PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(88)
Forma i typ
Książki
(88)
Dostępność
tylko na miejscu
(85)
dostępne
(67)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(47)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(85)
Autor
Bogusz Anna
(4)
Pyra Mariusz
(4)
Raich Mario
(4)
Silûk Taccâna (1975- )
(4)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Klimek Jan
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Adamik Anna
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(2)
Kamińska Alfreda
(2)
Levinson Jay Conrad
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strzyżewska Marianna
(2)
Albiński Piotr (1969- )
(1)
Angowski Marek
(1)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Buła Piotr
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Cendrowska Barbara
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czarecki Jacek
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Darecki Marcin
(1)
Dominiak Piotr (1948- )
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Godin Seth
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Janc Alfred (1951- )
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Konarzewska-Żuczek Anna
(1)
Kopczuk Anatoliusz
(1)
Korol Janusz
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Krawczyk Marzena
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Lundén Björn (1944- )
(1)
Machla Aldona
(1)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(1)
Matejun Marek
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Mierzejewski Donat Jerzy (1959- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Mikołajczyk Bożena (1944- )
(1)
Misiąg Franciszek
(1)
Morris Michael
(1)
Mruk Henryk
(1)
Niemczyk Roman (ekonomista)
(1)
Nowak Mariusz
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Patten Dave
(1)
Pawlak Jakub
(1)
Pawlicki Rafał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pawłowska Bartumiła
(1)
Piocha Stanisław
(1)
Pluta Wiesław
(1)
Polcyn Jan
(1)
Popowska Magdalena
(1)
Puka Anna
(1)
Pypłacz Paula
(1)
Raich Irena
(1)
Rakowska Anna (ekonomia)
(1)
Rumiński Robert
(1)
Ruszała Jerzy
(1)
Rzemieniak Magdalena Lidia
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sadowska Monika (ekonomia)
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Samul Joanna
(1)
Sawicki Kazimierz (1926- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(88)
Białoruś
(4)
Język
polski
(84)
angielski
(2)
rosyjski
(2)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(16)
1989-
(4)
2001-
(1)
Temat: miejsce
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(7)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Podręcznik
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Słowo kluczowe
małe i średnie przedsiębiorstwa
(58)
marketing
(11)
konkurencyjność
(9)
przedsiębiorstwo
(9)
działalność gospodarcza
(8)
zarządzanie
(8)
gospodarka
(6)
przedsiębiorczość
(6)
biznesplan
(5)
finanse przedsiębiorstw
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
reklama
(5)
faktoring
(4)
wynik finansowy
(4)
Białoruś
(3)
Internet
(3)
finanse
(3)
finansowanie
(3)
firma
(3)
innowacyjność
(3)
internacjonalizacja
(3)
klaster
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
leasing
(3)
podatek
(3)
województwo lubelskie
(3)
zarządzanie jakością
(3)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(3)
zarządzanie strategiczne
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
środki trwałe
(3)
Polska
(2)
analiza ekonomiczna
(2)
analiza finansowa
(2)
controlling
(2)
forfaiting
(2)
franchising
(2)
innowacje
(2)
inwestycje
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kontrola
(2)
koszty
(2)
kredyt
(2)
logistyka
(2)
marketing bezpośredni
(2)
obszary wiejskie
(2)
offshoring
(2)
outsourcing
(2)
planowanie
(2)
planowanie finansowe
(2)
pomoc publiczna
(2)
prawo
(2)
prognozowanie
(2)
promocja
(2)
rachunkowość
(2)
region przygraniczny
(2)
rozwój
(2)
rozwój obszarów transgranicznych
(2)
rozwój regionalny
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
samorząd terytorialny
(2)
sprawozdawczość finansowa
(2)
sprzedaż
(2)
spółka cywilna
(2)
spółka prawa handlowego
(2)
strategia
(2)
strona WWW
(2)
turystyka
(2)
współpraca transgraniczna
(2)
wynagrodzenie
(2)
zarządzanie marketingowe
(2)
zatrudnienie
(2)
ISO 9000
(1)
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
(1)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(1)
Regionalny Program Operacyjny
(1)
Strategia Lizbońska
(1)
Unia Europejska
(1)
VAT
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
agencja ratingowa
(1)
agroturystyka
(1)
aktywność zawodowa
(1)
amortyzacja
(1)
analiza strategiczna
(1)
analiza wskaźnikowa
(1)
badania marketingowe
(1)
banki
(1)
biuro podróży
(1)
biznes
(1)
blog
(1)
decyzje
(1)
doradztwo rolnicze
(1)
działalność pozarolnicza na wsi
(1)
e-marketing
(1)
edukacja
(1)
ekonomia menedżerska
(1)
elastyczne zatrudnienie
(1)
fundusze UE
(1)
88 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Znaczne możliwości wsparcia finansowego otrzymały małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Można postawić tezę o szczególnym preferowaniu w programach unijnych tych właśnie podmiotów. Sektorowi MŚP poświęcona jest ta praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5388 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6692.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6691.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przedstawia podstawowe założenia, kierunki i instrumenty wspomagania oraz źródła finansowania rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw. Praca składa się z czterech części, które dotyczą: determinantów rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, założeń i wytycznych dla programów wspierania firm sektora MSP, wykorzystania instrumentów wspomagania rozwoju w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw, zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju firm sektora MSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12159.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12041.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11080.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12040.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Bibliogr. s. 261-299.
Książka odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13595.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czwartki u Ekonomistów ; t. 2.)
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja dostarcza tylko pewnych sygnałów do analizy nowych, ciekawych wyzwań jakie stoją przed społeczeństwami i gospodarkami państw Unii Europejskiej i ma na celu zainspirowanie czytelnika do twórczych przemyśleń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15323.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 130-137.
W książce zaprezentowano ewolucję sektora MSP. Wskazano przyczyny powstawania i utrzymywania się luki kapitałowej wśród małych i średnich przedsiębiorstw oraz zasygnalizowano rolę i istotę wsparcia ze strony funduszy wysokiego ryzyka (venture capital) oraz aniołów biznesu. Największą uwagę skupiono na dostępność MSP do źródła finansowania jaką stanowią nieformalni inwestorzy rynku podwyższonego ryzyka. W tym celu zaprezentowano dynamikę i strukturę aniołów biznesu jak i sieci „aniołów”. Ponadto zaprezentowano profil statystycznego „anioła”, wskazano motywy jego działania, a także dokonano podziału inwestorów w oparciu o różne kryteria. Scharakteryzowano również schemat inwestowania aniołów biznesu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie syndykatów i sieci aniołów biznesu w procesie inwestycyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10307.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak założyć własną firmę / Michael Morris. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2005. - 293 s. : tab. ; 21 cm.
(Onepress)
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania przedsiębiorcy, a także praktyczne wskazówki dotyczące: tworzenia biznesplanu; negocjacji handlowych; zatrudniania, wynagradzania i szkolenia pracowników; pozyskiwania kapitału i zarządzania finansami; podatków, w tym VAT-u; marketingu i reklamy; korzystania z usług doradców i konsultantów; ubezpieczeń. Jeżeli Twoim celem jest założenie i rozwijanie własnej działalności, docenisz zawarte tu użyteczne informacje i sprawdzone metody działania, które pomogły przetrwać i rozwijać się wielu firmom na całym świecie. Skorzystaj z tej wiedzy, a unikniesz najbardziej niebezpiecznych pułapek i poprowadzisz Twoją firmę drogą wzrostu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4451.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-277.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgdodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku można odnaleźć także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13098.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy)
Bibliogr. s. 193-195.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12406.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13567.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw / Roman Niemczyk. - Stan prawny na 2012 r. - Wrocław : Oficyna Wydawnicza "Unimex", cop. 2012. - 746, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliogr. s. [747].
Książka ujmuje tematykę rachunkowości w sposób zrozumiały, przystępny i co ważne przy tej tematyce - interesujący. Została wzbogacona licznymi przykładami, zadaniami i schematami, które mają pomóc Czytelnikowi w lepszym oraz efektywniejszym zrozumieniu omawianych zagadnień. Pozycja stanowi kompleksowe ujęcie problematyki związanej z rachunkowością dotyczącą małych i śreednich przedsiębiorstw. Obejmuje dwadzieścia logicznie ze sobą spójnych działów wraz z załącznikami znowelizowanej ustawy o rachunkowości. Ponadto książka prezentuje problematykę rachunkowości w aspekcie prawno-podatkowym, aktualnym według stanu prawnego na 2012 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13033.VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy.)
Bibliogr. s. 149-153.
Książka „Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw" stanowi opis podstawowych problemów gospodarki finansowej małych przedsiębiorstw wraz z uwzględnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane treści odnoszą się w dużej części do praktycznych problemów finansowych jakie muszą być rozwiązywane przez właścicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi także w dużej części pogłębioną analizę wybranych problemów. Zakresem opracowania objęto: - gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw, - samofinansowanie działalności inwestycyjnej, - pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach, - możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwiększania zdolności inwestycyjnych, - politykę i ryzyko zwiększania zadłużenia długoterminowego, - wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efektów rynku małego kredytu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14463.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15388.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zróżnicowaniu wielkości przedsiębiorstw towarzyszy różnorodność sposobów ich finansowania i struktur kapitałowych. W literaturze finansowej w centrum uwagi są przede wszystkim finanse dużych przedsiębiorstw. Tymczasem małe i średnie przedsiębiorstwa maja odmienne warunki dostępu do kapitału oraz specyficzne mechanizmy i problemy decyzyjne. Niniejsza publikacja prezentuje szeroki krąg zagadnień związanych z finansami małych i średnich przedsiębiorstw, podejmuje także problematykę roli państwa w kształtowaniu warunków funkcjonowania podmiotów tego sektora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2372.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczny marketing w małej firmie / Dave Patten. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2005. - 327 s. : rys. ; 21 cm.
(Onepress)
Ta książka jest napisana dla małych przedsiębiorców. Duże firmy z reguły mają dyrektorów i specjalistów od marketingu. Jednak prowadzący małe biznesy muszą opierać się na własnej wiedzy i doświadczeniu. Muszą zdobywać informacje o rynku i umieć je spożytkować własnymi siłami. Zawarte tu użyteczne przykłady i wskazówki pomogą Ci lepiej wykorzystywać szanse rynkowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8959 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8960.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4458.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliogr. s. 93-[95].
Książka prezentuje szerokie spektrum zagadnień, których tematem wiodącym jest wykorzystanie sieci www w praktyce marketingowej. Jak zauwża sam autor "nastały czasy marketingu internetowego, dlatego konieczną staje się znajomość pryncypiów komunikacji internetowej, metody oceny i przesłanki zastosowania domen internetowych i hostingu. Koniecznie trzeba znać pewne metody i tajniki budowy i wykorzystania witryny www. Książka zapoznaje z metodami i praktycznymi efektami stosowania Social Marketingu, wskazuje, jak tworzyć i wykorzystać blog w działalności gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13831.IX.16.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przybliża wiele ważnych aspektów funkcjonowania MSP przy zachowaniu odpowiednich proporcji między zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi. Jej walorem jest położenie akcentu na takie istotne w działalności MSP zagadnienia, jak m.in. podejmowanie decyzji i ich optymalizacja, zastosowanie zdolności menedżerskich w systemie funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz wykorzystanie informacji i wiedzy w procesie podejmowania decyzji menedżerskich. Książkę tę można polecić jako lekturę obowiązkową zarówno studentom uczelni i wydziałów ekonomicznych, jak i praktykom gospodarczym, w tym szczególnie menedżerom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7796.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6989.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7795.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-156.
Współczesne przedsiębiorstwa, dostosowujące działalność do dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, są nastawione na zwiększanie swojej wartości. Oznacza to, że ich podstawowym celem stało się maksymalizowanie bogactwa właścicieli firmy. Wybór strategii, dzięki której ten cel będzie osiągnięty w największym stopniu i ustalenie wartości firmy wymagają rozległej wiedzy, obejmującej m.in. takie zagadnienia jak: finansowa charakterystyka decyzji, analiza zarządzania przez wartość, fazy życia firmy, prognozowanie przyszłych przychodów ze sprzedaży, sposoby szacowania stopy dyskontowej, zastosowanie zmodyfikowanego modelu MVA w zarządzaniu firmą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8813.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10286.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 246-266.
W pierwszej części opracowania główny nacisk położony został na edukację przedsiębiorczą, specyfikę firm typu start-up, bariery ich rozwoju, oraz miejsce tych firm w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Sporo miejsca poświęcono tutaj również roli przedsiębiorczości w kreowaniu wzrostu gospodarczego, oraz przedsiębiorczości opartej na wiedzy. Druga część książki dotyczy licznych form wsparcia przedsiębiorczości oraz firm z sektora MSP, na różnych etapach ich rozwoju, na przykładzie konkretnych rozwiązań polskich. W części trzeciej omówiono szczególny przejaw rozwoju przedsiębiorstwa, jego wzrostu – procesu internacjonalizacji jego działalności, oraz jej szczególnej formy: badań i rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach zaistniało wiele istotnych procesów rozwoju i przełomów w nauce, technologii, ekonomii, przedsiębiorczości, zarządzaniu i na międzynarodowej scenie politycznej. Ich znaczenie jest tak duże, iż zaczęliśmy mówić o "nowej nauce", "nowej technologii", "nowej ekonomii", "nowej przedsiębiorczości", "nowym zarządzaniu" a nawet o "nowym świecie". Niestety bardziej zasadnicze aspekty międzyludzkich relacji, zarządzanie konfliktami czy też jakość życia zostały ulepszone w znacznie mniejszym stopniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1113 [Magazyn 1], P.1111 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1112.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Managing in the Knowledge-Based Economy / Mario Raich. - Zurich/London : Right to Copy, 2000. - 329, [1] s. : rys. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1109 [Magazyn 1], P.1110 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
To już trzecia książka, którą oddajemy do rąk naszych czytelników - ludzi różnych zawodów, osób w różnym wieku, lecz związanych jednym: potrzeba aktywnego działania, impulsem kreowania swego życia zgodnie z wymogami współczesnego świata, współczesnej cywilizacji. W "Sztuce przedsiębiorczości" i w "Sztuce rozwoju osobistego" staramy się pokazać podstawowe techniki "bycia przedsiębiorcą", który przez cały czas musi rozwijać umiejętności, dbać nie tylko o swoją własną firmę, lecz takżę o dobro ogółu, którego jest powiernikiem o umacnianie etosu przedsiębiorcy, człowieka prawego, odważnego, twórczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.415 [Magazyn 2], B.416 [Magazyn 2], B.418 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.417.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej