PRODUKT REGIONALNY
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Kruczek Zygmunt
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Lewandowski Henryk Jan
(1)
Majewski Janusz
(1)
Orłowski Dominik
(1)
Palich Piotr (1951- )
(1)
Woźniczko Magdalena
(1)
Zdon-Korzeniowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
PRODUKT REGIONALNY
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
produkt regionalny
(5)
produkt turystyczny
(3)
kuchnia regionalna
(2)
organizacja turystyczna
(2)
przestrzeń turystyczna
(2)
region
(2)
region turystyczny
(2)
ruch turystyczny
(2)
strategia rozwoju
(2)
turystyka
(2)
zarządzanie
(2)
agroturystyka
(1)
kuchnia polska
(1)
polityka regionalna
(1)
produkt tradycyjny
(1)
promocja
(1)
tradycja
(1)
turystyka kulinarna
(1)
turystyka wiejska
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Regiony turystyczne / Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony. - Kraków : Proksenia, 2010. - 222 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 213-222.
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9838 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9837.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11374.XXI.1 [Czytelnia B], 11375.XXI.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-297.
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14408.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15309.XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-125.
Regionalny produkt kulinarny mieści się w promocji dziedzictwa kulinarnego poszczególnych gospodarstw domowych i ich rodzinnej tradycji żywieniowej. Następnie przenosi się on na środowisko regionalne, narodowe i dociera swą odmiennością na krańce świata. Wszystkie zakątki świata mogą pochwalić się różnymi niesamowitymi potrawami, które często stanowią tabu kulturowe w konsumpcji. Przyrządzane bywają na rozmaite, czasem naprawdę dziwne sposoby. Współczesne publikaq"e, skupiające się najczęściej na nadzwyczaj kolorowych obrazkach, niestety nie pokazują potraw stanowiących tajemnice narodów pod względem zawartości, techniki i sposobu sporządzania, a także warunków spożywania, np. na cmentarzu czy w buszu. Świat w dobie Internetu jeszcze długo nie będzie miał możliwości poznania kulturowej różnorodności kuchni świata, a w tym regionalnego dziedzictwa kulinarnego, które jest ważnym produktem turystycznym przyciągającym swoistą odmiennością zainteresowanych gości - podróżników, pragnących poznać odmienność kulinarną regionu. W opracowaniach krajowych odnosimy się do poszczególnych województw, natomiast mówiąc o produkcie regionalnym należy wyjść poza granice Polski czy Europy mając na względzie zainteresowania turystów z różnych stron świata. Warto wypromować ofertę, która - z jednej strony oryginalna regionalnie - będzie akceptowalna i interesująca jako atrakcja kulinarna dla turystów z krajów odmiennych kulturowo - klimatycznie, obyczajowo i religijnie. Tę zasadę powinni poznać uczniowie w czasie szkolenia, a także kucharze i restauratorzy promujący w zakładach swoje oryginalne specjalności. Tak przygotowana oferta powinna również promować tereny wiejskie, które są kolebką tradycji kulinarnych i ekologicznego pozyskiwania żywienia. Promocja danego rejonu poprzez produkt regionalny stawia przed nami jeszcze wiele pytań, a zastosowanie i promocja właściwego produktu w tworzeniu i organizacji zakładów folklorystycznych odgrywa istotną rolę w stworzeniu oferty, pozwalającej pozyskać konsumentów - turystów z różnych stron świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15308.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka koncentruje się na zjawsiku wiejskiego produktu turystycznego. Składa się z dwóch częśći: pierwszą tworzą artykuły naukowe poświęcone analizie poduktowego podejścia w turystyce wiejskiej, druga to komunikaty o zróżnicowanej tematyce, w większości dotyczącej także produktu turystycznego. Publikacja podejmuje również termat roli Internetu w marketingu wiejskiego produktu turystycznego oraz przedstawia informacje dotyczące międzynarodowych targów AGROTRAVEL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13403.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Na polskim rynku turystycznym podejmowane są liczne inicjatywy mające na celu motywowanie przedsiębiorców i wspieranie ich w działaniach prowadzących do tworzenia markowych produktów. Tworzenie markowych produktów turystycznych jest procesem długotrwałym, wymagającym współdziałania administracji państwowej, regionalnej i lokalnej. W opracowaniu przedstawiono wiele artykułów, w których autorzy przedstawiają własne poglądy dotyczące: kreacji produktów markowych, rynkowego wizerunku wiejskiego produktu turystycznego, determinantów rozwoju produktów markowych w turystyce wiejskiej, dziedzictwa kulturowego jako składnika marki regionalnej oraz turystyki wiejskiej jako elementu polskiej marki turystycznej. Niniejsza monografia podejmuje próbę usystematyzowania wymienionych zagadnień. Szczególną uwagę zwrócono na znaczenie marki produktu turystycznego w podniesieniu atrakcyjności turystycznej regionu, a tym samym jego rozwoju społeczno-kulturowego i ekonomicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9928.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-[256].
Turystyka kulinarna, jako jeden z ważniejszych segementów turystyki, w ostatnich latach rozwija się dynamicznie. Coraz więcej turystów jest zainteresowanych poznawaniem kuchni i tradycji kulinarnych osób w innych krajach czy regionach, próbując charakterystycznych produktów żywnościowych i potraw. Pozwala na to szybko rozwijająca się gastronomia, zapewniająca mieszkańcom i turystom możliwość konsumpcji tradycyjnych posiłków, często również w autentycznej oprawie. Wyjątkowa i oryginalna oferta gastronomiczna może wspomagać rozwój miejscowości pozbawionych walorów przyrodniczych czy kulturowych. Autorzy przedstawili m.in.: istotę turystyki kulinarnej, znaczenie gastronomii w turystyce, sztukę kulinarną, rodzaje i formy organizacji turystyki kulinarnej, kuchnię polską i jej tradycje żywieniowe, kuchnie regionalne w Polsce, tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe w Polsce oraz ich ochronę w Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15054.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15954.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-213.
W niniejszym opracowaniu autorka przedstawiła metodykę kształtowania regionalnych produktów turystycznych oraz działań podejmowanych przez podmioty odpowiedzialne za ich współtworzenie. Szczegółowo omówiła wymogi Unii Europejskiej stawiane polskim regionom w zakresie budowy i rozwoju produktów turystycznych, a także podstawy i uwarunkowania rozwoju tych produktów w Polsce. Szczególną uwagę poświęciła kwestii prawidłowego definiowania pojęcia regionalnego produktu turystycznego. Na podstawie badań empirycznych autorka dokonała diagnozy stanu rozwoju regionalnych produktów turystycznych w Polsce oraz identyfikacji działań podejmowanych w poszczególnych województwach przez polskie władze samorządowe w zakresie kształtowania tych produktów. Książka jest adresowana nie tylko do osób studiujących problematykę zarządzania turystyką, ale również do praktyków, ludzi odpowiedzialnych za stymulowanie rozwoju na poziomie gmin, regionów czy poszczególnych miejscowości, a więc pracowników instytucji publicznych działających w sferze turystyki, w tym administracji rządowej, samorządowej oraz organizacji społecznych propagujących rozwój turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8033 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8032.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9388.XX.5 [Czytelnia B], 9387.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej