Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(600)
Forma i typ
Książki
(598)
Publikacje naukowe
(59)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje fachowe
(20)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(578)
dostępne
(541)
wypożyczone
(24)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(222)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(344)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(580)
Autor
Grzywacz Jacek
(7)
Romanowska Maria (1947- )
(6)
Gierszewska Grażyna
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Sierpińska Maria (1950- )
(5)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Bednarczyk Małgorzata
(4)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Mucha-Szajek Ewa
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Siwiński Wiesław (1934- )
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Baruk Jerzy
(3)
Blaik Piotr
(3)
Buko Jacek
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Gołembski Grzegorz
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kotowska Beata
(3)
Kowalczewski Wiesław
(3)
Kwieciński Mirosław
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Mruk Henryk
(3)
Nowacki Robert
(3)
Podstawka Marian
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Rymarczyk Jan (1944- )
(3)
Skrzypek Jerzy
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Sudoł Stanisław
(3)
Sławińska Maria (1946- )
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Łobejko Stanisław
(3)
Łączak Andrzej
(3)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(2)
Batorski Jarema
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Borodako Krzysztof
(2)
Borusiak Barbara
(2)
Brdulak Halina
(2)
Burżacka-Majcher Monika
(2)
Ciesielska Dorota
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Domiter Małgorzata
(2)
Drelich-Skulska Bogusława
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Glinka Beata
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(2)
Jachna Tomasz (1950 - )
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(2)
Kidyba Andrzej (1957- )
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Koliński Adam
(2)
Komorowski Jan
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Kotapski Roman
(2)
Kowalak Robert
(2)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(2)
Kozłowski Remigiusz
(2)
Kołosowska Bożena (1956- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Lichniak Irena
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Marciniak Stefan (1928- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
McCrary Stuart A
(2)
Michalczyk Wawrzyniec
(2)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(321)
2000 - 2009
(242)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(600)
Język
polski
(599)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(36)
Menedżerowie
(11)
Przedsiębiorcy
(4)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Technikum
(2)
Urzędnicy
(2)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Ekonomiści
(1)
Logistycy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły policealne
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(270)
ZARZĄDZANIE
(77)
INNOWACJE
(38)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(32)
TURYSTYKA
(31)
Przedsiębiorstwo
(25)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(19)
KADRY
(18)
Zarządzanie
(16)
MARKETING
(14)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(14)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(12)
Finanse przedsiębiorstwa
(11)
Innowacje
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(11)
RACHUNKOWOŚĆ
(11)
GLOBALIZACJA
(10)
PODRĘCZNIKI
(10)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(9)
USŁUGI
(9)
FINANSE
(8)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
EKONOMIA
(7)
EKOROZWÓJ
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
OTOCZENIE FIRMY
(7)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(7)
CONTROLLING
(6)
GOSPODARKA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MIKROEKONOMIA
(6)
POLSKA
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(6)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
BUDOWNICTWO
(5)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
HOTELARSTWO
(5)
KONKURENCJA
(5)
PRAWO HANDLOWE
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
Turystyka
(5)
Analiza finansowa
(4)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(4)
MARKETING TERYTORIALNY
(4)
Organizacja
(4)
Otoczenie firmy
(4)
PRODUKCJA
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Transport
(4)
UPADŁOŚĆ
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(3)
BANKI
(3)
Ekonomia
(3)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(3)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(3)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
MOTYWACJA PRACY
(3)
Mikroekonomia
(3)
ODPOCZYNEK
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
OUTSOURCING
(3)
Organizacje
(3)
PODATEK
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
RYNEK FINANSOWY
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
TRANSPORT
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
ANALIZA WARTOŚCI
(2)
BUDŻET
(2)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
Big data
(2)
Temat: czas
2001-
(50)
1989-
(17)
2001-0
(15)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Azja
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA POŁUDNIOWA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(93)
Podręcznik
(65)
PODRĘCZNIKI
(27)
Monografia
(21)
Praca zbiorowa
(14)
Materiały pomocnicze
(10)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
PORADNIKI
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIK
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
INFORMATORY
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(54)
Zarządzanie i marketing
(42)
Transport i logistyka
(14)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(90)
przedsiębiorstwo turystyczne
(49)
konkurencyjność
(48)
finanse
(41)
innowacje
(40)
zarządzanie wiedzą
(40)
zarządzanie strategiczne
(38)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(34)
zarządzanie jakością
(30)
turystyka
(29)
innowacyjność przedsiębiorstw
(27)
marketing
(25)
globalizacja
(24)
zarządzanie ryzykiem
(24)
logistyka
(23)
strategia
(23)
analiza finansowa
(21)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(20)
kapitał ludzki
(19)
kapitał obrotowy
(18)
kultura organizacyjna
(18)
organizacja
(18)
otoczenie przedsiębiorstwa
(18)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(17)
przedsiębiorczość
(17)
płynność finansowa
(17)
restrukturyzacja
(17)
wartość przedsiębiorstwa
(17)
rynek finansowy
(16)
sprawozdanie finansowe
(16)
Unia Europejska
(15)
kapitał intelektualny
(15)
konsument
(15)
podatek
(15)
rynek
(15)
wycena
(15)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(14)
analiza SWOT
(13)
controlling
(13)
outsourcing
(13)
pieniądz
(13)
planowanie strategiczne
(13)
produkcja
(13)
przywództwo
(13)
rynek turystyczny
(13)
transport
(13)
łańcuch dostaw
(13)
analiza strategiczna
(12)
biznesplan
(12)
ekonomia
(12)
faktoring
(12)
gospodarka
(12)
inwestycje
(12)
rynek pracy
(12)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(12)
strategia marketingowa
(12)
finansowanie
(11)
innowacyjność
(11)
inwestycje zagraniczne
(11)
mikroekonomia
(11)
analiza ekonomiczna
(10)
działalność gospodarcza
(10)
finanse przedsiębiorstw
(10)
fuzja
(10)
planowanie
(10)
public relations
(10)
rozwój zrównoważony
(10)
zatrudnienie
(10)
hotelarstwo
(9)
planowanie finansowe
(9)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
struktura organizacyjna
(9)
usługi turystyczne
(9)
banki
(8)
finanse publiczne
(8)
gospodarka rynkowa
(8)
gospodarka turystyczna
(8)
handel międzynarodowy
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(8)
leasing
(8)
marka
(8)
motywowanie pracowników
(8)
popyt
(8)
rozwój regionalny
(8)
rynek kapitałowy
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
biuro podróży
(7)
dystrybucja
(7)
e-biznes
(7)
etyka biznesu
(7)
giełda papierów wartościowych
(7)
inflacja
(7)
internacjonalizacja
(7)
inwestycje finansowe
(7)
klaster
(7)
konkurencja
(7)
ochrona środowiska
(7)
papiery wartościowe
(7)
600 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-400.
Autor książki wychodzi z założenia, że dla menedżerów głównym problemem zarządzania przedsiębiorstwem jest właściwy wybór celów. Stwierdza, że cele finansowe będące pochodną "maksymalizacji zysku na rzecz właścicieli kapitału", jako idee pochodzące z okresu XIX-wiecznego kapitalizmu, nie odpowiadają współczesnym przedsiębiorstwom. Dyskusja na temat celów sprowadza się w istocie do konstruowania mechanizmu rozwoju przedsiębiorstwa. Autor uważa, że w określeniu celów punktem wyjścia jest analiza podmiotowości przedsiębiorstwa i wartości, jakimi się ono kieruje. Wśród uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstwa traktowanego podmiotowo dostrzega się jego osobowość, wolność gospodarowania, autonomię decyzji i ich racjonalność, kulturę wewnętrzną przedsiębiorstwa, zawieranie kompromisów, dążenie do równowagi, współpracę ze środowiskiem działania itd. Wykorzystanie wiedzy psychologicznej i socjologicznej umożliwia rozwiązywanie zagadnień zarządzania oraz finansów przedsiębiorstwa i prowadzi do rozwoju nowego kierunku ekonomii behawioralnej, opartej na filozofii personalizmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11272.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12378.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-183.
Praca ta powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie gospodarki, jako wynik badań naukowych prowadzonych w Katedrze Zarządzania i Marketingu Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku. Cel, jakim jest wskazanie przedsiębiorcom i menedżerom mechanizmów możliwości rozwoju drogą przedsiębiorczości i innowacyjności wynika z misji wyższej uczelni. Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem stały się wspólnym mianownikiem dociekań badaczy reprezentujących różne zainteresowania poznawcze. Pozwoliło to na kompleksowe ujęcie problematyki stosowania innowacyjnych metod i technik w zarządzaniu różnorodnymi procesami i zasobami przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10579.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administracyjnymi. Omówiono kierunki i tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu, instrumenty wspomagające zarządzanie i podejmowanie decyzji, zarządzanie zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji menedżerskich i etyki w biznesie, zarządzanie jakością oraz działalność inwestycyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7404.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8384.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem książki jest przekazanie informacji z zakresu logistyki i metod zarządzania procesami logistycznymi. Pierwszy rozdział książki zawiera podstawową wiedzę o przedsiębiorstwie ze szczególnym położeniem akcentów na relacje między przedsiębiorstwami i systemy wspomagające współpracę między nimi. W drugim rozdziale przedstawiono problemy wyróżniania, koordynacji i modelowania procesów w przedsiębiorstwie. Kluczowym rozdziałem jest trzeci, w którym dokonano przeglądu i systematyzacji wiedzy o logistyce w różnych jej ujęciach. W rozdziale czwartym przedstawione są charakterystyki poszczególnych systemów transportowych z uwzględnieniem ograniczeń infrastrukturalnych i technicznych. Dopełnieniem prezentacji o systemach transportowych jest rozdział piąty przedstawiający najnowsze osiągnięcia z zakresu inżynierii i obsługi nowoczesnych magazynów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13030 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13029.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12282.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Badania innowacji i innowacyjności oraz dane na ten temat stanowią obecnie obszerną już dziedzinę wiedzy. Analizując piśmiennictwo z dziedziny ekonomii i zarządzania, można w tym obszarze zaobserwować wyraźne już przesunięcie akcentów w stronę wiedzy i innowacyjności jako kluczowych czynników rozwoju. Jest to wyraźnie dostrzegane tak na poziomie przedsiębiorstwa, regionu jak i całej gospodarki. Niniejsza monografia omawia zagadnienia innowacji i innowacyjności w różnych aspektach, a zwłaszcza ekonomicznym i prawnym. Prezentowany tom zawiera 20 artykułów, które w sposób interdyscyplinarny i wszechstronny analizują powyższy problem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18526.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18537.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 146-[152].
W treści pracy bardzo obszernie został wykorzystany skrypt Politechniki Warszawskiej i podręcznik dla szkół średnich, oba autorstwa Uhmy [1991 i 1998], z którymi jednak autor w wielu punktach nie może się zgodzić w ich interpretacji ekonomicznej. Drugim ważnym źródłem dla niniejszego tekstu była klasyczna praca Jiri Knappa [1978], a dla rozdziałów wstępnych opublikowana wcześniej inna praca autora [Manteuffel Szoege 20005]. Stan prawny omawianych zagadnień, z natury rzeczy zmieniający się wraz z upływem czasu, odpowiada mniej więcej praktyce lat 2004 i 2005.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10904 [Magazyn 1], P.10905 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9308.XXVI.1 [Wypożyczalnia C], P.9307.XXVI.1 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11004.XXVI.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
T. 1 pt.: Problemy potencjału społecznego organizacji turystycznych i sportowych w spektrum wielowymiarowych aspektów zarządzania.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Oddana do rąk Czytelnika książka pt. Problemy potencjału społecznego turystycznych, sportowych i ratowniczych w spektrum wielowymiarowych aspektów zarządzania jest zbiorem artykułów pracowników oraz studentów Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyki Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, a także przedstawicieli zaprzyjaźnionych z nią środowisk naukowych. To już druga część zmagań z nauką, które zdecydowali się oni ponownie podjąć. Zamieszczone w niniejszej monografii publikacje teoretyczne, empiryczne i przeglądowe są rezultatem oryginalnych pomysłów oraz działań naukowych ich autorów. Byli oni tak uprzejmi, by zaprezentować swoje prace w ramach niniejszego opracowania. Adresowana jest dla naukowców, dydaktyków i studentów zgłębiającą problematykę nauka o organizacji i zarządzaniu, praktyków zarządzania w sporcie, turystyce i ratownictwie, a także przedstawicieli innych dyscyplin naukowych oraz branż gospodarki, zmierzających do zapoznania się, a może nawet pogłębienia wiedzy z tego dziewiczego do niedawna obszaru nauki oraz praktyki. Katowicki AWF oraz kilku wizjerów znających od strony praktycznej problemy sportu i turystyki, zapragnęło zapoczątkować budowanie badawczych podstaw dla rozwoju nauki o zarządzaniu, skoncentrowanej na problemach sportu oraz turystyki . Niniejsza publikacja jest wynikiem pojawiania się coraz to nowszych pytań oraz problemów badawczych, kształtowania się specyficznego warsztatu naukowego ze stosowanym instrumentarium metodycznych oraz swoistych teorii i terminologii. Wieloaspektowy charakter przedstawionej książki wynika poniekąd z szerokiego wachlarza problemów, z jakimi rozpoczęły zmagania nauki o organizacji i zarządzaniu w obszarze sportu, turystyki i ratownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16940.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka omawia instrumenty oraz procedury związane z koncentrowaniem się na długofalowych celach przedsiębiorstw. Zawarte w niej informacje oraz przykłady mogą służyć budowaniu własnej, unikatowej strategii marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Prezentowana w książce wiedza ułatwi podejmowanie skutecznych decyzji, przekładających się na zdobywanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Rozważana i odwołują się do najnowszych trendów w marketingu strategicznym, takich jak: indywidualizacja, zarządzanie kategoriami produktów, Internet, marketing globalny, marketing bezpośredni, strategiczna kontrola marketingu oraz kreatywne podejście do tworzenia i wdrażania oryginalnej strategii marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9325 [Magazyn 1], P.9326 [Magazyn 1], P.9327 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11012.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11011.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Autorzy koncentrują swoją uwagę na zagadnieniach związanych z innowacyjnością w czterech obszarach zarządzania przedsiębiorstwem: marketingiem, finansami, zasobami ludzkimi i wiedzą, jako czynnikach, które w sposób istotny determinują konkurencyjność organizacji. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i praktyczne nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku na grupie ponad 600 przedsiębiorstw, a dotyczących ich zachowań innowacyjnych w zakresie zarządzania zasobami marketingowymi, finansowymi, ludzkimi i wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11203.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12270.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem publikacji jest ukazanie możliwości wykorzystania w szeroko pojmowanych procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną anlizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11672 [Magazyn 1], P.11671 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9093.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10713.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliogr. s. 93-[95].
Książka prezentuje szerokie spektrum zagadnień, których tematem wiodącym jest wykorzystanie sieci www w praktyce marketingowej. Jak zauwża sam autor "nastały czasy marketingu internetowego, dlatego konieczną staje się znajomość pryncypiów komunikacji internetowej, metody oceny i przesłanki zastosowania domen internetowych i hostingu. Koniecznie trzeba znać pewne metody i tajniki budowy i wykorzystania witryny www. Książka zapoznaje z metodami i praktycznymi efektami stosowania Social Marketingu, wskazuje, jak tworzyć i wykorzystać blog w działalności gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13831.IX.16.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 267-284.
Niniejsza książką składa się sześciu rozdziałów. Dwa pierwsze mają charakter teoretyczny, dwa kolejne obejmują makroekonomiczne badania empiryczne, a dwa ostatnie poświęcone są badaniom empirycznym realizowanym na poziomie mikroekonomicznym, które stały się podstawą do sformułowania dwóch autorskich modeli teoretycznych, wyjaśniających różne aspekty fragmentacji produkcji w przedsiębiorstwach. Pierwszy rozdział niniejszego opracowania poświęcono analizie terminologii, genezy, a także sposobów mierzenia fragmentacji produkcji. Rozdział drugi zawiera przegląd teorii stosowanych do analizy i interpretacji fragmentacji produkcji. Rozdział trzeci jest w pełni poświęcony badaniu trendów i struktury fragmentacji produkcji w gospodarce światowej. Rozdział czwarty zawiera analizę wpływu międzynarodowej fragmentacji produkcji na zatrudnienie i wydajność pracy w 40 gospodarkach świata odpowiadających za tworzenie 85% światowego PKB. Rozdział piąty zawiera analizę wyników badań empirycznych dotyczących ewolucji fragmentacji produkcji w przedsiębiorstwach oraz czynników na nią wpływających. Ostatni, szósty rozdział zawiera prezentację ewolucji znaczenia fragmentacji przedsiębiorstw na różnych etapach ich umiędzynarodowienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13567.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14593.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-268.
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania strategicznego i propozycje metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Wiedza ta umożliwia menedżerom opracowanie profesjonalnej i całościowej analizy strategicznej, a także budowę planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawia zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13529.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14499.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-107.
Celem niniejszego opracowania była analiza kapitału ludzkiego w kontekście jego znaczenia dla innowacyjności przedsiębiorstw. Materiału dostarczyły badania przeprowadzone na grupie przedsiębiorstw oraz przegląd definicji, systemów i modeli zarządzania zasobami ludzkimi pod kątem ich znaczenia dla szerzenia postaw innowacyjnych i podnoszenia poziomu innowacyjności, a także identyfikacja narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi mających największy wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa. Opracowanie ma za zadanie przybliżyć przedsiębiorcom oraz zainteresowanym tematykę i znaczenie kapitału ludzkiego w zarządzaniu innowacyjno­ścią w sposób kompleksowy oraz pokazać, że dzięki wykorzystaniu modeli i dostępnych narzędzi można wpływać na innowacyjność zarządzanych or­ganizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14971.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15801.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka stanowi nowoczesne kompendium wiedzy z zakresu organizacji i techniki handlu zagranicznego. Autorzy uwzględnili w niej zmiany zachodzące w tej sferze biznesu międzynarodowego, powodowane przede wszystkim zjawiskami związanymi z globalizacją i regionalizacją (m.in. zostały przedstawione nowa wersja międzynarodowych formuł handlowych oraz zmiany w praktyce polskiego handlu zagranicznego związane z członkowstwem w Unii Europejskiej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17259.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17258.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Przedsiębiorczość)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest określenie warunków istotnych dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw. Autorzy poszczególnych rozdziałów swoje rozważania opierali bazując na analizie przedmiotu oraz na wynikach badań pierwotnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wyników badań, autorzy sformułowali wnioski i rekomendacje mające na celu wsparcie działań skierowanych na tworzenie sprzyjających warunków dla prowadzenia działalności innowacyjnej, które również zawarli w swoich rozważaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11873.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13053.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8859 [Magazyn 1], P.8860 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10424.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-289.
Tematyka opracowania obejmuje ważne i aktualne problemy gospodarki polskiej i europejskiej. Podstawowym celem pracy jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad skomplikowaną problematyką innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Przedstawia problematykę determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12140 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12139.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13261.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Przedstawione w monografii artykuły mają nie tylko wymiar teoretyczny. Dążeniem autorów niniejszej publikacji jest zaprezentowanie wyników badań naukowych, podzielenie się doświadczeniami popratymi praktyką i doświadczeniami naukowo-badawczymi. Powinny również pobudzić do podjęcia dyskusji i wymiany myśli, a także zasugerować nowe obszary poszukiwań w zakresie zarządzania ryzykiem [Z wprowadzenia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21919.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej