Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(8)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Spratt Mary (1947- ). English for teacher
(2)
Arnold Jane
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birsh Judith R
(1)
Blaz Deborah
(1)
Brinton Donna M
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Chi Julie C
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Daloiso Michele
(1)
Deller Sheelagh
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Evans Michael (1951-)
(1)
García Mayo María del Pilar
(1)
Hughes Arthur 1941-
(1)
Jang Eunice Eunhee
(1)
Kappler Barbara
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lassegard James P
(1)
Lewandowska Ewa
(1)
Lynch Tony
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Paige R. Michael
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Prodromou Luke
(1)
Pugliese Chaz
(1)
Puppel Stanisław (1947- )
(1)
Rinvolucri Mario (1940- )
(1)
Scrivener Jim
(1)
Snow Marguerite Ann
(1)
Sobkowiak Włodzimierz (1955- )
(1)
Spratt Mary
(1)
Szpyra Jolanta
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Žigalova Mariâ Petrovna (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Anglia
(7)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Kiribati
(2)
Szwajcaria
(1)
Język
angielski
(17)
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Temat
Nauczanie języków obcych
(13)
JĘZYK ANGIELSKI
(7)
JĘZYKI
(4)
Metody nauczania
(4)
Czytanie
(2)
English language
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Language and languages
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pisanie
(2)
CZYTANIE
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Foreign language
(1)
Gramatyka
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Lęk
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Second language acquisition
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Sprawność językowa
(1)
Testy językowe
(1)
Vocabulary
(1)
Współdziałanie
(1)
Wymowa
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Językoznawstwo
(13)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Słowo kluczowe
foreign language
(25)
teaching
(13)
English language
(12)
study and teaching
(6)
language learning
(5)
language
(3)
language acquisition
(3)
learning strategies
(3)
communication
(2)
communication skills
(2)
language skills
(2)
literature
(2)
pronunciation
(2)
reading
(2)
teacher's book
(2)
English
(1)
Internet
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
ability testing
(1)
anxiety
(1)
assessment
(1)
bilingualism
(1)
cassette
(1)
celebrations
(1)
children
(1)
cognitive behavior
(1)
communicative approach
(1)
communicative competence
(1)
czytanie
(1)
digital technology
(1)
dyslexia
(1)
education
(1)
elinguistics
(1)
evaluation
(1)
grammar
(1)
intercultural studies
(1)
intercultural teaching
(1)
język obcy
(1)
language teaching
(1)
language testing
(1)
linguistic
(1)
linguistics
(1)
literacy
(1)
mother tongue
(1)
native language
(1)
pedagogy
(1)
peer interactions
(1)
phonolapsology
(1)
phonology
(1)
pisanie
(1)
psychology
(1)
second language acquisition
(1)
social interactions
(1)
story
(1)
study
(1)
teacher development
(1)
teachers
(1)
technology
(1)
vocabulary
(1)
writing
(1)
young learners
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"English for the Teacher" is a course which enables teachers to improve their language ability for a number of purposes - using English in the classroom, making professional contacts, reading about the teaching of English and discussions with colleagues and students. As well as providing language practice for the four skills, it also invites teachers to comment on the learning value of what they are doing and thus discuss and reflect on different ways of teaching and learning. In this way, it provides opportunities for more general professional development. * A short Introduction for users explains the basic principles underlying the material. * Each unit focuses on a theme from the world of teaching. * Notes for Trainers give guidance on appropriate classroom methodology. * Guidance is provided for self-study use.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9512 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16861.XXIV.14 [Czytelnia A], P.3183.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series.)
The Principled Communicative Approach offers a fresh take on communicative language teaching, based on cutting-edge research in psychology and linguistics. The Principled Communicative Approach integrates scientific discoveries with the accumulated experience of classroom practitioners. In this book the three renowned authors propose seven key principles that underlie effective communicative teaching, and then illustrate these principles with 75 practical classroom activities. The Principled Communicative Approach is a unique blend of theory embedded in practice, providing excellent resource material for the classroom that students will find motivating and very rewarding, but also useful information for teachers to keep up with the latest developments in the field.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17706.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Multisensory Teaching of Basic Language Skills: Activity Book / edited by Suzanne Carreker, Judith R. Birsh. - Revised Edition - Baltimore : Paul H. Brookes Publishing Co. ; copyright 2011. - XII, 194 pages : illustrations ; 24 cm.
Includes bibliographical references and index.
As new research shows how effective systematic and explicit teaching of language-based skills is for students with learning disabilities-along with the added benefits of multisensory techniques-discover the latest on this popular teaching approach with the third edition of this bestselling textbook. Adopted by colleges and universities across the country, this definitive core text is now fully revised and expanded with cutting-edge research and more on hot topics such as executive function, fluency, and adolescent literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17694.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Foreign language teacher's guide to active learning / Deborah Blaz. - New York, London : Routledge, 2013. - X, 196 stron : ilustracje ; 28 cm.
Bibliografia strony 195-196.
The easy-to-implement activities and strategies in this book will help middle and high school foreign language teachers enhance their students' success. It shows how to create a classroom in which students can actively experience, experiment and discover a foreign language. It applies brain research, multiple intelligences, alternative assessment, technology and other educational innovations to the foreign language classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17485.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Now in its fourth edition, this comprehensive, best-selling methodology resource gives both prospective and experienced ESL/ELT teachers the theoretical background and practical applications they need to decide which approaches, materials, and resources can and should be used in their classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21431.XXIV.14 [Czytelnia A], 15687.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Foreign-language learning with digital technology / edited by Michael J. Evans. - London ; New York : Continuum, c2011. - XII, 210 pages : illustrations ; 25 cm.
(Education and digital technology)
Includes bibliographical references and index.
The book situates new insights into the value of digital technology for foreign language learning within the context of evidence from prior research and of educational policy-making and examines key pedagogical uses of digital technology in relation to effective foreign language learning by pupils. It provides an in-depth description of the use of a range of digital media and combines practical ideas for teaching and learning with critical analysis of evidence drawing on an analysis of technology-focused language learning across different sectors and in different anglophone contexts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18143.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Key Concepts for the Language Classroom)
Includes bibliographical references (pages 178-192) and index.
Focus on Assessment helps teachers to understand research evidence in language assessment for students aged 6-16, and to develop an ability to design, implement, and critically evaluate language assessment, with reference to language frameworks and standards for assessment in school education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. P.18475.XXIV.14 [Magazyn 1], P.18474.XXIV.14 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21405.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21404.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aimed at students who want to make the most of their study abroad experience, this flexible and user-friendly guide helps students identify and use a wide variety of language- and culture-learning strategies. The guide begins with three inventories designed to help students be more aware of how they currently learn language and culture. The following sections provide students with tools and creative activities they can use to enhance their favored learning strategies and try out unfamiliar ones. Students can use this guide as they prepare for study abroad, during their experience, and once they return to maximize their experience.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14812.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15593.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
English for the Teacher : a language development course. Cassette / Mary Spratt. - Cambridge : Cambridge University Press, 1994. - Side 1 : Units 1-9.2, 46 min.; Side 2: Units 9.4-15, 43 min. ; 11 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
"English for the Teacher" is a course which enables teachers to improve their language ability for a number of purposes - using English in the classroom, making professional contacts, reading about the teaching of English and discussions with colleagues and students. As well as providing language practice for the four skills, it also invites teachers to comment on the learning value of what they are doing and thus discuss and reflect on different ways of teaching and learning. In this way, it provides opportunities for more general professional development. * A short Introduction for users explains the basic principles underlying the material. * Each unit focuses on a theme from the world of teaching. * Notes for Trainers give guidance on appropriate classroom methodology. * Guidance is provided for self-study use.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.237 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
English for the Teacher : a language development course / Mary Spratt. - Ed.1, 20th printing - Cambridge : Cambridge University Press, 2012 - XI, 158 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
"English for the Teacher" is a course which enables teachers to improve their language ability for a number of purposes - using English in the classroom, making professional contacts, reading about the teaching of English and discussions with colleagues and students. As well as providing language practice for the four skills, it also invites teachers to comment on the learning value of what they are doing and thus discuss and reflect on different ways of teaching and learning. In this way, it provides opportunities for more general professional development. * A short Introduction for users explains the basic principles underlying the material. * Each unit focuses on a theme from the world of teaching. * Notes for Trainers give guidance on appropriate classroom methodology. * Guidance is provided for self-study use.
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 82)
Includes bibliographical references and index.
In view of recent debates on the global spread of English and its international lingua franca role, what pronunciation models are appropriate for millions of EFL learners? Which aspects of English phonetics should be taught to foreign students and which can be neglected with little loss to successful communication? How can English pronunciation be taught in an interesting and effective way which is both learner- and teacher-friendly, in accordance with the latest scholarly and technological achievements? This research-based book addresses these and many other fundamental issues that are currently at the centre of pronunciation teaching. It offers a wealth of new theoretical ideas and practical solutions to various phonodidactic problems that arise in EFL contexts, approaching pronunciation instruction from global and local perspectives and supporting its theoretical claims with extensive empirical evidence. It will be of interest to EFL teachers and teacher trainers, pronunciation specialists and students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15688.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer Interactions in New Content and Language Integrated Settings / Nathan J.Devos. - Heidelberg : Springer, copyright 2016. - XVII, 244 pages : illustartions ; 21 cm
(Educational Linguistics.)
Trade schools, universities, and programs for international students have begun to experiment with Content and Language Integrated Learning (CLIL) as a viable pedagogy for instruction, as the pedagogy of CLIL increasingly gains recognition as a practical form of language and content education in Europe and beyond, and its application in instructional settings becomes more diverse. Corresponding with CLIL’s growth, this book focuses on foreign language use during peer interactions in a new CLIL setting. It particularly concentrates on how to conduct research when the focus is on learner interactions. The theoretical background, research methods, and research instruments are explained in a brief and understandable manner. This book is intended for those interested in CLIL and peer interactions and includes a framework and ideas for investigating new CLIL contexts in a practical manner allowing undergraduate and graduate students to conduct their own research in these settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17705.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition; 115)
Includes bibliographical references and index.
This book presents research on the learning of foreign languages by children aged 6-12 years old in primary school settings. The collection provides a significant and important contribution to this often overlooked domain and aims to provide research-based evidence that might help to inform and develop pedagogical practice. Topics covered in the chapters include the influence of learner characteristics on word retrieval; explicit second language learning and language awareness; meaning construction; narrative oral development; conversational interaction and how it relates to individual variables; first language use; feedback on written production; intercultural awareness raising and feedback on diagnostic assessment. It will be of interest to undergraduate and graduate students, researchers, teachers and stakeholders who are interested in research on how children learn a second language at primary school.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17693.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.298 [Czytelnia A], CD.297 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Tony Lynch looks at how learners interact in the classroom, and offers guidance to teachers on how to make lessons more effective by giving learners better opportunities for interaction and communication. Using illustrative transcripts, he offers insights from research into the nature of real-life interaction, and practical guidance on designing communicative tasks in all four skills.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9106.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10730.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Angielska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8144 ; nr 45)
Bibliogr. s. 327-347. Indeks.
This is a book about how graded (leveled) readers written for American children and adolescents can be adapted to the needs of English-as-a-Foreign-Language (EFL) learners wishing to improve their pronunciation skills through reading. The adaptations discussed in this book focus on using the Phonetic Difficulty Index (PDI) to analyze the inherent graded text pronouncing difficulties as potentially error-inducing (phonolapsology). Such analysis leads to phonetically enhancing the text in many ways to make it an interactive resource, scaffolding the learning and acquisition of EFL pronunciation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15819.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronach 223-240.
This book provides specific support to teachers who need to accommodate learners with dyslexia in their ELT classrooms - guiding them through the main steps of the process with clear explanations, suggestions, and practical tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17771.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
This volume is intended for educationists and L1/L2 classroom teachers interested in developing and implementing literacy skills at different stages of the schooling system so as to satisfy primary, secondary and tertiary learners needs and curricular environments. Niniejszy tom jest przeznaczony dla pedagogów i nauczycieli praktyków nauczających języka rodzimego i drugiego (obcego), zainteresowanych kształceniem umiejętności czytania i pisania na różnych etapach systemu szkolnego w celu zaspokojenia potrzeb uczniów szkół podstawowych, średnich i wyższych oraz wymogów realizowanych programów. Этот том предназначен для преподавателей и педагогов-практиков, обучающих родному и второму (иностранному) языкам, которые заинтересованы в развитии навыков чтения и письма на различных этапах школьной системы с целью удовлетворения потребностей учащихся начальных, средних и высших учебных заведений, а также требований реализуемых программ.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18076 [Magazyn 1], P.18074 [Magazyn 1], P.18075 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19819.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19818.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Informed teaching.
Bibliogr. przy pracach.
The following volume presents a collection of chapters pertaining to English studies. The transversal theme for all of them is the pedagogical issue of informed teaching. In this volume the reader will find results of research and reflection of academic researchers and practitioners which may implicitly or explicity inspire language teachers to improve school practices by presenting insights into language teaching related areas. The book is divided into four main areas. Part one focuses on communication related issues and discusses the development of work-related competences. Part two of the volume is devoted to intercultural issues in foreign language pedagogy. Part three contains ruminations on creativity and reflectivity at school. Part four of the volume encompasses ideas lying at the crossroads of linguistics and literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13524.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej