Sorting
Source
Books
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Status
only on-site
(9)
available
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Author
Barłóg Krystyna
(2)
Tłuczek-Tadla Ewa
(2)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Brańka Zofia
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Krahe Barbara (1955- )
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Sędek Andrzej
(1)
Żak Maria
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Slovak
(1)
Slovenian
(1)
Subject
AGRESYWNOŚĆ
(4)
PRZEMOC
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(2)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Subject: time
2001-0
(2)
1989-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Słowo kluczowe
przemoc w szkole
(9)
agresja
(8)
przemoc
(6)
przemoc w rodzinie
(6)
niedostosowanie społeczne
(3)
przeciwdziałanie przemocy
(3)
mobbing
(2)
przemoc seksualna
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
agresja elektroniczna
(1)
autoagresja
(1)
cyberprzestępczość
(1)
dewiacje
(1)
diagnoza resocjalizacyjna
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dozór elektroniczny
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko maltretowane
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
kara
(1)
kara pozbawienia wolności
(1)
klasa szkolna
(1)
kurator sądowy
(1)
mediacja
(1)
metodologia
(1)
nieletnie matki
(1)
placówka resocjalizacyjna
(1)
probacja
(1)
prostytucja nieletnich
(1)
przemoc medialna
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przemoc wobec dziecka
(1)
przestępczość
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
psychoprofilaktyka
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
resocjalizacja
(1)
resocjalizacja penitencjarna
(1)
rodzinny dom dziecka
(1)
rzeczywistość wirtualna
(1)
samobójstwo
(1)
schronisko dla nieletnich
(1)
sieroctwo
(1)
stalking
(1)
szkoły
(1)
terapia
(1)
trening skuteczności nauczyciela
(1)
uczeń
(1)
uczeń agresywny
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zakład poprawczy
(1)
zespół Munchhausena
(1)
środki odurzające
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Agresja jest obecnie zjawiskiem powszechnym, ponadkulturowym, obejmującym wszystkie środowiska społeczne i grupy wiekowe. Tom pierwszy dwutomowej pracy zbiorowej obejmuje zagadnienia agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży szkolnej oraz w instytucjach społeczno opiekuńczych. Zawarte w książce artykuły mają charakter refleksyjny, etymologiczny, etiologiczny, diagnostyczny i studyjno-projekcyjny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3868.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Społeczna / "Astrum")
Tyt. oryg.: Social psychology of aggression
Bibliogr. s. 223-246 i przy rozdz. Indeksy.
Agresja i przemoc stanowią bardzo poważny problem społeczny. Książka w sposób kompleksowy, wielostronny i wyczerpujący - na poziomie zarówno jednostkowym, jak i grupowym oraz społecznym przedstawia zagadnienie agresji. Pomimo rozległości problematyki tekst jest zwarty, wolny od powtórzeń, pisany w sposób wartki i interesujący. Książka cechuje się licznymi walorami dydaktycznymi, takimi jak kompetencja i kompletność wykładu, jasny język, przejrzystość struktury i prezentacja całości współczesnego i klasycznego podejścia psychologii społecznej do problematyki agresji i przemocy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3907.VI.12 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3906.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 6, R. 2013)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka prezentuje nowe, rozszerzające się obszary zjawiska agresji i przemocy. Została podzielona na pięć części. Pierwsza część zawiera wspólczesne i historyczne rozważania dotyczące brutalizacji działań przestępczych w Polsce, mozliwości oddziaływań prewencyjnych, agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży w róznych środowiskach. Część druga prezentuje teksty dotyczące interdyscyplinarnych aspektów zjawiska agresji i przemocy z uwzględnieniem nowych obszarów problemów doby współczesnej. Zagadnienia dotyczące przemocy i agresji wśród młodzieży stanowią tematykę trzeciej części. Czwarta i ostatnia część dotyczy obecności zjawiska przemocy i agresji w środkach masowego przekazu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15111.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Książka stanowi wieloaspektowe spojrzenie na zagadnienie agresji. Problemy będące przedmiotem rozważań autorów publikacji uwzględniają po pierwsze występowanie agresji jako zjawiska społecznego, z drugiej zaś strony, w oparciu o badania empiryczne, ukazują negatywny wpływ zachowań agresywnych na jednostkę i społeczeństwo. Ksiażka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, zwłaszcza do rodziców, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zajmujących się profesjonalnie profilaktyką i pomocą socjalną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6908.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 7, R. 2013)
Bibliogr. przy pracach.
Monografia jest próbą diagnozy problemów agresji i przemocy oraz mozliwości oddziaływań w zakresie profilaktyki, opieki, pomocy, wsparcia. została podzielona na cztery części. W pierwszej części zamieszczono rozważania teoretyczne oraz aktualne wyniki badań dotyczące przemocy i agresji wśród dzieci i młodzieży. Część druga omawia aspekty pracy nauczyciela w sytuacjach stosowania przemocy i agresji wśród uczniów oraz z młodzieżą z problemami w zachowaniu. Część trzecia zawiera kwestie teoretyczne dotyczące przyczyn, rozpoznawania, specyfiki agresji i przemocy, zapobiegania ich powstawaniu oraz wyniku badań ukazujące zjawisko przemocy wobec dziecka. Ostatnia część poświęcona jest analizie uwarunkowań sprzyjających przejawianiu przez dzieci agresji i przemocy w ich róznych środowiskach życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15110.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy ref.
Agresja jest obecnie zjawiskiem powszechnym, ponadkulturowym, obejmującym wszystkie środowiska społeczne i grupy wiekowe. Tom drugi dwutomowej pracy zbiorowej zawiera artykuły o charakterze refleksyjnym, etymologicznym, etiologicznym, diagnostycznym i studyjno-projekcyjnym. Zawiera artykuły zaprezentowane w ramach konferencji naukowej "Agresja i przemoc we współczesnym świecie". Zawarta w książce problematyka obejmuje zjawisko przemocy wewnątrzrodzinnej, agresji i przemocy w szkołach podstawowych, średnich i policealnych oraz aspekt profilaktyki i terapii agresji i przemocy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3869.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Classroom discipline and management, 2004.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Prezentowana książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród nich teorie psychologiczne, psychiatryczne i psychoterapeutyczne. Relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Autor pokazuje również, jak prawidłowo kierować klasą w kilku aspektach: relacji między nauczycielem a uczniami, czasu i przestrzeni. Napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11286.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12391.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest wielowymiarowym i wieloaspektowym spojrzeniem na problematykę niedostosowania społecznego i przestępczości osób w wieku 13-17 lat, określanych w prawie mianem nieletnich. Jest to spojrzenie tak na genezę i formy tych społecznych zaburzeń funkcjonowania, jak i przede wszystkim na istniejące i możliwe formy profilaktyki i resocjalizacji z wykorzystaniem intedyscyplinarnego podejścia teoretycznego i zróżnicowanych możliwości praktycznych. Praca składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje prawne i instytucjonalne aspekty resocjalizacji nieletnich. Część druga dotyczy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku otwartym, zaś część trzecia ukazuje elementy profilaktyki szkolnej, gdyż w ostatnich latach można zaobserwować wzrost licznby podejmowanych działań profilaktycznych w zakresie problematyki agresji, przemocy, przestępczości wśród dzieci i młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12500.VI.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy hasłach.
Praca ma szczególny charakter, stanowi bowiem wyjątkowo starannie wykonane opracowanie 67 haseł z kręgu społecznego niedostosowania, przestępczości oraz resocjalizacji. W opisie wymienionych problemów znajdujemy najważniejsze dane dotyczące sposbów ich rozumienia i wykorzystania danych teoretycznych w praktyce. Poszczególne zagadnienia zostały omówione w bardzo czytelny i uporządkowany sposób, stąd nawet dla dopiero poznającego problematykę resocjalizacyjną Czytelnika książka będzie stanowić niezastąpiony przewodnik w rozpoznawaniu meandrów tej dziedziny wiedzy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13571.I.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again