linguistics
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(116)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(108)
dostępne
(58)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(40)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(108)
Autor
Ellis Rod
(6)
Roach Peter (1943- )
(5)
Crystal David (1941- )
(3)
Kramsch Claire
(3)
McCarthy Michael (1947- )
(3)
Trudgill Peter
(3)
Widdowson H. G
(3)
Yule George
(3)
Atkinson Martin
(2)
Britain David
(2)
Carter Ronald (1947- )
(2)
Clahsen Harald
(2)
Hoey Michael (1948- )
(2)
Radford Andrew
(2)
Skehan Peter
(2)
Sobkowiak Włodzimierz
(2)
Spencer Andrew
(2)
Trask R. L
(2)
Allen J. P. B
(1)
Armstrong Nigel
(1)
Baker Mona
(1)
Barber Charles
(1)
Barnhardt Sarah
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Bauer Laurie (1949- )
(1)
Bell Roger T. (1938- )
(1)
Benati Alessandro G
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bot Kees de
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Bygate Martin
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Stuart (1950- )
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chomsky Noam (1928- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
DeCarrico Jeanette S
(1)
El-Dinary Pamela Beard
(1)
Fabb Nigel
(1)
Fairclough Norman
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Firth J.R
(1)
Fleming Michael (1974- )
(1)
Freeman David E
(1)
Freeman Yvonne S
(1)
Gamerschlag Thomas
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greene Judith (1936- )
(1)
Głaz Adam (1970- )
(1)
Haegeman Liliane
(1)
Hannah Jean
(1)
Hatim Basil
(1)
Haynes John (1936- )
(1)
Hughes Arthur (1941- )
(1)
Hughes Rebecca (1962- )
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Jackson Howard
(1)
Johnson Keith
(1)
Kalenscher Tobias
(1)
Kenworthy Joanne
(1)
Krashen Stephen D
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
Lado Robert (1915- )
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lee David Alan (1939- )
(1)
Lehmann Winfred P
(1)
Lieber Rochelle 1954-
(1)
Lorenzo-Modia Maria Jesús
(1)
Lowie Wander (1959- )
(1)
Lyons John 1932-
(1)
Löner Sebastian
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Macpherson Robin (1952- )
(1)
Malmkjoer Kirsten
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
McMordie W
(1)
Munday Jeremy
(1)
Munday Jeremy (1960- )
(1)
Nattinger James R
(1)
Newmeyer Frederick J
(1)
Odlin Terence
(1)
Pahl Kate
(1)
Painter Lesley
(1)
Paul Gill
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Podesva Robert
(1)
Porwoł Monika
(1)
Rheindorf Markus
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Rost Michael
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Saeed John I
(1)
Saville-Troike Muriel 1936-
(1)
Schlauch Margaret (1898-1986)
(1)
Schrenk Markus
(1)
Scovel Thomas (1939- )
(1)
Seidl Jennifer
(1)
Seliger Herbert W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(33)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
10 - 19
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(92)
Anglia
(11)
Kiribati
(3)
Wielka Brytania
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Niemcy
(1)
Illinois (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(90)
angielski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(53)
JĘZYKOZNAWSTWO
(44)
JĘZYKI
(14)
Językoznawstwo
(13)
PRZEKŁADY
(7)
Nauczanie języków obcych
(5)
Język angielski
(3)
JĘZYK
(2)
JĘZYK POLSKI
(2)
KULTURA
(2)
Second language acquisition
(2)
Semantyka
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
AFAZJA
(1)
CZYTANIE
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gramatyka
(1)
Historia
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Język
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korpus językowy
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Kultura popularna
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Metody badawcze
(1)
Modalność językowa
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
Nauczanie
(1)
Ontologia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(1)
PRZEKŁADY ANGIELSKIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Poznanie
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Publicystyka
(1)
RUSIECKI, JAN (1926- )
(1)
SEMANTYKA LINGWISTYCZNA
(1)
Semiotyka
(1)
Warhol, Andy (1928-1987)
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(18)
Edukacja i pedagogika
(6)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(405)
turystyka
(352)
linguistics
(116)
beletrystyka
(304)
dzieci
(295)
marketing
(282)
Polska
(278)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
finanse
(157)
sport
(157)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
historia
(154)
writing
(154)
English literature
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
reading
(145)
młodzież
(141)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
konkurencyjność
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
bezpieczeństwo
(125)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
organizacja
(123)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
wychowanie
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
zarządzanie strategiczne
(102)
otyłość
(101)
culture
(100)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
thriller
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
projektowanie
(91)
stres
(89)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
terroryzm
(87)
ochrona środowiska
(86)
116 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
On the Surface of Discourse / Michael Hoey. - London : George Allen & Unwin, [cop.1983]. - XIV, 219 s. : ryc., tab. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3305.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
'English Accents and Dialects' is a unique introductory survey of the main regional and social varieties of English spoken in the British Isles. The authors discuss accent and dialect in the broader framework of language variation, including phonetic, phonological, grammatical, lexical, historical and stylistic differences. This is followed by a survey of the speech of twelve different areas of the British Isles. The cassette which accompanies the book consists of edited interviews (all transcribed in the book) with speakers from each of the different areas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1160.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics in Action)
Speaking is a dynamic, interpersonal process and one that strongly influences how we are perceived by others in a range of formal and everyday contexts. Despite this, speaking is often researched and taught as if it is simply writing delivered in a different mode. In Teaching and Researching Speaking, Rebecca Hughes suggests that we have less understanding than we might of important meaning-making aspects of speech such as prosody, gaze, affect (how language makes us feel) and the ways speakers collaborate and negotiate with one another in interaction. The book reviews materials and assessment practices in the light of current knowledge about spoken language, and highlights areas for new work and collaboration between researchers and practitioners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3293.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Longman Applied Linguistics)
Includes bibliographical references (page 323) and index.
An understanding of sociocultural context is crucial in second language learning yet developing this awareness often poses a real challenge to the typical language learner. This book is a practical language teachers' guide that focuses on how to teach socially and culturally appropriate language for effective communication. Moving beyond a purely theoretical approach to pragmatics, the volume offers practical advice to teachers, with hands-on classroom tasks included in every chapter. Readers will be able to: * Identify possible causes of learner errors and choices in cross-cultural communication * Understand second language acquisition theories that support their classroom practices * Develop a pragmatics-focused instructional component, classroom-based assessments, and curricula * Help learners to become more strategic about their learning and performance of speech acts * Incorporate technology into their approach to teaching pragmatics This book aims to close the gap between what research in pragmatics has found and how language is generally taught today. It will be of interest to all language teachers, graduate students in language teaching and linguistics, teacher educators, and developers of materials for teaching language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17991.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Discovering Grammar / Howard Jackson. - Oxford [et al.] : Pergamon Institute of English, [1985]. - IX, 143 s. : tab. ; 25 cm.
(Language Courses)
If you have heard the name of the technique, you can probably get a good understanding of what this not so common teaching method is like. The discovery technique is a method of teaching in which students are not directly presented with a target grammatical structure or rule. Instead, students are given content in which the target structure is used. Students then discover the grammatical rule or figure out the pattern for themselves. The teacher’s role is to guide students to their own discovery, not to give students the information on the grammar rule.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3307.XXIV.12.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Designing Language Teaching Tasks / Keith Johnson. - Hampshire : Palgrave Macmillan, 2003. - X, 196 s. : tab. ; 22 cm.
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT linguistics teaching
"Designing Language Teaching Tasks" provides a research-based account of how experienced teachers and task designers prepare activities for use in the language classroom. It gives detailed information on the procedures which designers follow. The book is a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3637.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
An introduction to the study of modern linguistics aimed at the non-specialist. It deals mainly with English but also covers other languages. It looks at the methods used to establish rules of form, meaning and use and the means by which language is employed in communication.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3243.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3242.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7901.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9187.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Context and Culture in Language Teaching / Claire Kramsch. - Ed. 1, 3 im. - Oxford : Oxford University Press, 1996. - VIII, 295 s. ; 22 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and Culture / Claire Kramsch. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - X, 134 s. ; 20 cm.
(Oxford Introductions to Language Study / H. G. Widdowson)
Recent social and political changes have focused attention on the debate about the relationship between language and culture. This book offers an accessible survey of key concepts such as social context and cultural authenticity, using insights from fields which include linguistics, sociology and anthropology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1725.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching Methodology Series)
The Natural Approach is based on the following tenets: 1). Language acquisition (an unconscious process developed through using language meaningfully) is different from language learning (consciously learning or discovering rules about a language) and language acquisition is the only way competence in a second language occurs. (The acquisition/learning hypothesis) 2). Conscious learning operates only as a monitor or editor that checks or repairs the output of what has been acquired. (The monitor hypothesis) 3). Grammatical structures are acquired in a predictable order and it does little good to try to learn them in another order.(The natural order hypothesis). 4). People acquire language best from messages that are just slightly beyond their current competence. (The input hypothesis) 5). The learner's emotional state can act as a filter that impedes or blocks input necessary to acquisition. (The affective filter hypothesis).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3210.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series / ed. Eli Hinkel)
Index s. 251-258
This book traces the historical development of major language teaching methods in terms of theoretical principles and classroom procedures, and provides a critical evaluation of each. Drawing from seminal, foundational texts and from critical commentaries made by various scholars, Kumaravadivelu examines the profession's current transition from method to postmethod and, in the process, elucidates the relationship between theory, research, and practice. The chief objective is to help readers see the pattern that connects language, learning, teaching methods, and postmethod perspectives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9770.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A textbook introduction to the methods by which the sound, vocabulary, and writing systems of two languages may be compared. Bibliogs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.90 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.88.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.89.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Informed teaching.
Bibliogr. przy pracach.
The following volume presents a collection of chapters pertaining to English studies. The transversal theme for all of them is the pedagogical issue of informed teaching. In this volume the reader will find results of research and reflection of academic researchers and practitioners which may implicitly or explicity inspire language teachers to improve school practices by presenting insights into language teaching related areas. The book is divided into four main areas. Part one focuses on communication related issues and discusses the development of work-related competences. Part two of the volume is devoted to intercultural issues in foreign language pedagogy. Part three contains ruminations on creativity and reflectivity at school. Part four of the volume encompasses ideas lying at the crossroads of linguistics and literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13524.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cognitive linguistics is a relatively new theory of language that challenges many of the basic assumptions of traditional approaches. In "Cognitive Linguistics: An Introduction", David Lee, drawing on his long-standing interest in the relationship between language and perspective, sets out to make the theory accessible to readers who have no prior training in the discipline.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3993.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Historical Linguistics : an introduction / Winfred P. Lehmann. - Wd. 3. - London ; New York : Routledge, 1992. - XVIII, 338 s. : tab. ; 24 cm.
(Linguistics)
Forma i typ
Słowo kluczowe: linguistics
A comprehensive, clearly written introduction to historical linguistic theory and methods. Thoroughly revised, this edition draws on recent linguistic and archaeological research, incorporating key developments and advances.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3201.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Introducing morphology / Rochelle Lieber. - Second edition. - Cambridge : Cambridge University Press, 2021 - IX, 243 pages ; 26 cm
(Cambridge Introductions to Language and Linguistics)
Includes bibliographical references and index.
A lively introduction to morphology, this textbook is intended for undergraduates with relatively little background in linguistics. It shows students how to find and analyze morphological data and presents them with basic concepts and terminology concerning the mental lexicon, inflection, derivation, morphological typology, productivity, and the interfaces between morphology and syntax on the one hand and phonology on the other. By the end of the text students are ready to understand morphological theory and how to support or refute theoretical proposals. Providing data from a wide variety of languages, the text includes hands-on activities designed to encourage students to gather and analyse their own data. The third edition has been thoroughly updated with new examples and exercises.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20500.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Teacher Series)
This open access book presents novel theoretical, empirical and experimental work exploring the nature of mental representations that support natural language production and understanding, and other manifestations of cognition. One fundamental question raised in the text is whether requisite knowledge structures can be adequately modeled by means of a uniform representational format, and if so, what exactly is its nature. Frames are a key topic covered which have had a strong impact on the exploration of knowledge representations in artificial intelligence, psychology and linguistics; cascades are a novel development in frame theory. Other key subject areas explored are: concepts and categorization, the experimental investigation of mental representation, as well as cognitive analysis in semantics. This book is of interest to students, researchers, and professionals working on cognition in the fields of linguistics, philosophy, and psychology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20488.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This publication revolves around one main issue, which is how human beings transfer their thought and experiences from life to texts. This volume is divided into three different sections, the first one dealing with literature and cultural topics, the second including essays about intercultural studies, and the third centered on language learning analyses inspired by the narrative approach. The book is grounded on the idea that language, literature, and culture should never be studied in isolation, no matter how specialized each of these has become in the last century. On the contrary, a holistic, even eclectic approach that would connect different humanistic studies in a coherent and cohesive discourse has much to offer. The articles in this publication, therefore, provide an interesting interconnected dialogue along these three different lines.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13523.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and linguistics : an introduction / John Lyons. - Cambridge [Cambridgeshire] ; New York : Cambridge University Press, 2009. - XI, 356 pages : illustrations ; 22 cm.
Includes index.
Bibliography: pages [333]-350.
This 1981 book is a general introduction to linguistics and the study of language, intended particularly for beginning students and readers with no previous knowledge or training in the subject. There is first a general account of the nature of language and of the aims, methods and basic principles of linguistic theory. John Lyons then introduces in turn each of the main sub-fields of linguistics: the sounds of language, grammar, semantics, language change, psycholinguistics: the sounds of language, grammar, semantics, language change, psycholinguistics, language and culture. Throughout the book he emphasizes particularly those aspects of the discipline that seem fundamental and most likely to remain important. He stresses throughout the cultural at least as much as the biological context of human language, and shows how the linguist's concerns connect productively with those of the traditional humanities and the social sciences. Each chapter has a wide-ranging set of discussion questions and revision exercises, and extensive suggestions for further reading. The exposition is marked throughout by the author's characteristic clarity, balance and authority.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18068.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej