Sorting
Source
Books
(11)
Form of Work
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(11)
available
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Bandura Ewa
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chłopicki Władysław
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Ostafiński Witold
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Wiśniewski Daniel (1978- )
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Żak Maria
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
English
(1)
Ukrainian
(1)
Subject
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
Edukacja międzykulturowa
(2)
JĘZYKI
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(2)
EMIGRACJA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
KULTURA
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Subject: place
POLSKA
(2)
NIEMCY
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja międzykulturowa
(11)
wielokulturowość
(4)
edukacja regionalna
(2)
globalizacja
(2)
język obcy
(2)
migracje
(2)
mniejszość narodowa
(2)
nauczanie
(2)
społeczeństwo wielokulturowe
(2)
Unia Europejska
(1)
dydaktyka
(1)
dzieci
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
hermeneutyka
(1)
innowacje
(1)
integracja europejska
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
językoznawstwo
(1)
kapitał społeczny
(1)
kompetencje interkulturowe
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
konkurencyjność
(1)
kreatywność
(1)
kultura
(1)
logistyka gospodarcza
(1)
media masowe
(1)
mobbing
(1)
nauczyciel
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ojcostwo
(1)
pedagogika społeczna
(1)
ponowoczesność
(1)
potrzeby kulturowe
(1)
praca domowa
(1)
prasa
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przepływ kapitału
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzina
(1)
rynek pracy
(1)
różnice kulturowe
(1)
semantyka
(1)
socjolongwistyka
(1)
społeczeństwo
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
szkoły
(1)
teatr
(1)
terroryzm
(1)
tożsamość kulturowa
(1)
turystyka
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie wielokulturowe
(1)
zagrożenia społeczne
(1)
zmiana społeczna
(1)
zróżnicowanie kulturowe
(1)
żywność modyfikowana genetycznie
(1)
11 results Filter
Book
In basket
Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej...
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19724.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja skierowana jest do studentów pedagogiki, socjologii, nauczycieli-praktyków oraz decydentów oświatowych, by mogli postrzegać oświatę nie tylko w wymiarze instytucjonalnym, ale także w kontekście uwarunkowań społecznych, kulturowych i etnicznych w zmieniającym się świecie. W książce zawarte są treści mające na celu ukazanie tego, co jest wymagane od szkoły w dobie globalizacji. Jakie zmiany tożsamości przechodzi młody człowiek, aby przystosować się do zmieniających warunków życia w otaczającym go społeczeństwie. Dowiadujemy się, jak wygląda kształtowanie zarówno otwartych, jak i krytycznych postaw społecznych wobec dokonujących się przemian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16130.VI.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 10, r. 2014.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. przy pracach.
poświęcony został wybranym dylematom i efektom edukacji w przestrzeni wielokulturowej, a więc zagadnieniu niezwykle istotnemu we współczesnej pedagogice, także ze względu na swój aspekt i walor prakseologiczny. Autorzy kilkunastu zamieszczonych tu artykułów podejmują przede wszyst-kim – z różnej optyki badawczej i z odmiennej często perspektywy empirycznych doświadczeń – próbę odpowiedzi na pytanie, jak w obliczu pogłębiającej się globa-lizacji, zawiłości komunikacji międzykulturowej oraz anonimowości spowodowanej masową produkcją i światową dystrybucją rozmaitych wytworów kulturowych, zro-zumieć wartość i doniosłość nauczania pluralizmu kulturowego, zakładającego istnienie wielu odrębnych i niezależnych paradygmatów, czynników, postaw i reguł.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15417.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Język a Komunikacja 13)
Bibliogr. s. 315-329. Indeks.
Książka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce pośrednictwa interkulturowego w dydaktyce językowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpująco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podając uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opierając się na ważnych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane są na podstawie przeprowadzonych badań i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce językowej osadzona jest w realiach polskich, chociaż książka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok części teoretycznej, część empiryczna zawiera bogaty materiał praktycznych sugestii i rozwiązań dydaktycznych w przygotowaniu uczniów języka obcego do komunikacji interkulturowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Język a Komunikacja ; 19)
Nazwy aut. na s. [357]. Na grzb. wyłącznie tyt. serii. Materiały z konf. "Język trzeciego tysiąclecia IV", 9-11 marca 2006 r., Kraków.
Bibliogr. przy rozdz.
Tom zawiera artykuły, które stanowią dobry przegląd tej fascynującej, interdyscyplinarnej dziedziny, obejmującej zarówno refleksję teoretyczną, badania leksykograficzne, analizy tekstów pisanych i mówionych, jak i zastosowania w edukacji. W szczególności warto zwrócić uwagę na obiecujący nurt badań wykorzystujący osiągnięcia międzykulturowej psychologii społecznej spod znaku Hofstedego, jak też metodologię pragmalingwistyczną i socjolingwistyczną, obok tradycyjnych opracowań kontrastywnych - semantycznych, leksykograficznych i składniowych. Mocno zaznacza się tu językoznawstwo kognitywne, które szeroko zakreślając obszar zastosowań swoich podstawowych założeń, znakomicie wpisuje się w badania kulturowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13198.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 9, R. 2013)
Książka poświęcona jest współczesnym wyzwaniom edukacji wielokulturowej. Całość została podzielona na pięć części. Pierwsza część ukazuje instytucjonalny charakter edukacji wielokulturowej z jej najważniejszym podmiotem, tj. nauczycielem, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli języków obcych. Część druga skupia się na problematyce postawy Kościoła wobec wielokulturowości. Część trzecia porusza zagadnienia edukacji regionalnej i współczesnych mediów w kontekście edukacji wielokulturowej. Część czwarta zawiera materiały ukazujące funkcjonowanie kulturowe wybranych mniejszości narodowych w wybranych krajach Europy (Romowie, Polacy w Irlandii). Ostatnia część książki ujmuje problematykę edukacji wielokulturowej w kontekście zarówno Uniwersytetów Trzeciego Wieku, jak również rozwijania zdolności językowych uczniów klas I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15112.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
"Książka to wybór tekstów dotyczących różnych problemów współczesnego środowiska życia. Jej celem jest też ukazanie niektórych nowych zjawisk, procesów i zmian, które stały się bądź stają trwałymi elementami współczesnego świata. Zgromadzone artykuły zostały umieszczone w sześciu częściach, a ich treść utrzymana jest w następujących obszarach: zjawiska i problemy społeczne szczególnie eksponowane przez pedagogikę społeczną; różnorodność i wieloznaczność cech współczesnego świata; doświadczenia aktorów ponowoczesnej codzienności, a w tym konsekwencje zmian dotyczące życia rodzinnego, rodzicielskiego, społecznego, kulturowego szczególnie w dobie powszechnych przemieszczeń i tworzenia się społeczności wielokulturowych. Każda część pracy rozpoczyna się wprowadzeniem opracowanym przez redaktora publikacji, którego intencją było ukazanie szerokiego kontekstu problematyki zawartej w poszczególnych opracowaniach." (fragment Słowa wstępnego)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12428 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12427.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11510.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie - Prace zbiorowe / Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu)
Tekst częśc. w jęz. ang., niem.
Globalizacja jest zjawiskiem, które dominuje w opisie obecnej rzeczywistości międzynarodowej dokonanym przez przedstawicieli nauki o stosunkach międzynarodowych, lecz jej zakres znaczeniowy nie jest jednoznacznie określony. Różnorodność sposobów definiowania tego pojęcia dorównuje popularności oraz częstotliwości jego stosowania. Niewątpliwie główną przyczyną jest złożoność, wielowymiarowość globalizacji i brak wyraźnych granic jej zakresu, co w zasadzie uniemożliwia skonstruowanie spójnej, jednoznacznej definicji, uwzględniającej wszystkie istotne elementy. Dlatego też naukowcy, politycy czy dziennikarze publikujący swoje teksty związane z procesami globalizacyjnymi zachodzącymi w sferze stosunków międzynarodowych poruszają szereg kwestii społecznych, ekonomicznych, ekologicznych i politycznych, a także wiele innych, które podkreślają znaczenie tych procesów w światowej gospodarce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10778.XII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again