Sorting
Source
Books
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Status
only on-site
(4)
available
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Author
Lulek Barbara
(2)
Frączek Zofia
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Łakomski Marian
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
UCZNIOWIE
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Słowo kluczowe
współpraca szkoły z rodzicami
(4)
rodzina
(2)
uczeń
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
alkoholizm
(1)
diagnoza rodziny
(1)
działania profilaktyczne
(1)
dzieci
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
integracja szkolna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja bez przemocy
(1)
metoda Montessori
(1)
młodzież
(1)
narkomania
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pomoc wychowawcza
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
program profilaktyczny
(1)
psychologia
(1)
rodzicielstwo
(1)
samobójstwo
(1)
szkoły
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
uzależnienie
(1)
wychowanie do trzeźwości
(1)
zapobieganie
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-201.
Celem tej pracy jest zaprezentowanie pedagogiki rodziny jako dyscypliny naukowej i obszaru jej zainteresowań, wskazanie znaczenia rodziny w życiu człowieka, problemów współczesnej rodziny oraz możliwości jej wspomagania, zwłaszcza w sytuacji dysfunkcjonalności wymienionej grupy społecznej, jak też określenie wzajemnych stosunków rodziny i szkoły w kontekście demokratyzowania życia społecznego. Dążono do przedstawienia zarówno rzeczywistości życia rodzinnego, jak też teorii, modelów, koncepcji życia i wychowania w rodzinie. W tym zakresie publikacja stara się wyjść naprzeciw potrzebom studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli i pedagogów pracujących z rodzina,, a także samych rodziców. Zawarte w niej treści mogą przyczynić się do pełniejszego poznania funkcjonowania środowiska rodzinnego i skuteczniejszej pracy z rodziną. Struktura książki jest opracowana w taki sposób, by czytelnik przechodził od zagadnień bardziej ogólnych - teoretycznych ku szczegółowym - praktycznym. Poszczególne rozdziały stanowią oddzielne, choć komplementarne ujęcie treści związanych z rodziną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11254.IV.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12344.IV.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 151-160.
Celem niniejszej publikacji jest opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Taki program będzie nie tylko przekazywał informacje o substancjach uzależniających i uczył kompetentnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także kształtował u wychowanków dojrzałe postawy wobec siebie i świata zewnętrznego. Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, a także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie zagrożonej wolności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9830.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11366.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again