KULTURA MASOWA
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(34)
Autor
Fiske John
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Castells Manuel (1942- )
(2)
Marody Mirosława (1947- )
(2)
Barker Chris (1953- )
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Black Jeremy
(1)
Brummett Barry (1951- )
(1)
Calcutt Andrew
(1)
Childs Peter (1962- )
(1)
Christopher David (1958- )
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
During Simon
(1)
Easthope Antony (1939- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Hall Dorota
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Holmes Sue
(1)
Jenkins Henry (1958- )
(1)
Kłoskowska Antonina (1919-2001)
(1)
Lapham Lewisa H
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Longhurst Brian (1956- )
(1)
Mazur Zbigniew (1961- )
(1)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(1)
McRobbie Angela (1951- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Pieszak Eryk
(1)
Redmond Sean
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Rogers Mary F. (1944- )
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Stokes Jane
(1)
Storry Mike (1943- )
(1)
Sulima Roch (1942- )
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Szlendak Tomasz (1974- )
(1)
Turner Graeme
(1)
Wawrzyczek Irmina
(1)
Willis Paul
(1)
Żakowski Maciej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(6)
Kraj wydania
Polska
(28)
Kiribati
(9)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(38)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
KULTURA MASOWA
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słowo kluczowe
popular culture
(11)
Great Britain
(7)
kultura masowa
(5)
culture
(4)
mass media
(4)
politics
(4)
civilization
(3)
literature
(3)
criticism
(2)
ideology
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kultura popularna
(2)
media studies
(2)
muzyka popularna
(2)
pop culture
(2)
popular music
(2)
social conditions
(2)
tożsamość
(2)
tożsamość kulturowa
(2)
Amazonka
(1)
British
(1)
British culture
(1)
Elizabeth II
(1)
New Age
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Womenĺs periodicals
(1)
adolescent girls
(1)
antropologia
(1)
antropologia kulturowa
(1)
architecture
(1)
art
(1)
audience
(1)
bollywood
(1)
capitalism
(1)
celebrities
(1)
cinema
(1)
cultural studeis
(1)
cultural studies
(1)
customs
(1)
cyberkultura
(1)
człowiek
(1)
dictionary
(1)
duchowość
(1)
economic conditions
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
ethnicity
(1)
fame
(1)
family
(1)
fashion
(1)
feminism
(1)
feminist criticism
(1)
film
(1)
government
(1)
hip-hop
(1)
idol
(1)
journalism
(1)
kino
(1)
konsument
(1)
konsumpcja
(1)
kultura
(1)
kultura medialna
(1)
kultura współczesna
(1)
leisure
(1)
literatura
(1)
media masowe
(1)
methodology
(1)
music
(1)
ojcostwo
(1)
popkultura
(1)
popular discrimination
(1)
population
(1)
postmodernizm
(1)
press
(1)
radio
(1)
relacje społeczne
(1)
religion
(1)
research
(1)
rhetoric
(1)
rodzina
(1)
seksualność
(1)
social life
(1)
society
(1)
sport
(1)
społeczeństwo
(1)
sukces
(1)
szkoła
(1)
teatr
(1)
teenage girls
(1)
teenage mothers
(1)
television
(1)
theatre
(1)
tożsamość płci
(1)
visual communication
(1)
visual sociology
(1)
wartości
(1)
wolny rynek
(1)
women
(1)
work
(1)
working class
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługuje na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca to konieczność przyjęcia interdyscyplinarnego podejścia do tematu. Prezentowana książka stanowi próbę zmierzenia się właśnie z tym zadaniem. Całość tworzą dwie części. Rozdział pierwszy jest syntetycznym omówieniem dyskursu wokół kultury "wysokiej" i "niskiej" oraz próbą określenia kultury popularnej. W rozdziale drugim charakteryzuję kulturę popularną jako nowy, ważny obszar edukacji kulturalnej. W rozdziale trzecim, zastanawiam się nad związkami edukacji z kulturą popularną. Druga część książki jest próbą wskazania możliwości pedagogicznego wykorzystania kultury popularnej; skupiam się tutaj na trzech obszarach: filmu, telewizji i muzyki popularnej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4599 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4995.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16672.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Medialna)
Indeks.
Tę książkę warto przeczytać. Jej zasadniczy obszar zainteresowań stanowi antropologia kultury. Publikacja omawia relacje pomiędzy mediami, odbiorcami i zleceniodawcami mediów, przy uwzględnieniu współczesnego rozwoju techniki i technologii. Wnosi opis istotnych, globalnych, a już prawie powszechnych, zmian kulturowych, towarzyszących aktywnemu funkcjonowaniu programów telewizyjnych, radiowych - niejednokrotnie w rywalizacji bądź symbiozie z internetem oraz przy wsparciu przeróżnych możliwości technicznych, technologicznych i organizacyjnych. Przedstawia zatem możliwości, a także skutki współuczestniczenia internautów w tworzeniu mediów. Ukazuje nieobliczalne i nieprzeliczalne możliwości mediów w procesie kreowania przeróżnych tworów kulturowych przez jednostki, społeczności lokalne, krajów i świata (oraz dla nich). Media to społecznie realizowane struktury komunikacji, gdzie struktury zawierają zarówno formy techniczne i technologiczne, jak i powiązane z nimi protokoły, a wtedy komunikacja jest praktyką kulturową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5578.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7033.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Książka jest klasyczną pracą z socjologii kultury analizującą powstanie i rozwój tytułowej "kultury masowej". Autorka definiuje przedmiot oraz opisuje rozwój tego zjawiska w Polsce i na świecie w kontekście szerszych rozważań na temat zmian zachodzących w kulturze i społeczeństwie. Analiza zaskakuje trafnością spostrzeżeń dotyczących mechanizmów kultury masowej i przewidywań jej dalszego rozwoju. Szczególnie dziś, kiedy kultura masowa odgrywa coraz większą rolę, warto przyjrzeć się jej przez pryzmat naukowej refleksji. Książka ta jest nie tylko niezbędnym podręcznikiem dla socjologów i innych osób zajmujących się problematyką kultury, ale może być także inspirującą lekturą dla tych, którzy zawodowo zajmują się tworzeniem i publikowaniem tekstów ważnych dla szeroko pojętej kultury- wydawców, redaktorów, dziennikarzy prasowych i telewizyjnych, literatów oraz studentów kierunków społecznych i humanistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4294 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4790.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Popular music and society / Brian Longhurst. - Cambridge : Polity Press, 1996. - XVI, 277 s. : il. ; 23 cm.
This book provides an up-to-date introduction to the study of popular music. It is written in the belief that the analysis of popular music needs to be informed by wider debates in sociology and cultural studies. The book examines the ways in which popular music is produced, structured as text, and understood and used by audiences. It includes overviews and critiques of general theories, outlines of the most important empirical studies, and data on the contemporary production and consumption of popular music. Drawing on the theories of Adorno and Weber, Longhurst examines the contemporary organization of the music industry, the social production of music, and the effects of technological change on production. The history and politics of popular music are discussed, as are the connections of popular music and sexuality. Issues such as authenticity, stemming from the debates around black music, are addressed, and several different ways of studying the text of popular music are reviewed. The literature on sub culture and music is looked at in the context of an examination of the audience for pop music. Developing work on fans is considered, as are contemporary approaches which problematize relationships of production and consumption. Clearly written and well illustrated, popular music and society will be and excellent textbook for students in the sociology of culture, cultural studies, and media am d communication studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11190.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z publikacji dowiedzieć się można, dlaczego czasy, w których żyjemy, można uznać za Wiek Informacji, jak środki przekazu oddziałują na nasze życie psychiczne i społeczne, co to są mass media i dlaczego jedne środki przekazu są zimne, a drugie gorące. Dziś, kiedy za pomocą Internetu informacja dociera do nas natychmiast, kiedy nie istnieją granice czasu i przestrzeni, warto się zastanowić, jakim środkiem przekazu w świetle teorii McLuhana jest Internet i jaki ma wpływ na zmiany w naszym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3429 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3430.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4228.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Feminism and youth culture / Angela McRobbie. - Basingstoke : Macmillan Press Ltd, 1991. - XX, 255 s. ; 22 cm.
(Youth Questions / Philip Cohen, Angela McRobbie)
"Feminism and Youth Culture" collects together eight separate essays on female youth culture written by Angela McRobbie over a period of almost 13 years. Topics include the changing place of romance in girls' comics and magazines, the everyday culture of working class girls, the appeal of dance narratives for pre-teenage readers and viewers, teenage mothers and feminist critiques of subcultural theory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11259.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kulturoznawstwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1733-9103 ; nr 21)
Bibliogr. s. 314-320.
Monografia dotyczy zagadnienia konsumpcjonizmu oraz toczącego się wokół niego współcześnie dyskursu, na który trafia jednostka próbująca zrozumieć otaczający świat oraz dyskursu naukowego. Działa on na "Ja", które może przyjąć różne sposoby komunikowania swego "bycia w świecie", staje wobec różnorodnych możliwości wyrażenia się i istnienia. Badając otoczenie człowieka, kulturę czy jej elementy bezpośrednio oddziałujące na niego, można stwierdzić, w jaki sposób są one odbierane i jaki jest ich wpływ na poszczególne jednostki. Sens życia (o ile możemy o nim dzisiaj jeszcze mówić) nadany przez daną kulturę trudno uchwycić, można jednak szukać komunikacji "bycia" każdego "Ja". Praca zawiera próbę odpowiedzi, dlaczego powstał dyskurs mówiący o społeczeństwie konsumpcyjnym i jaką rzeczywistość wyznacza lub jaką rzeczywistość próbuje budować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13066.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14147.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stardom and Celebrity : a reader / ed. Sean Redmond, Sue Holmes. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - XIV, [1], 375 s. ; 24 cm.
Publikacja dotyczy sławnych osób. Tekst w j. angielskim
This book brings together some of the seminal interventions which have structured the development of stardom and celebrity studies, while crucially combining and situating these within the context of new essays which address the contemporary, cross-media and international landscape of today's fame culture. From Max Weber, Walter Benjamin and Roland Barthes to Catherine Lumby, Chris Rojek and Graeme Turner. At the core of the collection is a desire to map out a unique historical trajectory - both in terms of the development of fame, as well as the historical development of the field.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6849.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7648.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Czym jest makdonaldyzacja? Definicja podana we wstępie określa ja następująco: Jest to proces, na mocy którego zasady prowadzenia restauracji szybkiej obsługi upowszechniają się, zagarniając coraz wieksze połacie życia społecznego w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie". Ludzie, którzy makdonaldyzują zbiorowe żywienie, ale także służbę zdrowia, oświatę, sprzedaż detaliczną, nawet usługi seksualne, pragną czynic to wydajnie: dla klienta - tanio, dla społeczeństwa masowo, a dla właścicieli - z dużym zyskiem. Triumfy makdonaldyzacji zbiegają się w czasie z całkowitym załamaniem się wszelkich ideologii, które oferowały masom obietnicę lepszego, szczęśliwszego życia. Ritzer nie waha się przed kasandrycznymi proroctwami, ale sądzi, że należy się tej historycznej konieczności makdonaldyzacji sprzeciwić. Ma nadzieję, wbrew własnym pesymistycznym przewidywaniom, że makdonaldyzacja nie zamknie całego globu i wszystkich jego mieszkańców w żelaznej klatce jedynie racjonalnej organizacji społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3705.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Książka jest rzetelnym esejem publicystyczno-naukowym o Ameryce i jej przyległościach. Autorka przygląda się amerykańskim wzorcom kulturowym, generowanym przez Barbie, którą uważa się za prawdziwy artefakt - czyli obiekt oznaczający co innego dla prawie każdej grupy społecznej, od małych dziewczynek do transwestytów. Według Rogers rola słynnej lalki znacznie wykracza poza wąsko rozumiany "kult wyglądu" i jest bardziej wieloznaczna niż przypisywany jej, szkodliwy seksistowsko-rasistowski stereotyp; na przykład seksualność czy przynależność klasowa Barbie wcale nie są takie oczywiste. Liczne rozmowy z użytkowni(cz)-kami dowodzą wszakże jednego - Barbie narodziła się, by konsumować. Jej ciało pozostaje doskonałą metaforą współczesności - jest plastikowe, zestandaryzowane i ocieka nieszczerością, niczym meksykańska telenowela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3706.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst w j. angielskim
Comprehensively revised and updated, this edition provides a critical introduction to the study and interpretation of visual culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6853 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6852.XXIV.5 [Wypożyczalnia A], P.6851.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7652.XXIV.5 [Czytelnia A], 7651.XXIV.5 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
How to do Media and Cultural Studies / Jane Stokes. - Ed. 1, reprint. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - VIII, 198 s. ; 24 cm.
Tekst w j. angielskim
"How to do Media and Cultural Studies" provides an essential student guide to the process of research and writing. Aimed at any student about to start on an extended essay or dissertation it covers all the key stages - from formulating a research question to writing up. It covers both quantitative and qualitative methods - Includes separate chapters of how to analyze media and cultural texts, industries and audiences - Works through a series of key examples of media and cultural research - Includes a list of useful library resources and essential web sites Suitable for use as a coursebook, this book can also be used independently by students. No other book provides such an accessible and practical guide. "How to do Media and Cultural Studies" is an essential purchase for all media, communication, film and cultural studies students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6855 [Magazyn 1], P.6856 [Magazyn 1], P.6854 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7654.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7653.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
British Cultural Identities / ed. Mike Storry, Peter Childs. - Ed. 3. - London, New York : Routledge, 2007. - XIX, 299 s. : il. ; 24 cm.
"In British Cultural Identities" Mike Storry and Peter Childs assess the degree to which being British impinges on the identity of the many people who live in Britain. They analyze contemporary British identity through the various and changing ways in which people who live in the UK position themselves and are positioned by their culture today. Using examples from contemporary and popular culture, each chapter covers one of seven intersecting themes: place and environment education, work and leisure gender, sex and the family youth culture and style class and politics ethnicity and language religion and heritage. This third edition is fully updated to include environmental concerns, devolution, the infantilization of culture, binge-drinking and reality TV, 7/7 and terrorism, and the general shift from a literate to a visual culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9185.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10879.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Anthropos)
Książka stanowi podsumowanie badań, jakie autor prowadził nad różnymi i czasem nieoczekiwanymi aspektami kultury polskiej. Poddawanymi analizie tekstami kultury są tu zjawiska bardzo urozmaicone: napisy na murach, zabudowa ogródków działkowych, samochody marki syrena, obyczajowość bazarowa widziane w realiach transformacji ustrojowej. Są to, opowiedziane w języku interpretacji antropologicznej, „mikrohistorie”, odsłaniające sens spontanicznych ekspresji potocznych, diagnozujące ukryte (niejawne) znaczenia rytuałów życia codziennego w momencie działania zmiany społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4299.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4798.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; 3042)
Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi portfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali. Można wręcz powiedzieć, że „supermarketyzuje się” cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ „supermarketyzacji” ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej „supermarketyzacji” na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7144.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8011.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
British cultural studies : an introduction / Graeme Turner. - 2nd ed. - London, New York : Routledge, 1996. - VI, [1], 258 s. ; 22 cm.
"British Cultural Studies" is a comprehensive introduction to the British tradition of cultural studies. Graeme Turner offers an accessible overview to the central themes that have informed British cultural studies; language, semiotics, Marxism and ideology, individualism and subjectivity and discourse. Presenting a history of British cultural studies and focusing on the work of such pioneers as Raymond Williams, Richard Hoggart, E.P. Thompson, Stuart Hall and the Birmingham Centre for Contemporary Cultural Studies, the second edition is fully revised to include new issues in cultural studies and to update key debates and references. New sections include: The influence of postmodernism, The politics of pleasure identified with the 'New Revisionism', Foucault and discourse, The politics of cultural studies, Gender and Race in the history of British Cultural Studies. A fully updated and comprehensive bibliography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11193.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Researching British Culture Topics and Approaches)
Bibliogr. przy pracach.
The essays cover aspects of British politics, media, music, film and popular culture at the close of the XX century. They indicate that the Labour Party's concept of "New" Britain introduced for political marketing is justified by significant qualitative transformations of British culture. In their critical interpretations the authors apply key theories and methods of the field to empirical material and demonstrate the importance of an interdisciplinary approach to cultural analysis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10937.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej