PEDAGOGIKA
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(160)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(147)
dostępne
(108)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(56)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(64)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(149)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(15)
Nowak Marian (1955- )
(7)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(7)
Kot Stanisław
(4)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(4)
Palka Stanisław (1941- )
(4)
Wołoszyn Stefan
(4)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Ochmański Marian (1936- )
(3)
Rynio Alina (1954- )
(3)
Schulz Roman
(3)
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Bauman Teresa
(2)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(2)
Miąso Józef (1930- )
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Godlewski Michał (1917- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Kaliszczak Lidia
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Komar Witold
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kracewicz Stanisław
(1)
Krajewska Anna (pedagog)
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kubinowski Mariusz
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kędzierska Jadwiga
(1)
Leppert Roman
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Magier Piotr
(1)
Malewska Eugenia (1935- )
(1)
Maszke Albert Wojciech (1939- )
(1)
Maćkowiak Krzysztof (1963- )
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Mróz Tadeusz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Okoń Wincenty (1914- )
(1)
Opiela Maria
(1)
Orczyk Adam (1964- )
(1)
Owczarska Beata
(1)
Ożóg Tomasz (1949- )
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Rogalski Eugeniusz (1931- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(101)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(160)
Język
polski
(160)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
PEDAGOGIKA
(160)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
Temat: czas
1901-
(4)
1801-
(3)
1701-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(15)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
PORADNIKI
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Podręcznik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(26)
wychowanie
(15)
badania pedagogiczne
(9)
edukacja
(8)
metodologia
(6)
metody badań
(4)
nauczanie
(4)
badania jakościowe
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
pedagogika chrześcijańska
(3)
pedagogika kultury
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika religii
(3)
sport
(3)
ankieta
(2)
badania naukowe
(2)
dydaktyka
(2)
dyskurs
(2)
eksperyment
(2)
encyklopedia
(2)
filozofia
(2)
historia
(2)
kultura
(2)
metody statystyczne
(2)
nauczyciel
(2)
pedagogika autorytarna
(2)
pedagogika emancypacyjna
(2)
pedagogika krytyczna
(2)
pedagogika międzykulturowa
(2)
pedagogika miłości
(2)
pedagogika specjalna
(2)
personalizm
(2)
praca dyplomowa
(2)
socjalizacja
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
sztuka
(2)
techniki badań
(2)
teoria wychowania
(2)
turystyka
(2)
wartości
(2)
wywiad
(2)
zarządzanie
(2)
zdrowie publiczne
(2)
Edmund Bojanowski
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Jan Paweł II
(1)
Janusz Korczak
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
Piotr Skarga
(1)
analiza danych
(1)
analiza ilościowa
(1)
analiza jakościowa
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
antropologia społeczna
(1)
dane badawcze
(1)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekologia
(1)
ekonomia
(1)
empatia
(1)
empiryzm
(1)
etyka
(1)
filozofia chrześcijańska
(1)
gender
(1)
hermeneutyka
(1)
hipoteza
(1)
indywidualizm
(1)
informacja
(1)
introspekcja
(1)
katecheza
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kompetencje pedagogiczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja społeczna
(1)
koncepcja pedagogiczna
(1)
kształcenie
(1)
kultura pedagogiczna
(1)
kultura popularna
(1)
literatura
(1)
lęk
(1)
materiał badawczy
(1)
metoda Montessori
(1)
metody obserwacyjne
(1)
metody statystycznesocjometria
(1)
metodyka
(1)
metodyka wychowania
(1)
myśl pedagogiczna
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauczyciel akademicki
(1)
nauki społeczne
(1)
obiektywna hermeneutyka
(1)
160 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedmiotem analiz w tej pracy są niektóre kategorie badawcze przenikające do pedagogiki z innych nauk, mające odrębną tradycję na gruncie tamtych właśnie dyscyplin wiedzy, kategorie stające się ważnymi inspiracjami dla budowania teorii pedagogicznych. Szczegółowiej omawia się tu następujące kategorie: odpowiedzialność, która wywodzi się z etyki i filozofii moralnej; samorealizację - przeniknęła do pedagogiki z psychologii i filozofii; wyobraźnię - mającą zarówno tradycję filozoficzną, jak też psychologiczną; kategorię twórczości i podmiotowości - zakorzenione i w psychologii, i w filozofii; kategorię tolerancji - obecną dotąd w socjologii i filozofii moralnej. Poszczególne kategorie omawiane są według następującego planu: po kilku zdaniach wprowadzenia następuje próba zdefiniowania pojęcia, następnie przywołuje się jego filozoficzne, psychologiczne lub socjologiczne inspiracje i odniesienia teoretyczne, a w części końcowej wskazuje się na znaczenie danej kategorii w rozwoju pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1364.V.2 [Czytelnia B], 2653.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja powstała w ramach projektu „Profesjonalne praktyki – profesjonalni nauczyciele”. Przedstawia luźne artykuły zgrupowane w trzech częściach: Nauczyciele wobec przyszłych nauczycieli, Studenci wobec praktyki nauczycielskiej, Ku ewaluacyjnej innowacyjności w praktyce pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16346.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Bibliogr. s. 243-258.
Podstawowym celem tego opracowania jest ukazanie ścisłych współzależności między oddziaływaniami edukacyjnymi wobec każdego dziecka jako ucznia a badaniami diagnostycznymi obejmującymi zmiany zachodzące w uczniu pod wpływem owych oddziaływań ze strony nauczycieli i innych uczestników procesów edukacyjnych. Znajomość każdego uczącego się podmiotu przez każdego nauczyciela jest nieodzowna w modelowaniu procesu kształcenia w taki sposób, aby stan posiadanych kompetencji dziecka umożliwiał mu skuteczne i przede wszystkim radosne pozyskiwanie kolejnych niezbędnych i oczekiwanych kompetencji. W niniejszej książce podejęto próbę zintegrowanego spojrzenia na rozwój oraz edukację dzieci we współczesnym modelu społeczeństwa informacyjnego podążającego w stronę społeczeństwa wiedzy. W tym kontekście nastąpi przedstawienie elementarnych metod statystycznych oraz ukazanie tego, jakie korzyści mogą z nich wynikać dla opisu i analizy zjawisk pedagogicznych, a w konsekwencji do optymalizacji kształcenia w procesie lekcyjnym i poza ławką szkolną także.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16345.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi cz. 1 materiałów z konferencji, Nałęczów 12-14 listopada 2004 r.
Bibliogr. przy ref.
W książce przedstawiono zagadnienia związane z rozwojem i edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dotyczą one zarówno teorii, jak i praktyki pedagogicznej. Mamy nadzieję, że publikacja będzie cennym źródłem wiedzy na temat uwarunkowań rozwojowych i edukacyjnych dzieci, teorii wyjaśniających złożone procesy ich wzrastania i kształcenia, a także możliwości wykorzystywania w edukacji bardziej efektywnych, alternatywnych oraz innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych. Książka jest adresowana do pedagogów i psychologów, teoretyków i praktyków, pracowników naukowo-dydaktycznych szkół wyższych oraz nauczycieli placówek oświaty i wychowania, a także studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców interesujących się rozwojem i edukacją swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9141.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Jak zaznaczyły autorki we wstępie, współczesna metodologia badań naukowych, społecznych i pedagogicznych, obfituje w ogromną liczbę terminów ľ jest to język metodologii badań, który autorki chciały przybliżyć w jednej, zwartej i prostej w formie publikacji. W Leksykonie terminów metodologicznych zaprezentowały zarówno ogromne bogactwo języka metodologii nauki, metodologii poszczególnych nauk, metodologii badań społecznych, jak również wskazały subtelne różnice między bardzo zbliżonymi zakresowo i znaczeniowo terminami metodologicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14478.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personalizm : sympozja ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
Personalizm jako refleksja nad osobą jest naukową syntezą łączącą teorię i praktykę, wiedzę i etykę, mysl i ethos, poznanie i działanie na rzecz ochrony osób. W nowoczesnym kształcie ten nurt filozoficzny skupia w sobie takie dziedziny jak: filozofia, antropologia teologiczna, psychologia, peagogika, etyka, medycyna, które próbują wyjaśnić fenomen osoby ludzkiej. Książka "Osoba a wychowanie" pozwoli dostrzec realność każdej indywidualnej osoby, jej wyjątkowość. piękno,a tym samym znaleźć drogę do jej człowieczeństwa, wytyczając nowe intelektualne szlaki dla współczesnej pedagogiki i edukacji zdrowotnej. Ufamy także, że posłuży jako impuls i przewodnik do tworzenia konkretnych programów przenikniętych duchem personalizmu w jednostkach szkolno-wychowawczych. (od redaktorów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14596.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 83-85
Ustalenia, jak radzą sobie studenci z rozpoznawaniem składników języka zawierających wiedzę o zależnościach, o oddziaływaniach, było inspiracją do napisania oddawanej do rąk Czytelnika książki. Studenci są wyposażeni w wiedzę definicyjno-klasyfikacyjną. W sytuacjach dydaktycznych często wykorzystują uproszczone schematy myślenia, wyjaśniania, skąpy repertuar leksykalny, łatwo porzucają język opisu a wykorzystują język ocen i postulatów. Taki schemat myślenia utrudnia im odróżnianie przypuszczenia od składnika języka opisującego zjawiska realne lub relacje między nimi. Być może przedkładane propozycje osłabią te utrudnienia i będą przydatne studentom do czytania tekstu naukowego z większym pożytkiem poznawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8017.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: pedagogika
Bibliogr. s. 279-286. Indeks.
Podręcznik może być wykorzystywany przez studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, kierunków przygotowujących do zawodu pedagoga i nauczyciela, jak również przez środowisko naukowe i dydaktyczne oraz osoby zajmujące się zawodowo problemami edukacji. Korzystając z niego, studenci zyskają rozeznanie w najważniejszych trendach pedagogicznego myślenia o edukacji, a także ogólnie poznają dorobek współczesnych nauk humanistycznych i społecznych. Będzie on zatem przydatny w kontekście zarówno tych przedmiotów, których celem jest wprowadzenie do studiowania pedagogiki, jak i tych, których celem jest syntetyzowanie wiedzy i doświadczeń nauk humanistycznych związanych z praktyką edukacyjną. Pierwsza część książki obejmuje początki i rozwój pedagogiki w cywilizacji zachodniej, część drugą poświęcono najważniejszym problemom pedagogiki współczesnej, a także zagadnieniom łączenia teorii pedagogicznej z praktyką edukacyjną. W obu częściach odpowiednie miejsce zajmuje problematyka związana z pedagogiką polską.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15068 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15067.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15967.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Podręcznik dla studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej oraz kierunków przygotowujących do zawodu nauczyciela, a także dla osób zajmujących się zawodowo problemami edukacji. Tworzenie całościowego oglądu edukacji z pozycji pedagogiki ogólnej jest przedsięwzięciem niezwykle trudnym i odpowiedzialnym. Autorka tekstu podręcznika to niezwykłe wyzwanie podjęła. we właściwy sposób. Rozważyła kwestię relacji między pedagogiką ogólną, jako najbardziej ogólną nauką o edukacji opartą na paradygmacie naukowym, a ideologiami wychowania (pedagogiami opartymi na zróżnicowanych ideologiach społecznych). Dostarczyła przekonujących argumentów: jak rozumieć ogólność myślenia o edukacji w okresie współczesnego przełomu formacyjnego, jak pojmować teorię pedagogiczną i praktykę edukacyjną w okresie nowoczesności, ponowoczesności i neonowoczesności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6530 [Magazyn 1], P.6527 [Magazyn 1], P.6528 [Magazyn 1], P.6524 [Magazyn 1], P.6526 [Magazyn 1], P.6529 [Magazyn 1], P.6525 [Magazyn 1] (7 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6522.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.6523.IV.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7317.IV.1 [Czytelnia B], 7443.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z VII Ogólnopolskiej Konferencji Zespołu Pedagogiki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, 28-20 września 2009 r., Ciechocinek.
Bibliogr. przy ref.
Autorów tekstów łączy namysł nad szeroko pojmowaną społeczną praktyką edukacyjną w warunkach radykalnej zmiany kulturowej, której skutkiem są także zmiany w statusie naukowym i dydaktycznym pedagogiki jako dyscypliny naukowej i dziedziny wiedzy. Kolejne artykuły zostały włączone w następujące obszary problemowe: problemy współczesnej pedagogiki, dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej, osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji, teoretyczność i praktyczność w kreowaniu społecznej praktyki edukacyjnej, idee i ideologie współczesnej praktyki edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12212.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można sobie wyobrazić pedagogikę bez psychologii? Czy kształcenie i wychowanie są możliwe bez wiedzy psychologicznej? Czy psychologia nie jest naturalną partnerką nauki o wychowaniu? Co więcej, czy nie jest ona dla niej nauką podstawową, tak że pedagogika bez psychologii nie mogłaby w ogóle istnieć? Przedstawienie relacji, jaka zachodzi między pedagogiką a psychologią, nie jest rzeczą łatwą. Literatura z zakresu obu tych dyscyplin osiągnęła już takie rozmiary, że trudno jest pojedynczemu człowiekowi utrzymywać swoją wiedzę w tych dziedzinach na aktualnym poziomie. Obie one są ponadto dyscyplinami, co do których wolno zakładać, że mają sobie wzajemnie wiele do powiedzenia. Nie było chyba takiej wielkiej postaci w historii psychologii, która nie wypowiadałaby się na tematy związane z wychowaniem, ani też takiego klasyka pedagogiki, w którego pracach nie można by znaleźć refleksji psychologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8448.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9844.IV.1 [Czytelnia B], 9843.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce omówiono zagadnienia: ideał swobodnego wychowania, cel wychowania moralnego, podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, autorytet i swoboda w szkole - zagadnienia samorządu szkolnego, zagadnienia szkoły jednolitej, cel wychowania naukowego, zagadnienia wychowania fizycznego - teoria wychowania a technika psychofizjologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.824.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór tekstów pomyślany został jako pomoc dydaktyczna w realizacji treści takich przedmiotów, jak: wprowadzenie do pedagogiki, wstęp do pedagogiki, podstawy pedagogiki, pedagogika ogólna. Jego adresatami są studenci pedagogiki, nauczyciele, nauczyciele akademiccy i pracownicy naukowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1891 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1892.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 541-568. Indeks.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w „trudnych syntezach” złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię „zysku symbolicznego”, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a – jak się okazuje – budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego. Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, możliwe w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, zebrane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy. Przedstawiona Czytelnikowi obszerna i wielowątkowa książka nie będzie z pewnością łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, że trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7957.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9452.IV.7 [Czytelnia B], 9247.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [323]-345. Indeks.
Niniejsza książka jest relacją współmyślenia i dyskusji autorów o drogach kulturowych pedagogii, o obliczach paidei w kulturze oraz marzeń o pedagogice jako äspecjalizacji wyższego rzęduö, jako dyscyplinie chłonnej i generatywnej, przeciwstawionej parcjalnym rozwinięciom w hermetycznych, dyskursywnych gettach specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13115.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie ukazuje najważniejsze aspekty systemu pedagogicznego Jana Amora Kodeńskiego, jego ceh i wpływu na rozwój dydaktyki w ogóle. Ponadto, wskazuje na ponadczasowość systemu, możliwości jego zastosowania i zastanowienie się nad wykorzystaniem go we współczesnej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5298.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo przedstawia analizę monograficzno – pedagogiczną systemów mających wpływ na postęp współczesnej dydaktyki i praktykę szkolną, dzięki rytyce werbalizmu połączonej z poglądowością polegającą na włączeniu do ekspozycji pedagogicznej pokazu ze wskazaniem potrzeby rozbudowania i rozwijania samodzielnego myślenia i działania uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3599.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Studentów / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu ; 1)
Bibliogr. przy ref.
Problematyka publikacji skłania do refleksji nad wyzwaniami XXI wieku, w wielu aspektach ludzkiej aktywności. Stąd prezentacje opracowań młodych adeptów nauki zostały podzielone na sześć rozdziałów tematycznych: społeczeństwo wobec wyzwań współczesnośći; przedsiębiorczość, zarządzanie, ekonomia wobec wyzwań XXI wieku; turystyka, problemy ekologiczne i zdrowotne wobec współczesnych wyzwań; edukacja, kultura, sztuka we współczesnym świecie; pedagogika, pomoc społeczna i resocjalizacja wobec współczesnych problemów; technika i technologia w służbie człowiekowi w XXI w. Rozdział ostatni zawiera prezentację działalności Kół Naukowych, których członkowie wyrazili wolę przedstawienia charakterystyki swojej działalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13180.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, która przygotowuje do efektywnej pracy w klasie szkolnej, jest przeznaczona przede wszystkim dla kandydatów na nauczycieli. Jest to pierwsza na rynku wydawniczym publikacja, która prezentuje tak wiele zagadnień dotyczących szkoły i klasy szkolnej oraz odwołuje się do badań empirycznych w tej dziedzinie. Jest to swego rodzaju podręcznik, który dostarcza rzeczywistej, zintegrowanej i zrozumiałej wiedzy podstawowej dotyczącej zjawisk edukacyjnych, która pomoże studentom powiązać teorię i rezultaty badań naukowych z praktyką nauczania, a także działaniami podejmowanymi przez nich w tej dziedzinie. Wiadomości zawarte w publikacji są ważne w poznaniu i zrozumieniu ogólnych zagadnień traktujących o szkole, a także określają punkt wyjścia zawodowego rozwoju każdego przyszłego nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3072.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4076.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej