ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(116)
Dostępność
tylko na miejscu
(104)
dostępne
(83)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(38)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(54)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(104)
Autor
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(5)
Ogonowska Agnieszka
(5)
Lepa Adam (1939- )
(4)
Jakubowicz Karol (1941- )
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Sokołowski Marek
(3)
Castells Manuel (1942- )
(2)
Jeziński Marek
(2)
Marody Mirosława (1947- )
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Sadza Agata
(2)
Sokołowski Marek (1962- )
(2)
Szpunar Magdalena
(2)
Tomaszkiewicz Teresa
(2)
Andrusiewicz Joanna
(1)
Aouil Bassam (1962- )
(1)
Barefoot Darren (1974- )
(1)
Barska Anetta
(1)
Bell Allan
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Branston Gill
(1)
Braun Juliusz (1948- )
(1)
Briggs Asa (1921- )
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Bucholc Marta
(1)
Burger Harald (1940- )
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Ceramella Nick
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Croteau David
(1)
Dehn Mechthild
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Dijk Jan van (1952- )
(1)
Dovey Jon
(1)
Drzyzga Piotr
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
Dutton Brian (1952- )
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Fowler Roger (1938-1999)
(1)
Fras Janina
(1)
Frederking Volker (1958- )
(1)
Furman Wojciech (1946- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Giddings Seth
(1)
Gorman Lyn
(1)
Grabowski Rafał Dominik (1966- )
(1)
Grant Iain
(1)
Grzelewska Danuta (1954- )
(1)
Grünewald Dietrich
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hart Andrew
(1)
Hassan Robert
(1)
Hoffman Thomas
(1)
Holmes Sue
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hoynes William
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Jasiewicz Justyna
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Jenkins Henry (1958- )
(1)
Josting Petra
(1)
Jupowicz-Ginalska Anna
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Jędrzejewski Stanisław
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
Kelly Kieran
(1)
Klimski Tadeusz (1948- )
(1)
Kobylińska Zdzisława (1965- )
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Krauss Ewa
(1)
Krzemień-Ojak Krystyna (1932- )
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kubisz Ewa
(1)
Lapham Lewisa H
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Lee Elizabeth
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Lister Martin (1947- )
(1)
Lorek Marta
(1)
Luginbühl Martin
(1)
Lüth Oliver
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Manovich Lev
(1)
Matheson Donald
(1)
McLean David (1949- )
(1)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(1)
McNair Brian (1959- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(75)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Kiribati
(7)
nieznany (d)
(4)
nieznany (us)
(3)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(115)
angielski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(117)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
Bezpieczeństwo narodowe
(67)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Słowo kluczowe
media
(16)
Internet
(15)
media masowe
(12)
środki masowego przekazu
(12)
mass media
(10)
telewizja
(7)
radio
(6)
społeczeństwo informacyjne
(6)
culture
(4)
film
(4)
media elektroniczne
(4)
prasa
(4)
reklama
(4)
social aspects
(4)
Great Britain
(3)
blog
(3)
druk
(3)
dziennikarstwo obywatelskie
(3)
edukacja medialna
(3)
journalism
(3)
komunikacja
(3)
newspaper
(3)
wychowanie
(3)
English language
(2)
United States
(2)
Web 2.0
(2)
Wikipedia
(2)
cyberkultura
(2)
cyberprzestrzeń
(2)
cyfryzacja
(2)
dziennikarstwo
(2)
edukacja
(2)
etyka
(2)
globalizacja
(2)
kompetencje informacyjne
(2)
komputer
(2)
komunikacja polityczna
(2)
komunikacja społeczna
(2)
language
(2)
media publiczne
(2)
media społecznościowe
(2)
multimedia
(2)
młodzież
(2)
nowe media
(2)
pismo
(2)
political aspects
(2)
popular culture
(2)
prawo prasowe
(2)
psychologia mediów
(2)
reklama telewizyjna
(2)
serwis społecznościowy
(2)
społeczeństwo sieci
(2)
technologia
(2)
terroryzm
(2)
uzależnienie od Internetu
(2)
Facebook
(1)
MySpace
(1)
Open Access
(1)
Unia Europejska
(1)
administracja publiczna
(1)
agencja reklamowa
(1)
aparat fotograficzny
(1)
audience
(1)
biblioteka
(1)
broadcast journalism
(1)
celebrities
(1)
civilization
(1)
cultural regulation
(1)
cyberagresja
(1)
cyberbullying
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberslacking
(1)
czas wolny
(1)
człowiek
(1)
debata publiczna
(1)
demokracja
(1)
deontologia dziennikarska
(1)
discourse
(1)
discourse analysis
(1)
dzieci
(1)
dziennikarstwo alternatywne
(1)
dziennikarstwo internetowe
(1)
dziennikarz
(1)
e-administracja
(1)
e-learning
(1)
economy
(1)
education
(1)
edukacja informacyjna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
ekorozwój
(1)
ethics
(1)
etyka biznesu
(1)
etyka dziennikarska
(1)
fame
(1)
globalization
(1)
gospodarka
(1)
government
(1)
historia
(1)
history
(1)
ideology
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Człowiek często niezauważalnie dla siebie staje się bezwolnym elementem sztucznego świata reklamy, telewizji i Internetu. Olbrzymi wpływ mediów na życie często jednak nie jest uświadomiony a tradycyjna edukacja nie kładzie dostatecznego nacisku na to zagadnienie. Złożony charakter zależności, jakie powoduje tak silna obecność mediów w naszym życiu, wymaga nabycia umiejętności, których wcześniej nie potrzebowaliśmy. Dlatego powstała potrzeba wprowadzenia nowego przedmiotu - edukacji medialnej. W swojej książce Ogonowska nie poprzestaje na teorii. W Aneksie zamieszcza szczegółowy - a pierwszy w literaturze pedagogicznej - projekt kursu uniwersyteckiego, przygotowującego nauczycieli do uczenia nowego przedmiotu, pokazuje jak przy tym wykorzystać nowe technologie komunikacyjne także jako narzędzie poznawania. Autorka, choć nie daje prostej recepty jak odnaleźć się w takiej rzeczywistości, kładzie nacisk na uświadomienie sobie mechanizmów wpływu mediów, rozumienie tytułowej społecznej rzeczywistości. Umiejętność życia w niej dotyczy przecież każdego z nas. Bardzo bogata bibliografia przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4270.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie ; poz. 76)
Bibliogr. przy pracach.
Niezwykle ważnym polem badań jest funkcja nowych mediów w polityce i w kształtowaniu medialnego obrazu życia politycznego w kraju i za granicą; rola telewizji i internetu w kreowaniu postaw politycznych, zachowań obywatelskich i decyzji wyborczych. Warto także wspomnieć o zmieniającej się pozycji dziennikarstwa wobec nowych mediów, zauważyć fenomen dziennikarstwa obywatelskiego, blogosferę i kulturę "blo-gersów", zagadnienie autentyczności, atrakcyjności, reprezentatywności przekazu w kulturze newsa i powiększającego się obszaru działalności oddolnej. Tom ten obejmuje wybrane, ale i kluczowe zagadnienia związane z nowymi mediami. Referaty zostały zgrupowane w czterech działach tematycznych: "Współczesna rzeczywistość medialna: wybrane zjawiska", "Kultura partycypacji", "Na małym i dużym ekranie" oraz "Wokół komputera i internetu".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11169.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12192.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-112.
Praca dotycząca przemocy medialnej ? przede wszystkim przemocy obrazu telewizyjnego. Autorka przedstawia zjawisko przemocy ikonicznej, odsłania mechanizmy jej skutecznego działania, a jednocześnie metody przeciwdziałania jej wpływowi poprzez projektowanie strategii edukacyjnych i podejmowanie określonych działań badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5062 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6161.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, to publikacja w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w którym niebagatelne znaczenie w naszym życiu coraz bardziej mają nowe media i technologie, wdzierające się ekspansywnie w przestrzeń prywatną, społeczną i publiczną. Zaproponowano Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14290.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczeństwem informacyjnym zajmują się przedstawiciele wielu dziedzin nauki i praktyki: filozofowie, socjologowie, ekonomiści, lekarze, inżynierowie i politycy. Szczególną rolę w powstającej formacji społeczno-ekonomicznej odgrywają informatycy rozumiejący znaczenie i potrzebę szerokiego wykorzystania komputerów we wszystkich dziedzinach życia. Zastosowanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych wymaga zaś zadbania o bezpieczeństwo systemów komputerowych oraz przetwarzanych w nich danych. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu tą tematyką, autorzy poruszają w książce zagadnienia dotyczące rozwoju nowych technologii komputerowych i teleinformatycznych oraz opisują ich zastosowania w elektronicznej administracji, gospodarce i edukacji. Publikacja jest adresowana do studentów zarządzania i ekonomii oraz do osób chcących dowiedzieć się więcej na tematy związane z nową formacją społeczno-ekonomiczną. Może być zarówno podręcznikiem, jak i poradnikiem dla kadry menedżerskiej zainteresowanej nowymi technologiami informacyjnymi i ich bezpieczeństwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7233.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8153.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W swych artykułach autorzy z trzech krajów omawiają całą paletę aktualnych problemów związanych z wykorzystaniem mediów informacyjnych i komunikacyjnych w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb dziecka. W sposób kompetentny pokazują kompleksowy i intencjonalny wpływ mediów na procesy nauczania i wychowania oraz zdrowie dziecka. W pracy zbiorowej przedstawione są wyniki różnorodnych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych, opartych na procedurach metodologicznych stosowanych w Polsce, Czechach i Słowacji. Książka zawiera ponadto interesujące refleksje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7060.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stardom and Celebrity : a reader / ed. Sean Redmond, Sue Holmes. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - XIV, [1], 375 s. ; 24 cm.
Publikacja dotyczy sławnych osób. Tekst w j. angielskim
This book brings together some of the seminal interventions which have structured the development of stardom and celebrity studies, while crucially combining and situating these within the context of new essays which address the contemporary, cross-media and international landscape of today's fame culture. From Max Weber, Walter Benjamin and Roland Barthes to Catherine Lumby, Chris Rojek and Graeme Turner. At the core of the collection is a desire to map out a unique historical trajectory - both in terms of the development of fame, as well as the historical development of the field.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6849.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7648.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą osobowość bądź reagowali na głosy w komputerze zgodnie ze stereotypami płci. Zachowania te potwierdziły ciekawą i nowatorską tezę autorów: wbrew intuicyjnym wyobrażeniom nasze interakcje z komputerami, telewizją i nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi ludźmi. Stawianie znaku równości między mediami a realnym życiem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub młodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezależnym od naszej świadomości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3515 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4271.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest próbą przyjrzenia się dotychczasowej edukacji z udziałem mediów oraz otwarcia się na nowe możliwości, obszary i formy edukacji medialnej z udziałem mediów lokalnych i globalnych, z wyjściem poza edukację formalną. Ma zachęcać do przemyśleń i inspiracji w zakresie prowadzenia edukacji medialnej i korzystania z jej dobrodziejstw, poszukując innych, czasem niekonwencjonalnych sposobów nabywania kompetencji medialnych. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14316.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest zbiorem refleksji przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych, gdzie głównym przedmiotem zainteresowania stały się media w kontekście kulturowym i aksjologicznym. wielość zagadnień zarówno teoretycznych, jak mi badawczych, świadczy o istotnym miejscu mediów w kulturze wspólczesnej, w tym w procesie edukacyjnym. Celem było zwrócenie uwagi na aktualnie podejmowane rozważania teoretyczne i badawcze w obszarze mediów z ich implikacjami w odniesieniu do zagadnień wartości w edukacji oraz kulturowego znaczenia mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14317.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ex Libris Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 181-182, netogr. s. 183-184, filmogr. s. 174-180.
Książka prezentuje wyniki badań poświęconych obrazom osób niepełnosprawnych (fizycznie i intelektualnie) kreowanych w przestrzeni publicznej przez współczesne mass media. Analiza skupiona jest w szczególności na filmach (dokumentalnych i fabularnych) oraz serialach telewizyjnych (animowanych i fabularnych). Zanalizowane zostały niektóre programy festiwali filmowych prezentujących filmy związane z kalectwem. Wykorzystano także zawartość portali internetowych, na których umieszczane są materiały filmowe zawierające treści połączone z problematyką niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15084.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor książki próbował ukazać, że zasady moralne, które należy respektować w posługiwaniu się środkami masowego przekazu, odnajdujemy w relacji osoby do mediów. Celem tych ostatnich, jak i samego komunikowania w ogóle, jest służenie rozwojowi osoby i jedności między ludźmi. Tak więc nawet tak fundamentalne zasady jak prawda i wolność odnajdują swe konkretyzacje poprzez odniesienie do celu komunikowania. Ten ostatni jest zasadniczym kryterium etycznej oceny wszelkich form rozpowszechniania i odbioru informacji, w tym także za pośrednictwem najnowszych technologii, a więc np. Internetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5599 [Magazyn 1], 3982.VI.11 [Magazyn 1], P.2831 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2830.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3983.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
W książce położono nacisk na manipulację (rzeczywistą i potencjalną; co w kontekście edukacji stawia ją w szeregu publikacji znaczących dla współczesnej pedagogiki. Zaproponowana przez, profesora Bronisława Siemienieckiego struktura pracy jest logiczna – eksponuje manipulację w mediach, ale jednocześnie przedstawia możliwości jej eliminowania lub ograniczania jej wpływu. Wątek ten związany jest z edukacją, w tym z wciąż poszukującą właściwego miejsca w planach nauczania edukacją medialną. W książce omawiane są zagadnienia manipulacji i towarzysząca temu bezradność dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5598.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7061.VI.11 [Czytelnia B], 7062.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-336 i przy częściach. Indeksy.
Podręcznik wprowadza w podstawowe pojęcia i koncepcje związane ze środkami przekazu, komunikacją społeczną i społeczeństwem informacyjnym. Wskazuje zadania mediów w edukacji, a także funkcje i obszary badawcze pedagogiki mediów. Przybliża rolę radia, filmu i telewizji w wychowaniu i patologii. Ponadto autorzy omawiają zmiany w modelach nauczania oraz znaczenie technologii informacyjnej w procesie kształcenia, dokształcania i samokształcenia, w diagnostyce i terapii pedagogicznej, zarządzaniu edukacją, badaniach nauczycielskich, szkolnictwie zawodowym oraz edukacji na odległość. Publikacja porusza też zagadnienia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii informacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5148.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6275.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 246-262 i przy częściach. Indeksy.
Podręcznik wprowadza w podstawowe pojęcia i koncepcje związane ze środkami przekazu, komunikacją społeczną i społeczeństwem informacyjnym. Wskazuje zadania mediów w edukacji, a także funkcje i obszary badawcze pedagogiki mediów. Przybliża rolę radia, filmu i telewizji w wychowaniu i patologii. Ponadto autorzy omawiają zmiany w modelach nauczania oraz znaczenie technologii informacyjnej w procesie kształcenia, dokształcania i samokształcenia, w diagnostyce i terapii pedagogicznej, zarządzaniu edukacją, badaniach nauczycielskich, szkolnictwie zawodowym oraz edukacji na odległość. Publikacja porusza też zagadnienia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii informacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5149.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6276.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
Celem opracowania jest inspirowanie do refleksji nad związkami pomiędzy różnymi wymiarami funkcjonowania rodziny a oddziaływaniem mediów na jednostkę i jej styl życia. W książce została przedstawiona wieloaspektowa analiza rodziny w kategoriach twórcy i odbiorcy treści medialnych. Autorzy szukają w niej odpowiedzi na pytania: Czy media zmieniały rodzinę? Jak, w jaki sposób, dlaczego i po co?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12958.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14087.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie - Prace zbiorowe / Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu)
Tekst częśc. w jęz. ang., niem.
Globalizacja jest zjawiskiem, które dominuje w opisie obecnej rzeczywistości międzynarodowej dokonanym przez przedstawicieli nauki o stosunkach międzynarodowych, lecz jej zakres znaczeniowy nie jest jednoznacznie określony. Różnorodność sposobów definiowania tego pojęcia dorównuje popularności oraz częstotliwości jego stosowania. Niewątpliwie główną przyczyną jest złożoność, wielowymiarowość globalizacji i brak wyraźnych granic jej zakresu, co w zasadzie uniemożliwia skonstruowanie spójnej, jednoznacznej definicji, uwzględniającej wszystkie istotne elementy. Dlatego też naukowcy, politycy czy dziennikarze publikujący swoje teksty związane z procesami globalizacyjnymi zachodzącymi w sferze stosunków międzynarodowych poruszają szereg kwestii społecznych, ekonomicznych, ekologicznych i politycznych, a także wiele innych, które podkreślają znaczenie tych procesów w światowej gospodarce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10778.XII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang., pol. przy pracach
Bibliogr. przy niektórych pracach
Książka jest próbą odczytania bogatego w wątki wielonurtowego dorobku Marshalla McLuhana. Praca może zainspirować wielu czytelników do własnych poszukiwań badawczych i reinterpretacji tez "proroka elektrycznego zbawienia" jak często nazywano McLuhana. Książka zawiera uzupełniające szkice z pogranicza studiów nad mediami, pedagogiki mediów i socjologii masowego komunikowania, które w pewien sposób korespondują z medialną rzeczywistością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7216.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8137.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sumę tego, co ma do zaoferowania pozycja (Kon)teksty kultury medialnej czytelnikom składają się informacje o stanie badań tak socjologicznych, jak medio- i kulturoznawczych, w tym prezentacja koncepcji mało w Polsce znanych. Są tu też liczne wskazówki metodologiczne, informacje o nowych zjawiskach, które pojawiły się w kulturze w wyniku upowszechnienia się dostępu do internetu, informacje historyczne i rozważania z zakresu etyki. Niebagatelną część tomu stanowią analizy i interpretacje nowych sposobów porozumiewania się i uprawiania twórczości. Część z nich może prowokować do niezgody i dyskusji, ale w wypadku rozpoznawania nowych zjawisk i wypracowywania metod ich badania jest to zjawisko nie tylko nieuniknione, ale i konieczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7987.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sumę tego, co ma do zaoferowania pozycja (Kon)teksty kultury medialnej czytelnikom składają się informacje o stanie badań tak socjologicznych, jak medio- i kulturoznawczych, w tym prezentacja koncepcji mało w Polsce znanych. Są tu też liczne wskazówki metodologiczne, informacje o nowych zjawiskach, które pojawiły się w kulturze w wyniku upowszechnienia się dostępu do internetu, informacje historyczne i rozważania z zakresu etyki. Niebagatelną część tomu stanowią analizy i interpretacje nowych sposobów porozumiewania się i uprawiania twórczości. Część z nich może prowokować do niezgody i dyskusji, ale w wypadku rozpoznawania nowych zjawisk i wypracowywania metod ich badania jest to zjawisko nie tylko nieuniknione, ale i konieczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7988.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej