Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(37)
Autor
Denton Tom
(2)
Angelelli Claudia V
(1)
Ayala-Lasso Jose (1932- )
(1)
Barkley Andrew P. (1962- )
(1)
Barkley Paul W
(1)
Bertucci Mary Lou
(1)
Brooker Peter
(1)
Calderhead James
(1)
Christou Evangelos
(1)
Clarys J
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Cook Guy
(1)
Dargel Jan K
(1)
Elliott John (1938- )
(1)
Gates Peter
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Gretzel Ulrike
(1)
Griffel Benjamin
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hiver Phil 1984-
(1)
Hoffman-Krull Kai
(1)
Holliday Adrian
(1)
Hyde Martin 1960-
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Kotarba Joseph A
(1)
Kullman John 1957-
(1)
Lai Chun (Language teacher)
(1)
Lawson Edward
(1)
Lennon Paul 1951-
(1)
Li Shaofeng
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Lyster Roy
(1)
Maleyeff John 1955-
(1)
Mefferd Andrew
(1)
Mitchell-Schuitevoerder Rosemary
(1)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(1)
Oakland John
(1)
Oxford Rebecca L
(1)
Pahl Kate
(1)
Papi Mostafa
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Reilly Thomas
(1)
Reinders Hayo
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(1)
Selden Raman
(1)
Semmlow John L
(1)
Sigala Marianna
(1)
Simpson James 1967-
(1)
Stibbe A
(1)
Storey John 1950-
(1)
Sundqvist Pia
(1)
Swindells Julia
(1)
Tedick Diane J
(1)
Turner Graeme (1947- )
(1)
Tyson Lois 1950-
(1)
Vieira Isabel Flávia Gonçalves Fernandes Ferreira
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Widdowson Peter
(1)
Wiseberg Laurie S
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Nowy Jork (stan) (USA)
(14)
Anglia
(11)
Polska
(5)
Stany Zjednoczone
(5)
Wielka Brytania
(3)
Floryda (USA)
(1)
Niemcy
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
angielski
(34)
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(12)
Językoznawstwo
(3)
Dwujęzyczność
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Krytyka literacka
(2)
Przekłady
(2)
Rolnictwo
(2)
Socjologia
(2)
Agrobiznes
(1)
Badania naukowe
(1)
DIAGNOSTYKA OBRAZOWA
(1)
Diagnostyka techniczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Film
(1)
Hotelarstwo
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kultura
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Kultura popularna
(1)
LITERATURA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATLAB
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Modalność językowa
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauki kognitywne
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PIŁKA NOŻNA
(1)
PRAWA CZŁOWIEKA
(1)
PRAWA OBYWATELSKIE
(1)
PRZETWARZANIE OBRAZÓW
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podróże
(1)
Pojazdy
(1)
Pojazdy elektryczne
(1)
Polityka
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Rolnictwo ekologiczne
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Samochody hybrydowe
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Słownictwo
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Teoria literatury
(1)
Teoria przekładu
(1)
Turystyka
(1)
Tłumaczenie automatyczne
(1)
Tłumaczenie wspomagane komputerowo
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Antologia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(19)
Edukacja i pedagogika
(16)
Kultura i sztuka
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
second language acquisition
(7)
learning
(6)
education
(5)
study and teaching
(5)
language
(3)
linguistics
(3)
teaching
(3)
culture
(2)
grammar
(2)
identity
(2)
interpreting
(2)
language teaching
(2)
learning strategies
(2)
maintenance
(2)
motivation
(2)
politics
(2)
psychology
(2)
repair
(2)
social aspects
(2)
social media
(2)
vocabulary
(2)
British
(1)
English language
(1)
Interlanguage
(1)
Matlab
(1)
academic philosophy
(1)
acquisition
(1)
advertising
(1)
affective differences
(1)
agriculture
(1)
art
(1)
autobiography
(1)
automobiles
(1)
batteries
(1)
behaviourism
(1)
bilingual education
(1)
biography
(1)
charging
(1)
chassis system
(1)
classroom managment
(1)
cognitive differences
(1)
cognitive learning
(1)
communication
(1)
conative differences
(1)
critical theory
(1)
criticism
(1)
cultural criticism
(1)
cultural studies
(1)
deconstructive criticism
(1)
diagnostic imaging
(1)
diagnostic techniques
(1)
diagnostics
(1)
digital techniques
(1)
disability
(1)
discourse
(1)
discourse analysis
(1)
economics
(1)
economy
(1)
education studies
(1)
electric vehicle
(1)
electrical system
(1)
engagement
(1)
engine system
(1)
engineering
(1)
evaluation
(1)
farmers
(1)
fault diagnosis
(1)
feminist criticism
(1)
film
(1)
foreign speakers
(1)
gender
(1)
globalization
(1)
government
(1)
history
(1)
hospitality
(1)
human rights
(1)
hybrid vehicle
(1)
image processing
(1)
individual differences
(1)
intercultural communication
(1)
language and culture
(1)
language learning
(1)
legal system
(1)
leisure
(1)
leisure industry
(1)
listening
(1)
literacy
(1)
literary form
(1)
literary theory
(1)
management
(1)
marxism
(1)
marxist criticism
(1)
mass media
(1)
media
(1)
medicine
(1)
motion pictures
(1)
new criticism
(1)
new historicism
(1)
organic farming
(1)
people
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
The Self-Regulated Learning Guide introduces K-12 teachers to the basics of self-regulation. Highly practical and supported by cutting-edge research, this book offers a variety of techniques for seamlessly infusing self-regulated learning principles into the classroom and for nurturing students’ motivation to strategize, reflect, and succeed. Featuring clear explanations of the psychology of self-regulation, these nine chapters provide teachers with core concepts, realistic case scenarios, reflection activities, and more to apply SRL concepts to classroom activities with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21805.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21804.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
This book showcases pedagogical tools for learning languages through interdisciplinary project-based learning (PBL). Chapters demonstrate a diverse range of PBL activities that help students build communities of practice within classroom settings, and across local and global communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20506.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 211-226) and index.
Written for Introductory Sociology and Sociology of Popular Music courses, this book uses popular music to illustrate fundamental social institutions, theories, sociological concepts, and processes. The authors use music, a social phenomenon of great interest, to draw students in and bring life to their study of social life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18009.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This thoroughly updated third edition of Critical Theory Today offers an accessible introduction to contemporary critical theory, providing in-depth coverage of the most common approaches to literary analysis today, including: feminism; psychoanalysis; Marxism; reader-response theory; New Criticism; structuralism and semiotics; deconstruction; new historicism and cultural criticism; lesbian, gay, and queer theory; African American criticism and postcolonial criticism. This new edition features: a major expansion of the chapter on postcolonial criticism that includes topics such as Nordicism, globalization and the 'end' of postcolonial theory, global tourism and global conservation an extended explanation of each theory, using examples from everyday life, popular culture, and literary texts a list of specific questions critics ask about literary texts an interpretation of F. Scott Fitzgerald's The Great Gatsby through the lens of each theory a list of questions for further practice to guide readers in applying each theory to different literary works updated and expanded bibliographies Both engaging and rigorous, this is a "how-to" book for undergraduate and graduate students new to critical theory and for college professors who want to broaden their repertoire of critical approaches to literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18008.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reflection has become widely recognized as a crucial element in the professional growth of teachers. Terms such as reflective teaching enquiry-orientated teacher education, teachers as researchers and reflective practitioner have become quite prolific in discussions of classroom practice and professional development. It is frequently presumed that reflection is an intrinsically good and desirable aspect of teaching and teacher education and that teachers, in becoming more reflective, will in some sense be better teachers, though such claims have been rarely subject to detailed scrutiny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3205.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3204.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This book maps out a new paradigm of teacher education an, by implication, professional education generally. The book opens with two alternative theories of teacher education and training and explains the concepts and assumptions on which they rest including beliefs about the nature and role of education in society. It then proposes a natural science paradigm and its implications for establishing a coherent view of teacher education. Subsequent chapters indicate the professional implications of such a model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3196.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3195.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej