NAUCZANIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(128)
Forma i typ
Książki
(126)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(102)
dostępne
(94)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(54)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Autor
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(5)
Komorowska Hanna
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Ochmański Marian (1936- )
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Calhoun Emily
(2)
Cohen Louis (1928- )
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Hopkins David (1949- )
(2)
Joyce Bruce (1930- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Malec Mariusz
(2)
Manion Lawrence
(2)
Mietzel Gerd (1936- )
(2)
Morrison Keith
(2)
Niemierko Bolesław (1935- )
(2)
Nowakowska Jadwiga
(2)
Okoń Wincenty (1914- )
(2)
Prodromou Luke
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Sitter Hanna
(2)
Soltis Jonas F
(2)
Sowa Katarzyna
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Zatoń Kalina (1992- )
(2)
Aksman Joanna
(1)
Andersen Esben Sloth
(1)
Arends Richard I
(1)
Baker Judith
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Berwick Gwen
(1)
Biernacka Danuta
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Campbell Colin
(1)
Całek Anna
(1)
Chandler Jon
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cottrell Stella
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Deller Sheelagh
(1)
Denka Kazimierz
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Drozdowicz Tomasz
(1)
Drynda Danuta
(1)
Fagerberg Jan
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fenstermacher Gary D
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Ganske Kathy
(1)
Gofron Beata
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gładysz Jolanta
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Herda- Płonka Katarzyna
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Johnson Keith
(1)
Kaczmarski Stanisław P
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kielska Elżbieta
(1)
Kiewra Kenneth A
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Koszmider Maria
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozłowski Andrzej
(1)
Kryszewska Hanna
(1)
Krzemień Grażyna
(1)
Król Piotr
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kędzior-Niczyporuk Elżbieta
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Malinowski Mariusz
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Martin Ben R
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(110)
Kiribati
(10)
Wielka Brytania
(3)
Anglia
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(119)
angielski
(8)
czeski
(1)
portugalski
(1)
słowacki
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(480)
ZARZĄDZANIE
(329)
NAUCZANIE
(128)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(230)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
Pielęgniarstwo
(156)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(121)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
Zarządzanie
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
Turystyka
(79)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
Bezpieczeństwo narodowe
(68)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
Rehabilitacja medyczna
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Dzieci
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Historia
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
Gramatyka
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
DOKUMENTY AUDIOWIZUALNE
(3)
Podręcznik
(3)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(12)
nauczanie
(9)
dydaktyka
(8)
cele kształcenia
(7)
kształcenie
(7)
zasady nauczania
(7)
edukacja
(6)
szkolnictwo wyższe
(6)
metody nauczania
(5)
nauczyciel
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
uczenie się
(5)
English language
(4)
formy kształcenia
(4)
historia
(4)
language
(4)
learning strategies
(4)
proces boloński
(4)
Great Britain
(3)
classroom activities
(3)
education
(3)
jakość kształcenia
(3)
pedagogika
(3)
proces kształcenia
(3)
program nauczania
(3)
samokształcenie
(3)
study and teaching
(3)
treści kształcenia
(3)
uczeń
(3)
wychowanie
(3)
środki dydaktyczne
(3)
culture
(2)
dzieci
(2)
e-book
(2)
edukacja regionalna
(2)
efficiency
(2)
festivals
(2)
język obcy
(2)
krajoznawstwo
(2)
kształcenie akademickie
(2)
kształcenie wielostronne
(2)
language acquisition
(2)
lekcja
(2)
metody uczenia się
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
praca dydaktyczna
(2)
psychologia
(2)
psychologia nauczania
(2)
studenci
(2)
study
(2)
szkolny system oceniania
(2)
szkoła wyższa
(2)
szkoły
(2)
teaching materials
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
środki kształcenia
(2)
EFL
(1)
ELT
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Polska
(1)
United States
(1)
academic achievement
(1)
affective education
(1)
badanie
(1)
behawioryzm
(1)
cele nauczania
(1)
childhood
(1)
classroom organisation
(1)
communication
(1)
conversation
(1)
dialog edukacyjny
(1)
discipline
(1)
discourse analysis
(1)
dydaktyka mediów
(1)
dyskusja
(1)
e-learning
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
egalitaryzm
(1)
elementary school
(1)
foreign language
(1)
funkcjonalizm
(1)
gimnazjum
(1)
glottodydaktyka
(1)
individual differences
(1)
innovation
(1)
interdisciplinary approach
(1)
język polski
(1)
knowledge
(1)
kompetencje językowe
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kultura
(1)
kultura pedagogiczna
(1)
language arts
(1)
128 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching Study Skills and Supporting Learning / Stella Cottrell. - Houndmills, New York : Palgrave Macmillan, cop. 2001. - XVI, 356 s. ; 25 cm.
Index s. 352-356
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7986.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9295.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 312-346. Indeks.
Problematyka tekstów zawartych w książce wskazuje na najbardziej, z punktu widzenia autorów, palące zjawiska i procesy dziejące się w uniwersytecie i wokół niego. W centrum uwagi poszczególnych tekstów znalazły się warunki rozwoju osoby i zmiany społecznej, jakie tworzy współczesna szkoła wyższa. Uczelnia nie jest wyspą; jest uwikłana w zdarzenia i procesy znacznie wykraczające poza tej terytorium, a o jej funkcjonowaniu decydują kwestie ekonomiczne oraz sposoby zarządzania na poszczególnych szczeblach jej organizacji. Należy pamiętać, że uczelnia zobowiązana jest w pierwszej kolejności do kształcenia studentów, wychowywania ich w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka oraz kształcenie i promowanie kadr naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14773.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Professional Perspectives / ed. Mike Burghall)
A recipe style book, with lots and lots of ideas for using the mother tongue in the classroom to everyone's advantage. Probably aimed primarily at monolingual classes with a teacher who has at least a working command of their students' language, however there are also many activities which could be used by a teacher teaching a multi-lingual class.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9054.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10638.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ang. i niem. Streszcz. w jęz. ang.
Podczas obrad XIV Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra” podjęto próby ukazywania edukacji i nauk o niej jako obszarów wymiany i ścierania się opinii, poglądów i doświadczeń. Seminarium zostało poświęcone następującym zagadnieniom: Jan Paweł II i góry; Programowanie edukacyjne. Trendy metodologiczne badań edukacji; Europejski obszar edukacji; Aksjologia i teleologia edukacji jutra; Proces kształcenia i wychowania i jego uwarunkowania w aspekcie edukacji jutra; Szkoła jutra; Nauczanie zintegrowane i blokowe; Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne, patriotyczne i obywatelskie.- wypowiedzi uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ang. i niem. Streszcz. w jęz. ang.
Podczas obrad XIV Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra” podjęto próby ukazywania edukacji i nauk o niej jako obszarów wymiany i ścierania się opinii, poglądów i doświadczeń. Seminarium zostało poświęcone następującym zagadnieniom: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w perspektywie jutra; Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej; dialog i ocenianie szkolne w edukacji jutra. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne; Kultura fizyczna, wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo w edukacji szkolnej jutra; Szkolnictwo wyższe na miarę wyzwań społeczeństwa wiedzy; O edukacji jutra zdecydują nauczyciele; Inspiracje, korzyści i możliwości optymalizacji Tatrzańskiego Seminarium Naukowego – wypowiedzi uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9797.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce podjęto próbę prezentacji zagadnień dydaktycznych podejmowanych przez członków zespołówa Zkładu Dydaktyki Ogólnej Uniwersytetu Szczecińskiego. Do udziału w dyskusji zaproszono przedstawicieli także innych ośrodków naukowych. Tematem wspólnych opracowań i dyskusji były tendencje w dydaktyce współczesnej. Autorzy w niniejszej publikacji przedstawiją próbę odnajdywania właściwego miejsca dydaktyki w służbie polskiej edukacji. Tematyka i problematyka opracowań zawartych w tej książce znalazła odniesienia do ekonomii, filozofii, pedagogiki, psychologii i socjologii. Rozpatrywano ją w kategoriach możliwości i ograniczeń proponowanych rozwiązań. Zakres zaprezentowanej problematyki wskazuje, że podjęty temat jest szeroki i ma wiele indywidualnych odcieni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1823 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3106.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
W książce uwagę skupiono na problematyce poradnictwa zawodowego z zakresu kształcenia praktycznego przyszłych nauczycieli. Rozważania odnoszą się nie tylko do nauczycieli sprawujących opiekę nad studentami w okresie praktyki pedagogicznej, ale także dla studnetów jako przyszłych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16347.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-250.
Kształcenie w szkołach wyższych jest usługą, która ma wielu interesariuszy. Wśród usługobiorców najważniejszymi wydają się być studenci i potencjalni pracodawcy, co sprawia, że programy i metody kształcenia w uczelniach powinny być organizowane, tak aby uwzględniać ich wymagania. To, w jakim stopniu inherentne właściwości kształcenia realizowanego w danej uczelni spełniają wymagania interesariuszy tego procesu, a przede wszystkim wymagania studentów i pracodawców, określa jego jakość. W monografii przedstawiono sposoby realizacji działań poprzedzających badania jakości kształcenia, przyjmując, że dobrym przybliżeniem rzeczywistej wartości tej jakości będzie zbiór ocen jakości dokonywanych przez absolwentów uczelni z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przedstawiono również wyniki badań jakości kształcenia realizowanego w pięciu polskich publicznych uczelniach ekonomicznych. Zaprezentowano rezultaty porównawczej analizy jakości kształcenia w tych uczelniach, a w konsekwencji wyniki pozycjonowania uczelni na różnych wymiarach procesu edukacyjnego ocenianego przez ich absolwentów z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przy założeniu, że wybrane największe szkoły wyższe można potraktować jako reprezentację polskich publicznych uczelni ekonomicznych, wskazano na podstawie interpretacji uzyskanych wyników badań słabe i mocne strony edukacji ekonomicznej w polskim ekonomicznym szkolnictwie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.54 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 1886)
Forma i typ
Temat
Publikacja poświęcona koncepcjom teoretyczno-metodologicznym w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej, dostarczająca inspiracji dla współczesnej edukacji, stanowić będzie zapewne cenną pomoc dla osób zajmujących się organizacją i rozwojem dzisiejszej dydaktyki. Omawiana pozycja stanowi zbiór siedmiu artykułów. Wszystkie zasługują na uznanie, zwłaszcza w dobie reform oświatowych, jakie wciąż dokonują się w Polsce. Jest to książka, która w sposób wyraźny zaznacza swoją praktyczną użyteczność. Należy wyrazić nadzieję, że pozycja ta będzie interesująca i pożyteczna zarówno dla profesjonalistów poszukujących obecnie nowego modelu dydaktyki ogólnej, jak i osób zajmujących się dydaktyką teoretycznie i praktycznie zorientowaną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4716.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
"Innovation studies: Evolution & Future Challenges" collects the current ideas of several key authors such as Jan Fagerberg, B-A Lundvall and Ben Martin in the field of Innovation studies. The book is organized in two main sections that summarise the state-of-art of a domain that is almost half-century-old. Firstly, this collective book systematizes the evolution and development of the study of innovation, facilitating its differentiation to other related and adjacent domains like Science and Technology Studies and Entrepreneurship studies. Secondly, it presents the main challenges for Innovation studies in years ahead encompassing new debates, concepts and analyses. Innovation studies is relevant for all those focusing in the understanding of the innovation phenomena. It is particularly relevant for those that are entering in the field and need a roadmap for exploration.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15407.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Książka została tak napisana, aby osoby prowadzące zajęcia z pedagogiki mogły ją przystosować do swoich zamiarów i swojego stylu dydaktycznego. Celem jej jest zachęcenie do zastanowienia się nad zasadniczymi sposobami ujmowania roli nauczyciela i stylów nauczania. Od sposobu podejścia nauczyciela w dużej mierze zależy co on robi w klasie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.804 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.803.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Książka ta to praktyczny przewodnik dla nauczyciela, prezentujący metody, których skuteczność w nauczaniu uczenia się została dowiedziona. Zawiera opis dziesięciu prostych, ale wydajnych strategii dydaktycznych, najściślej powiązanych z efektywnym uczeniem się i z największym prawdopodobieństwem prowadzących uczniów do celu: samodzielnego i skutecznego uczenia się. Stosować je można niezależnie od przedmiotu nauczania i w ten sposób przepoić cały program szkolny kształceniem umiejętności myślenia i uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.801.V.4 [Czytelnia B], P.802.V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka szeroko ujmuje uwarunkowania i właściwości komunikacji edukacyjnej. Składa się z dwóch części, z których każda obejmuje cztery rozdziały. W części pierwszej, obok osobowościowych aspektów komunikacji, omawiane są kwestie dotyczące porozumienia w makro i mikrokomunikacji interpersonalnej. Poza tym znajduja sie w niej zagadnienia dotyczące psychopedagogicznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka w rodzinie oraz kulturowe uwarunkownaia komunikacji i edukacji. Część druga dotyczy komunikaxcji dydaktycznej: przedszkolnej, wczesnoszkolnej i szkolnej oraz jej uczestników: nauczycieli i uczniów. W tym kontekście przedstawiono także znaczenie procesu komunikacji w procesie socjalizacji, resocjalizacji oraz działaniach penitencjarnych dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15115.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16022.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Successful students use comprehension skills and strategies throughout the school day. In this timely book, leading scholars present innovative ways to support reading comprehension across content areas and the full K-12 grade range. Chapters provide specific, practical guidance for selecting rewarding texts and promoting engagement and understanding in social studies, math, and science, as well as language arts and English classrooms. Cutting-edge theoretical perspectives and research findings are clearly explained. Special attention is given to integrating out-of-school literacies into instruction and developing comprehension in English language learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15582.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. P.2384 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Tyt. z ekranu tyt.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Niniejsza książka stanowi zbiór zdydaktyzowanych tekstów narracyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnych i wczesnoszkolnych uczących się języka angielskiego. Książka może służyć nauczycielom jako pomoc w uatrakcyjnieniu zajęć z języka angielskiego dla najmłodszych prowadzonych zarówno w szkole, jak i na kursach językowych. Zawarte w książce bajki i opowiadania mogą okazać się przydatne również dla rodziców znających język angielski i zainteresowanych podwyższaniem kompetencji językowej swoich dzieci. Bajki i opowiadania w języku obcym stanowią optymalny materiał językowy, na podstawie którego można efektywnie rozwijać u dzieci sprawność rozumienia ze słuchu. Jest to o tyle ważne, że prawidłowy rozwój kompetencji obcojęzycznej rozpoczyna się od wykształcenia umiejętności rozumienia. Wszystkie teksty narracyjne zawarte w niniejszej książce zostały poddane adaptacji w celu dostosowania ich treści i zawartej w niej warstwy językowej do możliwości kognitywnych dzieci. Poszczególne teksty bajek i opowiadań skonstruowane zostały w oparciu o zasadę powtarzalności występujących w nich zwrotów i wyrażeń. Ułatwiają one przyswojenie dzieciom wybranych elementów językowych oraz umożliwiają im antycypację i aktywny udział w narracji treści tekstu. W pierwszej części książki znajdują się wskazówki metodyczne dotyczące stosowania tekstów narracyjnych w nauczaniu języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Można w niej znaleźć informacje dotyczące kryteriów wyboru i adaptacji tekstów narracyjnych oraz metodyki pracy z nimi. Druga część książki, stanowiąca jej integralną, a zarazem praktyczną część, zawiera 15 zdydaktyzowanych bajek i opowiadań w języku angielskim. W serii tekstów można znaleźć zarówno bajki tradycyjne, jak i opowiadania autorskie uporządkowane według wzrastającego stopnia trudności językowej. Prezentowane teksty pozwalają poszerzyć zasób słownictwa z zakresu pól tematycznych oraz kręgów leksykalnych odpowiednich dla pierwszego etapu edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.2.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 373-401. Indeks.
Problem równości i sprawiedliwości przewija się przez całą historię myśli i praktyki społecznej. Refleksje na temat równości społecznej nie mogły ominąć również oświaty, ponieważ od wieków wykształcenie uznawane jest za wartość szczególnie cenną. Kwestia równości i jej braku w edukacji jest elementem szerszej problematyki egalitaryzmu społecznego. Publikacja analizuje zjawisko nierówności edukacyjnych jako jeden z istotnych przejawów funkcjonowania całego społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12690.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13738.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła dziś i jutro)
Publikacja pomocnicza dla nauczycieli, edukatorów, studentów i wykładowców kierunków pedagogicznych. Jej autorami są nauczyciele akademiccy oraz nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W przewodniku przedstawiono pracę metodą projektów w realizowaniu uczenia się całościowego, to znaczy ukierunkowanego na kształtowanie całej osobowości ucznia - na rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny. Pokazano możliwość zastosowania i rozwijania proponowanej formy niezależnie od treści przedmiotowych, akcentując czynności projektowania nauczania, angażowanie wszystkich uczestników edukacji, a więc i nauczycieli, i uczniów. Proponowaną formę dydaktyczną obrazują przykłady projektów dla różnych poziomów pracy z uczniami (nauczanie początkowe, starsze klasy szkoły podstawowej, gimnazjum). Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1743 [Magazyn 1], 3068 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1744.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej