Sorting
Source
Books
(99)
Form of Work
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(95)
available
(80)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(57)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(95)
Author
Baruk Jerzy
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Nogalski Bogdan (1946- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Gołuchowski Jerzy
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Nowacki Robert
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Barska Anetta
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brilman Jean (1939- )
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Chick Anne
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Cieślicki Maciej
(1)
Coulton Gary
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Darecki Marcin
(1)
Dereń Aldona Małgorzata
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dworzecki Zbigniew
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Evans Christina
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gonicka Joanna
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grajewski Piotr
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hejduk Irena
(1)
Herman Andrzej
(1)
Hofman Mariusz
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kaniewska Małgorzata
(1)
Kardas Jarosław Stanisław
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kaźmierczak Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Lichtarski Jan (1946- )
(1)
Machla Aldona
(1)
Machnik-Słomka Joanna
(1)
Majerek Dariusz
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Malara Zbigniew (1951- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(34)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(99)
Language
Polish
(99)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Subject
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(35)
ZARZĄDZANIE
(28)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(23)
INNOWACJE
(17)
KADRY
(9)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
INFORMATYKA
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
TRANSFER TECHNOLOGII
(3)
Zarządzanie
(3)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
Innowacje
(2)
KONKURENCJA
(2)
PRAWO AUTORSKIE
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
TURYSTYKA
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
BENCHMARKING
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
JĘZYKI INFORMACYJNE
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA
(1)
LICENCJE (umowy)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
NAUKA
(1)
ORGANIZACJA
(1)
OŚWIATA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLSKA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
RYZYKO GOSPODARCZE
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
SZTUKA
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
SŁUŻBA CELNA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZĄDZANIE ZAUFANIEM
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Źródła informacji
(1)
Subject: time
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Europa
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(17)
PODRĘCZNIKI
(9)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(99)
przedsiębiorstwo
(33)
zarządzanie
(30)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(26)
innowacje
(19)
zarządzanie jakością
(14)
organizacja ucząca się
(11)
gospodarka oparta na wiedzy
(10)
kapitał intelektualny
(10)
benchmarking
(9)
innowacyjność przedsiębiorstw
(9)
kapitał ludzki
(9)
organizacja
(9)
organizacja wirtualna
(9)
reengineering
(9)
Lean Management
(8)
przywództwo
(8)
przedsiębiorczość
(7)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(7)
zarządzanie strategiczne
(7)
konkurencyjność
(6)
kultura organizacyjna
(6)
outsourcing
(6)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(6)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(6)
e-biznes
(5)
marketing
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
motywowanie pracowników
(5)
rozwój zawodowy
(5)
transfer technologii
(5)
zarządzanie czasem
(5)
zarządzanie marketingowe
(5)
zarządzanie procesami
(5)
zarządzanie projektami
(5)
Polska
(4)
Unia Europejska
(4)
innowacyjność
(4)
kultura organizacji
(4)
marka
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
struktura organizacyjna
(4)
zarządzanie talentami
(4)
CRM
(3)
TQM
(3)
controlling
(3)
efektywność pracy
(3)
etyka biznesu
(3)
finanse
(3)
gospodarka
(3)
gospodarka elektroniczna
(3)
kapitał społeczny
(3)
kierowanie
(3)
kompetencje pracownicze
(3)
konflikt
(3)
organizacja sieciowa
(3)
planowanie
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
społeczeństwo wiedzy
(3)
strategia
(3)
system informacyjny
(3)
szkolenie pracowników
(3)
technologia informacyjna
(3)
wartość przedsiębiorstwa
(3)
zarządzanie informacją
(3)
zarządzanie innowacjami
(3)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(3)
zarządzanie ryzykiem
(3)
zarządzanie zmianą
(3)
zatrudnienie
(3)
TBM
(2)
bezpieczeństwo publiczne
(2)
decyzje
(2)
e-learning
(2)
edukacja
(2)
etyka
(2)
globalizacja
(2)
informatyka
(2)
kariera zawodowa
(2)
klaster
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(2)
kontrola
(2)
korporacja
(2)
kreatywność
(2)
logistyka
(2)
marketing relacji
(2)
menedżer
(2)
modele biznesowe
(2)
motywacja
(2)
motywowanie
(2)
nadzór właścicielski
(2)
negocjacje
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacja oparta na wiedzy
(2)
organizacje sieciowe
(2)
plan strategiczny
(2)
projekt innowacyjny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przedsiębiorstwo usługowe
(2)
99 results Filter
Book
In basket
Strategie zarządzania uwagą na współczesnym rynku to analiza nowego podejścia w zarządzaniu (attention economy), akcentującego znaczenie uwagi jako rzadkiego, ograniczonego zasobu. Attention economy oznacza nową strukturę rynŞku, rządzącego się innymi prawami niż gospodarka industrialna czy gospodarka dystrybucji, które osiągnęły granice swojego wzrostu. W efekcie to nie kapitał, praŞca czy wiedza, ale właśnie ograniczona możliwość poświęcenia uwagi określonym produktom czy wydarzeniom wpływa na sposób podejmowania decyzji przez po-szczególnych uczestników rynku. Uwaga pracowników, klientów oraz organizacji staje się bowiem głównym elementem kształtującym sposób zachowania przedŞsiębiorstw, ich struktury wewnętrzne czy politykę marketingową.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5395.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6704.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 205-216.
W książce podjęto próbę zaprezentowania rozwiązania, które może posłużyć jako wzorzec zarządzania zasobem sukcesu, tj. wiedzą. Wzorcem tym jest Koncepcja Zarządzania Wiedzą. Została ona dedykowana głównie tym przedsiębiorstwom, których produktem jest właśnie wiedza. Koncepcja Zarządzania Wiedzą daje obraz wytycznych koniecznych do zintegrowania działań przedsiębiorstwa w kierunku najlepszego wykorzystania wiedzy. Polska kultura premiuje wysoki stopień indywidualizmu oraz improwizacji. Cechy te są niezwykle istotne w procesie tworzenia wiedzy. Same w sobie, nie dają jednak gwarancji sukcesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10846.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tematyka zawarta w książce została podzielona na cztery główne części. Część pierwsza wskazuje na najważniejsze uwarunkowania, w jakich współcześnie przedsiębiorstwom przyszło działać. W części drugiej wskazuje się na podstawowe finansowe źródła wartości przedsiębiorstwa. Źrodła organizacyjne wzrostu wartości przedsiębiorstwa stanowią treść części trzeciej książki. Zarządzanie aktywami jest skuteczne wówczas, kiedy możemy je mierzyć. Sposobom pomiaru wybranych źródeł wartości przedsiębiorstwa jest poświęcona część czwarta książki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10302.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 12041.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11080.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12040.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5273 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6335.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6334.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Celem prezentowanej monografii, o pojemnym tytule - Zarządzanie w nowej gospodarce. Klasyka i nowoczesność - jest zapoznanie czytelników z najnowszą wiedzą w zakresie nauki o zarządzaniu oraz przedstawienie w niektórych przypadkach ewolucji myśli teoriopoznawczej i praktycznej w tym zakresie. W opracowaniu dominuje nurt rozważań powiązany z zasadami gospodarki innowacyjnej i opartej na wiedzy, bowiem nie powinno ulegać najmniejszej wątpliwości, iż silniejsze skoncentrowanie uwagi na pozamaterialnych zasobach każdej organizacji oraz ocena efektywności ich aplikacji w rzeczywistości ekonomicznej zapewniają skuteczne pokonywanie barier i stwarzają szanse na ciągłe doskonalenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9039.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10614.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja poświęcona jest jednemu z najważniejszych procesów w organizacji - innowacji produktu. Dzięki sprawnemu tworzeniu nowych produktów przedsiębiorstwo jest w stanie przetrwać na konkurencyjnym i coraz bardziej nasyconym rynku. Jedmocześnie, zdaniem autora, teoria niepoparta konkretnymi przykładami jest w dużym stopniu niefunkcjonalna. Z tego powodu w książce można znaleźć pięć przykładów organizacji polskich oraz pieć amerykańskich wykorzystujących niektóre narzędzia zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu. Stany Zjednoczone są jednym z miejsc narodzin koncepcji zarządzania wiedzą.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5393 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6701.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6700.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 252-256.
Książka inspiruje i skłania do poszukiwań metod i technik adekwatnych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa wkraczającego na ścieżkę zarządzania wiedzą. W monografii skupiono sie na pokazaniu obszarów i problemów związanych z procesami zarządzania wiedzą i elementami organizacji, których powiązania mogą przynosić pozytywne sprzężenia zwrotne i efekty synergii w zarządzaniu wiedzą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11340.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12524.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Publikacja prof. J. Gołuchowskiego Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji prezentuje potencjalne rozwiązania technologiczne, które można stosować w systemach zarządzania wiedzą. W pierwszych rozdziałach autor charakteryzuje wiedzę jako najważniejszy zasób organizacji oraz omawia procesy jej tworzenia i przetwarzania, a następnie przedstawia różne systemy zarządzania wiedzą w organizacji. W książce znajduje się również gruntowny opis technologii informatycznych stosowanych w zarządzaniu wiedzą jawną oraz wspomagających procesy tworzenia wiedzy w organizacji. Interesujące jest także opracowanie poświęcone portalom korporacyjnym oraz propozycje autora w zakresie technologii dla systemów zarządzania wiedzą nowej generacji. Książka adresowana jest do menedżerów, studentów i wykładowców zainteresowanych doborem i doskonaleniem technologicznych rozwiązań w zakresie zarządzania wiedzą.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6579.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ninjejsza monografia zawiera nowe spojrzenie na prawne aspekty zarządzania, spojrzenie, które zrodziło się pod wpływem zaistniałej na rynku sytuacji, w której wiele firm ogłasza upadłość, redukuje liczbę pracowników, ale jednocześnie ma do dyspozycji nowe technologie i nieoceniony zasób - wiedzę i umiejętności swoich pracowników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12147.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 223-228.
Świadomość znaczenia wiedzy dla skutecznego funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw od lat przekłada się na zainteresowanie problematyką zarządzania wiedzą zarówno w teorii, jak i praktyce. W niniejszej książce zaprezentowano autorski model strategii zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną. W modelu tym: wykazano zależność rodzaju przyjętej strategii zarządzania wiedzą od stategii ogólnej przedsiębiorstwa; wyszczególniono procesy wiedzy istotne z punktu widzenia skutecznego zarządzania wiedzą; przedstawiono związek między przyjętą strategią zarządzania wiedzą a zasobami wiedzy indywidualnej i organizacyjnej; uwzględniono wpływ systemu motywowania i kultury organizacyjnej na realizację poszczególnych procesów wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12726.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13767.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 199-205.
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjności, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowania procesów innowacji oraz wykorzystania internetu do komunikacji z klientami.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16653.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16652.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 238-245, wykaz aktów prawnych i orzeczeń s. 245-246.
O rozwoju każdej organizacji decyduje posiadany przez nią kapitał intelektualny, którego bardzo ważnym elementem jest wiedza podlegająca ochronie. W książce pokazano rolę i znaczenie ochrony wiedzy w tworzeniu i powiększaniu kapitału intelektualnego organizacji, zaprezentowano istotę i podstawowe zasady ochrony wiedzy, przedstawiono również problemy związane z zarządzaniem wiedzą chronioną, a także możliwości i sposoby korzystania z dostępnej w sieciach komputerowych informacji o wiedzy chronionej. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych i technicznych, jak i menedżerów, kierowników, osób odpowiedzalnych za zarządzanie wiedzą, pracowników komórek ochrony wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10274.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Częstochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Publikacja jest jednym z trzech tomów monografii; zawiera opracowania naukowe, zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, z następujących zagadnień: Kierunki zmian w technikach zarządzania zasobami ludzkimi (część I) oraz Innowacje i zarządzanie wiedzą (część II). Po raz czwarty Autorami poszczególnych rozdziałów monografii są studenci, członkowie kół naukowych oraz doktoranci wielu cenionych uczelni polskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15675.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie / Politechnika Częstochowska ISSN 0860-5017 ; nr 161)
Bibliogr. s. 143-151.
Publikacja rozpatruje zagadnienia zarządzania wiedzą i mobilności, proponując wytyczne do stworzenia kompleksowego rozwiązania organizacyjno-technicznego wspomagającego pracę mobilną, której skuteczność zależy od dostępu do zasobów wiedzy. Książka rozpatruje zagadnienia interakcji człowieka i urządzeń w procesie pozyskiwania wiedzy. Przedmiotem rozważań jest problematyka dostarczania pracownikom mobilnym aktualnych treści w sposób kontekstowy - dostosowany do sytuacji, preferencji oraz środków technicznych, jakimi dysponuje odbiorca.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8618.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10042.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka traktuje o twórczym zarządzaniu opartym na wiedzy ekonomicznej. To twórcze rozwiązywanie problemów obejmuje sześć po sobie następujących etapów: poszukiwanie celów, ustalenie faktów, znalezienie problemów, ustalenie koncepcji, znalezienie rozwiązania, znalezienie koncepcji. Książka oparta jest na współczesnych podstawach naukowych zarządzania kreatywnego. Jest zarazem praktyczna, bowiem wskazuje jak skoncentrować się na wzroście, rozwoju, jakie są nowe obowiązki menedżerów, jak minimalizować ryzyko, jakie podjąć akcje, działania dla poprawy wyników ekonomicznych. (prof. Józef Bendkowski)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.227.XI.3 [Magazyn 1], B.228 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 319-346.
Główną wartością pracy jest podjęcie analizy integrującej różne podejścia i stworzenie ogólnej taksonomii przepływów wiedzy do wewnątrz i na zewnątrz badanego podmiotu, bez względu na to czy jest to gospodarka czy przedsiębiorstwo. Tak skonstruowana taksonomia pozwala na rozważenie wzajemnych zależności między przepływami wiedzy w obu kierunkach, a dalej wpływu tych zależności na powstawanie nowej wiedzy i dynamikę procesu innowacyjnego. W tym sensie podejście Autora można uznać za pionierski wkład w teorię gospodarki opartej na wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14875.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15681.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 213-[229].
Z radością i uznaniem należy przyjąć przedsięwzięcie zrealizowane przez dra A. Zająca w postaci przygotowania rozprawy, której treścią jest z jednej strony charakterystyka całokształtu przemian współczesnej cywilizacji, a następnie przydatności w warunkach tej cywilizacji dwóch ważnych zasobów i dyspozycji, takich jak: kapitał ludzki i kapitał społeczny. Ten udany zamiar należy ocenić wysoko. (prof. zw. dr hab.Tadeusz Aleksander)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14616.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
"Na gruncie ekonomii, a zwłaszcza rozważań o charakterze makroekonomicznym, zjawiska związane z pojęciem innowacji nabrały szczególnego znaczenia w ostatnich dziesięcioleciach dwudziestego wieku.(...) Z kolei w obszarze nauk o zarządzaniu wyraźny wzrost zainteresowania zjawiskiem innowacji jest pochodną poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej oraz badań dotyczących obszaru wiążącego się z pojęciem aktywów niematerialnych. Tak więc w kategoriach wagi naukowej problematykę proponowanej publikacji należy uznać za ważną i jak najbardziej godną popularyzacji. Dyskusję na temat innowacyjności należy także uznać za bardzo istotną w kategoriach znaczenia praktycznego, zwłaszcza w odniesieniu do polskiej gospodarki".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2962 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4032.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress VIP)
Tyt. oryg.: Harvard Business Review on knowledge management
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10832.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again