Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(5)
available
(2)
unknown
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Author
Dominik Piotr (technolog żywności)
(2)
Orłowski Dominik
(2)
Dyrda-Maciałek Sylwia
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Lewandowski Henryk Jan
(1)
Petrecka Beata
(1)
Puchnarewicz Elżbieta
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Woźniczko Magdalena
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
English
(1)
Subject
KUCHNIA REGIONALNA
(3)
Kuchnia regionalna
(2)
PRODUKT REGIONALNY
(2)
Turystyka kulinarna
(2)
Dziedzictwo kulinarne
(1)
Gastronomia
(1)
Kształcenie
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
TURYSTYKA
(1)
TURYSTYKA KULINARNA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
POLSKA
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Domain
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
kuchnia regionalna
(6)
turystyka kulinarna
(4)
produkt regionalny
(2)
produkt turystyczny
(2)
Grupa Wyszehradzka
(1)
Unia Europejska
(1)
agroturysta
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
cloud computing
(1)
dziedzictwo kulturowe
(1)
edukacja
(1)
gastronomia
(1)
kapitał społeczny
(1)
kuchnia polska
(1)
odnawialne źródła energii
(1)
polityka regionalna
(1)
produkt tradycyjny
(1)
produkty regionalne
(1)
region turystyczny
(1)
rozwój regionalny
(1)
ruch graniczny
(1)
samorząd terytorialny
(1)
street food
(1)
tradycja
(1)
transgraniczność
(1)
turystyka biznesowa
(1)
turystyka kulturowa
(1)
turystyka wiejska
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Monografie / Akademia Finansów i Biznesu Vistula)
Materiały z konferencji naukowej pt.: Edukacyjna rola turystyki kulinarnej w rozwoju regionalnym, 22-23 października 2020 r., Warszawa.
Bibliografie, netografie przy referatach.
Przekazując Czytelnikom niniejsze opracowanie, autorzy wyrażają nadzieję, że poruszają istotną tematykę nie tylko z punktu widzenia turystyki czy nauki o kulinariach, ale również, a może przede wszystkim, kulturoznawstwa, socjologii, marketingu usług, a zwłaszcza edukacji. Opracowanie poświęcone jest edukacyjnej roli turystyki kulinarnej w rozwoju regionalnym. Wśród zawartych zagadnień znalazły się tematy poświęcone zarówno naukowemu wymiarowi turystyki kulinarnej i tematów jej pokrewnych, jak również sprawozdania z praktycznej realizacji projektów poświęconych edukacyjnym aspektom turystyki kulinarnej. z Przedmowy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23880.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie / Akademia Finansów i Biznesu Vistula)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Monografia jest wynikiem wielowymiarowych badań i analiz prowadzonych w obszarze turystyki kulinarnej, gdzie starannie zgłębiamy, jak ta forma podróży może wspierać cele zrównoważonego rozwoju. Odkrywamy, że turystyka kulinarna to nie tylko eksploracja smaków i zapachów, ale także szansa na tworzenie społecznych, ekologicznych i ekonomicznych korzyści dla odwiedzanych miejsc.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23944.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23943.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 123-125.
