Sorting
Source
Books
(10)
Form of Work
Książki
(9)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(9)
available
(6)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Author
Bała Paweł (1982- )
(1)
Ficek Ewa
(1)
Gołuchowski Jerzy (1953- )
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Konieczna Dorota
(1)
Krzemińska Dorota
(1)
Kwiatkowska Anna (psycholog)
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Nieznański Edward (1938- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Rudnicki Paweł
(1)
Sujkowska-Sobisz Katarzyna
(1)
Tomanek Roman
(1)
Wielomski Adam (1972- )
(1)
Witosz Bożena
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna (1979- )
(1)
Świętorzecka Kordula
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
English
(1)
Slovak
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Komunikacja społeczna
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
DYSKURS (filoz.)
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
FILOZOFIA
(1)
Internet
(1)
PAŃSTWO
(1)
PEDAGODZY
(1)
POLITYKA
(1)
PRAWO
(1)
Polityka
(1)
ROZMOWA
(1)
Relacje międzygrupowe
(1)
Socjologia
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Wielokulturowość
(1)
Życie codzienne
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
dyskurs
(5)
dyskurs medialny
(3)
dyskurs polityczny
(2)
dyskurs społeczno-polityczny
(2)
media
(2)
antropologia polityczna
(1)
dedukcja filozoficzna
(1)
definicje
(1)
dyskurs etniczny
(1)
dyskurs ideologiczny
(1)
dyskurs kulturowy
(1)
faszyzm
(1)
filozofia
(1)
ideologia polityczna
(1)
język
(1)
kod językowy
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
komunikacja medialna
(1)
komunikacja sieciowa
(1)
konserwatyzm
(1)
konstytucja
(1)
legitymizacja
(1)
liberalizm
(1)
marksizm
(1)
migracja
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
odpowiedzialność dziennikarza
(1)
odpowiedzialność mediów
(1)
państwo
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika ogólna
(1)
polityka
(1)
polityka państwa
(1)
porozumiewanie się
(1)
prawa człowieka
(1)
proces akulturacji
(1)
relacje międzyludzkie
(1)
rewolucja
(1)
różnorodność
(1)
socjaldemokracja
(1)
ustrój
(1)
wielokulturowość
(1)
życie codzienne
(1)
10 results Filter
Book
In basket
Materiały z VII Ogólnopolskiej Konferencji Zespołu Pedagogiki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, 28-20 września 2009 r., Ciechocinek.
Bibliogr. przy ref.
Autorów tekstów łączy namysł nad szeroko pojmowaną społeczną praktyką edukacyjną w warunkach radykalnej zmiany kulturowej, której skutkiem są także zmiany w statusie naukowym i dydaktycznym pedagogiki jako dyscypliny naukowej i dziedziny wiedzy. Kolejne artykuły zostały włączone w następujące obszary problemowe: problemy współczesnej pedagogiki, dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej, osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji, teoretyczność i praktyczność w kreowaniu społecznej praktyki edukacyjnej, idee i ideologie współczesnej praktyki edukacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12212.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Pytania o dyscyplinę pojawiają się cyklicznie, w związku z kolejnymi znaczącymi społecznie datami. Swoiste podsumowania - próby odpowiedzi na nie - są niezbędną podstawą wszelkich prognoz, w tym dotyczących pedagogiki jako dyscypliny naukowej. Praca zbiorowa ukierunkowuje na wielowątkową refleksję humanistyczną, sytuującą pedagogikę w kontekście teraźniejszym i przyszłym - z uwzględnieniem przeszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12227.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 311-320.
Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9114.VI.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10742.VI.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [267]. Indeksy.
Autorzy próbują badać podstawy analizy dyskursu filozoficznego: analizę logiczną i rozbiór z pomocą aparatury logicznej na konkretnych przykładach wypowiedzi filozoficznych zaczerpniętych z "Historii Filozofii" Władysława Tatarkiewicza.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11448.II.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 227-232.
"Publikacja dr Doroty Krzemińskiej porusza zagadnienia, którym w literaturze pedagogiki specjalnej poświęcono niewiele uwagi. Kwestia porozumiewania się osób z niepełnosprawnością intelektualną traktowana była dotychczas głównie w kontekście trudności i deficytów komunikacyjnych. W pewnym sensie praca ta jest zaprzeczeniem, a przynajmniej podaniem w wątpliwość jednoznacznej tezy o trudnościach osób z niepełnosprawnością intelektualną do wyrażania swoich myśli i rozumienia innych. [...] We wnioskach z badań Dorota Krzemińska podważa ugruntowane przekonanie, że opóźnienie czy utrudnienie mowy osób głębiej upośledzonych uniemożliwia im komunikowanie się z innymi, w tym też współkonstruowanie dyskursu. W swoich badaniach krok po kroku wykazuje, że osoby te, pomimo ograniczonego kodu językowego, są w stanie przekazywać treści pozwalające odbudowywać wiedzę o rzeczywistości, w której żyją i którą kreują." prof. zw. dr hab. Amadeusz Krause (fragment recenzji)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 175-184.
Podręcznik zawiera zarys nauk o państwie, prawie i polityce. Ma charakter klasycznie definicyjny, jego zadaniem jest przybliżyć podstawowe pojęcia prawno-polityczne, które będą w użyciu podczas dalszego procesu nauki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12492.X.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13632.X.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3460)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja gromadzi teksty przedstawicieli zróżnicowanego pod względem metodologicznym i problemowym nurtu badań nad dyskursem w Polsce. Autorzy poszczególnych artykułów zarówno rozważają istotne zagadnienia teoretyczne, jak i dają obraz różnych odmian dyskursu publicznego, zwłaszcza instytucjonalnych (urzędowy, religijny, edukacyjny, terapeutyczny, turystyczny), wspólnot ideologicznych, etnicznych i kulturowych, oraz bogato reprezentowanego w tomie dyskursu medialnego. Interesująco wypadła – obrana w kilku artykułach – perspektywa oglądu śledząca sposoby aktualizowania tego samego zagadnienia w różnych mediach i przez różne wspólnoty dyskursu. Wiele miejsca w opracowaniu poświęca się problematyce teoretycznej (sposobom podziału przestrzeni komunikacji publicznej, metodom analizy dyskursu czy wreszcie kontekstom badawczym, które metody analizy dyskursu otwierają i z którymi się splatają). Książka zainteresuje nie tylko specjalistów, wywodzących się z różnych środowisk i tradycji badawczych dyskursu, ale wszystkich pragnących pogłębić swą wiedzę o regułach, normach, strategiach komunikacyjnych, którymi kierują się aktorzy dyskursu publicznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19550.VI.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19549.VI.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Działalność mediów - kontekst prawny, ekonomiczny i edukacyjny Analiza dyskursu medialnego Komunikacja medialna i marketingowa Odpowiedzialność dziennikarza, odpowiedzialność mediów Komunikacja w sieci - stereotypy, strategie, wspólnoty
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19562.VI.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19561.VI.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Bibliografia na stronach 253-277.
"Autorka wykazała się dużą intuicją odnośnie do aktualności problematyki, której postanowiła poświęcić swoją pracę. Co ważniejsze, nie tylko aktualności w momencie gdy praca powstawała, ale też narastania jej w kolejnych latach w obliczu sporu między zwolennikami przekonania, że wielokulturowość to projekt społeczny, który poniósł ostateczną porażkę, a osobami, które wskazują, że jest to projekt „skazany” na nieuchronny rozwój, który możemy albo monitorować i ukierunkowywać, albo próbować mu zaprzeczać, godząc się z tym, że nie będziemy mieć na jego przebieg wpływu. Autorka wychodzi w swoich rozważaniach poza taką czarno-białą perspektywę (wielokulturowość to samo zło versus wielokulturowość to samo dobro) i sięga do analiz psychologicznych pozwalających zobaczyć mechanizmy, które tworzą różne aspekty wielokulturowości." Z recenzji prof. dr hab. Haliny Grzymały-Moszczyńskiej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19318.VI.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19317.VI.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
(Zeszyt Wydziałowy / Uniwersytet Jagielloński. Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ; z. nr 2)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 126-127.
Praktyczny poradnik jakościowej analizy dyskursów medialnych w prasie, radiu, telewizji, internecie. Książka w przystępny sposób tłumaczy, na czym polega analiza dyskursu (ze szczególnym uwzględnieniem metodologii wypracowanej na gruncie tzw. krytycznej analizy dyskursu), a także ukazuje różnorodne, praktyczne zastosowania jakościowych metod badania tekstu w prasie, mediach elektronicznych, reklamie. Poradnik przeznaczony jest dla studentów dziennikarstwa i medioznawców, może być jednak przydatny także adeptom innych kierunków humanistycznych – socjologii, kulturoznawstwa, historii, nauk politycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.8.VI.11 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again