowersje wokół niektórych wiodących koncepcj, a także mechanizmy ograniczające zmiany o charakterze przełomowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12155.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 329.)
Bibliogr. przy rozdz.
W niniejszym opracowaniu zaprezentowano 36 wyselekcjonowanych artykułów odnoszących się do podejmowanych w rachunkowości działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Pochodzą one z wielu uznanych ośrodków naukowych w Polsce, co potwierdza wzrost znaczenia tej koncepcji również i w naszym kraju. Na ostateczny kształt niniejszej publikacji niewątpliwy wpływ miały konstruktywne uwagi i sugestie sformułowane przez Recenzentów – każdy artykuł był bowiem opiniowany przez dwóch Recenzentów w systemie tzw. podwójnej anonimowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16274.VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Nowoczesny podręcznik do zarządzania dla wszystkich, którzy chcą być "menedżerami jutra", przygotowanymi do podejmowania współczesnych wyzwań związanych ze zmiennością otoczenia, globalizacją, zarządzaniem wiedzą, budowaniem potencjału społecznego, zarządzaniem międzykulturowym. Książka napisana jest przystępnym językiem, bogato ilustrowana rysunkami i przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11511.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12745.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [441].
Bibliogr. przy rozdz.
Za główny cel tej publikacji uznano "stworzenie usystematyzowanych podstaw pozwalających na rozumienie uwarunkowań złożoności procesów i zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz ich logiki". Autorzy postanowili przybliżyć uwarunkowania wyznaczające istotę przedsiębiorstwa, przyjmując - i słusznie - że jest to materia dostatecznie złożona i bogata, a zarazem niezbędna do poznania w studiach nad przedsiębiorstwem. Formuła książki pozwoliła w znacznej mierze zdyskontować dotychczasowy dorobek naukowy i rezultaty badań zespołu autorskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9037.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10612.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-129, netogr. s. 131-132.
Celem niniejszej pracy jest przybliżenie problematyki organizacji współdziałania przedsiębiorstw zarówno w sensie kooperacyjnym jak i koncentracyjnym. Praca ze względu na rozległość tematyki nie stanowi kompendium wiedzy, a jedynie wprowadzenie do studiowania tej problematyki i wskazuje stosowne źródła. Poruszane zagadnienia to: formy organizacyjne sieciowych powiązań przedsiębiorstw, inicjatywy klastrowe i klastry, organizacja aliansów strategicznych, fuzji i przejęć, wybrane aspekty organizacyjne przedsięwzięć joint venture, grup kapitałowych i holdingów oraz finansowanie rozwoju sieciowych powiązań przedsiębiorstw ze środków europejskich. Książka przedstawia również przykłady wybranych powiązań przedsiębiorstw w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13519.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tematyka książki obejmuje analizę ekonomicznych, społecznych i politycznych uwarunkowań rozwoju ekonomii społecznej w Polsce. Książka przedstawia szerokie spektrum teorii naukowych, poglądów i opinii na temat znaczenia, stanu i szans rozwoju ekonomii społecznej. Prezentacja i diagnoza obecnej sytuacji w tym zakresie stanowić mogą punkt wyjścia do prowadzonych rozważań w obszarze pożądanych kierunków rozwoju społeczno-gospodarczego naszego kraju. Publikacja zainteresuje w szczególności pracowników naukowych i studentów nauk społecznych, jak również wszystkie osoby chcące lepiej poznać i zrozumieć zjawiska oraz procesy kształtujące współczesne środowisko ekonomiczne i społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17624.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-232.
Książka dotyczy zarządzania ryzykiem w działalności przedsiębiorstw oraz ich przetrwania w obliczu zmian, jakie w ostatnim czasie zaszły w gospodarce światowej. Została podzielona na trzy części. Przedmiotem zainteresowania pierwszej z nich jest ryzyko w działalności gospodarczej. Główny nacisk położono na tematykę zarządzania ryzykiem oraz rolę zarządu i rady nadzorczej w jego ograniczaniu, omówiono też ryzyko w przeprowadzaniu restrukturyzacji przedsiębiorstw. Część druga dotyczy problemów przetrwania i upadłości przedsiębiorstw w Polsce. Trzecia część zawiera wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem w dobie kryzysu: zarządzania należnościami i zobowiązaniami, wpływu kryzysu na decyzje menedżerów oraz założeń i programów wsparcia mikroprzedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15770.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-247.
Książka prezentuje metody efektywnego wbudowywania koncepcji trwałego rozwoju w strategię przedsiębiorstwa prowadzące do kreacji dodatkowej wartości dla akcjonariuszy. Autor wskazuje również na wieloaspektowość i złozoność wzajemnych relacji między wdrożeniem koncepcji zrównoważonego przedsiębiorstwa a możliwymi do osiągnięcia przewagami konkurencyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14180.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 73)
Marketing przyszłości wymaga zaangażowania się przedsiębiorstwa w proces interakcji z wieloma uczestnikami rynku, badaniu ich potrzeb i dostosowywaniu się do ich wymagań, budując pozytywny wizerunek firmy jako pewnego, wiarygodnego partnera. Niniejszy Zeszyt Naukowy jest próbą przybliżenia tej bardzo różnorodnej tematyki. Składa się z trzech głównych części: konsument jako uczestnik procesów rynkowych, konkurencyjność przedsiębiorstw na współczesnym rynku i przedsiębiorstwo na globalnym rynku. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12852.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia ta stanowi swoistą syntezę badań, dotyczących oceny procesów zarządzania zasobami w przedsiębiorstwie, barier występujących w tym zakresie w praktyce gospodarczej. W pracy zaprezentowano również analizy dotyczące zastosowania innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu zasobami majątkowymi, finansowymi, ludzkimi, wiedzy i informacji oraz zasobami relacyjnymi. Na tym tle dokonano też oceny efektów ekonomicznych, jakie przynosi wdrażanie innowacji w zarządzaniu poszczególnymi zasobami w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14475.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej