Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Long Michael H
(3)
Doughty Catherine J
(2)
Wardhaugh Ronald
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Bell Allan
(1)
Bendixen Alfred
(1)
Breckon Toby
(1)
Cain Kate
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
Ellis Rod
(1)
Frith Uta
(1)
Gass Susan M
(1)
Johnson Elizabeth M
(1)
Johnson Keith
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
Krasner David (1952- )
(1)
Littlewood William T
(1)
Lively Adam
(1)
Lively Jack
(1)
Mackey Alison
(1)
Maltby Richard (1952- )
(1)
Masuhara Hitomi
(1)
McCormack Brendan
(1)
McDonough Jo
(1)
Mintz Steven (1953- )
(1)
Nagel James
(1)
Richardson Malcolm D
(1)
Roberts Randy (1951- )
(1)
Saeed John I
(1)
Shaw Christopher
(1)
Solomon Chris
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Anglia
(7)
Stany Zjednoczone
(3)
Kiribati
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(13)
polski
(12)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(6)
Nauczanie języków obcych
(4)
Literatura amerykańska
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(2)
Język angielski
(2)
Teoria literatury
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
Badania naukowe
(1)
CZYTANIE
(1)
DEMOKRACJA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dramat amerykański
(1)
English language
(1)
FILM AMERYKAŃSKI
(1)
GRZYBICA
(1)
Językoznawstwo
(1)
KULTURA
(1)
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. bisacsh
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
MATLAB
(1)
Metodologia
(1)
MÓZG
(1)
Nauczanie
(1)
Opieka zdrowotna
(1)
Opowiadanie amerykańskie
(1)
PRODUKCJA FILMOWA
(1)
PRZETWARZANIE OBRAZÓW
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Reading
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading disability
(1)
SOCJOLINGWISTYKA
(1)
Semantyka
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
Gatunek
Esej
(3)
FILM AMERYKAŃSKI
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
English language
(5)
second language acquisition
(5)
history
(4)
teaching
(4)
American literature
(3)
criticism
(3)
language
(3)
United States
(2)
grammar
(2)
language teaching
(2)
linguistics
(2)
research method
(2)
social context
(2)
sociolinguistics
(2)
study and teaching
(2)
American fiction
(1)
American novel
(1)
English grammar
(1)
Great Britain
(1)
Matlab
(1)
brain
(1)
children
(1)
cinema
(1)
cinematography
(1)
cognition
(1)
cognitive process
(1)
communicative approach
(1)
culture
(1)
democracy
(1)
digital techniques
(1)
drama
(1)
dyslexia
(1)
educational context
(1)
essay
(1)
film
(1)
fungal infection
(1)
government
(1)
health care
(1)
image processing
(1)
journalism
(1)
language skills
(1)
lexicology
(1)
lexicon
(1)
literature
(1)
mass media
(1)
media
(1)
methodology
(1)
motion pictures
(1)
motion pictures industry
(1)
neuropsychology
(1)
newspaper
(1)
nursing
(1)
palliative care
(1)
person-centred
(1)
political context
(1)
politics
(1)
popular culture
(1)
psycholinguistics
(1)
psychology
(1)
reading comprehension
(1)
semantics
(1)
short story
(1)
society
(1)
task analysis
(1)
twentieth century
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bringing together a range of core texts into one volume, this acclaimed anthology offers the definitive resource in culture, media, and communication. A fully revised new edition of the bestselling anthology in this dynamic and multidisciplinary field New contributions include essays from Althusser through to Henry Jenkins, and a completely new section on Globalization and Social Movements.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6095.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instructed Second Language Acquisition : learning in the classroom / Rod Ellis. - Oxford; Cambridge : Blackwell, [1994]. - IX, 230 s. : tab. ; 23 cm.
(Applied Language Studies)
How does classroom language learning take place? How does an understanding of second language acquisition contribute to language teaching? In answering these questions, Rod Ellis reviews a wide range of research on classroom learning, developing a theory of instructed second language acquisition which has significant implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3251.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching and Skill Learning / Keith Johnson. - Oxford ; Cambridge : Blackwell, [1996]. - VIII, 198 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Applied Language Studies)
This book argues controversially that second-language acquisition has much in common with other forms of skill learning, and that there is much to be learned about the business of language teaching by considering the views and practices of teachers in other domains. For many Applied Linguists, language is unique among human skills, incomparable in its acquisition and use to other forms of behaviour. Their study of second-language learning and teaching may thus draw on knowledge about first-language acquisition, but not on what is known about the learning of non-linguistic skills. This book argues against such an approach. It begins by considering arguments for and against the uniqueness of language. It reviews the recent literature in second-language acquisition, looking both at general learning theories (which account for language alongside other skills) and opposing theories (mostly based on the study of Universal Grammar). The book then turns to language teaching, and in a programmatic way considers what insights may be gained by viewing language within a general skills framework. Particular attention is given to how the teacher may help students to make consciously learned language automatic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3237.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Language Studies)
The aim of this book is to bridge the gap between the theory and practice of teaching language for communication. It is written principally for teachers who wish to adopt a communicative approach and would like to reflect on the principles that underlie it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3191.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Understanding English Grammar" presents the essentials of English structure in a way that should be comprehensible to students who have had little or no opportunity to study the language. It does so within a framework derived from modern linguistic theory. Students, however. require no previous knowledge of linguistics. Through use of this book, students will gain an understanding of what is involved in the scholarly study of language and , while doing so, acquire an extensive knowledge of English Grammar. Considerable attention has been devoted to matters of presentation in the text, there are numerous exercises at the end of each chapter with suitable example answers provided, and a final indexed glossary is included as a further study aid.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4596.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej