Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(322)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(316)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(297)
dostępne
(231)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(92)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(165)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(300)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(17)
Szuścik Urszula
(17)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(13)
Gajdzica Zenon
(9)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(7)
Klinik Anna
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Fuks Agata
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Kantowicz Ewa
(3)
Korzeniowska Wiesława
(3)
Kurkowski Cezary
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gardian Renata
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Konopczyński Marek (1956- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Papież Jan
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Adamek Irena
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Apanel Danuta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bala Joanna
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Budniak Alina
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cabała Monika
(1)
Charkowska Katarzyna
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Demkowicz Leszek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(143)
2000 - 2009
(161)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(327)
Język
polski
(326)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(4)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Geriatrzy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(27)
DZIECKO
(24)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(21)
WYCHOWANIE
(21)
NAUCZANIE
(20)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(16)
RODZINA
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(7)
UCZNIOWIE
(7)
KOBIETA
(6)
KULTURA MASOWA
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
POSTAWY
(6)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
INTERNET
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
MOWA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PRACE DYPLOMOWE
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
Wychowanie
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
INNOWACJE
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
MOTYWACJA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
SZKOLNICTWO
(4)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(4)
AUTYZM
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
GRY EDUKACYJNE
(3)
JĘZYK POLSKI
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(3)
OSOBOWOŚĆ
(3)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
PROSTYTUCJA
(3)
Pedagogika
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
SOCJALIZACJA
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(3)
WYCHOWANIE MORALNE
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
ADOPCJA
(2)
ALKOHOLIZM
(2)
ARTETERAPIA
(2)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(2)
Dzieci
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
Edukacja regionalna
(2)
INFORMATYKA
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
Myślenie twórcze
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
NEUROPSYCHOLOGIA
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Temat: czas
1989-
(14)
2001-0
(12)
2001-
(9)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
KUJAWSKO-POMORSKIE, województwo
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(21)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(12)
PODRĘCZNIKI
(7)
Poradnik
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
Monografia
(4)
PORADNIKI
(4)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(3)
Raport z badań
(3)
Opracowanie
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Psychologia
(4)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(27)
dzieci
(24)
edukacja
(20)
wychowanie
(18)
edukacja wczesnoszkolna
(14)
kształcenie
(13)
nauczanie
(13)
niepełnosprawni
(11)
szkoła
(10)
wspomaganie rozwoju
(10)
nauczyciel
(9)
rehabilitacja
(9)
terapia
(9)
dziecko niepełnosprawne
(8)
kobiety
(8)
pedagogika
(8)
dydaktyka
(7)
socjologia
(7)
wychowanie przedszkolne
(7)
cele kształcenia
(6)
metody nauczania
(6)
młodzież
(6)
nauczyciele
(6)
niepełnosprawność umysłowa
(6)
niepowodzenia szkolne
(6)
psychologia
(6)
resocjalizacja
(6)
uczeń
(6)
zasady nauczania
(6)
agresja
(5)
autyzm
(5)
dziecko autystyczne
(5)
historia
(5)
jakość życia
(5)
ludzie starzy
(5)
myślenie twórcze
(5)
niepełnosprawność
(5)
praca dyplomowa
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
seksualność
(5)
socjalizacja
(5)
sztuka
(5)
twórczość
(5)
wsparcie społeczne
(5)
ADHD
(4)
Internet
(4)
czas wolny
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
formy kształcenia
(4)
kultura
(4)
niepełnosprawni intelektualnie
(4)
pedagogika specjalna
(4)
praca
(4)
praca magisterska
(4)
prostytucja
(4)
przestępczość
(4)
rodzina zastępcza
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
rynek pracy
(4)
uczeń zdolny
(4)
czytanie
(3)
dyskryminacja
(3)
dyslalia
(3)
edukacja ekologiczna
(3)
edukacja kulturalna
(3)
edukacja międzykulturowa
(3)
gimnazjum
(3)
integracja sensoryczna
(3)
integracja społeczna
(3)
kurator sądowy
(3)
literatura
(3)
logopedia
(3)
metodologia
(3)
muzyka
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
nauczanie początkowe
(3)
ojcostwo
(3)
pedagogika kultury
(3)
pisanie
(3)
plastyka
(3)
praca zawodowa
(3)
prawo
(3)
proces kształcenia
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
religia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rodzina adopcyjna
(3)
samobójstwo
(3)
samokształcenie
(3)
socjologia edukacji
(3)
sponsoring
(3)
społeczeństwo
(3)
stereotyp
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
tożsamość kulturowa
(3)
uzależnienie
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wykluczenie
(3)
327 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej