Sorting
Source
Books
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Status
only on-site
(7)
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Author
Baran Jolanta
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kultura fizyczna
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
RADZIEWICZ, JULIAN (1937-2007)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
RODZICE
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-0
(1)
Genre/Form
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
szkoła specjalna
(7)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
edukacja
(2)
nauczanie
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
rehabilitacja
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
adaptacja społeczna
(1)
agresja
(1)
dom dziecka
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja dorosłych
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
opieka nad dzieckiem
(1)
opieka społeczna
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika specjalna
(1)
przemoc
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzina
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
socjalizacja
(1)
surdologopedia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
ubóstwo
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
7 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 981.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Książka przywraca wiarę w edukację nastawioną na pomoc i pomaganie, na drugiego człowieka traktowanego przez pryzmat jego własnych potrzeb i jego własnej sytuacji życiowej. Dzięki przywołanym, kompletnie opisanym kontekstom teoretycznym pozwala na zrozumienie wielorakich uwikłań procesów pomagania, opieki i edukacji, wpisanych w te procesy napięć i sprzeczności. Dzięki kompetencjom krytycznym autorów zamieszczonych w niej tekstów pozwala dostrzec towarzyszące im relacje władzy, dominacji, grę interesów, o który nie wolno zapomnieć, których nie wolno przemilczeć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12196.VII.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again