Regionalny produkt kulinarny mieści się w promocji dziedzictwa kulinarnego poszczególnych gospodarstw domowych i ich rodzinnej tradycji żywieniowej. Następnie przenosi się on na środowisko regionalne, narodowe i dociera swą odmiennością na krańce świata. Wszystkie zakątki świata mogą pochwalić się różnymi niesamowitymi potrawami, które często stanowią tabu kulturowe w konsumpcji. Przyrządzane bywają na rozmaite, czasem naprawdę dziwne sposoby. Współczesne publikaq"e, skupiające się najczęściej na nadzwyczaj kolorowych obrazkach, niestety nie pokazują potraw stanowiących tajemnice narodów pod względem zawartości, techniki i sposobu sporządzania, a także warunków spożywania, np. na cmentarzu czy w buszu. Świat w dobie Internetu jeszcze długo nie będzie miał możliwości poznania kulturowej różnorodności kuchni świata, a w tym regionalnego dziedzictwa kulinarnego, które jest ważnym produktem turystycznym przyciągającym swoistą odmiennością zainteresowanych gości - podróżników, pragnących poznać odmienność kulinarną regionu. W opracowaniach krajowych odnosimy się do poszczególnych województw, natomiast mówiąc o produkcie regionalnym należy wyjść poza granice Polski czy Europy mając na względzie zainteresowania turystów z różnych stron świata. Warto wypromować ofertę, która - z jednej strony oryginalna regionalnie - będzie akceptowalna i interesująca jako atrakcja kulinarna dla turystów z krajów odmiennych kulturowo - klimatycznie, obyczajowo i religijnie. Tę zasadę powinni poznać uczniowie w czasie szkolenia, a także kucharze i restauratorzy promujący w zakładach swoje oryginalne specjalności. Tak przygotowana oferta powinna również promować tereny wiejskie, które są kolebką tradycji kulinarnych i ekologicznego pozyskiwania żywienia. Promocja danego rejonu poprzez produkt regionalny stawia przed nami jeszcze wiele pytań, a zastosowanie i promocja właściwego produktu w tworzeniu i organizacji zakładów folklorystycznych odgrywa istotną rolę w stworzeniu oferty, pozwalającej pozyskać konsumentów - turystów z różnych stron świata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15308.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 247-[256].
Turystyka kulinarna, jako jeden z ważniejszych segementów turystyki, w ostatnich latach rozwija się dynamicznie. Coraz więcej turystów jest zainteresowanych poznawaniem kuchni i tradycji kulinarnych osób w innych krajach czy regionach, próbując charakterystycznych produktów żywnościowych i potraw. Pozwala na to szybko rozwijająca się gastronomia, zapewniająca mieszkańcom i turystom możliwość konsumpcji tradycyjnych posiłków, często również w autentycznej oprawie. Wyjątkowa i oryginalna oferta gastronomiczna może wspomagać rozwój miejscowości pozbawionych walorów przyrodniczych czy kulturowych. Autorzy przedstawili m.in.: istotę turystyki kulinarnej, znaczenie gastronomii w turystyce, sztukę kulinarną, rodzaje i formy organizacji turystyki kulinarnej, kuchnię polską i jej tradycje żywieniowe, kuchnie regionalne w Polsce, tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe w Polsce oraz ich ochronę w Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15054.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15954.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tom poświęcony jest rozmaitym aspektom turystyki kulturowej w miejscach i na obszarach o różnym natężęniu ruchu turystycznego. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy obejmuje rolę dziedzictwa kulturowego w rozwoju turystyki w regionach. W drugim rozdziale zamieszczono materiały z badań odnoszących się do turystyki kulturowej na poziomie lokalnym. Osobne miejsce zajmują rozważania poświęcone badaniom kulturowym w regionalnej turystyce kulinarnej. Rozdział czwarty jest również w znacznej mierze powiązany z kulinariami, odnosi się bowiem do technologii i produktów kuchni regionalnych jako ważnego komponentu turystyki kulinarnej. Ostatnia część opracowania zawiera rozważania o nowych możliwościach rozwoju turystyki kulturowej w regionach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12533.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Niniejsza publikacja składa się z czterech części, z których każda obejmuje inny aspekt funkcjonowania współczesnej Europy oraz inny obszar jej wyzwań. Autorzy chcieli przedstawić w ten sposób różnorodność, często powiązanych ze sobą zagadnień, ukazując płaszczyznę polityczną, wymiar społeczny oraz gospodarczy, ze szczególnym uwzględnienim działań w zakresie turystyki. Ze względu na fakt, że monografia ukazuje Europę jako niezwykle interesujący przedmiot badań o charakterze interdyscyplinarnym, wierzymy, że sięgający po tę lekturę, niezależnie od zainteresowań i dyscyplin naukowych, które reprezentują, znajdą w niej bogaty, wieloobszarowy obraz Polski i jej miejsca we współczesnej Europie, problemów z jakimi musi sie zmierzyć oraz wyzwań, które przed nią stoją.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16967.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again