Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(118)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(117)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(112)
dostępne
(104)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(44)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(64)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(112)
Autor
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Banaszyk Piotr
(3)
Gierszewska Grażyna
(3)
Kall Jacek
(3)
Krupski Rafał
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Cyfert Szymon
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Klasik Andrzej (1943- )
(2)
Klin Lidia
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Pindelski Mikołaj
(2)
Pomykalska Bożyna
(2)
Pomykalski Przemysław
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Smalec Agnieszka
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Waters Donald (1949- )
(2)
Witczak Hubert
(2)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Aluchna Maria
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Austen-Tynda Agata
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Becht Adam
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Białas Tomasz (1964- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Brown John Seely
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Canwell Diane (1950- )
(1)
Caslione John A
(1)
Chick Anne
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Coulton Gary
(1)
Cowling Alan
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czapiewski Mirosław (1963- )
(1)
Daniluk Piotr
(1)
David Forest R
(1)
David Fred R
(1)
Drobiazgiewicz Joanna
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Elkin Paul M
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fisher Alan
(1)
Galata Stanisław
(1)
Galińska Barbara (organizacja i zarządzanie)
(1)
Ginter Peter M
(1)
Goodwin Paul
(1)
Gordon William
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Hagel John
(1)
Hajdas Monika
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Heijden Kees van der
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Ignacy Jarosław
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jania Magdalena
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jones Phil (1958- )
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kler Paweł
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Korona Magdalena
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(118)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(117)
angielski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(6)
Przedsiębiorcy
(3)
Farmaceuci
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(40)
Zarządzanie strategiczne
(19)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(13)
ANALIZA STRATEGICZNA
(6)
INNOWACJE
(6)
KADRY
(6)
Decyzje
(4)
FIRMA (nazwa)
(4)
ZNAKI TOWAROWE
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
Konkurencyjność
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Analiza finansowa
(2)
DECYZJE
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Inwestycje
(2)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Model biznesowy
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
Otoczenie firmy
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
Analiza biznesowa
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Big data
(1)
Biznesplan
(1)
Dobre praktyki
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Handel elektroniczny
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konsumenci
(1)
Leki
(1)
Leki bez recepty
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
MARKETING
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Marketing wartości
(1)
Metoda scenariuszowa
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
OUTSOURCING
(1)
Opieka farmaceutyczna
(1)
Outsourcing
(1)
PARTNERSTWO LOKALNE
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Prawdopodobieństwo
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(1)
Strategia
(1)
Strategia organizacyjna
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TEORIA CHAOSU
(1)
TURYSTYKA
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Turystyka
(1)
USŁUGI
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Współpraca cywilno-wojskowa
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręcznik
(14)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(13)
Monografia
(5)
Opracowanie
(4)
PORADNIKI
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie strategiczne
(51)
przedsiębiorstwo
(35)
strategia
(26)
zarządzanie
(15)
konkurencyjność
(13)
planowanie strategiczne
(12)
analiza strategiczna
(11)
analiza SWOT
(7)
marketing
(6)
przedsiębiorczość
(6)
wizja firmy
(6)
zarządzanie wiedzą
(6)
kontrola strategiczna
(5)
marka
(5)
misja firmy
(5)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(4)
logistyka
(4)
organizacja
(4)
otoczenie przedsiębiorstwa
(4)
outsourcing
(4)
strategic management
(4)
zarządzanie jakością
(4)
biznesplan
(3)
cykl życia produktu
(3)
dywersyfikacja
(3)
e-commerce
(3)
fuzja
(3)
globalizacja
(3)
innowacje
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
modele biznesowe
(3)
otoczenie organizacji
(3)
portfel marek
(3)
produkcja
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
strategia marketingowa
(3)
analiza finansowa
(2)
biznes
(2)
decyzje
(2)
e-biznes
(2)
finanse przedsiębiorstw
(2)
firma
(2)
franchising
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
klaster
(2)
komunikacja
(2)
kultura organizacyjna
(2)
model biznesu
(2)
motywowanie pracowników
(2)
offshoring
(2)
organizacja ucząca się
(2)
plan marketingowy
(2)
plan strategiczny
(2)
poradnik
(2)
proces produkcyjny
(2)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przywództwo
(2)
rozwój
(2)
rozwój lokalny
(2)
sieci przedsiębiorstw
(2)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(2)
sprawozdanie finansowe
(2)
strategia finansowa
(2)
strategic planning
(2)
system produkcyjny
(2)
turystyka
(2)
wynagrodzenie
(2)
zarządzanie projektami
(2)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
zarządzanie ryzykiem
(2)
Lean Management
(1)
Strategiczna Karta Wyników
(1)
alians strategiczny
(1)
analiza
(1)
analiza decyzyjna
(1)
architektura korporacji
(1)
audyt
(1)
audyt strategiczny
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(1)
bezpieczeństwo gospodarcze
(1)
bezpieczeństwo logistyczne
(1)
bezpieczeństwo militarne
(1)
bezpieczeństwo narodowe
(1)
bezpieczeństwo niemilitarne
(1)
budżet
(1)
business
(1)
business ethics
(1)
business planning
(1)
business strategy
(1)
cel strategiczny
(1)
cloud computing
(1)
competition
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 375-385.
Wybory strategiczne przedsiębiorstw zawsze interesowały badaczy i praktyków. Tych pierwszych głównie z tego powodu, że konieczne jest porządkowanie, opisanie i poznanie praktyki gospodarczej obfitującej w różne zachowania, a także określenie prawidłowości dla celów racjonalizacji działań gospodarczych. Natomiast praktykom chodzi o ujawnienie przyczyn większej skuteczności rynkowej niektórych przedsiębiorstw. Oczekiwania z tego zakresu przedmiotowego spełniają autorzy książki, wyjaśniając w niej istotę i rodzaje wyborów strategicznych dokonywanych w przedsiębiorstwach w warunkach XXI w. Niewątpliwą wartością publikacji są studia nad uwarunkowaniami wyborów strategicznych uzupełnione badaniami empirycznymi przeprowadzonymi w przedsiębiorstwach działających na obszarze Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11311 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12449.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12448.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Tyt. oryg.: Operations management
Bibliogr. przy rozdz.
W ostatnich latach zarządzanie operacyjne nabiera coraz większego znaczenia. Dzieje się tak z kilku powodów: wzrasta konkurencja międzynarodowa, doskonali się procesy produkcyjne, zwiększa się nacisk na jakość oraz zmieniają się oczekiwania klientów. Wzrasta więc waga znajomości tej problematyki w wykształceniu przyszłych menedżerów. I właśnie w nim bowiem menedżerskie ujęcie problemu. Wywody, dyskusje, przykłady wzięte z życia pokazują, jak idee i różne koncepcje znajdują zastosowanie w praktyce, a zalety dydaktyczne podręcznika powodują, że może on być wykorzystywany nawet przez osoby, które nie miały dotąd styczności z tą problematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8858.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10418.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje kadry kierowniczej każdego przedsiębiorstwa mają dalekosiężne i w dużej mierze nieodwracalne skutki. Znajduje to odzwierciedlenie w unikalnej ścieżce rozwojowej każdego przedsiębiorstwa. Otoczenie przedsiębiorstw staje się coraz bardziej turbulentne i zmienne, a interakcje przedsiębiorstwa z tym otoczeniem coraz bardziej złożone. Audyt strategiczny to kompleksowe badanie systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie; jest narzędziem doskonalenia systemu zarządzania strategicznego; służy zredukowaniu ryzyka strategicznego. Książka niniejsza jest przewodnikiem po kierunkach i metodach zredukowania ryzyka strategicznego poprzez odpowiednią kontrolę systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Nowatorstwo podejścia pokazanego w niniejszej książce polega na zintegrowaniu analizy ryzyka strategicznego z analizą ryzyka operacyjnego, przejętą z sektora usług finansowych. Omówiono tu podstawowe zagadnienia związane z budowaniem strategii oraz kryteriami oceny sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa, dokonano przeglądu metod audytu strategicznego, przeanalizowano związki między audytem strategicznym i ryzykiem strategicznym oraz metody redukcji ryzyka strategicznego w oparciu o audyt, wreszcie przedstawiono wyniki autorskiego audytu strategicznego, przeprowadzonego na dużej i zróżnicowanej próbce polskich spółek giełdowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10362.IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie.)
Bibliogr. s. 231-249. Indeks.
Publikacja prezentuje teorię i wyniki badań w zakresie teorii sieci w aspekcie działania partnerstw lokalnych w sektorze pomocy społecznej. Jest to publikacja naukowa, zawierająca jednak praktyczne wskazówki wyjaśniające zjawiska mające miejsce w partnerstwach lokalnych. Wyniki badań mogą stanowić benchmarki dla zarządzających, wskazują sposób zarządzania partnerstwami i pomiaru efektywności jego działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14490.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15435.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Opracowanie porządkujące wiedzę i terminologię związaną z podejmowaniem decyzji strategicznych w łańcuchu dostaw - szerokie spektrum teoretyczne i praktyczne przykłady.
Bibliografia, netografia na stronach 160-[169].
Opracowanie porządkujące wiedzę i terminologię, związaną z podejmowaniem decyzji strategicznych w łańcuchu dostaw. Szerokie spektrum teoretyczne zilustrowano praktycznymi przykładami. Publikacja adresowana do studentów kierunków związanych z logistyką, zarządzaniem i ekonomią, oraz uczestników studiów podyplomowych i szkoleń z tego zakresu, a także specjalistów i menedżerów z branży TSL.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21559.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21558.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros., spis treści także ang., ros.
Bibliogr. przy rozdz.
Strategia produkcji - dóbr materialnych i usług - jest strategią zaliczaną do strategii funkcjonalnych oraz do strategii na poziomie biznesu (jdnostki strategicznej). Wywiera ona olbrzymi wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Od dobrze przygotowanej i wprowadzonej w życie strategii produkcji zależy popyt na wytwarzane produkty. W produkcji na etapie konstrukcji i technologii wykuwane są nie tylko funkcje produktu, ale także jego koszty. Dzięki olbrzymiemu postępowi w konstrukcji produktów i procesach technologicznych wzrosła dostępność dóbr materialnych i usług dla ludności. W rozwoju przedsiębiorstw w ostatnich latach pojawiły się nowe elementy jak: elastyczne systemy produkcyjne, gospodarka oparta na wiedzy, informatyzacja życia gospodarczego, burzliwe zmiany w technologii, organizacji produkcji, systemy innowacyjne, itp. Procesy te stwarzają ważne wyzwania dla zarządzania produkcją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7596.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 253-265. Indeks.
Ksiązka stanowi pomost pomiędzy wiedza teoretyczną i praktyką. Może posłyżyć jako poradnik przy opracowywaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi i wprowadzaniu ich w życie. W bardzo szerokim zakresie uzwględnia strategiczne znaczenie zasobów ludzkich i pokazuje, jak każdy aspekt tych strategii powinień być scalony z globalną strategią działalności organizacji. Autor publikacji omawia zagadnienia, które wpływają na codzienne praktyki zzl, takie jak: zarządzanie kapitałem ludzkim, społeczna odpowiedzialność biznesu, rozwój organizacyjny, zaangażowanie pracowników, zarządzanie talentami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12498 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12497.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13635.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczym celem prezentowanej pracy jest uporządkowanie i opis podstawowych metod stosowanych w ramach analizy strategicznej. Chociaż na rynku polskim spotkać można pozycje poświęcone problemowi analizy strategicznej, to wydaje się, iż metody analizy strategicznej nie są jednak jeszcze dostatecznie spopularyzowane. Stąd pomysł stworzenia niniejszego opracowania. Opracowanie przeznaczone jest dla wszystkich zainteresowanych problematyką zarządzania strategicznego - zarówno dla słuchaczy szkół wyższych studiujących tę problematykę, jak i dla praktyków, kierownictwa przedsiębiorstw, menedżerów, którzy dążą do doskonalenia metod zarządzania swoją firmą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4587.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Strategic management : logic & action, 2009.
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola lidera na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii, planowanie własnej kariery zawodowej. Autorzy proponują konkretne procedury i narzędzia, które można wykorzystać w różnych obszarach strategicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11509.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12741.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne : koncepcje, metody, strategie / Krzysztof Janasz [i in.]. - Wyd. 2 zm. i uzup. - Warszawa : Difin, 2010. - 336 s. : il. : 23 cm.
Bibliogr. s. 319-332.
Publikacja stanowi wnikliwe studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania przedsiębiorstwa. Opracowanie ma charakter teoretyczno-poznawczy i metodyczny, ważną jego zaletę stanowi łączenie kwestii teoretycznych z praktycznymi przykładami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11645 [Magazyn 1], P.11644 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11643.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12856.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Tyt. oryg.: Execution premium : linking strategy to operations for competitive advantage, 2008.
Indeks.
Doskonały podręcznik dla menedżerów, który uczy skutecznego wdrażania strategii i zarządzania przedsiębiorstwem. Autorzy publikacji próbują rozwiązać ten problem. Przedstawiają szczegółowo opracowany plan, który pozwoli przedsiębiorstwom skutecznie wprowadzać w życie nowe strategie, monitorować je i w razie potrzeby modyfikować. Posługują się licznymi przykładami ze świata biznesu. Dokumentują swoje wnioski doświadczeniami firm, które zdecydowały się na wprowadzenie w życie ich wskazówek dotyczących strategii. Jest to książka o tym, jak sprawić, by strategia äzakorzeniła sięö w firmie i zaczęła przynosić efekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11361.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-115.
Koncepcja zarządzania dynamicznego pozwala menedżerom sformułować właściwy sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa, który na bieżąco dostosowuje się do zmian na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Wdrażanie tej koncepcji w organizacjach umożliwia kadrze kierowniczej: - identyfikację poszczególnych czynników determinujących rozwój firmy w perspektywie krótko-, średnio- i długoterminowej, - całościową analizę działalności firmy i jej otoczenia, - zapewnienie stałego dostępu do syntetycznej, bieżącej i rzetelnej wiedzy niezbędnej menedżerom w procesie podejmowania decyzji, - szybką reakcję na zmiany zachodzące wewnątrz i zewnątrz organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10321.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy / Adam Stabryła. - Wyd. 1, 5 dodr. - Warszawa ; Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 377, [2] s. : il ; 25 cm.
Bibliogr.
Uznany na rynku podręcznik akademicki, przedstawiający kompleksowe ujęcie problematyki związanej z zarządzaniem strategicznym w firmie. Oprócz podstawowych teoretycznych i metodologicznych zawiera empiryczne prezentacje strategii analiz i planów stosowanych w polskiej praktyce gospodarczej. Koncentruje się na takich zagadnieniach, jak: koncepcja zarządzania strategicznego, typologia strategii zarządzania, wykorzystanie analizy preferencji, analiza strategiczna, planowanie strategiczne, implementacja strategii, kontrola strategiczna. Dodatkowymi walorami podręcznika są: kompleksowe ujęcie tematu, duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm, duża liczba rysunków i tabel ilustrujących przedstawiane zagadnienia, bogata bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12459 [Magazyn 1], P.12460 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11642.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12855.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy w Polsce podręcznik, który w przystępny, a niekiedy nawet barwny sposób wyjaśnia wszystkie problemy związane z zarządzaniem strategicznym firmą w gospodarce rynkowej. Politykę firmy autorzy wyobrazili sobie w formie czworościanu. Jego ścianami są: strategia, struktura, procesy decyzyjne i tożsamość firmy. Stanowią one jednak mocno zespoloną całość i każdy dobry menedżer powinien znać zachodzące między nimi relacje. Polecamy więc tę książkę wszystkim tym, którzy już zarządzają wszelkiego rodzaju firmami, oraz tym, którzy się do tego przygotowują. STRATEGOR to grupa wybitnych uczonych francuskich z Wydziału Strategii i Polityki Przedsiębiorstwa HEC-ISA z Jouy-en-Josas niedaleko Paryża. Nauczają oni zarządzania strategicznego i polityki firmy w wielu renomowanych francuskich i zagranicznych szkołach zarządzania, prowadząc wykłady dla studentów i dla menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1498 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2924.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie w firmie / Donald Waters. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2002. - 199 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Wszelkie organizacje kładą obecnie nacisk na proces planowania. Jest to spowodowane w dużej mierze wzrostem międzynarodowej konkurencji, stale ulepszanymi procesani produkcyjnymi, większym naciskiem na jakość produktu i stale zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Obecnie firmy zdają sobie sprawę z faktu, że odniosą sukces tylko wtedy, gdy będą dostarczać produkty spełniające wymagania klientów. Niniejsza książka zajmuje się tematyką zarządzania operacyjnego; omawia ją całościowo biorąc pod uwagę także inne, niezbędne obszary działalności przedsiebiorstw. Zwracając uwagę na najważniejsze problemy, książka pokazuje menedżerom, jak mogą pomóc swoim firmom odnieść sukces w wymagającym środowisku biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4435.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 192-199, netogr. s. 199-200.
Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu „konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci”. Autorzy książki chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na: zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce, dobrach sieciowych, sieciach przedsiębiorstw, zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach, znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz wpływie sieci na strategie firm. W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż - odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15102.IX.11 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16005.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Mastering business planning and strategy : the power and application of strategic thinking, 2007
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny sposób opisuje kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: jak prawidłowo wyznaczać cele biznesowe, co to jest analiza strategiczna, jak przeprowadzać kompleksową analizę rynku, jak zastosować najważniejsze narzędzia i modele zarządzania oraz wskaźniki efektywności. Przejrzysty układ treści poszczególnych rozdziałów, obejmujący: kluczowe koncepcje zarządzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontrolną listę działań, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, ułatwia zarówno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako źródła praktycznych wskazówek. Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów, którym niedawno powierzona została strategiczna rola w organizacji, przedsiębiorców zarządzających własną firmą, menedżerów ds. marketingu, finansów lub produkcji oraz studentów zarządzania i biznesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8850.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10372.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z wyraźnym opóźnieniem w stosunku do wielu branż przemysłowych, do procesu ekologizacji dołączyła także turystyka. Wydawać by się mogło, że turystyka jako typowa branża sektora usług stwarza najmniejsze zagrożenie środowiska. Tymczasem zagrożenie to może być bardzo duże. Z drugiej strony podstawą atrakcyjności turystycznych obszarów i podstawą atrakcyjności handlowej są walory środowiskowe. Konieczność ta spowodowała aktywną postawę przedsiębiorstw turystycznych wobec ekologii. Zarządzanie środowiskiem jest bowiem szansą na przetrwanie przedsiębiorstwa turystycznego. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom edukacyjnym w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.428 [Magazyn 1], 547 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.427.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera kompleksowy i szczegółowy opis metod i procedur zarządzania strategicznego w ochronie zdrowia, obejmujący m.in.: zasady myślenia i planowania strategicznego, sposoby oceny otoczenia oraz reagowania na gwałtownie zmieniające się warunki funkcjonowania organizacji, nowoczesne narzędzia analizy danych w sektorze opieki zdrowotnej, metody weryfikacji przyjętych założeń i rozwijania nowych procedur i narzędzi, systemy dokumentowania działań za pomocą planów strategicznych. Przedstawiona treść jest przekazana w bardzo przejrzysty sposób. Autorzy w każdym rozdziale podają m.in. kluczowe teminy i odniesienia do konkretnych problemów ułatwiających poznanie tematu. Opis teoretyczny jest poparty licznymi przykładami oraz studiami przypadków, opracowanymi tak, aby umożliwić żywą dyskusję i analizę różnych rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12322.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13469.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej