Sorting
Source
Books
(8)
Form of Work
Książki
(8)
Status
only on-site
(8)
available
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Author
Gajdzica Zenon
(1)
Garbat Marcin
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Klinik Anna
(1)
Ploch Leszek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Sobiecka Joanna (kultura fizyczna)
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Subject
NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(4)
SOCJALIZACJA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Igrzyska paraolimpijskie
(1)
Implanty
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Protezy
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
START ZAWODOWY
(1)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(1)
Subject: time
1989-
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Subject: place
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
rehabilitacja społeczna
(8)
niepełnosprawni
(6)
niepełnosprawni intelektualnie
(3)
edukacja
(2)
integracja społeczna
(2)
niepełnosprawność
(2)
rehabilitacja
(2)
rehabilitacja medyczna
(2)
socjalizacja
(2)
adaptacja społeczna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
bariery fizyczne
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
historia
(1)
igrzyska paraolimpijskie
(1)
jakość życia
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
pedagogika
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
praca
(1)
prawo
(1)
proteza
(1)
psychologia
(1)
rehabilitacja geriatryczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rodzina
(1)
sport
(1)
sport niepełnosprawnych
(1)
start zawodowy
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
terapia zajęciowa
(1)
uzdrowisko
(1)
włączanie społeczne
(1)
zatrudnienie
(1)
8 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka niniejsza nie jest w pełni tego słowa podręcznikiem opisującym podstawy rehabilitacji. Jest sumą ustrukturyzowanej wiedzy na temat tendencji w procesie usprawniania osób z różnymi typami i stopniami niepełnosprawności. Jest zbiorem studiów nad kwestiami założeń aksjologiczno-teleologicznych procesu usprawniania. Przedłożone opracowanie jest formą spotkania przeszłości z teraźniejszością i przyszłością. Pokazuje raczej procesualność przeobrażeń niż ich radykalność. Analizy założeń rehabilitacji sięgają do jej podstaw konstruowanych w latach 60. XX wieku, ale uwzględniają wyzwania XXI wieku i omawiają modele niepełnosprawności istniejące w dobie ponowoczesnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15651.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skompliowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12787.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 1429-8627 ; nr 9)
Bibliografia strony 79-86.
Celem pracy Rola sportu w procesie kompleksowej rehabilitacji polskich uczestników igrzysk paraolimpijskich jest zbadanie znaczenia sportu inwalidów w leczniczej, społecznej i zawodowej rehabilitacji osób niepełnosprawnych — reprezentantów Polski, uczestników Igrzysk Olimpijskich Inwalidów. Większość opracowań z zakresu rehabilitacji poprzez sport dotyczy głównie rozważań teoretycznych, nie zawsze znajdujących odzwierciedlenie w praktyce. Również Rejzner (1985) twierdzi, że w dotychczasowym rozwoju rehabilitacji w naszym kraju ujawnia się znaczne odstępstwo między założeniami teoretycznymi, a ich praktyczną realizacją. W związku z nielicznymi opracowaniami o charakterze praktycznym i wdrożeniowym przeprowadzono badania osób niepełnosprawnych, które przechodząc kolejne etapy rehabilitacji (od szpitalnej poprzez sanatoryjną do ambulatoryjnej) kontynuują usprawnianie poprzez sport, a dzięki najlepszym wynikom sportowym otrzymali szczególne wyróżnienie — reprezentowanie Polski na Igrzyskach Olimpijskich Inwalidów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19007.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 786-823, netografia trony: 826-838, wykaz aktów prawnych strony: 824-825.
HISTORIA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI. GENEZA I ROZWÓJ REHABILITACJI, POMOCY TECHNICZNYCH ORAZ WSPARCIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI MARCINA GARBATA to kompendium wiedzy na temat tej sfery ludzkiego życia, która przez wieki stanowiła swoiste tabu i dopiero na przełomie XIX i XX stulecia doczekała się otwartej debaty społecznej, analiz oraz prób rozwiązania najbardziej palących problemów. Dokonując historycznej kwerendy, autor przedstawia ewolucję rozumienia pojęcia niepełnosprawności na przestrzeni kilku tysiącleci, a także wpływ społecznej percepcji na stosunek państwa, Kościoła oraz mas do osób z niepełnosprawnościami i, co za tym idzie, na ich pozycję w szeroko rozumianym środowisku. Bada dzieje społecznej i medycznej rehabilitacji, losy wynalazków technicznych, a także rozwiązań prawnych ułatwiających jak najpełniejsze funkcjonowanie w otoczeniu pełnym barier i stereotypów. Przybliża sylwetki tych, którzy przez swą ofiarną pracę, często pozostającą w ukryciu, starali się ulżyć niepełnosprawnym w okresach najmniejszego zrozumienia społecznego, oraz osób, których wynalazki i odkrycia stanowiły kamienie milowe na drodze do współczesnych standardów wyznaczających jak najwyższy stopień integracji w każdej sferze życia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17972 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19504.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19503.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz aktów prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", ujęty w programie studiów pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezbędną literaturę i wybrania z niej zagadnień istotnych z punktu widzenia przyszłego pedagoga. Autorzy książki Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym piszą, że "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w związku z czym dostęp do niej jest dość utrudniony"‘. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawiło się wiele książek, które mają charakter syntez i dotyczą różnych aspektów rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy należy ustalić dla studentów pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni być zapoznani, jako szczególnie ważnymi w przyszłej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepełnosprawności, jej interpretowanie - to problemy szczególnie istotne w wyróżnianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-społecznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again