Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(22)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
Izdebska Jadwiga
(4)
Camarda Sylwia
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Feibel Thomas (1962- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kwiecień Maria
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Makowska Alicja
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Malinow Anna
(1)
Marzec-Tarasińska Anna
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rylke Hanna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Siara Olga
(1)
Stein Arnd (1946- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tryjarska Barbara
(1)
Wilmes David J
(1)
Wyleżałek Joanna
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Holandia
(1)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(28)
DZIECKO
(11)
RODZINA
(8)
Wychowanie w rodzinie
(5)
MŁODZIEŻ
(4)
OJCOSTWO
(3)
TELEWIZJA
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
Dzieci
(2)
PRZEMOC
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA ADOPCYJNA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
WIĘŹ RODZINNA
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
ADOPCJA
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
KONKUBINAT
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież
(1)
NARKOMANIA
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
Narkomania
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
PRZYWIĄZANIE (psychol.)
(1)
PSYCHOLOGIA PRENATALNA
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samodzielność
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
UCZNIOWIE
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(10)
dzieci
(9)
wychowanie
(6)
rodzice
(5)
młodzież
(4)
ojcostwo
(4)
rodzicielstwo
(4)
więź rodzinna
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
metoda Montessori
(2)
rodzina adopcyjna
(2)
rodzina niepełna
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwód
(2)
sytuacja trudna
(2)
więź emocjonalna
(2)
Internet
(1)
adopcja
(1)
agresja
(1)
anoreksja
(1)
autyzm
(1)
bulimia
(1)
choroba nowotworowa
(1)
cyberprzemoc
(1)
czas wolny
(1)
dojrzewanie
(1)
dom
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
edukacja
(1)
edukacja fizyczna
(1)
homoseksualizm
(1)
jakość życia
(1)
konkubinat
(1)
konsumpcjonizm
(1)
kryzys
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
małżeństwo
(1)
migracje zarobkowe
(1)
męskość
(1)
neurodydaktyka
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
nielegalne adopcje
(1)
niepełnosprawność
(1)
nowotwór
(1)
ojciec
(1)
osamotnienie
(1)
parentyfikacja
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
portal społecznościowy
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
przywiązanie
(1)
psychologia
(1)
rozwój
(1)
rozwój osobowości
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rzeczywistość wirtualna
(1)
samoocena
(1)
samotni rodzice
(1)
samotność
(1)
schizofrenia
(1)
seksualność
(1)
separacja
(1)
socjologia
(1)
terapia małżeńska
(1)
twórczość
(1)
ubóstwo
(1)
uczeń
(1)
uzależnienie
(1)
wychowanie do wartości
(1)
zaangażowanie
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zachowania agresywne
(1)
zespół Aspergera
(1)
zespół Downa
(1)
związek nieformalny
(1)
śmierć
(1)
środki odurzające
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przekazaniem części doświadczenia tych, którzy stali się rodzicami dzieci nie przez nich urodzonych, dzieci adoptowanych. Jest też częścią doświadczenia tych, dla których pracą i może powołaniem jest troska, by żadne z "Najmniejszych" nie zgubiło się w strukturach instytucjonalnych, lecz mogło rozwijać się, jeśli nie w rodzinie naturalnej, to w adopcyjnej lub zastępczej. To książka o wzajemnych uczuciach, o problemach wychowawczych, a także meandrach prawnych związanych z przysposobieniem dziecka. Na trudne pytania odpowiadają także specjaliści związani z Katolickim Ośrodkiem Adopcyjno-Opiekuńczym w Warszawie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4810 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5183.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-187.
Poszukiwania badawcze przedstawione w tej publikacji dotyczyły odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób matki adopcyjne spostrzegają odmienność swojej roli w porównaniu z rolą matek biologicznych oraz w jakim stopniu każdy ze sposobów wiąże się z funkcjonowaniem rodziny adopcyjnej. Podstawę teoretyczną referowanych badań stanowiła teoria relacji adopcyjnych kanadyjskiego socjologa D. Kirka, rozwijana i modyfikowana przez D. Brodzinsky’ego oraz K. Kaye’a.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9138.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w przystępny dla każdego czytelnika sposób uświadomi Ci, jak zmienić swoje zachowanie, by wpłynąć na przemianę swoich dzieci. Obustronne zrozumienie w relacji rodzic-dziecko jest bardzo ważne. Rozmowa z pociechą to również umiejętność słuchania tego, co ma ona do powiedzenia. Sztuka komunikowania się z dziećmi wcale nie musi być trudna, o czym możesz przekonać się, sięgając po ten poradnik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1882.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 199-211
Część teoretyczna rozprawy Anny Marzec- Tarasińskiej stanowi obszerne i w miarę wyczerpujące przedstawienie teorii i badań, dotyczących uzależnienia od środków odurzających i jego powiązań z sytuacją rodzinną. Zwraca w niej uwagę ogromne oczytanie Doktorantki (również w literaturze obcojęzycznej), a także dobra znajomość omawianych problemów i wyników przeprowadzonych dotychczas badań na interesujący Ją temat. Część empiryczna pracy łącznie z przedstawieniem celów, technik i organizacji własnych badań jest przede wszystkim szczegółowym opisem i analizą (...) bogato zgromadzonego materiału badawczego. Wyniki badań zostały starannie udokumentowane w licznych tabelach i wykresach, łatwo czytelnych. Zwraca uwagę też poprawność wniosków końcowych. Na podkreślenie zasługuje zamieszczona w bibliografii i wykorzystana w pracy literatura należycie wyselekcjonowana i obejmująca wiele pozycji obcojęzycznych, tj. w językach: angielskim, francuskim i niemieckim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 455.III.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 456.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Praca zawiera szerokie i ciekawe spojrzenie na uwarunkowania i dynamikę zjawiska agresji u dzieci i młodzieży. Autorzy starali się pokazać różnorodność uwarunkowań agresji u dzieci i młodzieży tkwiących w czynnikach środowiskowych, jak i w predyspozycjach osobowościowych, rozmaitość jej przejawów oraz sformułować praktyczne sugestie dotyczące jej minimalizowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14104.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Wiara - "W drodze")
DEPRESJA NASTOLATKA. SERIA: PSYCHOLOGIA I WIARA autor: Archibald D. Hart, Catherine Hart-Weber Książka jest bardzo szerokim, wszechstronnym, szczegółowym i praktycznym poradnikiem dla rodziców dorastających dzieci. Autorzy, ojciec i córka w dwugłosie i w oparciu o swe wieloletnie doświadczenie zawodowe i rodzinne przedstawiają kompendium wiedzy i porad o charakterze psychologiczno-medyczno-farmakologiczno-duchowym, mających pomóc rodzicom zbuntowanych, zestresowanych lub będących na skraju depresji nastolatków we właściwym zachowaniu się w trudnych sytuacjach i szukaniu odpowiedniej pomocy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5093.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6204.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Wenn Kinder aggressiv sind
Kiedy dzieci są agresywne, rodzice i wychowawcy bardzo często zadają sobie pytania: Co zrobiliśmy źle? Jak wychowywać dzieci, aby były spokojniejsze? Arnd Stein, dyplomowany psycholog i psychoterapeuta, w obrazowy sposób opisuje różnorodne przejawy dziecięcej agresji i jej przyczyny. Pokazuje szereg możliwości, jak radzić sobie z wybuchowymi dziećmi i jak najlepiej uniknąć rodzinnych konfliktów. Ponadto proponuje rodzicom testy obrazkowe, pozwalające sprawdzić, czy ich własny styl wychowawczy jest właściwy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3126.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18580.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18579.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W niniejszej książce analizie poddano różne systemy rodzinne i ich wpływ na życie rodziców i dzieci. W części pierwszej przedstawione zostały zagadnienia dotyczące zmian więzi wewnątrzrodzinnej. Część druga dotyczy alternatywnych form życia rodzinnego. Opisane zostały tu rodziny o nowej strukturze, tworzone przez partnerów kohabitujących, rodziny adopcyjne, zrekonstruowane i niepełne. Ostatnia, trzecia część, dotyczy innych przyczyn zakłoceń systemu rodzinnego, jak choćby obecności w rodzinie osoby przewlekle chorej. Szeroki zakres prezentowanych zagadnień jest niezwykle istotny, ponieważ dotyka problemów związanych z życiem rodzinnym. Niektóre z nich zostały tylko zasygnalizowane, inne omówione bardziej wnikliwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12021.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Monografia jest ważnym głosem w dyskusji na temat sytuacji trudnych w życiu współczesnego człowieka. Tym bardziej, że poszczególne rozdziały monografii prezentują szerokie i interdyscyplinarne spojrzenie na sytuacje trudne w życiu dziecka i rodziny. Znajdziemy tu kwestie wyzwań edukacji fizycznej w walce z chorobami nowotworowymi, psychospołecznych i strukturalnych uwarunkowań sytuacji trudnych, kultury bezpieczeństwa, nielegalnych adopcji, cyberprzemocy i przestępczosci nieletnich, a także sytuacji trudnych w kontekście wychowania fizycznego i sportu oraz w odniesieniu do instytucji społecznych: rodziny i szkoły. Wszystkie powyższe zgadnienia są niezwykle istotne, dlatego sytuacje trudne staja się nieodłącznym aspektem rozważań nad rodziną i wychowaniem w XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19881.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19880.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczno-ekonomiczne powodują, że wżyciu małżeństw i rodzin pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Zjawiska, takie jak: wzrost liczby rozwodów, nowe formy związków, opóźnianie prokreacji i inne, są przykładami znaczących zmian wżyciu rodziny, które można rozpatrywać w szerszym kontekście ekologicznym. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne problemy z życia rodziny i małżeństwa. Wśród autorów znajdują się uznani polscy familiolodzy oraz młodzi naukowcy, którzy na łamach książki dzielą się z Czytelnikiem własnym, świeżym spojrzeniem na zjawiska zachodzące w wybranych obszarach życia rodzinnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11878.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13059.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
utor w swej książce przekonuje, że rodzice mogą - i muszą - chronić swoje dzieci przed uzależnieniami. Podaje wskazówki, jak postępować, aby wychować szczęśliwe, pewne siebie dziecko, które będzie potrafiło powiedzieć alkoholowi i narkotykom:: NIE! Jest to podręcznik, który uczy zapobiegania, nie walki z uzależnieniem. Autor mówi o konieczności wykształcenia w dzieciach takich podstawowych umiejętności, jak niezależność, zdolność do komunikacji z innymi i wyrażania siebie bez obawy przed krytyką czy ośmieszeniem. Umiejętności te wzmocnią dziecko, pozwolą na budowanie szczerych, wartościowych związków, dadzą siłę, by oprzeć się presji rówieśników. Każdy rodzic, który przeczyta tę książkę z uwagą i zastosuje się do zaleceń w niej zawartych, zyska wiedzę, dzięki której ochroni dziecko przed dramatem uzależnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1347 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.449.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej